Kuinka paljon pitää juoda?

Ummetus vaivaa

Juon kolmisen litraa nestettä päivässä siitä 1,5 litraa vettä. Miksi ummetus ei hellitä vaan olo on kuin ilmapallolla...joka on täytetty p***alla?
kaksi kuukautta on takana

11

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulppaaaani

olettaisin, että et saa tarpeeksi kuituja? kokeile syödä muutama kuivattu luumu/aprikoosi illalla veden kanssa ja jos et jo käytä leseitä, niin niitä lisäät jugurttiin tai rahkaan.

• Kiril

• Ummetus vaivaa

• Kiril
        Ummetus vaivaa kirjoitti:

Miten pääsen eroon ummetuksesta? Enempää kasviksia en voi enää syödä koska en syö lihaa ja kasviksia menee kilo tai 1,5 kg päivässä.

Jos et syö lihaa lainkaan, niin en osaa neuvoa. Liha on tärkeä osa vähähiilihydraattista ruokavaliota proteiinien ja rasvan takia. Miksi et voi ENÄÄ syödä lihaa?

Terveytesi kannalta menet pahempaan suuntaan jos lihan sijasta ryhdyt hankkimaan proteiineja joistain jauheista tai soijavalmisteista.

• hmg

Juomisen määrästä ovat eri mieltä ne jotka ovat tietävinään. Ei pidä liikaa vettä juoda, vaikka vesi onkin ehkä paras juoma. Minä uskon että jos ihminen syö paljon nestepitoista ruokaa (kuten raakoja vihanneksia) niin veden juonti vähenee. Jos syö vähemmän nestepitoista ruokaa niin luonnollisesti se neste täytyy saada jostakin, ja vesi on hyvä vaihtoehto. Itse uskon että tuollaiset 1.6-2.5 litraa vettä päivässä on sopiva määrä useimmille ihmisille. Riippuen yksilöstä ja yksilön tarpeista. Vesitohtori F Batmanghelidj suosittelee 2 litraa päivässä, ja että juomaveteen sekoitetaan hieman raffinoimatonta merisuolaa. Hän on pystynyt auttamaan monia pääsemään eroon eri vaivoista vesihoitonsa avulla. Voit googlata tuo nimi ja oppia lisää vedestä ja sen tärkeydestä.

En väitä tietäväni miksi ummetuksesi ei hellitä. Mutta ensimmäisenä tuli mieleen että rupea syömään raffinoimatonta karkeaa Atlantin merisuolaa, harmahtava väriltään. Pussissa lukee "raffinoimatonta". Löytyy joistain luontaistuotekaupoista. Martin J Lara joka on kirjoittanut suolan puutoksesta muistaakseni kirjoittaa että eräs ongelma joka voi olla aidon suolan, merisuolan, puutoksen seuraus on juuri ummetus. Hän kirjoittaa muistaakseni että raffinoimattoman merisuolan käyttö auttaa tähän. Hän selittää myös allaolevan mekanismin mutta nyt en sitä tarkkaan muista. Järkeenkäypältä kuitenkin kuulosti. K Monastyrsky joka on kirjoittanut kirjan Fiber Menace mainitsi että useat suosittelevat ummetukseen suuria määriä kuitua. Mutta että se ei tahdo auttaa. Hänen neuvonsa on hoitaa vatsan bakteerikanta kuntoon syömällä maitohappobakteereita tai ruokaa missä niitä on.

Itse kokeilisin sekä raffinoimatonta merisuolaa että maitohappobakteereja. Ja kohtuullista määrää vettä. Ehkä suolihuuhtelu voisi senlisäksi olla hyvä idea, mutta se pitäisi tehdä oikein. Ehkä joku muu tietää hyvin sen päälle.

• Ummetus vaivaa

Olen syönyt jo usean vuoden maitohappobakteereja ja syön enemmän kuin suositusannos. ja merisuola on ainoa suola jota käytän,paitsi että työpaikkaruokalassa ruoka on valmiiksi tehtyä. Täytyy kait etsiä apu tuosta raffinoimattomasta suolasta. Joskus join neljäkin litraa vettä päivässä mutta se oli liikaa. Urheilupäivänä on vaikea pysyä siinä puolessatoista litrassa. Muut juomani ovat laiha vihreä tee ja pari kuppia kahvia päivässä. Toisaalta syön kyllä tosi paljon raakoja vihanneksia eli lähinnä salaatteja, monasti jopa molemmat ateriani ovat salaatteja.

• Kiril

Olen syönyt jo usean vuoden maitohappobakteereja ja syön enemmän kuin suositusannos. ja merisuola on ainoa suola jota käytän,paitsi että työpaikkaruokalassa ruoka on valmiiksi tehtyä. Täytyy kait etsiä apu tuosta raffinoimattomasta suolasta. Joskus join neljäkin litraa vettä päivässä mutta se oli liikaa. Urheilupäivänä on vaikea pysyä siinä puolessatoista litrassa. Muut juomani ovat laiha vihreä tee ja pari kuppia kahvia päivässä. Toisaalta syön kyllä tosi paljon raakoja vihanneksia eli lähinnä salaatteja, monasti jopa molemmat ateriani ovat salaatteja.

millaisia rasvoja syöt? Minä otan ruokaluisikallisen kookosöljyä ensimmäiseksi tyhjään vatsaan aamulla ja sitten kun teen aamiaista niin pari kananmunaa ja juustoraastetta, pekonia, savukalaa jne.

• Ummetus vaivaa
        Kiril kirjoitti:

millaisia rasvoja syöt? Minä otan ruokaluisikallisen kookosöljyä ensimmäiseksi tyhjään vatsaan aamulla ja sitten kun teen aamiaista niin pari kananmunaa ja juustoraastetta, pekonia, savukalaa jne.

Saan rasvani pää asiassa oliiviöljystä, avokaadoista, pähkinöistä, seesamiöljystä ja juustoista. Kylmäpuristettya pellavaöljyä syön myös sillointällöin. Vatsani ei kestä kananmunia enkä edes pidä niistä. Soijaakan en voi syödä kuin vähäsen kerrassaan ja lihaa en ole syönyt 15 vuoteen, koska en vain ole halunnut.Se oksettaa minua. Proteiinit saan kasviksista ja maitotuotteista. Noin kerran kuussa saatan syödä kalaa joten mikään kasvissyöjä. Söin yhessä välissä paljon enemmän kalaa mutta ei se muuttanut yhtään mitään paitsi että paino nousi eikä se ole tarkoitus

• hmg

No, vaikuttaisi tuo maitohappobakteerin saanti olla taattu ainakin. Tosiaankin suosittelisin että se merisuola mitä käytät olisi nimenomaan "raffinoimatonta". Itse olen käyttänyt Urtekram:in karkeakiteistä harmaata raffinoimatonta Atlantin merisuolaa monta vuotta, juomavedessä, ruoanlaitossa, leipomisen yhteydessä. Raffinoimaton Atlantin merisuola kulkee joskus nimellä Celtic Sea Salt. Tämä vinkiksi jos haluat googlata. Tässä aika hyvä artikkeli merisuolasta, verrataan raffinoituun.

http://www.jonbarron.org/newsletter_view.php?print=y&id=995461720314104

Raa't vihannekset ovat sinänsä hyvää ruokaa, mutta täytyy muistaa pureskella huolellisesti. Muuten voi tulla ruoansulatussysteemille ongelmia.

Sitten. Kiril tuossa mainitsi tärkeän tekijän Rasva. En muistanut. Nyt muistan että olen lukenut että rasva on tärkeä tekijä mitä suolen kuntoon tulee, muistaakseni tyydyttynyt rasva oli tässä ehkä tärkein. Huolehdi että syöt tarpeeksi rasvaa, ja että se on hyvälaatuista. Kiril mainitsi joitakin hyviä rasvoja. Vältä luonnottomia rasvoja kuten kasviperäiset transrasvat, margariini. Varo myös eltaantunutta rasvaa, ja varo syömästä liikaa Omega 6 rasvoja koska niiden liikasyönti tahtoo aiheuttaa tulehduksia eri puolilla elimistöä.

Miten on proteiinin suhteen? Kai sinä syöt sitä riittävästi. Ja luonnollisista lähteistä (hyviä lähteitä mm. luomumuna, vapaiden kanojen, Omega munat, kala, riistaliha, luomuliha, jalostamaton liha, ei-meijerikäsitellystä maidosta (lehmä, vuohi, lammas) valmistetut kovat juustot)ettet mitään epäluonnollisia proteiinitavaraa syö kuten herajauhoja, soija-jauhoja, munajauhoja tms. Vaikka sitä ei ensikädeltä ajattelisi että proteiinilla ja suolen toiminnalla ole yhteyttä niin uskon että on.

Ja itsestä tiedän että kun stressaan vähemmin ja nukun enemmän ja paremmin niin suoli toimii paremmin. Joten panosta laadukkaaseen uneen, ja lepoon tarpeen vaatiessa.

• Ummetus vaivaa
        hmg kirjoitti:

No, vaikuttaisi tuo maitohappobakteerin saanti olla taattu ainakin. Tosiaankin suosittelisin että se merisuola mitä käytät olisi nimenomaan "raffinoimatonta". Itse olen käyttänyt Urtekram:in karkeakiteistä harmaata raffinoimatonta Atlantin merisuolaa monta vuotta, juomavedessä, ruoanlaitossa, leipomisen yhteydessä. Raffinoimaton Atlantin merisuola kulkee joskus nimellä Celtic Sea Salt. Tämä vinkiksi jos haluat googlata. Tässä aika hyvä artikkeli merisuolasta, verrataan raffinoituun.

Raa't vihannekset ovat sinänsä hyvää ruokaa, mutta täytyy muistaa pureskella huolellisesti. Muuten voi tulla ruoansulatussysteemille ongelmia.

Sitten. Kiril tuossa mainitsi tärkeän tekijän Rasva. En muistanut. Nyt muistan että olen lukenut että rasva on tärkeä tekijä mitä suolen kuntoon tulee, muistaakseni tyydyttynyt rasva oli tässä ehkä tärkein. Huolehdi että syöt tarpeeksi rasvaa, ja että se on hyvälaatuista. Kiril mainitsi joitakin hyviä rasvoja. Vältä luonnottomia rasvoja kuten kasviperäiset transrasvat, margariini. Varo myös eltaantunutta rasvaa, ja varo syömästä liikaa Omega 6 rasvoja koska niiden liikasyönti tahtoo aiheuttaa tulehduksia eri puolilla elimistöä.

Miten on proteiinin suhteen? Kai sinä syöt sitä riittävästi. Ja luonnollisista lähteistä (hyviä lähteitä mm. luomumuna, vapaiden kanojen, Omega munat, kala, riistaliha, luomuliha, jalostamaton liha, ei-meijerikäsitellystä maidosta (lehmä, vuohi, lammas) valmistetut kovat juustot)ettet mitään epäluonnollisia proteiinitavaraa syö kuten herajauhoja, soija-jauhoja, munajauhoja tms. Vaikka sitä ei ensikädeltä ajattelisi että proteiinilla ja suolen toiminnalla ole yhteyttä niin uskon että on.

Ja itsestä tiedän että kun stressaan vähemmin ja nukun enemmän ja paremmin niin suoli toimii paremmin. Joten panosta laadukkaaseen uneen, ja lepoon tarpeen vaatiessa.

kuten jo kerroin niin lihaa en syö enkä munia. en myöskään voi syödä soijaa. Ja rasvoista kerroin jo tuossa aiemmin. Margariinia en ole koskaan syönyt enkä edes leipää syödessäni koskaan käyttänyt muuta kuin juustoa ( ja kasviksia ). Karkeiden laskelmien mukaan minun pitäisi saada tarpeeksi protiinia siis prosentuaalisesti mutta tosiasia on sekin että tätä enempään en pysty. Lähinnä haluisin tietää että juonko siltikin liian vähän koska Kiril sanoo joka kohdassa että pitää juoda riittävästi että suoli toimii. Minulla on ehkä yksi ripulipäivä viikossa ja loput päivät menee sitä kakkaa kerätessä koska vatsa ei suostu toimimaan. Ehkä tuosta sinun suolalinkistäsi saan vastauksen ja ratkaisun ongelmaani

• Sparraaja
        hmg kirjoitti:

Raffinoitu = jalostettu eli voidaanko puhua Suomea, että saadaan tähän hieman maanläheisempi tuntu. Itseasiassa tuosta puhdistamattomasta suolasta kiinnostuneen ihmisen kannattaa olla nyt valveilla, koska tuota tavaraa kylvetään maanteillemme tuhansia tonneja juuri tänä vuodenaikana. Eiköhan sitä kuskilta saa jos nätisti kysyy. Saisiko näitä suolasta jalostaessa poistettuja ainesosia listalle niin osaisi surkutella mistä jää paitsi kun tuota peruskamaa käyttää.

Eräillä ns.messuilla käydessäni minulle yritettiin kaupata pussillista koivuntuhkaa väittäen sen toimivan herraties mihin vaivoihin. Ilmoitin kys.tavaran kauppiaalle, että jos käy niin, että iskee jonain päivänä päänsä niin pahasti,että alkaa tuhkat kiinnostamaan niin suunnistan mökkisaunan uunin luokse ämpäri kainalossa. Suuttui ja vetosi myymänsä tuhkan "puhtauteen". Uskovia löytyi hänellekin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3908
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      353
      3027
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1937
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1665
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      821
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      69
      793
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    Aihe