Billy Joel

TonySmith

Hei.

Tutustuin vastikään tähän singer songwriter mieheen Billy Joeliin. Positiivisesti olen yllättynyt musiikkiin. Taitava pianisti ja osuvalla biisinnimellä Piano Man hän pääsikin pinnalle. Billy on myynyt yli 100 miljoonaa levyä. Kova saavutus kenelle tahansa. Viime aikoina keikkaillut paljon Elton Johnin kanssa. Saamantyyppisiä artisteja monestakin syystä. Billy soitti Madison Square Gardenissa 12 loppuunmyytyä keikkaa ja teki samalla maailman ennätyksen voittaen Bruce Springsteenin 10 keikan putken. Monet hyvät biisit ovat tehneet hänestä yhden tunnetuimmista Amerikkalaisista artisteista. Ovatko muut tutustuneet? Minkälaisia kokemuksia?

12

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poro Tallinnasta

      Billy Joelia on tullut kuunneltua jo n. 30 vuotta, eli sieltä The Stranger -albumista (1976)alkaen. Omia (albumi)suosikkeja ovat tuon Strangerin ja 52nd Street:in ohella upea live-albumi Songs From The Attic ja kunnianosoitus musiikillisille juurille Innocent Man.

      Tuo vertaus Elton Johniin on siinäkin mielessä paikallaan, että molemmat tekevät parhaimmillaan hittibiisin vaikka puhelinluettelosta.

      Mieluisin muistoni Billy Joelista on tietysti konserttimatka Leningradiin kesällä 1987. Asuimme samassa hotellissa (silloinen Europeiskaja), ja mies tuli tavattua konserttia edeltävänä iltana läheisessä "valuuttabaarissa". Keikka oli komea, vaikka vieressä istuikin (ilmeisesti) joidenkin puoluepamppujen leveäperseisiä maatuskoja, jotka olivat kuin seipään nielleitä.:)

      • TonySmith

        Näin yhden pätkän Eltonista jossa hän sävelsi biisin ruokaohjeesta. Kummatkin kovia tyyppejä. Toisaalta Eltonilla on hoidettavanaan vain sävellys koska Bernie Taupin hoitaa sanoituspuolen.
        Soittiko Billy Leningradissa Leningradia? Mahtava homma kun pääsit tapaamaan. Ihmisiä hekin ovat mutta on tuollaisessa aina jotain taikaa. Parhaita biisejä mm.My life, just the way you are, as it goes by, james, honesty......


      • Poro Tallinnasta
        TonySmith kirjoitti:

        Näin yhden pätkän Eltonista jossa hän sävelsi biisin ruokaohjeesta. Kummatkin kovia tyyppejä. Toisaalta Eltonilla on hoidettavanaan vain sävellys koska Bernie Taupin hoitaa sanoituspuolen.
        Soittiko Billy Leningradissa Leningradia? Mahtava homma kun pääsit tapaamaan. Ihmisiä hekin ovat mutta on tuollaisessa aina jotain taikaa. Parhaita biisejä mm.My life, just the way you are, as it goes by, james, honesty......

        Tuo biisihän syntyi vasta kyseisen "kiertueen" (4 keikkaa Moskovassa, 4 Leningradissa) jälkeen. Sanoitusta olisi Billy voinut vähän miettiä, nyt tulee sellainen "hei, nehän ei syökkään pikkuvauvoja vaan ovat ihan ihmisiä"-fiilis. Naivi voi olla, mutta onko se pakko tunkea esille.:)


      • eura flames
        Poro Tallinnasta kirjoitti:

        Tuo biisihän syntyi vasta kyseisen "kiertueen" (4 keikkaa Moskovassa, 4 Leningradissa) jälkeen. Sanoitusta olisi Billy voinut vähän miettiä, nyt tulee sellainen "hei, nehän ei syökkään pikkuvauvoja vaan ovat ihan ihmisiä"-fiilis. Naivi voi olla, mutta onko se pakko tunkea esille.:)

        Hienoja biisejä < uptown girl...


    • 7+7-14

      hienoja biisejä....upeita biisejä joita olisi vaikkapa tanssia monien tyttöjen kanssa.

    • Vort
    • Bbillyboy

      Ons billy joel sama ko , billy idol

    • tylsääjollotusta

      Hän on vain yksi niistä pitkäveteisiksi kokemistani, joiden suosiota en ymmärrä.

    • Huohottaja876
    • Tykkään Billy Joelista. "Honesty" on mun lempikappale häneltä.

      • Anonyymi

        Mun suosikki on You May Be Right. Billy on muuten molempien vanhempien puolelta juutalainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe