Moi!
Onko kellään tietoa tästä laitteesta? Millainen se on ja voiko siinä käyttää ihan kaikenlaisia karaokelevyjä.
Tätä siis myy Citymarketit, ainakin täällä Etelä-Suomessa.
Entäs SunFly karaokelaite, voiko siinä käyttää muita karaokelevyjä, kuin SunFlyn omia?
Ja sitten kumpi noista kannattaisi ostaa?
LG:n DK-172 karaokelaite
16
17744
Vastaukset
- Nimetön
>Moi!En suosittele kumpaakaan laitetta.Koet vain pettymyksen.Hanki sellainen,jossa on vähintään transponointitoiminto(sävelkorkeuden muunnin).Lisäksi pikkumixeri efekteillä (kaiut)hinta alle 100 euroa rahteineen.Tarvitset vielä aktiivikaiuttimen (n.100w)maksaa edullisimmillaan n.150 euroa rahteineen erikseen tilattaessa.Kannattaa tilata mixeri ja kajari samassa tilauksessa,niin säästät.Näillä on kiva aloittaa harrastus ja toimii hintaansa nähden hyvin.Jopa nauttii"äänen"laadusta.Mikrofoniksi suosittelen AKG:tä,on erinomainen hinta/laatusuhde.Olen itse käyttänyt kyseistä merkkiä jo vuosikymmeniä ja ollut erittäin tyytyväinen.Kaikki tuotteet voit tilata www.thomann.de.
HUOM.EN ole kyseisen agentti.Olen vaan tilannut tuotteeni sieltä ja ollut erittäin tyytyväinen jo vuosien ajan.Toivottavasti tästä oli Sinulle apua.
Terv.muusikko evp.- Ikikiitollinen
Tuhannet kiitokset sinulle vinkeistäsi! (en ollut kysyjä, mutta jotain pitäisi tilata lauluun... ja ennen joulua, argh.). Olen katsellut noita thomannin sivuja, mutta vaikea tietää, mitä valita noista kaijuttimista ja niihin yhteensopivasta (ks. tuolla alempana "Preerian Lammas" vastaili otiskolla "Tärkeää infoa" jonkun kysymykseen Yamahan Stagepassista) pikkumiksereistä. Minusta 4 mikkituloa olis hyvä, jos vaikka joskus kvartetti.
Mitä suosittelisit, jos nyt itse tilaisit?
Ainoa, mistä olen lähes varma on mikki:
AKG D880 MS EMOTION SERIE
Mitähän eroa tällä
BEHRINGER XENYX 1202 ja tällä BEHRINGER XENYX 1002 FX mikserillä on? Joku jossain keskustelupalstalla suositteli tätä. Ensin mainittuun saa 4 mikkiä, mutta internal "24-bit effect-prozessor" (mikä onkaan?) puuttuu verrattuna jälkimmäiseen. ks. alla.
Sitten täältä http://www.ksf.fi/tuotteet/paketit.php
sais vissiin valmiin paketin, jossa 10" 150W kajarit. Pitäis vielä vertailla nuo karaokesoittimet, jotta tietäisi mitä ostaa.
-API DVD-330 Karaoke DVD-Soitin
-LD Systems LDP-102A Aktiivikaiuttimet 2kpl
-Alto AMX-100FX mikseri
-Link Dynamics D-1006 Mikrofonit 2kpl
-Kaikki kytkentään tarvittavat johdot ja tarvikkeet
-Kaikilla laitteilla 1 Vuoden takuu
BEHRINGER XENYX 1202, 12ch. mixer, 4 Mic Inputs with 48 Volt phantompower, 3 Band EQ, 1 Aux (post), Peak LED, 4 Stereo Line Inputs with 1 Aux, 2Track In/Out, Master Fader, external powersupply, Maße (hxbxt) 47/37 x 242 x 220 mm, Gewicht 1,35 Kg
BEHRINGER XENYX 1002 FX, 10ch. mixer, 2 Mic Inputs with 48 Volt phantompower, internal 24-bit effect-prozessor, 3 Band EQ, 1 Aux (post), Peak LED, 4 Stereo Line Inputs with 1 Aux, 2Track In/Out, Master Fader, external powersupply, dimensions (hxwxt) 47/37 x 189 x 220 mm, weight 1,05 Kg - Ikikiitollinen
Ikikiitollinen kirjoitti:
Tuhannet kiitokset sinulle vinkeistäsi! (en ollut kysyjä, mutta jotain pitäisi tilata lauluun... ja ennen joulua, argh.). Olen katsellut noita thomannin sivuja, mutta vaikea tietää, mitä valita noista kaijuttimista ja niihin yhteensopivasta (ks. tuolla alempana "Preerian Lammas" vastaili otiskolla "Tärkeää infoa" jonkun kysymykseen Yamahan Stagepassista) pikkumiksereistä. Minusta 4 mikkituloa olis hyvä, jos vaikka joskus kvartetti.
Mitähän eroa tällä
BEHRINGER XENYX 1202 ja tällä BEHRINGER XENYX 1002 FX mikserillä on? Joku jossain keskustelupalstalla suositteli tätä. Ensin mainittuun saa 4 mikkiä, mutta internal "24-bit effect-prozessor" (mikä onkaan?) puuttuu verrattuna jälkimmäiseen. ks. alla.
sais vissiin valmiin paketin, jossa 10" 150W kajarit. Pitäis vielä vertailla nuo karaokesoittimet, jotta tietäisi mitä ostaa.
-Alto AMX-100FX mikseri
BEHRINGER XENYX 1202, 12ch. mixer, 4 Mic Inputs with 48 Volt phantompower, 3 Band EQ, 1 Aux (post), Peak LED, 4 Stereo Line Inputs with 1 Aux, 2Track In/Out, Master Fader, external powersupply, Maße (hxbxt) 47/37 x 242 x 220 mm, Gewicht 1,35 Kg
BEHRINGER XENYX 1002 FX, 10ch. mixer, 2 Mic Inputs with 48 Volt phantompower, internal 24-bit effect-prozessor, 3 Band EQ, 1 Aux (post), Peak LED, 4 Stereo Line Inputs with 1 Aux, 2Track In/Out, Master Fader, external powersupply, dimensions (hxwxt) 47/37 x 189 x 220 mm, weight 1,05 KgNyt huomasin, että edellä vertasin eri luokan miksereitä. Eli tämä on se, missä on 4 linjaa mikeille ja ne efektit. BEHRINGER XENYX 1202 FX
Tarpeeksi kauan kun ettii vanoista viesteistä, niin löytyy jotain vastauksia. - muusikko evp.
Ikikiitollinen kirjoitti:
Mitähän eroa tällä
-Alto AMX-100FX mikseri
BEHRINGER XENYX 1002 FX, 10ch. mixer, 2 Mic Inputs with 48 Volt phantompower, internal 24-bit effect-prozessor, 3 Band EQ, 1 Aux (post), Peak LED, 4 Stereo Line Inputs with 1 Aux, 2Track In/Out, Master Fader, external powersupply, dimensions (hxwxt) 47/37 x 189 x 220 mm, weight 1,05 KgTerve taas.Jos käytät laitteita"pienissä"tiloissa(kotona)ja etkä halua näin aluksi sijoittaa liikaa rahaa.niin suosittelen seuraavia tuotteita:Mixeri Behringer XENYX 1202 FX (FX SISÄLTÄÄ EFEKTIT,KAIUT)H.111euroa.Aktiivikaappi THE Box PA 108A H.133 euroa tai THE Box MA 120 MK II H.133 euroa (suosittelen jälkimmäistä).Kajariständi Millenium BS-2011 H:22.90 euroa.DVD-merkkiä en valitettavasti voi(halua)suositella mutta transponointitoiminto täytyy olla.Jouluksi nämä eivät kyllä ehdi.Antoisia laulutuokioita toivottaa "muusikko evp"
- Harkitsen
muusikko evp. kirjoitti:
Terve taas.Jos käytät laitteita"pienissä"tiloissa(kotona)ja etkä halua näin aluksi sijoittaa liikaa rahaa.niin suosittelen seuraavia tuotteita:Mixeri Behringer XENYX 1202 FX (FX SISÄLTÄÄ EFEKTIT,KAIUT)H.111euroa.Aktiivikaappi THE Box PA 108A H.133 euroa tai THE Box MA 120 MK II H.133 euroa (suosittelen jälkimmäistä).Kajariständi Millenium BS-2011 H:22.90 euroa.DVD-merkkiä en valitettavasti voi(halua)suositella mutta transponointitoiminto täytyy olla.Jouluksi nämä eivät kyllä ehdi.Antoisia laulutuokioita toivottaa "muusikko evp"
Kiitti tuhannesti! -taas. Nyt sitten selvis mitä FX on. :) Kävin myös jonkun toisen kanssa keskustelua kajareista. ks. alla. Tsekkaan jostain nuo sun suosittelemat. Sais olla max 250e kpl hintaluokassa, jos sitten saa vastaavaa laatua. Ajattelin, et niitä voi kodin lisäksi käyttää jossain juhlatilassa ehkä. Ei niitä varmaan jouluksi saa, mutta jotain pitäis keksiä toivoa lahjaksi...
Joulusäveliä sulle!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=4500000000000626&posting=22000000022184497 - Preerian Lammas
muusikko evp. kirjoitti:
Terve taas.Jos käytät laitteita"pienissä"tiloissa(kotona)ja etkä halua näin aluksi sijoittaa liikaa rahaa.niin suosittelen seuraavia tuotteita:Mixeri Behringer XENYX 1202 FX (FX SISÄLTÄÄ EFEKTIT,KAIUT)H.111euroa.Aktiivikaappi THE Box PA 108A H.133 euroa tai THE Box MA 120 MK II H.133 euroa (suosittelen jälkimmäistä).Kajariständi Millenium BS-2011 H:22.90 euroa.DVD-merkkiä en valitettavasti voi(halua)suositella mutta transponointitoiminto täytyy olla.Jouluksi nämä eivät kyllä ehdi.Antoisia laulutuokioita toivottaa "muusikko evp"
kuitenkin 1204 releen kun siinä on stereokanaville omat äänenvärinsäädöt. Ei tarvitse olla ruuvaamassa niin monta nappulaa kuin 1202:ssa jossa st kanaville ei ole sävynsäätöjä. Maksaa tietty taas vähän enemmän...
- voitko kertoa?
Mitä merkkejä ja malleja? Itse en noista ymmärrä mitään, tilaisin varmaan mixauspöydän vahingossa... Mitä saikaan siis satasella? Koko paketin kokonaishinta?
Voitko laittaa suosittelemasi pakettiehdotuksen merkkeineen ja malleineen että saisin jonkinlaisen käsityksen? Takkahuoneessa on jo paikka varattuna vehkeille. - Nimetön
voitko kertoa? kirjoitti:
Mitä merkkejä ja malleja? Itse en noista ymmärrä mitään, tilaisin varmaan mixauspöydän vahingossa... Mitä saikaan siis satasella? Koko paketin kokonaishinta?
Voitko laittaa suosittelemasi pakettiehdotuksen merkkeineen ja malleineen että saisin jonkinlaisen käsityksen? Takkahuoneessa on jo paikka varattuna vehkeille.Moi,taas.Esittämäni on "halvin"toimiva vaihtoehto.
>Mixeri-Behringer XENYX 1202 FX=111 EUROA
>Aktiivikaiutin-THE Box MA 120 MK II=133EUROA
>Kaiutinteline-MilleniumBS-2011=22.90EUROA
>Microfoni-AKG D 880=n.100EUROA
>Kajaripiuha-XLR/plugi 5m.=11-15EUROA
>Mikkipiuha-XLR/XLR 5m.=11-15EUROA
>DVD:n osalta en sano mitään,kunhan muistat,että
>siinä on transponointitoiminto(ehdoton edellytys).
>Thomannilta saat.Toivottavasti oli apua.T.muusikko evp - muusikkoäänittäjä
Nimetön kirjoitti:
Moi,taas.Esittämäni on "halvin"toimiva vaihtoehto.
>Mixeri-Behringer XENYX 1202 FX=111 EUROA
>Aktiivikaiutin-THE Box MA 120 MK II=133EUROA
>Kaiutinteline-MilleniumBS-2011=22.90EUROA
>Microfoni-AKG D 880=n.100EUROA
>Kajaripiuha-XLR/plugi 5m.=11-15EUROA
>Mikkipiuha-XLR/XLR 5m.=11-15EUROA
>DVD:n osalta en sano mitään,kunhan muistat,että
>siinä on transponointitoiminto(ehdoton edellytys).
>Thomannilta saat.Toivottavasti oli apua.T.muusikko evphttp://www.thomann.de/fi/the_box_pa202a.htm
Vaihtaisin tuon pakettisi kaiuttimen yllämainittuun, vähän tehokkaampaan ja tinkisin mikistä jos pitäis tinkiä.
Mikrofoni toki on yks tärkeimpiä äänentoistoketjun osia enkä epäile tuota AKG:tä mutta tässä laitteistossa se tuntuu vähän arvokkaalta. n.50eurollakin saa tuohon settiin ihan käyvän mikin.
Kaiutinkaapista nykyään halutaan jytyä bassotoistoa ja tuo vähän kalliimpi on selvästi tehokkaampi. Musa potkii paremmin. Näissä halpiskaapeissa yleensä on aika pehmeä matalien taajuuksien toisto niin uskoisin että tuo toimii paremmin. Varsinkin kun ymmärsin että hankinnassa olis vain yks kaappi. Tosin nälkä kasvaa syödessä ja uskon että seuraavat parisataa euroa menee toiseen kaappiin aika pian.
Muuten tuo paketti on erittäin käyvän oloinen.
Niin vielä että nuo mikserit on niin edullisia nykyään että tuo 1202 efekteillä on varmasti paikallaan. Siinä ei kannata tinkiä.
Tuli vielä mieleen että oikein tarkaneuronerkki tekee jonkinmoisen jalustan kaiutinkaapille itse ja säästää 22,90. Vaikka valmis jalusta toki on kätevä mutta tarpeellinen vasta kun joutuu jatkuvasti kamoja roudaamaan eri paikkoihin. - Harrastusta aloitteleva
Tuossa kyseisessä soittimessa on nuo sävelkorkeuden ja kaiun säädöt. Ainakin näin ohjekirjasta luin kun tänään katselin paikallisessa cittarissa laitetta. Eriasia on kuinka hankala niitä on laulun aikana säätää ja toimivatko kaikilla karaoke-levyillä. Lisäksi jäi epäselväksi voiko laitteella käyttää divx versio karaoke-levyjä vai pitääkö olla dvd muodossa.
- Hieman pettynyt
Ostin Citistä tuon ko. laitteen. Muuten olen tyytyväinen, mutta ainoa paha vika siinä on, nimittäin ostin kokeeksi myös yhden DVD levyn ( Kotikaraoke "Tangot". Homma sujui muuten, mutta mikistä ei tullut inahdustakaan, muutaman kerran mikki toimi hetken mutta sitten taas mykistyi.(Mikkinä halpa Philips 16.90€)
Kävin vaihtamassa laitteen toiseen, koska epäilin laitetta vialliseksi, vaihdoin myös mikin kalliimpaan -Sonyyn hinta 39€. Tulos sama, laulaminen ei onnistu. Televisioni on 3v. vanha Luxor, 100 Herz, ääniteho 2 x 10 W/8 Ohm.
Olisiko kellään tästä "äänettömyydestä" kokemuksia? ja mitä sille voisi tehdä? Muutenhan laite olisi ns."susi" karaoke laulajalle!- ****
Sama juttu täälläkin... mikrofooneista ei välity kerrassaan mitään kaiuttimiin saakka. Muuten ihan ok DVD-soitin mutta jos karaokea haluaa laulella niin tämä soitin ei kyllä riitä.
**** kirjoitti:
Sama juttu täälläkin... mikrofooneista ei välity kerrassaan mitään kaiuttimiin saakka. Muuten ihan ok DVD-soitin mutta jos karaokea haluaa laulella niin tämä soitin ei kyllä riitä.
... onko joku saanut kyseisen soittimen karaoke-toiminnon toimimaan kunnolla?
- erska-
**** kirjoitti:
... onko joku saanut kyseisen soittimen karaoke-toiminnon toimimaan kunnolla?
karaoke toiminnat toimii hyvin,mutta kun esim.elokuvia katsoo niin aina vähän väliä ilmestyy 00 kuvaruudulle ja vähäks aikaa kuva pysähtyy ja siitä normaalisti jatkuu.mistähän vois olla kyse?oon painellu kaikkea ,mutta ei tunnu häviävän millään.
- Lues etehen päen!
erska- kirjoitti:
karaoke toiminnat toimii hyvin,mutta kun esim.elokuvia katsoo niin aina vähän väliä ilmestyy 00 kuvaruudulle ja vähäks aikaa kuva pysähtyy ja siitä normaalisti jatkuu.mistähän vois olla kyse?oon painellu kaikkea ,mutta ei tunnu häviävän millään.
Se laite tarvitsee firmware-päivityksen, "natin' els" kuten senkit sanoaa!
- dezan
**** kirjoitti:
Itse ostin viime syksynä gigantista sellasen karaoke laitteen, maksoi jotain 60e tuli laite mukana jossa 2 mikrofoni paikkaa, yksi mikrofoni (todella surkea) sekä yksi karaoke dvd, myöhemmin olen ostanut kaksi laatu mikkiä laite on liitetty dvd soittimeen joka on liitetty kotiteatteri järjestelmään. riittää mulle ainakin koti käytöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 465870
- 495361
- 493734
- 143685
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise993401- 313136
- 592894
- 582756
- 552413
- 381854