Mulle pisti meiliä toissa päivänä yks eronnut "uranainen". Kertoi urastaan ja kulinaarisista harrastuksistaan. Kuntoiluakin oli oikein kuusi kertaa viikossa.
Mitähän tuon uranaisen kanssa sitten oikein tekisi ja koska? Kävisi kerran viikossa Mäkkärillä syömässä vai?
Uranaiset
24
2769
Vastaukset
Kiinnostaa ainoastaan niiden ura. Jos mies vielä sattuu olemaan vähemmän koulutettu itse niin sellainen mies ei kiinnosta häntä. Minä en ikimaailmassa olisi missään tekemisissä sellaisten
ihmisten kanssa. - miehen kokoinen
tyhjiö on täytettävä, eikö? Parempi kait harrastaa jotain mielekästä kuin olla vaan. Kait se miehen tulo elämään jotain muuttaa sen naisenkin elämässä vai kuinka?
- Rogozin
tai muuttaa sen verran, että CV:een voidaan lisätä yksi rivi.
- Kummastuttaa
Mitä vikaa siinä on, että nainen osaa laittaa ruokaa, maksaa omat menonsa ja pitää huolta itsestään? Siellä hampparibaarissako sinun kustannuksella syövän tonnikeijunko haluat?
- Jaa..
Uranaisen kanssa voi tehdä aivan samanlaisia asioita kuin kenen tahansa kanssa. Käydä leffassa, ulkona tms. Ei se ura naista tai miestä pahenna. Monelle miehelle paremmin palkattu ja koulutettu nainen on vain liian kova pala. Myöskin se, että naisella voi olla omia mielipiteitä asioista.
- Uraton
Eikö tuossa nyt ollut pointtina se, että uranaisen elämä on jo järjestetty. Missä siellä on tilaa miehelle? Työtä, uraa, työtä, uraa, jumppaa, jumppaa, jumppaa ja vähän kulinarismia.
Kova pala millä lailla? Onko väärin, että mies haluaa kumppanikseen naisen, jolla on miehelle aikaa muutenkin kuin muutamana kiireiseen kalenteriin puserrettuna hetkenä? - Ihmettelevä
Uraton kirjoitti:
Eikö tuossa nyt ollut pointtina se, että uranaisen elämä on jo järjestetty. Missä siellä on tilaa miehelle? Työtä, uraa, työtä, uraa, jumppaa, jumppaa, jumppaa ja vähän kulinarismia.
Kova pala millä lailla? Onko väärin, että mies haluaa kumppanikseen naisen, jolla on miehelle aikaa muutenkin kuin muutamana kiireiseen kalenteriin puserrettuna hetkenä?Perinteisesti on tainnut olla toisinpäin... ;) Tuo valittaminen ajan puutteesta taitaa olla tekosyy ;)
Ihmettelen kovasti... Eikö ole hyvä, että naisen elämä on järjestyksessä? Miksi jotkut miehet eivät arvosta naista, joka on oma-aloitteinen ja reipas tekemään ja järkkäämään oman elämänsä fiksusti ja joka on opiskellut ja hankkinut duunin ihan omin avuin ja joka ei ajattele elävänsä vain jonkun siivellä ja jolla on hyviä harrastuksia. Ja joka pitää itsensä kunnossa. Mikä kumma siinä on? Pitääkö roikkua 24 h jonkun perässä ilman mitään omaa elämää? - Uraton
Ihmettelevä kirjoitti:
Perinteisesti on tainnut olla toisinpäin... ;) Tuo valittaminen ajan puutteesta taitaa olla tekosyy ;)
Ihmettelen kovasti... Eikö ole hyvä, että naisen elämä on järjestyksessä? Miksi jotkut miehet eivät arvosta naista, joka on oma-aloitteinen ja reipas tekemään ja järkkäämään oman elämänsä fiksusti ja joka on opiskellut ja hankkinut duunin ihan omin avuin ja joka ei ajattele elävänsä vain jonkun siivellä ja jolla on hyviä harrastuksia. Ja joka pitää itsensä kunnossa. Mikä kumma siinä on? Pitääkö roikkua 24 h jonkun perässä ilman mitään omaa elämää?Arvostaminen ja seurusteleminen ovat kaksi eri asiaa. Ei minulla ole mitään ongelmia arvostaa uranaista ihmisenä (jos hän arvostuksen ansaitsee), mutta toisaalta en usko, että minua kiinnostaisi ryhtyä seurustelemaan sellaisen naisen kanssa, jolla on elämä jo täyteen buukattu. Ei minua huvita ryhtyä järjestelemään tapaamisia uranaisen kiireisen kalenterin puitteissa. En tietenkään tarkoita, että naisen pitäisi roikkua 24/7 perässäni, en todellakaan. Lähinnä tarkoitan sitä, että kiireinen ja aikataulutettu seurustelusuhde ei kiinnosta ainakaan minua.
- ei ole pahasta
Ihmettelevä kirjoitti:
Perinteisesti on tainnut olla toisinpäin... ;) Tuo valittaminen ajan puutteesta taitaa olla tekosyy ;)
Ihmettelen kovasti... Eikö ole hyvä, että naisen elämä on järjestyksessä? Miksi jotkut miehet eivät arvosta naista, joka on oma-aloitteinen ja reipas tekemään ja järkkäämään oman elämänsä fiksusti ja joka on opiskellut ja hankkinut duunin ihan omin avuin ja joka ei ajattele elävänsä vain jonkun siivellä ja jolla on hyviä harrastuksia. Ja joka pitää itsensä kunnossa. Mikä kumma siinä on? Pitääkö roikkua 24 h jonkun perässä ilman mitään omaa elämää?Ura ja raha ei ole pahasta, sen varmaan tiedämme.
Mutta niiden korostaminen jossain nettisenssi-ilmoituksissa saa ihmisen kuulostamaan TODELLA pinnalliselta. En ainkaan itse viitsisi ryhtyä tuollaisen "Elvistelevän" henkilön kanssa mihinkään.
Järkikin jo sanoo, että ura on ura eikä sen kanssa
tarvi leveillä. Se on arkea.
"uramies ilman Elvistelyä" - ?????????
Käyppä sitten elokuvissa kun uranainen "harrastaa"
kuutena iltana viikossa. No jäähän siihen se yksi päivä :) :)
Kennelit löytyy eriosastolta. Tosin koiria pitää käydä kusettamassa useamman kerran illassa, WUF!!! - miehet ovat
Ihmettelevä kirjoitti:
Ihmettelen kovasti... Eikö ole hyvä, että naisen elämä on järjestyksessä? Miksi jotkut miehet eivät arvosta naista, joka on oma-aloitteinen ja reipas tekemään ja järkkäämään oman elämänsä fiksusti ja joka on opiskellut ja hankkinut duunin ihan omin avuin ja joka ei ajattele elävänsä vain jonkun siivellä ja jolla on hyviä harrastuksia. Ja joka pitää itsensä kunnossa. Mikä kumma siinä on? Pitääkö roikkua 24 h jonkun perässä ilman mitään omaa elämää?passattavia vauvoja.......
- kartta kadoksissa
ei ole pahasta kirjoitti:
Ura ja raha ei ole pahasta, sen varmaan tiedämme.
Mutta niiden korostaminen jossain nettisenssi-ilmoituksissa saa ihmisen kuulostamaan TODELLA pinnalliselta. En ainkaan itse viitsisi ryhtyä tuollaisen "Elvistelevän" henkilön kanssa mihinkään.
Järkikin jo sanoo, että ura on ura eikä sen kanssa
tarvi leveillä. Se on arkea.
"uramies ilman Elvistelyä"henkisä patoutumia muuhunkin kommunikointiin liittyen?
- henk. puutteistasi
kartta kadoksissa kirjoitti:
henkisä patoutumia muuhunkin kommunikointiin liittyen?
Puhu sä vaan niistä omista puutteistasi, mä hoidan kyllä omani.
- parempi unohtaa
Uraton kirjoitti:
Kova pala millä lailla? Onko väärin, että mies haluaa kumppanikseen naisen, jolla on miehelle aikaa muutenkin kuin muutamana kiireiseen kalenteriin puserrettuna hetkenä?Hyvin kiteytetty, mies on sijalla 6-8 uranaisen elämässä, ei koko päivää viikossa!
- kiribati
kuntoilun esimerkiksi varhaiseen aamuun (en valitettavasti ole itsestäni saanut niin paljon irti, vaikka taloyhtiössä olisi oma kuntosali). Kuntoilu voi olla myös yhteinen harrastus. Samoin kulinarismi, tarkoitti hän sillä sitten ruuanlaittoa tai ulkona syömistä.
En nimittäisi itseäni uranaiseksi, koska urani ei ole erityisen nousujohteinen eikä rahakas, mutta sen tiedän kokemuksesta, että 8-12 -tuntisten työpäivien ja harrastusten ohella voi viettää myös muuta elämää ja jopa seurustella. Se edellyttää vain, että molemmilla on suunnilleen samanlaiset prioriteetit.
Kuinka moni ihminen viettää 2-5 tuntia vuorokaudestaan esimerkiksi television ääressä tai nettipelejä pelaten (tai netissä roikkuen )? Onko se sitten jotenkin hyväksyttävämpi tapa kuluttaa aikaa kuin työnteko, kuntoilu tai joku harrastus?
Mutta jos ei kerran kiinnosta pätkääkään niin mitäpä tuota pitemmälti vatvomaan, luultavasti tunne on molemminpuolinen. Ikävää vain, jos kyseinen nainen joutuu täältä lukemaan kommenttisi hänestä. - ai mitä ongelmia?
Urani olen tehnyt ja ylös kavunnut. So?
Oikean miehen tavatessani ei tehnyt tiukkaakaan hidastaa työrytmiä ja järjestää lisää vapaa-aikaa, olinhan jo sellaisissa tehtävissä että sain itse määritellä työaikani. Minun ei tarvinnut enää lupaa pyytää, jos halusin tehdä etähommia osan viikosta, vaan olin vapaa itse valitsemaan.
Muutin hänen luokseen maalle, pois kaupungin vilskeestä. Kaupunkiasuntoni jäi meille toiseksi tukikohdaksi, kun halusimme kaupunkilaiselämää.
Hän ei ole uramies, vaan ihan peruskunnollinen duunari. Minä arvostan hänen työtään ja hän minun.
Harrastukset muuttuivat yhteisiksi, minä opettelin mieheni harrastuksia ja hän minun.
Tekemisen puutetta meillä ei ole, eikä kumpikaan joudu olemaan yksin. Teemme asioita yhdessä. Eikä meillä ole myöskään pulaa rahasta, kun molemmat tienaamme hyvin. Niinpä voimme harrastaa mitä haluamme.
Hän ei voi päättää omista lomistaan, minä taas voin. Niinpä saamme helposti järjestettyä yhteisiä lomia.
Niin siis... mikähän ongelma tässä uranaisen kanssa seurustelussa oikeen taas olikaan? Mieheni on ainakin kovin tyytyväinen tilanteeseemme? ..ura"putki" siellä jossain. Tämä teille kokemattomille tiedoksi ;-)
- mutta se kiire
Ns. uranainen voi saada monta plussaa:
on lapseton
ei hae elättäjää
ei ole sarjaseurustelija
tuntee miesten maailman ja osaa arvostaa miestä, joka ei ole sika
on opiskellut ja on jonkin alan asiantuntija, joten naisen kanssa voi olla mukava puhua hänen alastaan (monen muun asian ohella)
Kaikki ovat yksilöitä, mutta eniten epäilen sitä, riittääkö uranaisella aikaa suhteelle, kun ei ole ennenkään riittänyt. Olisi myös negatiivista, jos nainen ei osaisi puhua muusta kuin työstään (vastavuoroisuus tärkeää).
Minulla on uranaisesta enimmäkseen positiivinen mielikuva. Olen ollut itse kauan sinkku, joten samassa tilanteessa oleva nainen tuntuisi itselle luonnollisimmalta. Sen olen kuitenkin valitettavasti nähnyt, että ihminen voi vain itse pysäyttää kiireensä, kukaan toinen ei voi tehdä sitä hänen puolestaan.- (ura?)nainen
Moni mies on pelästynyt täyteistä elämänrytmiäni ja lukuisia työ- sekä vapaa-ajan reissuja, viimeksi taisi pari viikkoa sitten sen takia laittaa tapaamisille lopun.
Vanhapiika olen, ja siksi vissiin jään, koska
- asun omistusasunnossa (on edullisempaa kuin vuokralla)
- olen korkeakoulutettu (minulla ei ole taiteilijanlahjoja, eikä hoivatyöhön tai sihteerihommiin)
- teen paljon töitä ja työreissuja (tiimissämme muut ovat perheellisiä, eivätkä voi tai halua matkustaa samaan tahtiin)
- olen aktiivinen seuraelämässä (jos vaihtoehtona vapaa-aikana on lähteä kavereiden luo, heidän kanssa leffaan, ulos TAI jäädä yksin telkkarin ääreen, kummankohan valitsen)
- harrastan liikuntaa ja rentoutumista muiden harrastusten parissa miltei päivittäin (pidän huolta fyysisestä ja henkisestä kunnostani)
Pitäisikö aktiivisen elämän sijaan minun asustaa pienessä vuokra-asunnossa tehden työtä, jota en halua tehdä, missä en ole hyvä, ja odottaa prinssiä valkoisella ratsulla ikkunan alle serenadeja laulamaan ja tarjoamaan minulle upean elämän?
Miehet rakkaat, antakaa sille "ura"naiselle tilaisuus, hän tekee sinulle tilaa niin halutessaan, laittakaa hänet haluamaan sitä! Nimittäin kumpi on naisella syy ja seuraus, sinkkuus vai ura? - Odert
(ura?)nainen kirjoitti:
Moni mies on pelästynyt täyteistä elämänrytmiäni ja lukuisia työ- sekä vapaa-ajan reissuja, viimeksi taisi pari viikkoa sitten sen takia laittaa tapaamisille lopun.
- olen korkeakoulutettu (minulla ei ole taiteilijanlahjoja, eikä hoivatyöhön tai sihteerihommiin)
- teen paljon töitä ja työreissuja (tiimissämme muut ovat perheellisiä, eivätkä voi tai halua matkustaa samaan tahtiin)
- olen aktiivinen seuraelämässä (jos vaihtoehtona vapaa-aikana on lähteä kavereiden luo, heidän kanssa leffaan, ulos TAI jäädä yksin telkkarin ääreen, kummankohan valitsen)
- harrastan liikuntaa ja rentoutumista muiden harrastusten parissa miltei päivittäin (pidän huolta fyysisestä ja henkisestä kunnostani)
Pitäisikö aktiivisen elämän sijaan minun asustaa pienessä vuokra-asunnossa tehden työtä, jota en halua tehdä, missä en ole hyvä, ja odottaa prinssiä valkoisella ratsulla ikkunan alle serenadeja laulamaan ja tarjoamaan minulle upean elämän?
Miehet rakkaat, antakaa sille "ura"naiselle tilaisuus, hän tekee sinulle tilaa niin halutessaan, laittakaa hänet haluamaan sitä! Nimittäin kumpi on naisella syy ja seuraus, sinkkuus vai ura?Ei kai sentään pelästymisestä ole kysymys, jos mies vaan jää ihmettelemään, että mihinkä nainen meinaa hänet mahduttaa, kun treffien sopiminenkin tuottaa niin paljon ongelmia. Itsekin näitä "uranaisia" tapailleena oli aina se joka asioista jousti, eikä se loppupeleissä oikein saanut kiinnostusta pitämään yllä.
"Miehet rakkaat, antakaa sille "ura"naiselle tilaisuus, hän tekee sinulle tilaa niin halutessaan, laittakaa hänet haluamaan sitä!"
Mitä tarkoitat, että pitäisi antaa tilaisuus? Mitä se on ajallisesti? Entä kuinka paljon miehen tulee yksipuolisesti joustamaan, kun nainen buukkaa kalenteriaan etukäteen täyteen? - no work today
(ura?)nainen kirjoitti:
Miehet rakkaat, antakaa sille "ura"naiselle tilaisuus, hän tekee sinulle tilaa niin halutessaan, laittakaa hänet haluamaan sitä! Nimittäin kumpi on naisella syy ja seuraus, sinkkuus vai ura?Ei omistusasunto tee kenestäkään vanhapiikaa. Uranaisen kanssa lyhyesti seurustelleena - olen minäkin korkeakoulutettu ja työelämässä "täyteen buukattu" - katson tarkkaan, etten uudelleen sorru uranaiseen. Mies tekee tarvittaessa tilaa, uranainen haluaa vain uuden käskettävän. Pysyvä suhde on syntynyt paljon helpommin jonkin muun kuin uranaisen kanssa.
- uramies
Itse kävin viime viikonloppuna ns. "uranaisen" kanssa treffeillä. Hän oli kova listaamaan vaatimuksia mitä edellyttää mieheltä ja kertoi että hän tarvitsee vahvan miehen joka saa hänet taltutettua. Lisäksi hän kertoi tiukasta aikataulustaan, matkustelustaan, siitä kuinka ex. mies sai lemput ollessaan liian "heikko" ja siitä kuinka hänen työmatkojensa aikana ex. pariskunnan yhteinen lapsi asuu hänen vanhemmillaan. Jotenkin kuvottavan kuuloinen yhtälö.
Aloin kyselemään että kun hän osaa vaatia noin paljon, niin mitä häneltä saa takaisin, ja samalla myös hieman kyseenalaistin hänen "uraansa" sillä mielestä palkollisena olo ja joku "manager" -titteli ei ole vielä mitään. Noh, nämä kysymykset saivat "uranaisen" pidättelemään itkuaan, enkä säälintunnustani huolimatta halua häntä enää nähdä.- Unelmien Pokamies
Ja sitten heräsit märästä unestasi ja pyyhit vehkeesi liian harvoin vaihdettuihin lakanoihisi.
Kaikki mun naispuoliset työkaverit on enemmän tai vähemmän "uranaisia" ja ihan normaalit parisuhteet hekin tuntuvat saavuttaneen. - 6re7kee
7 vuotta vanhan ketjun nostit tuon viestin takia? :DDDD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3853253Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841322- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26965- 33857