Miten omat vanhempanne ovat suhtautuneet ajatukseen, että lähdet au pairiksi? Mikä on ollut reagtio?
Entä minkälaisella kielipäällä olette lähteneet liikenteeseen? (:
Omien vanhempien suhtautiminen?
7
1293
Vastaukset
- ikävä juttu
iskä aivan täysillä samaa mieltä mun kaa ja äiti taas itkeä pillittää etten saa lähtä ja se ei tuu mua päästämään. Kielitaidosta.....sehän riippuu ihan perheestä millaista kielitaitoa vaativat. Itse en osaa maan kieltä vielä yhtään....
- ........................
käyttää tuota haku-toimintoa. nämä molemmat aiheet on moneen kertaan puituja palstalla ja saat varmasti sieltä nopeammin tietoa, kuin odottamalla vastauksia ja jaksaako (kenties jopa) samat ihmiset kirjoittaa aina uudelleen ja uudelleen samoista kokemuksistaan joita on jo useasti kysytty. toki saa täällä kysyäkin, mutta suosittelen vilkaisemaan jo aikaisempia keskustelujakin.
- onhan meitä
uusia au pairejakin:) eli tässä omasta tilanteesta: vanhemmat tietää että tykkään reissata ja itsenäistyä sitä kautta, ovat siis hyvin mukana ja kannustamassa... Kyllähän sitä jonkin verran pohditaan että voi että ku oot niin pitkään pois vieraassa maassa ym. mutta kaikki tuetaan toisiamme:)
Enkä minäkään osaa kyseisen maan kieltä, aion kylläkin mennä kielikurssile. Englannilla tulen toimeen näin alkuun.
- bpbpbpbppp
Mun porukat kysyivät vain, että paljonko se heille tulee maksamaan. Olivat tosi myönteisiä. Itse en lastani päästäisi Au Pairiksi, niin hirvittävä oli kokemukseni (USA). Olin 19-vuotiaana siellä ja sain sattumalta ihan kammottavan perheen, joka teetti mulla kaikki perheen kotityöt.
- Mikset lähtenyt
mikset vaihtanut perhettä tai lähtenyt vain pois sieltä. Ei niillä ole oikeutta teettää yhtään ylimääräisiä töitä kun on sovittu!!! Itse lähden pian, ja jos se on sitten aivan erilaista mitä sopimuksessa lukee niin kyllä vaihdan perhettä ilman huonoa omatuntoa. Vaikka kyllä olen tosi myönteisen kuvan perheestä saanut :) ...vaikka eihän sitä koskaan voi tietää etukäteen.
Muuten, oletteko puhuneet perheen kanssa puhelimessa ennen lähtöä? vai vain mailannut? olemme jo mailailleet 2 kk, ja päätös on tehty ilman puheluja. Kyllä ne vissiin aikoo mulle soittaa silti. Vielä.... - .......
Mikset lähtenyt kirjoitti:
mikset vaihtanut perhettä tai lähtenyt vain pois sieltä. Ei niillä ole oikeutta teettää yhtään ylimääräisiä töitä kun on sovittu!!! Itse lähden pian, ja jos se on sitten aivan erilaista mitä sopimuksessa lukee niin kyllä vaihdan perhettä ilman huonoa omatuntoa. Vaikka kyllä olen tosi myönteisen kuvan perheestä saanut :) ...vaikka eihän sitä koskaan voi tietää etukäteen.
Muuten, oletteko puhuneet perheen kanssa puhelimessa ennen lähtöä? vai vain mailannut? olemme jo mailailleet 2 kk, ja päätös on tehty ilman puheluja. Kyllä ne vissiin aikoo mulle soittaa silti. Vielä....ei kaikki aina mene niin kuin on etukäteen suunnitellut. "lähde pois" on helppo sanoa, mutta itse tilanteessa voi käytännössä olla paljon hankalampaa toteuttaa. toki kannattaa olla tiukkana ja pitää oikeuksistaan kiinni, itsekin vaikeuksia kokeneena olen lopettanut/vaihtanut töitä ulkomailla mutta aina se ei ole niin helppoa erilaisista syistä johtuen (ja jo siitäkin, että täytyy olla melko vankat perusteet mikäli aikoo vaihtaa/keskeyttää, hankalaa niitä on perustella jos kaikki pohjautuu "en vaan jaksa" tai "mutu-tuntumaan").
tosin esim. vain puoleksi vuodeksi lähtiessä on usein se ongelma, että olet kenties ostanut meno-paluun (etkä tietenkään halua ostaa esim uutta paluu-lippua usasta suomeen koska ne on melko kalliita verrattuna euroopan sisäisiin lentoihin) etkä siis "voi" lähteä maasta ennen aikojaan. aupair-toimistot voi suhtautua nihkeästi vaihtoon koska on kyseessä lyhyt aika, "turhaa hommaa" heille ajatuksella "eikö se nyt vaan voisi sinnitellä vielä pari kuukautta". yksityisesti lähtiessä taas on se, että pitäisi etsiä aivan uusi perhe kohtuullisen samalta alueelta joka saattaa sekin olla vaikeaa mikäli jäljellä on enää muutama kuukausi eli päädyt itsekin kenties siihen, että sinnittelet perheessä ja yrität miellyttää kaikin tavoin, tehdä kaikki annetut tehtävät ja kiristellä hampaita sitten illalla omassa huoneessa ennen nukkumaanmenoa. - kavi minulle
....... kirjoitti:
ei kaikki aina mene niin kuin on etukäteen suunnitellut. "lähde pois" on helppo sanoa, mutta itse tilanteessa voi käytännössä olla paljon hankalampaa toteuttaa. toki kannattaa olla tiukkana ja pitää oikeuksistaan kiinni, itsekin vaikeuksia kokeneena olen lopettanut/vaihtanut töitä ulkomailla mutta aina se ei ole niin helppoa erilaisista syistä johtuen (ja jo siitäkin, että täytyy olla melko vankat perusteet mikäli aikoo vaihtaa/keskeyttää, hankalaa niitä on perustella jos kaikki pohjautuu "en vaan jaksa" tai "mutu-tuntumaan").
tosin esim. vain puoleksi vuodeksi lähtiessä on usein se ongelma, että olet kenties ostanut meno-paluun (etkä tietenkään halua ostaa esim uutta paluu-lippua usasta suomeen koska ne on melko kalliita verrattuna euroopan sisäisiin lentoihin) etkä siis "voi" lähteä maasta ennen aikojaan. aupair-toimistot voi suhtautua nihkeästi vaihtoon koska on kyseessä lyhyt aika, "turhaa hommaa" heille ajatuksella "eikö se nyt vaan voisi sinnitellä vielä pari kuukautta". yksityisesti lähtiessä taas on se, että pitäisi etsiä aivan uusi perhe kohtuullisen samalta alueelta joka saattaa sekin olla vaikeaa mikäli jäljellä on enää muutama kuukausi eli päädyt itsekin kenties siihen, että sinnittelet perheessä ja yrität miellyttää kaikin tavoin, tehdä kaikki annetut tehtävät ja kiristellä hampaita sitten illalla omassa huoneessa ennen nukkumaanmenoa.ja minulla meni myos niin pain prinkkalaa koko homma etta olin ihan lopussa siina vaiheessa kun olin jo monta kertaa yrittanyt taallakin monesti mainostetulla "diplomaattisella otteella" asioista puhua ja silti vaan huudettiin ja karjuttiin ja ?ittuiltiin vaikka kuinka puurasin.
siina vaiheessa se ties kuinka positiivinen asenne on tipotiessaan eika perheen vaihtokaan enaa kiinnosta vaikka kotosuomessa sanoi etta KYLLAHAN SITA SITTEN VAAN VAIHDETAAN PERHETTA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756