Aikaa on mennyt mutta silti edelleen kaipaan

Ikävä

Tahtoisin kertoa oman kokemukseni nyt vaikka siitä on kulunut aikaa jokunen vuosi.
Sanomattakin selvää, että kaipaan entistäni. En tiedä miksi vaikka hän oli minulle loppumetreillä niin erillainen mitä hän oli alussa.
Kaipaan häntä silti, kaipaan oikeesti todella paljon. Niitä hellyyttäviä hetkijä jolloin vaan makoiltiin telkkarin äärellä ja juteltiin. Niitä helliä hetkiä yöllä, kiihkeitä suudelmiä ym.
Ikävöin niitä. Ikävöin häntä.

Tapasimme toisemme netin kautta (kuten ehkä monet muutkin onnelliset ja rakastuneet pari).
Kirjottelimme ensin @-posteja paljon jolloin lopulta vaihdoimme numeroita.

Olin silloin ammattikoulun viimisellä kun häneen tutustuin.
Kirjottelimme paljon viesteinä ja soiteltiin. Kunnes päätimme että tavattaisiin.
Tapaamisemme oli kieltämättä erikoisin mutta kuitenkin niin kaunis, että muistan sen vieläkin.
Tapasimme kirjaston parkkipaikalla jossa hän odotti minua vaaleanpunaisen ruusun kera..(ruusu on vieläkin tallella) Sain ihanan halauksen häneltä jonka lähdimme sitte eteenpäin.
Istuskelimme joen äärellä ja juttelimme. kerroimme toisistamme, että millaisia olemme jne..
Kun hän toi minut kotiin, kirjottelimme heti illalla lisää ja halusimme olla yhdessä.
Tunsin silloin, että hänet haluan pitää. Enkä koskaan menttää..

Seurustelimme vain 5kk. Tiedän, että se on lyhyt aika jossa ajassa ei opi toista tuntemaan ehkä ihan täysin tai näe toista niitä toisia piirteitä mitä sillä hetkellä ei halua nähdä.
Olimme niin samallaisia, että se alkoi häiristemään entistäni.
Emme riidelleet tämän suhteen aikana kuin ehkä kerran ja se oli sellainen typerä pieni kina. mutta kuitenkin.

Kävimme kuitenkin tämä aikana hänen sukulaistensa luona jne.. vietimme paljon aikaa yhdessä. Kunnes se meni viikonlopuille.
Syiksi tuli monta kertaa, että hänellä on autossa jotain vikaa, ei pääse sori.
tai ei nyt jaksa. oli monasti vastauksia.
Silti kelpasin viikonloppuisin hänelle. en silloin rakastuneena ja sinisilmäisenä tajunnut että hän ei enää halua olla kanssani.

kuitenkin tähän 5kk.teen sisältyy paljon ihania aikoija ym..
kunnes, eron loppumetreillä, odottelin, että hänestä kuuluisi jotain. ei.. ei mitään.
pistin viestin että mitä hänelle kuuluu, että miksi häneestä ei kuulu.
Hän pisti pari tuntia sen jälkeen viestin, että on juomassa ystävänsä kanssa ja tämä suhde ei tule kestämään ikuisesti.
sanoi (tuttuun tapaan) että minusa ei ole vikaa, enkä ole tehnyt mitään väärää. silti asiat alkoivat tuntua siltä, että minä olin se suurin vika.

hän kertoi minulle, että en ole tarpeeksi räväkkä, monipuolinen, en pönkitä hänen itsetuntoaan, olen muka aina samaa mieltä hänen kanssaan, en muka osaa sanoa omaam mielipidettäni jostain asiasta. olemme liian samallaisia. ja tämä on aina tätä samaa.
tämän hän kertoi viiko sen jälkeen ku on olimme ollet yhdessä viikonlopun. hän tuli hakemaan minut lauantaina yöllä, vaikka sanoin, ettei tartte, että nähään huomenna. hänellä oli kuitenkin "muka" ikävä.
loppu suudelma oli kuitenkin nii väkinäinen, että nyt vasta tajusin (kauan aikaa sitten) että ei hän minua halunnut..

eromme jälkeen hän kirjotteli minulle vielä sähköposteja ja viestejä. ihmetteli miksi en enää kirjottele. miksi olisin pitänyt väkisin yhteyttä kun hän ei enää halunnut olla kanssani missään tekemisissä.
mutta kuitenkin jatkoimme kirjottelua. hän kertoi aina välillä kuulumisia jne.. ja mitä suunnitteli.
kunnes. näin hänet kerran kaupassa. hän näki minut ja hänellä tuli kiire pois.. aivan järkyttävä kiire.
sitten hetken ajan kuluttua tuli postia jossa hän kertoi, että on löytänyt ihanan tulevan vaimon, perhettä pitäs alkaa perustaa, on c-sarjan mersua kun ajoi vanhan lunastukseen..
omakotitaloa pitäs alkaa rakentaa.. lol
todellisuus oli kuitenki se, että hän otti 6 vuotta nuoremman tytön joka oli viel alaikänen, tosin se ei oo mikä ratkaseva. ei ikää kato jos rakastaa.. mut se, että he asu entisen kotona (vanhemmilla vuoden) ennenku muutti yhteen. asu siis tän tytön kanssa heilläk kotona..

tunsin itteni jotenki typeräksi silloin. että ei hitto.. mutta kuitenkin olo oli niin haikea..
kaipasin häntä silti vaikka hän oli sanonut minulle näin ja ennen tätä ..
vaikka erostamme on kulunut 3 vuotta, silti silloin kun näin, että hän on kihlannut sen tytön, tunsin sydämmessäni surua.. ikävää ja olo, että juuri näin..
myönnettäköön että itkin ja pahoitin mieleni vaikkaei olisi pitänyt..

nyt tästä on vuosi.. mietin häntä kuitenkin. hänen sanansa kuitenkin mielessä, että ollaan aina ystäviä, vaikka miten kävis.. toisin kävi. hän itse katkaisi ystävyys suhteen.. ystäväni veikkaavat että tämä nykyinen tyttö ei hyväksynyt sitä että pidämme yhteyttä.

ehkä jotkut ajattelevat että olen vähän seko.. mutta ei ole väärin kaivata toista.. minun oli hyvä olla entiseni kanssa.. tunsin itseni ensímmäistä kertaa hyväksytyksi ja ihmiseksi että kelpaan..

mietin häntä vaikka en enää niin kuin joskus..
tahdoin kuitenkin kertoa tämän, jottai saisin oloni paremmaksi.. saisin kertoa..

olisi kiva vaihtaa ajatuksia jonkun joka on saman kokenut jne..

7

2100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahalle tuntuu

Siitäkin on monta vuotta ja en ole pystynyt seurustelemaan kenenkään kanssa eron jälkeen. Aluksi ajattelin että se on ohimenevää , mutta nyt sitä on jatkunut jo monta vuotta. En tiiä löydänkö enää ketään ja yksin on paha olla.

• ikävä

itselläni on mennyt muutama suhde tai alkava sellainen pieleen koska, edelleen (vaikka on kulunut aikaa) ajattelen ja mietin.. monasti että miksi? ehkä hän oli vertaiseni sielunkimppani jonka menetin...

• tyttö vaan

Yksinkin tuntuu niin ontolle, kun herää miettimään että näinkö tämä elämä menikin.. Mutta kun on kerran jotain särkynyt, niin sitä ei ehjäksi saa. Miksi aina tulee jotain jostain mieleen,unohtaisi edes ne ikävimmät asiat.

Maailma on ihmisiä täynnä- sanotaan ja moni tyrkyttää sellaista mikä ei kumminkaan auta. Vaikka kovasti jo tahtoisikin löytää ihmisen jota saisi rakastaa niin ei tunnu enää pystyvän siihen.. pelkoa kai se on, "osaansa tyytymistä".. kyllähän se surettaa kovinkin.

Moniakohan iltoja vielä menee näihin ajatuksiin, ehkä on parempi ettei ennalta tiedä..

Alkuperäiselle kirjoittajalle voin kertoa,että tuskaista taivalta jo pari vuotta kulkenut.

• Ikävä

Samat sanat..
        vaikka etsin, en löydä.. Etsin entiseni kaltaista
        rauhallista, ihanaa ja fiksua miestä.
        mutta kohdalline osuu aina joku psyko joka ei tahdo kuin loukata..

Ehkä tämä on elämää, mutta vitun rankkaa.
        En varmaan ikinä pääse entisestäni yli. Koin hänen kanssaan niin paljon.. Joskus toivon, toivon pienessä päässäni, että entiseni ottaisi yhteyttä mutta sitä saan odottaa. Koska niin ei tapahdu..

Tuskallista ajatella mutta ajatuksista ei pääse eroon.. Ne eivät päästä irti.. Jokin jäi kesken.

• mietteet

Olen kokenut samankaltaista. Puolitoista vuotta sitten tuli ero puolen vuoden suhteesta. Mies jätti, syy oli sama; minussa ei olevinaan mitään vikaa ja kuitenkin hän luetteli aikaisemmin suhteemme tilasta keskustellessamme monia syitä, mikä minussa ärsytti. Ihmeellisintä oli että mussa häntä ei ärsyttänyt mikään. Tai no ärsytti muutama juttu, mutta kukaan ei ole täydellinen ja hyväksyin ne viat hänen mukanaan. Mutta ne viat eivät ärsyttäneet.

Olen koko ajan odottanut että hän soittaisi tai jotain pyytäisi takaisin ja tajuaisi, mitä on menettänyt mutta eihän se niin mene. Hänellä on ollut uusi nainen jo vuoden verran, asuuvat yhdessä ja kaikkee... Viimeisimpien kuukausien ajan olen vaan tajunnut etten tätä ihmistä enää ikinä saa vaikka kuinka vielä rakastaisin ja haluaisin. Enkä edes tiedä haluaisinko enää siitä päätellen, mitä hänestä olen viime aikoina kuullut. On vaan ihminen muuttunut siitä niin paljon mitä häntä tunsin tai sitten en tuntenut ollenkaan.

Aika parantaa haavat! Vaikka mullakin on mennyt näin kauan ja itseäni siitä suorastaan ruoskinkin et miks menee näin kauan, niin kannattaa antaa aikaa itselleen surra. Tunteet kun ei kuole itsestään. Itse nauroin tälle väitteelle "aika parantaa" vielä vähän aikaakin sitten, mutta nyt olen huomannut että vaikka ikävä joskus vieläkin vaivaa niin ne tunteet ovat melkein kokonaan kuolleet. Ja toivon että lähitulevaisuudessa voin alkaa katsella miehiä taas sillä silmällä mitä en ole tähän mennessä pystynyt. Sen verran edellinen suhde ja sen jälkiseuraukset ovat minua satuttaneet. Tsemppiä sulle oikein paljon!!!

• miestä joka ei halua

olla kanssasi? JOka ikävystyi seurassasi koska olitte molemmat liian samanlaisia.
        Vastakohdat täydentävät toisiaan. Etsi sinäkin itsellesi sellainen mies, jonka seurassa omat ominaisuutesi kääntyvät hyveiksi.
        Jotenkin välittyi myös vaikutelma, että sinulle ei todellakaan tekisi pahaa esimerkiksi hankkia yleistietoa, jotta pystyisit keskustelemaan asioista. Jos ei mistään mitään tiedä eikä välitä, ei myöskään pysty muodostamaan siitä mielipidettä.
        Nykynuorilla on valitettavan yleistä, ettei maailman menoa seurata ja elämyspiiri on itse asiassa aika ahdas, konkreettisiin asioihin painottuva.
        Ei pelkillä suudelmilla ja sängyssä pyöriskelyllä sekä jollain yhdentekevällä juttelulla pitkäaikaista suhdetta rakenneta.
        Molempien osapuolien on hyvä oppia keskustelmaan, jotta mielenkiinto suhteessa säilyy ja se syvenee.

• alkuperäinen kirj...
        miestä joka ei halua kirjoitti:

olla kanssasi? JOka ikävystyi seurassasi koska olitte molemmat liian samanlaisia.
        Vastakohdat täydentävät toisiaan. Etsi sinäkin itsellesi sellainen mies, jonka seurassa omat ominaisuutesi kääntyvät hyveiksi.
        Jotenkin välittyi myös vaikutelma, että sinulle ei todellakaan tekisi pahaa esimerkiksi hankkia yleistietoa, jotta pystyisit keskustelemaan asioista. Jos ei mistään mitään tiedä eikä välitä, ei myöskään pysty muodostamaan siitä mielipidettä.
        Nykynuorilla on valitettavan yleistä, ettei maailman menoa seurata ja elämyspiiri on itse asiassa aika ahdas, konkreettisiin asioihin painottuva.
        Ei pelkillä suudelmilla ja sängyssä pyöriskelyllä sekä jollain yhdentekevällä juttelulla pitkäaikaista suhdetta rakenneta.
        Molempien osapuolien on hyvä oppia keskustelmaan, jotta mielenkiinto suhteessa säilyy ja se syvenee.

Joskus sitä vanhat ja herkät asiat pulpahtavat mieleen ilman että niitä odottaa.
        Ei elämä ole sihen kuitenkaan pysähtynyt kun erosin. Tästähän on aikaa ja nyt on alkanut tuntua siltä, että on aika unohtaa..
        En saa häntä ja nyt en edes tahtoisi nähä tai saada häntä takaisin.. Ihmisitä joka ei sitten rakastanutkaan, tuskin tuntisi näin koskaan.

Mutta olen ainakin tutustunut uuteen ihmiseen tällä hetkellä. Toivon, että elämä lähtee tästä taas liikkeelle ja kulkemaan mukavaa polkua kohti jotain erityistä.
        En kaipaa enää vanhaan, vaikka ne joskus tulevat mieleen. Kieltämättä mietin silloin tekeväni päätöksen mutta se menikin toisin päin. Olisin tylsistynyt ehkä tässä suhteessa kuoliaaksi.

Nyt keskityn uuteen ja katson miten tämä lähtee.
        Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :)

Hyvää joulun odotusta kaikille vastanneille ja kommentteja laittaneille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      36
      2194
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      49
      1777
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      125
      1643
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1336
    5. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      54
      1060
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      1018
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      925
    8. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      837
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      102
      811
    10. Nähdäänkö me ensi

Viikolla jossain?
      Ikävä
      61
      793
    Aihe