Kinkkinen onkelma

Apua tarvii

Eli olen selvästi ylipainoinen nuori nainen (haukkujat ei tarvii vaivautua,asiallista tekstiä kiitos) ja syön terveellisen aamupalan, päivällisen ja iltapalan. Mutta napostelen paljon,varsinkin kaikkea makeaa. olen huono liikkuja,innostun hetkellisesti,mutta se laantuu usein. en halua luopua lopullisesti makeasta. enkä halua laskea pisteitä,kaloreita yms. Miten saisin painoni alas,ilman yllä mainittuja asioita. Enkä tahdo aloittaa mitään 4krt/vk liikuuntaa. Olenko toivoton tapaus?

7

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • extoivoton

Kannattaa aloittaa pienillä teoilla, 1krt/vk jotain liikuntamuotoa aluksi?
      Voin vaikka taata,että jäät lopulta koukkuun siihen, ja liikunnanharrastamisesi lisääntyy automaattisesti. Hyötyliikunta on paras mahdollinen hissin sijasta rappuset jne.
      Karkkipäivät on myös hyvä pitää. Yksi päivä viikosta jolloin saa syödä herkkuja. Sinä et varmasti ole mikään toivoton tapaus!
      Tsemppiä!

• myös nuori nainen

Mullakin on ollut aina ongelmana tuo jatkuva napostelu. Oon sitä mieltä että ainoa tapa päästä siitä eroon on itsekuri. Tee sellanen päätös että syöt ainoastaan ja vain silloin kun on ruoka-aika. Yksi tapa on vaihtaa sokeriset napostelut kasviksiin ja hedelmiin. Veden juominen on myös hyvä tapa. Nuo edellemainitsemani tavat eivät ole helppoja toteuttaa, mutta niin vain olen minäkin saanut painoni tippumaan 107 kilosta nykyiseen 75 kiloon. Liikunnan harrastaminen oikeasti kannattaa, sillä se tuo huomattavaa vapautta syömiseen ja muutenkin parantaa oloa. Kannattaa hankkia joku uusi harrastus niin josko siitä saisi jotain uutta ajateltavaa napostelujen sijaan. Mulla ainakin on edelleen sellanen ongelma, että kun ei oo mitään tekemistä tulee käytyä jatkuvasti jääkaapilla... Tsemppiä sulle, kyllä sä vielä onnistut!

• tehdä näin

Hei, yritäppä kävellä kaupassa karkki ja sipsihyllyjen ohi, hankalaa mutta ei mahdotonta. Kun jätät ostamatta herkut niin eipähän tule napsittua. Osta tilale vaikka omenia kun makean himo yllättää syöt niitä. Itse olen samanlainen tapaus kuin sinä, mutta nyt olen puottanut 1,5 (12 päivää) jättämällä rasvan ja naposteltavat pois. Käy ihmeessä laskemassa päivän kalorit mitä syöt ja vertaile miten paljon vähemmän saat kaloreita kun jätät ylimääräiset pois, mulla toimii älyttömän hyvin. =)

• kultakutrinen

Minulla on (ollut) sama ongelma. minä en tosiaankaan aio luopua herkuista kokonaan missään vaiheessa. Mutta aina voi - ja kannattaa vähentää, niinkuin haluat tehdäkin.
      Aseta itsellesi joku tietty raja herkkuja, minkä saat syödä viikossa/päivässä. Syöt korkeintaan sen verran herkkuja etkä enempää.
      Ja näin se käy:
      Kannattaa miettiä, mitkä herkut/napostelut ovat tärkeimmät. Jos ennen olet syönyt kaksi karkkipussia viikossa, etkä halua luopua karkeista kokonaan, aseta vaikka että yksi pussi viikossa. Jos olet syönyt jäätelöä, mutta se ei ole ehdottoman tärkeä, jätä se pois jos sen sijaan mieluummin söisit keksiä. Kymmenen keksin päivässä sijaan asetat rajan, kaksi keksiä päivässä.
      Miten saat pysyttyä rajoissa?
      Ensinnäkään et osta herkkuja enempää kuin mitä olet asettanut rajoiksi. Toisekseen älä syö rajaa täyteen heti, sillä sitten on vaikea pysyä erossa pitkä loppuaika, varsinkin jos on tunnesyöppö tai tulee hirveä napostelun nälkä. Vaan kun tekee mieli vanukasta (jos se on niin hyväåä, ettei ilman voi olla), ota purkki kaapista, katso sitä ja mieti tarkkaan, onko se sitä mitä haluat ja haluatko sitä juuri nyt niin kovasti että olet koko loppuviikon ilman. Sitten päätät että et juuri nyt halua, vaan syöt sen ihan pikkuisen myöhemmin, jos vaikka tulee ylitsepääsemätön himo myöhemmin.
      Minulla raja oli 2 herkkua/viikko (kannattaa kuitenkin ottaa enemmän, suurempi raja) ja säästin niitä loppuviikoksi ja se se vasta olikin ihanaa, kun vanhemmat yllätti loppuviikosta ja toi ison wiinerin ja sen sai hyvillä mielin syödä!
      Kannattaa myös sanoa läheisillesi että yrität vähentää herkkujen syöntiä, että he eivät tahallaan "aseta sinua kiusaukseen" tuomalla jotain namia. (ellet sitten säästä kiintiöstä sellaisia herkkuhetkiä varten)
      Mutta eikai muuta kuin ole luja rajojen suhteen, voimia!! =)

• Sparraaja

Moi! Muutama tosiasia on todettava vaikka nämä eivät todennäköisesti ole sinulle uutta tietoa eikä näiden kuuleminen tule muuttamaan jo opittuja paheita välttämättä mihinkään suuntaan.

1. Olet nuori nainen ja sinulla on ylipainoa.

Nuorella ihmisellä toimii aineenvaihdunta ja
      elimistö kuin uusi auto, nopeaa ja varmaa menoa
      eikä palautuminen kestä iäisyyksiä. Jos tässä
      elämänvaiheessa on saavuttanut merkittävän
      ylipainon, on sairaalloinen lihavuus ja sen
      mukanaantuomat erittäin vakavat ja fataalit
      sairaudet erittäin todennäköisiä kun ikää tulee
      lisää ja aineenvaihdunta hidastuu.

Aikuisiän diabetestä edelleen vähätellään
      vaikka kyseessä on parantumaton ja elämää
      rajoittava sairaus jonka puhkeamista voi
      pyrkiä ehkäisemään omakohtaisesti. Sv-tautiin
      sairastuneen on myös omaisten lisäksi
      suhtauduttava tulevaisuuteen kohtalaisen lyhyt
      jänteisesti. Nämä menevät aika usein nipussa ja
      runsaasti ylipainoinen laihduttaessaan ei
      välttämättä voi parantua sairauksistaan
      jotka ovat aiheutuneet lihavuudesta.

Usko pois, että näiden terveysasioiden kanssa
      tulet joskus taistelemaan vaikka olisit nyt
      terve ja voimasi tunnossa. Takuu loppuu ja
      pelkän flunssan sairastaminen kestää kauemmin
      kun ikää tulee tarpeeksi.

2. Herkuttelu ja sen säätely

Ilmeistä on, että perheessäsi ei ole harrastettu
      karkkipäiviä tai muuten rajoitettu herkuiksi
      luokiteltavien ruokien nauttimista? Vai onko
      niin, että tämä on omatoimisesti karannut
      käsistä? Tähän en osaa vastata enkä antaa muuta
      neuvoa kuin paluuta tuohon yhteen päivään jonka
      aikana nautit nuo "kielletyt aineet" ja muina
      päivinä kaikenlainen turha märehtiminen on
      jätettävä pois.

3. Liikunnan tarve

Yhtälö on kohdallasi valitettavan toimimaton ja
      tulee kyllä johtamaan ongelmiin jos et muuta
      asennettasi säännölliseen liikuntaan ja sen
      tarpeeseen. Jos et halua harrastaa liikuntaa ja
      kuitenkin epäilemättä haluaisit upean kropan
      ymmärtänet, ettei kukaan muu kuin sinä voi
      sinua auttaa. Painoa voit saada hetkellisesti
      alas, mutta jos alla ei ole lihaksia tai ne
      ovat löysää taikinaa niin lopputulos on kuin
      siskonmakkara. Liikunnan teho perustuu valitet-
      tavasti säännöllisyyteen joten seuraavaa et
      tod.näk.halua kuulla. 3-4 krt/viikossa on rytmi
      jolla liikuntaa harrastava voi jonkin ajan
      kuluttua suoda itselleen hieman vapauksia
      herkuissa ja ruokailuissa, ei kuitenkaan liikaa

Haluaisit laihtua ilman säännöllistä liikuntaa
      ja luopumatta herkuista? Miten olet itse nähnyt
      tämän tapahtuvan? Yhtälösi on valitettavan
      yleinen täällä palstalla ja ikävä kyllä se
      toimii yhtä huonosti kuin yksikään ikiliikkuja.

• Apua tarvii

Upeaa,kun vajaassa vuorokaudessa tuli näin paljon ja hyviä vinkkejä. Kiitos ja kummarrus. Sellainen voisi olla hyvä tapa aloittaa,että kerran viikossa liikuntaa aluksi jne. neljä vuotta sitten tulleen masennuksen myötä en liikkunut kotoa mihinkään ja söin vaan. mutta nyt kun asiat on paremmin,haluan päästä takaisin kuntoon. en mihinkään 60kg pyri, 75 olisi kiva.
        Mutta kiitos paljon vastauksista. Sellainen joka potkisi perseelle olisi kova sana. nolottaa kun poikaystävä liikkuu,minä en. Joulun odotusta.

• tulppaaaani
        Apua tarvii kirjoitti:

Upeaa,kun vajaassa vuorokaudessa tuli näin paljon ja hyviä vinkkejä. Kiitos ja kummarrus. Sellainen voisi olla hyvä tapa aloittaa,että kerran viikossa liikuntaa aluksi jne. neljä vuotta sitten tulleen masennuksen myötä en liikkunut kotoa mihinkään ja söin vaan. mutta nyt kun asiat on paremmin,haluan päästä takaisin kuntoon. en mihinkään 60kg pyri, 75 olisi kiva.
        Mutta kiitos paljon vastauksista. Sellainen joka potkisi perseelle olisi kova sana. nolottaa kun poikaystävä liikkuu,minä en. Joulun odotusta.

Tsemppiä!!! :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5465
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2326
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1860
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1585
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      33
      1513
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1378
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1117
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      222
      1008
    Aihe