anoppi,sovinistisika

tyttöjä Vaan

Onko mahdollista,että poikia pidetään yhä jotenkin arvokkaampina kuin tyttöjä ja siitä johtuen miniän pitäisi olla mieliksi anopille kun tämä on sellaisen puolijumalan maailmaan pyöräyttänyt?
Tulipa tässä vaan mieleeni kun tässä eräänä kauniina päivänä törmäsin nuoreen poikalapsen äitiin joka surkutteli minua kun minulla on VAAN tyttöjä ja sanojensa mukaan kyllä poika on aina poika.
Samoja piirteitä olen havainnut anopissani,joka hoki koko raskaus aikani että NYT se on poika.
GRRRRRR...
Minä olen onnellinen tytöistäni.
Luulen että sovinistinaisista tulee niitä hirviöanoppeja.

25

2685

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä

Olen huomannut vähän saman asian.

Meillä anoppi käski miestäni pistämään minut ruotuun kun laitan hänen poikansa tekemään ruokaa ja siivoamaan..oma äitini käskee siivota joka kerta kun mieheni on matkoilla. Pitää kuulema olla siisti koti,mihin mies voi palata. Ei edes tarvi olla. Miestäni ei vähempää voisi kiinnostaa onko imuroitu vai ei hänen kotiutuessaan.

Taitaa olla, että ainakin vahemmat ihmiset pitävät miehiä parempina. Nuoretkin, mikäli heidät on näin kasvatettu eivätkä silmät ole auenneet aikuistuessa...

• ollaan

...kovaa vauhtia menossa samaan suuntaan kuin Kiinassa, abortoidaan tyttövauvat niin pian ei ole miehille morsiamia.

• molemmat tärkeitä

kyllä Suomessa vielä on toisinpäin, tytöille ei löydy miehiä.
        Minulla on 2 tyttöa ja poika.

• surullista

Olen kuullut samanlaisia kommentteja anopin puolelta. Mieheni serkun vaimo töräytti kesällä kerran jopa äidilleni että jaa sulla on vaan tyttöjä lapsenlapsena.Minä toistin että vaan.. katsoin pitkään puistin päätä ja kävelin pois.
      Ihmeellistä vittuilua..
      Tämä oli vain yksi esimerkki.

• talo täynnä

ja ylpeä heistä. Tytöt ovat niin ihania. Muistan myös kertoa tytöille aina miten hienoja ja ihania ihmisiä he ovat. Kun on tyttöjä, saa sitten poikia kaupan päälle. Huonoimmat voi sitten hylätä sulhaskandeista.

• -----
        talo täynnä kirjoitti:

ja ylpeä heistä. Tytöt ovat niin ihania. Muistan myös kertoa tytöille aina miten hienoja ja ihania ihmisiä he ovat. Kun on tyttöjä, saa sitten poikia kaupan päälle. Huonoimmat voi sitten hylätä sulhaskandeista.

Feministisika

• VeToSa

Heh, heh... nirppanokkanykynaiset itkevät kun eivät saakaan olla prinsessoja aina ja kaikkialla. Minäpäs lisään ahdinkoanne, ja tuon kaukoidän matkaltani neitosen vaimokseni, ja piruuttani ylläpidän sovinistista pojat on parempia-käsitystä. Sillä niinhän ne onkin, täällä pohjolassa vaan on joku ihme sosialistinen vääristymä arvojen suhteen.

• yksi poika vaan

Tytöt ovat tietääkseni kehityksessä kaksi vuotta poikia edellä.

Sairaalloinen sovinismi on suolesta.

• pojan ja 2 tytön mama
        yksi poika vaan kirjoitti:

No kyllä pojat nopeasti saavuttavat sen mitä jäljessä olivat tietyssä iässä (moninkertaisesti jopa).
        Tosin en ymmärrä miesten sovinismiä enkä naisten miesten alistamista.
        Pojat ja tytöt ovat yhtä arvokkaita, toisiaan täydentäviä ihanne suhteessaan.

• VeToSa
        yksi poika vaan kirjoitti:

Fyysinen kehitys on nopeampaa, henkinen ei (vaikka opettajalleen silmää iskevät pikkutytöt näin kuvittelisivatkin). Ja hyvä niin, sillä naisilla tuo lastenteon aika on rajattu, joten on syytäkin kypsyä nopeammin. Ei ole kuitenkaan sattumaa että naisen asema ympäri maailmaa on yleensä se alisteinen suhteessa mieheen. Vahva yhteiskunta rakentuu miehisten kykyjen avulla. Suomessahan nykyihmiset ovat laiskoja valittajia ja velliperseisiä ressukoita. Ja naiset kuvittelevat olevansa miehiä. Yrittävät jopa kilpailla miesten kanssa. Olen Freudin ja Einsteinin kanssa ihan samoilla linjoilla siinä ettei naisten tulisi kilpailla miesten kanssa, vaan olla rakastavia kodin hengettäriä. Ei ihme ettei nykysuomi tuota Einsteineja.

• kukkuluuruu-u
        VeToSa kirjoitti:

Fyysinen kehitys on nopeampaa, henkinen ei (vaikka opettajalleen silmää iskevät pikkutytöt näin kuvittelisivatkin). Ja hyvä niin, sillä naisilla tuo lastenteon aika on rajattu, joten on syytäkin kypsyä nopeammin. Ei ole kuitenkaan sattumaa että naisen asema ympäri maailmaa on yleensä se alisteinen suhteessa mieheen. Vahva yhteiskunta rakentuu miehisten kykyjen avulla. Suomessahan nykyihmiset ovat laiskoja valittajia ja velliperseisiä ressukoita. Ja naiset kuvittelevat olevansa miehiä. Yrittävät jopa kilpailla miesten kanssa. Olen Freudin ja Einsteinin kanssa ihan samoilla linjoilla siinä ettei naisten tulisi kilpailla miesten kanssa, vaan olla rakastavia kodin hengettäriä. Ei ihme ettei nykysuomi tuota Einsteineja.

...mieheltä, jonka on pitänut eukkonsa hakea kaukomailta, kun ei ole suomalaisille kelvannut :D

Mahdatko itse olla näitä miehisiä miehiä, joiden varaan se vankka yhteiskunta rakennetaan vaiko sitten niitä sossun vakkareita, vellihousuja omasta aloitteesta, kun ei sen vertaa sohvalta ruho nouse, että ennättäisi töidenhakemiselle/-tekemiselle ajatustakaan uhrata...

• VeToSa
        kukkuluuruu-u kirjoitti:

...mieheltä, jonka on pitänut eukkonsa hakea kaukomailta, kun ei ole suomalaisille kelvannut :D

Mahdatko itse olla näitä miehisiä miehiä, joiden varaan se vankka yhteiskunta rakennetaan vaiko sitten niitä sossun vakkareita, vellihousuja omasta aloitteesta, kun ei sen vertaa sohvalta ruho nouse, että ennättäisi töidenhakemiselle/-tekemiselle ajatustakaan uhrata...

Kuinkas moni niistä pussikaljaa litkivistä sossukavereistasi on edes käynyt Thaimaassa? Ei taida sossukaan ihan sellaisilla summilla paapoa.;) Eli olen tuiki tavallinen (opetus)työhön vakavasti suhtautuva mies, joka arvostaa hyvinvointiyhteiskuntaa, inhoaa yhteiskuntamme perusteita nakertavia uusliberalisteja ja liian vasemmalla olevia tasapäistäjiä. Sekä liian tiukkanutturaisia femakoita, jotka kuulunevat tuohon tasapäistäjien ryhmään.

Jospa huolehtisit muuten omasta kelpaamisestasi etkä arvostelisi toisten naisvalintoja. Olen minä suomalaistenkin neitien kanssa ollut, mutta viimeisin neitipä otti ja petti jonkun "vanhan tuttavansa" kanssa. Olisi pitänyt arvata että jokin on vialla kun neiti katsoi kauniita ja rohkeita. Se se on pettämään opettava sarja. Ei oikein huvita enää joutua "modernin nykynaisen" kanssa perhettä perustamaan kun tuntuu tuo perusta moisen kanssa olevan hataralla pohjalla... Eli perinteinen kaunotar on parempi vaihtoehto, enkä liene ainoa joka ajattelee näin.

• lollotilol
        VeToSa kirjoitti:

Kuinkas moni niistä pussikaljaa litkivistä sossukavereistasi on edes käynyt Thaimaassa? Ei taida sossukaan ihan sellaisilla summilla paapoa.;) Eli olen tuiki tavallinen (opetus)työhön vakavasti suhtautuva mies, joka arvostaa hyvinvointiyhteiskuntaa, inhoaa yhteiskuntamme perusteita nakertavia uusliberalisteja ja liian vasemmalla olevia tasapäistäjiä. Sekä liian tiukkanutturaisia femakoita, jotka kuulunevat tuohon tasapäistäjien ryhmään.

Jospa huolehtisit muuten omasta kelpaamisestasi etkä arvostelisi toisten naisvalintoja. Olen minä suomalaistenkin neitien kanssa ollut, mutta viimeisin neitipä otti ja petti jonkun "vanhan tuttavansa" kanssa. Olisi pitänyt arvata että jokin on vialla kun neiti katsoi kauniita ja rohkeita. Se se on pettämään opettava sarja. Ei oikein huvita enää joutua "modernin nykynaisen" kanssa perhettä perustamaan kun tuntuu tuo perusta moisen kanssa olevan hataralla pohjalla... Eli perinteinen kaunotar on parempi vaihtoehto, enkä liene ainoa joka ajattelee näin.

Meuhkaapa vaikka kuolemaasi saakka nutturafemakoista, jotka ovat varmasti tehneet elämästäsi kurjaa! Ajatella, naisia, jotka ovat saaneet valita, mitä elämässään tekevät - ja katso! He halusivat tehdä samanlaisia asioita kuin miehet, vaikka jotkin sinunlaisesi niin olivat varmaksi päättäneet, että _eiväthän naiset oikeasti halua muuta, kuin olla rakastavina kodinhengettärinä_! Maailmat tutisevat radallaan! Universumi vaipuu kaaokseen! Naisten haluamisiin, omanarvontunteeseen ja elämään päteekin samat säännöt, kuin miesten! Kuka olisi arvannut! Mieti sitä uudestaan, kun puhut siitä kilpailusta - jos julistautuu kaikessa parhaaksi jo kättelyssä, niin mitä luulit saavasi? Niin, se oli miesten keksimä satu, että naiset eivät halua sellaisessa tilanteessa puolustaa omaa kunniaansa. Miten se sanonta menikään... sitä saa, mitä tilaa. Jos ei feminismistä pidä, niin kannattaisi lakata ruokkimasta tulta. Sama selitys, kuin yllä.

• VeToSa
        lollotilol kirjoitti:

Meuhkaapa vaikka kuolemaasi saakka nutturafemakoista, jotka ovat varmasti tehneet elämästäsi kurjaa! Ajatella, naisia, jotka ovat saaneet valita, mitä elämässään tekevät - ja katso! He halusivat tehdä samanlaisia asioita kuin miehet, vaikka jotkin sinunlaisesi niin olivat varmaksi päättäneet, että _eiväthän naiset oikeasti halua muuta, kuin olla rakastavina kodinhengettärinä_! Maailmat tutisevat radallaan! Universumi vaipuu kaaokseen! Naisten haluamisiin, omanarvontunteeseen ja elämään päteekin samat säännöt, kuin miesten! Kuka olisi arvannut! Mieti sitä uudestaan, kun puhut siitä kilpailusta - jos julistautuu kaikessa parhaaksi jo kättelyssä, niin mitä luulit saavasi? Niin, se oli miesten keksimä satu, että naiset eivät halua sellaisessa tilanteessa puolustaa omaa kunniaansa. Miten se sanonta menikään... sitä saa, mitä tilaa. Jos ei feminismistä pidä, niin kannattaisi lakata ruokkimasta tulta. Sama selitys, kuin yllä.

Jaa, en kyllä tietääkseni julistautunut naisia paremmaksi sanoessani etten halua kilpailla heidän kanssaan (paitsi leikin merkeissä). Ja mitä tuohon sitä saa mitä tilaaseen tulee niin aiemmin mainitsemassani suhteessa pyrin olemaan kelpo mies kaikin puolin. Taitaa vain olla niin, että "moderniksi naiseksi" itseään tituleeraavat naiset vain ovatkin narsisteja hienolla nimikkeellä. Turhan ihmetellä kasvavien yh-parvien määrää ja lisääntyviä suomimies-thainainen suhteita. Joskus kannattaa tilata parempaa eikä tyytyä siihen mitä lähiympäristöstä saa...

• Mies pimpan päälle

Myös tytöt on ihan ok, koska ne voi tulevaisuudessa synnyttää poikalapsia!

• tyttöjä vaan

Kiitos näistä vastauksista.
      Erityisesti parin mieskirjoittajan mielipiteet olivat erityisen valaisevia,eli en ihmettele enää mitään ja ymmärrän jopa anoppiani paremmin.
      Joten kiitos vielä kerran.
      Toivottavasti nämä valaisevat myös poikalasten äitejä,kun näkevät millaista hedelmää se palvonta tuottaa.

• Mies pimpan päälle

Jos olisit jo etukäteen ajatellut, ei tarvitsis tyhmiä kysellä.

Suku jatkuu vain miesten kautta, naisia voi lisääntymistarkoitukseen naida muista suvuista! Ja kuka puolustaa sukua, mainetta ja kunniaa sekä huolehtii kaikesta, jos poikia ei ole? Ei kukaan.

• Hekoheko vaan
        Mies pimpan päälle kirjoitti:

Suku jatkuu vain miesten kautta, naisia voi lisääntymistarkoitukseen naida muista suvuista! Ja kuka puolustaa sukua, mainetta ja kunniaa sekä huolehtii kaikesta, jos poikia ei ole? Ei kukaan.

"Puolustaa suvun kunniaa". Kaikkea sitä kuuleekin. Ihminen on yksilö. Hänen tekonsa tuovat kunniaa vain hänelle itselleen, jos aihetta on.
        Poissa ovat ne ajat, jolloin vanhemmat lapsensa menestyksellä ratsastaen saivat etua elämässä.

Millainen on se suku, jonka kunniaa pitää PUOLUSTAA. Ja ketä vastaan?

• tyttöjä vaan

Voi mamman kultaa:)
        Kiva nähdä täällä palstalla välillä miehistäkin näkökulmaa...
        Muista vaan että äitisikin on nainen,etkä sitten häntäkään järin paljon arvosta.
        Joten pojasta polvi paranee:)

• Mies pimpan päälle
        Hekoheko vaan kirjoitti:

"Puolustaa suvun kunniaa". Kaikkea sitä kuuleekin. Ihminen on yksilö. Hänen tekonsa tuovat kunniaa vain hänelle itselleen, jos aihetta on.
        Poissa ovat ne ajat, jolloin vanhemmat lapsensa menestyksellä ratsastaen saivat etua elämässä.

Millainen on se suku, jonka kunniaa pitää PUOLUSTAA. Ja ketä vastaan?

Kyllä huomaa, että siellä hameväki omilla pikkuaivoillaan on tilannetta pähkäillyt. Ei vihollisia tarvitse itse hommata, kyllä niitä ilmaantuu itsestäänkin. Jokaisessa maassa on armeija, joko oma tai vieras.

• kukkuluuruu-u

Ootko tullu ajatelleeksi sitä, että nainen ei itseasiassa enää tarvitse miestä tuottaakseen jälkikasvua, kun on näitä spermapankkeja sun muita, joiden avulla tenava saadaan aikaiseksi ilman fyysistä kontaktia miessukupuoleen? Mies sen sijaan ei saa itsekseen lasta aikaiseksi yrittämälläkään. Ei suku jatku yksinäänkään ja lapsissa puolet geeneistä on ihan yhtälailla naisen kuin miehenkin. Vaikka satutaankin elämään patriarkaalisessa yhteiskunnassa niin kyllä se suku jatkuu ihan samalla lailla naisessa kuin miehessäkin. Jos se nimestä on kiinni niin lapsi voi kyllä saada äitinsä nimen yhtä hyvin kuin miehenkin...

• mutta totta

Itsekin olen tullut tuohon tulokseen. Oma anoppini on sitä mieltä, että poikaa pitää passata ja miehille on kaikki sallittua - jopa pettäminen ja pahoinpiteleminen. Mieheni pahoinpiteli minut raskausaikana sairaalakuntoon ja silti anoppi oli sitä mieltä, että minä olen hullu ja sekopää nainen, kun muutin pois mieheni luota. Nyt asun 10kk vanhan tyttäreni kanssa kahdestaan. Ja mieheni suku - anoppi ja kälyni erityisesti - on sitä mieltä, että minä en olisi saanut lähteä. Tuhosin kuulemma lähtemällä tyttäreni elämän... Tytär on ihana, sosiaalinen, oppivainen pieni neiti!

• Höpölä

Yksi äitini lempitarinoista on ajalta, kun hän odotti minua. Isän suku on pitkäikäistä ja isän pappan oli vielä tuolloin voimissaan. Koska olen ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhempieni vanhemmille äitiä jännitti mitä pappa tuumaisi tytöstä. Äiti kun oletti, että vanhankansan ihmisenä pappa suosisi ja toivoisi tosissaan poikaa. Vaan iloinen oli yllätys, kun pappa olikin kerrassaan riemuissaan tyttölapsesta ja kulki keskellä talvea kovilla pakkasilla ympäri kyliä hehkuttamassa, miten on hienon lapsenlapsenlapsen saanut :) Liekö sillä ollut vaikutusta asiaan, kun olen sattumoisin syntynyt samana päivänä papan kanssa :)

Kuitenkin törmäsin ihan hiljakkoin mieheen, joka ihan vakavalla naamalla selitti (oma pikkutyttönsä vieressään - grrrrr) että "meijän eukko ei nouse sängystä ennen kuin poika on tehty"... Kyseisessä perheessä oli jo tuolloin kaksi tai kolme tyttöä, emäntä raskaana ja se vanhimmainen tyttö tosiaan seisoi siinä "isänsä" vieressä. Pisti vihaksi.

• piru-80

Sedän vaimon ensimmäinen lapsi oli tyttö, Ja ensimmäisenä setä meni käymään laitoksella oli emännälle varmasti tämä muistettava kokemus. Setä nimittäin oli todennu ainoastaan et "Huorathan ne tyttöjä tekee". Kun sitten myös toinen, kolmas ja neljäskin oli tyttöjä... Kolmannen tytön kohdalla jo veljesten vaimot laitteli onnittelukortit jo piikien kera... Onneksi viimein tärppäsi. Viidentenä syntyi poika, sitä sitten juhlittinkin. ((Tosin setäni kyllä sai pojan jo aiemminkin... Mutta se on toinen asia..=))

• Nimetön
        piru-80 kirjoitti:

Sedän vaimon ensimmäinen lapsi oli tyttö, Ja ensimmäisenä setä meni käymään laitoksella oli emännälle varmasti tämä muistettava kokemus. Setä nimittäin oli todennu ainoastaan et "Huorathan ne tyttöjä tekee". Kun sitten myös toinen, kolmas ja neljäskin oli tyttöjä... Kolmannen tytön kohdalla jo veljesten vaimot laitteli onnittelukortit jo piikien kera... Onneksi viimein tärppäsi. Viidentenä syntyi poika, sitä sitten juhlittinkin. ((Tosin setäni kyllä sai pojan jo aiemminkin... Mutta se on toinen asia..=))

Miten ihmeessä setäsi saattoi saada viidennen lapsen SAMAN naisen kanssa? In case tarinasi on tosi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6017
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3496
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2661
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2165
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2159
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1659
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      84
      1267
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1226
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      26
      1097
    Aihe