Miten tehdään selväksi miehelle, jonka kanssa ollaan suht hyviä kavereita, että tässä olis nyt jotain muutakin? Tää kaveruus on sillä asteella, että nähdään pari kertaa viikossa töissä, on yhteinen harrastus, käydään joskus kaljalla.Tätä muuta on puoleltani ollut aina, mutta tutustumisestamme lähtien (josta on jo vuosia) tämä tyyppi on seurustellut koko ajan, enkä ole halunnut asiaa alkaa sotkemaan.
Nyt hän on kuitenkin muuttanut yksikseen asumaan ja minä haluaisin toimia, ennen kuin joku muu ehtii ensin. Mitä siis voi tehdä? Vai pitäisikö antaa ensin aikaa toipua erosta?
miten isketään kaveri?
13
2570
Vastaukset
- makezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
sanot suoraan päin naamaa ;)
- frankki
...vaikka kaljalla käydessä että mitäs kuuluu ja vähän kiusoittelevaan sävyyn oletko jo ruvennut seurustelemaan. Jos mies vastaa että ei ole, niin lohdutat sydämellisin hymysi kasvoillasi esimerkiksi että ei se mitään, sinulle se tuskin on pitkäaikainen ongelma koska maailmahan on täynnä mukavia vapaita naisia - tämä on ihan kokemuspohjalta sanottu, lähin istuu tässä.
Jos mies tajuaa missä mennään, niin luultavasti hän tässä vaiheessa etsii silmistäsi tarkennusta sille millä mielellä sen sanoit, ja jos jatkat silmiin katsomista ja hymyilyä, niin eiköhän sieltä pitäisi tulla vastaushymy, jos fiilikset ovat toivotun kaltaiset. Jos näin tapahtuu, niin anna hymyn ja katsekontaktin jatkua riittävän pitkään, että vihje menee varmasti perille. Ja siitä sitten vaan flirttiä jatkamaan...
Jos kumminkin käy niin että miekkonen säpsähtää, niin pidä hymy kasvoillasi ja naurahda ja taputa vaikka häntä kämmenelle sen merkiksi että huumorillahan tämä piti ottaa... ja sitten jatkat keskustelua jollain ihan muulla valmiiksi mietityllä aiheella, niin tilanne menee luontevasti ohi vaivautunutta hiljaisuutta ja nolostelua aiheuttamatta.- neiditär
Kiitos frankki, kerrankin joku antaa selkeän ja konkreettisen toimintavinkin. Tiiän kyllä itsekin, että jotakin pitää tehdä, mutta tuntuu, ettei päässä ole liikkunut yhtään järkevää ajatusta pitkään aikaan. Ystävien "olet vaan oma ittes" -ohjeet ovat kivoja, mutta eivät ole auttaneet konkreettisen toimintasuunnitelman teossa. Kummallista muuten, että miten sitä toisille on kohtuu helppo antaa neuvoja, mutta omalla kohdalla honka humisee onttouttaan.
- En kerro nimeäni
neiditär kirjoitti:
Kiitos frankki, kerrankin joku antaa selkeän ja konkreettisen toimintavinkin. Tiiän kyllä itsekin, että jotakin pitää tehdä, mutta tuntuu, ettei päässä ole liikkunut yhtään järkevää ajatusta pitkään aikaan. Ystävien "olet vaan oma ittes" -ohjeet ovat kivoja, mutta eivät ole auttaneet konkreettisen toimintasuunnitelman teossa. Kummallista muuten, että miten sitä toisille on kohtuu helppo antaa neuvoja, mutta omalla kohdalla honka humisee onttouttaan.
Etenkin jos pidempään ollaan jo tunnettu. Ei kannata luottaa siihen että toinen ikään kuin ymmärtäisi jostakin mitä itse pitää selvänä vihjeenä. Kannattaa olla riittävän suoraviivainen ja selkeä, kukaan tuskin loukkaantuu siitä jos vastakkaisen sukupuolen edustaja tulee kertomaan että olen kiinnostunut sinusta. Ei kannata liikaa hävetä omia iskuyrityksiään, se kun ei todellakaan ole mikään loukkaus ketään kohtaan.
- Gyne
Niin sanotaanko näin että jos olen muijan kanssa kaverina kaljalla ja hän aloittaa tommosilla psykoottisilla tuijjotteluilla lähestyä niin kyllä moni äijä lähtee kävelee.
varmempi on kun pyydät kaveria tanssimaan vaikka ja vedätte kunnon kielarit eli näytät mitä tunnet. Asia ei varmastikaan tule epäselväksi eikä siitä ole suunta kuin yhteen paikkaan. Jos ei lähde tanssimaan ja halua mitään tanssiessa niin kyllä se on merkki siitä ettei kiinnosta. - jonsered
Gyne kirjoitti:
Niin sanotaanko näin että jos olen muijan kanssa kaverina kaljalla ja hän aloittaa tommosilla psykoottisilla tuijjotteluilla lähestyä niin kyllä moni äijä lähtee kävelee.
varmempi on kun pyydät kaveria tanssimaan vaikka ja vedätte kunnon kielarit eli näytät mitä tunnet. Asia ei varmastikaan tule epäselväksi eikä siitä ole suunta kuin yhteen paikkaan. Jos ei lähde tanssimaan ja halua mitään tanssiessa niin kyllä se on merkki siitä ettei kiinnosta.Kun tuossa alkup. kysymyksessä pyydettiin neuvos siihen, miten saadaan viestitettyä omista romanttisista tunteista. Ei sitä, kuinka päästään välittömästi jörnimään.
- Aika samanlainen
Minulla katkesi 11 vuoden suhde, olosuhteet melkeen samat kuin sinulla naispuolisen ystäväni kanssa. Juteltiin naisten ominaisuuksista, mitä haluaa, mitä kaipaa ihmisistä tms. ja ilmeni aika selvästi että tämä nainen on ominaisuuksiltaan aikalailla semmoinen mitä kaipaan naiselta. Vähän niinkuin huulena tuli heitto että munhan pitäisi viedä hänet ulos deitille tms. ei kovin tarkkaan juteltu siitä sitten sen enempää mutta se oli ensimmäinen kipinä sille että asia ei ollut ihan vieras minullekkaan.
Sitten yksi viikonloppu hän tuli minun luokseni yöksi ja mopo karkasi käsistä jne jne. ja nykyään ollaan oltu ihan aidossa parisuhteessa nelisen kuukautta ja hyvin menee, paremmin kuin koskaan olisin voinut kuvitella enkä kadu sekuntiakaan että näin kävi miten kävi. Menetin kaverin jolle avautua esimerkiksi ihastuksista tms. mutta sain tilalle eri tavalla vielä paremman ystävän jonka kanssa kokea asioita.
Parasta tässä on se että koska tunnetaan toisemme vuosien takaa enkä minä tässä vaiheessa jaksanut alkaa etsimään uusia naisia, sama perhanan rumba ja tutkiminen minkälaisia ihmisiä ovat ja mitä oikkuja heillä on. Nyt hyppäsin oikeastaan suoraan sen yli koska tunnen tämän naisen jo entuudestaan niin hyvin että tiedän kuka hän on, mitä hän arvostaa, mitä hän haluaa tehdä ja mitä tekee. Ei tule mitään takaiskuja kuukausien tai jopa vuosien jälkeen että tuo olikin joku pissakakka-friikki tai että sillä on tapana salasuhteisiin. Tiedän jo mitä minulla on vaikka suhde onkin näin tuore.
Oma ehdotukseni olisi että heität kevyesti huumorilla sen että teidän pitäisi käydä treffeillä - jos on tyrmäävä vastaus tai muuten vahva kannanotto niin jatka hyvänä ystävänä kunnes "suruaika" on ohi ja yritä uudestaan, jos on taas sopiva "pilke silmäkulmassa" vastaus eikä torjuva niin tiedät että voit vähän lämmitellä ajatusta ja joskus vaikka pienessä hiprakassa baari-illan jälkeen ottaa asia hieman puheeksi että pidät hänestä niin paljon että haluaisit oikeasti että hän veisi sinut ulos muussakin ominaisuudessa kuin ystävänä. - usko pois
jos sinulla kerran on tunteita häntä kohden,miten voisit jatkaa ystävänä mahdollisen torjumisen jälkeen? sehän olisi alentavaa. Kyllä se on miehen tehtävä tehdä aloite. Ole tarpeeksi ihana niin hän iskee sinut.
- Wunder Bar
...paitsi jos hänkin ajattelee että
" jos hänellä kerran on tunteita sinua kohden, miten hän jatkaa ystävänä mahdollisen torjumisen jälkeen?" - neiditär
Wunder Bar kirjoitti:
...paitsi jos hänkin ajattelee että
" jos hänellä kerran on tunteita sinua kohden, miten hän jatkaa ystävänä mahdollisen torjumisen jälkeen?"Pakko hehkuttaa ja kiitos kaikille tukea antaneille. Tartuin härkää mistä lie vkoloppuna, kutsuin kaljalle ja tein itseni niin selväksi kuin mahdollista. Kävi selville, että tunteisiini todellakin löytyy vastakaikua, mutta on selkeä syy miksi asiassa ei ole voinut edetä vielä eikä kovin pian voikaan - pahimmassa tapauksessa ei ikinä. Sain kuulla hänen kärvistelleen jo pitkään turhautumistaan. Syy oli niin jalo, etten voinut olla ymmärtämättä ja ihailematta.
Nyt olen onnellinen tähän. Tiedämpä, etten kuvitellut. On mulla vähän aikaa odottaakin.
Tsemppiä kaikille vastaavissa tilanteissa! Kyllä näköjään todella kannattaa tarttua asiaan ja sanoa suoraan. Maailma näyttää niin ihmeellisen toiselta. - Wunder Bar
neiditär kirjoitti:
Pakko hehkuttaa ja kiitos kaikille tukea antaneille. Tartuin härkää mistä lie vkoloppuna, kutsuin kaljalle ja tein itseni niin selväksi kuin mahdollista. Kävi selville, että tunteisiini todellakin löytyy vastakaikua, mutta on selkeä syy miksi asiassa ei ole voinut edetä vielä eikä kovin pian voikaan - pahimmassa tapauksessa ei ikinä. Sain kuulla hänen kärvistelleen jo pitkään turhautumistaan. Syy oli niin jalo, etten voinut olla ymmärtämättä ja ihailematta.
Nyt olen onnellinen tähän. Tiedämpä, etten kuvitellut. On mulla vähän aikaa odottaakin.
Tsemppiä kaikille vastaavissa tilanteissa! Kyllä näköjään todella kannattaa tarttua asiaan ja sanoa suoraan. Maailma näyttää niin ihmeellisen toiselta.Niin sitä pitää!
Pamautitko suoran kysymyksen vai miten asia ratkesi? - neiditär
Wunder Bar kirjoitti:
Niin sitä pitää!
Pamautitko suoran kysymyksen vai miten asia ratkesi?Pohjustin asiaa etukäteen parilla tekstarilla, jotka flirtissään olivat vähän siinä rajalla, voiko sellaisia enää ystäville sanoa. Sitten pyysin kaljalle. Pari hänen ystäväänsä sattuivat olemaan paikalla samaan aikaan ja käydessään porisemassa antoivat vahvistusta toiveilleni (esim. kun ihastukseni lähti vessaan, alkoi vihjaileva kulmien kohottelu siitä, että "sinäkö nyt sitten vihdoin olet se kollega, josta niin paljon olemme kuulleet"). Kutsuin mun luo illan päätteeksi ja lopulta sanoin suoraan että sijaanko patjan vai tuutko viereen, jonne mielihyvin ottasin.
Jäi patja käyttämättä.
- neiditär
Halusinpa vielä raportoida, että onnellista jatkoa on seurannut. Vaikeudet ja esteet voitetaan pikkuhiljaa.
Juuri puhuttiin, että kai meidän voisi nyt katsoa olevan yhdessä. Olen aivan järjettömän onnellinen ja aion kyllä tehdä hänestä vähintään yhtä onnellisen!
Rohkeutta sisaret hyvät. Minulle ainakin selvisi, että toisaalta lähenevän ja toisaalta loittonevan ja vaikeasti tulkittavan käytöksen takana todella oli joku syy - joka ei todellakaan ollut kiinnostuksen puute.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770