Ettäkö LIDL perustaa kauppaa Rovaniemelle??
Voi perkele että maailman kirjat on sekasi!!!
Muutama kymmenen vuotta sitte samojen saksalaisten edeltäjät tuhosivat koko kaupungin!!
Lukekaa historiaa, niin ymmärrätte!!
En edes viitsi kirjoittaa yleisesti euroopasta sekä venäjästä,y.m. mitä he siellä tekivät.....
Mun mielestä tässä olis nyt viimeistään boikotoimisen paikka!!!
Mie en ainakaan tule koskaan ostaan saksalaisia tuotteita! Ainakaan tietoisesti!!!!
Suosittelisin samaa muillekin!!! Nyt järki käteen!!
Olen nähny sen verran maailmaa että tiedän mistä puhun! Käynyt mm. Israelissa useita kertoja.....
Ettäkö?
5
419
Vastaukset
- ....
Natsisaksan tuhot varmaan liittyy siihen LIDLiin, yhtä paljon ku se että joskus esi-isäs tappo elukoita. Ei saatana, sä tapat elukoita! Missä on sun luonnonsuojelus?! Joku isoisoisoisäs varmaa oli hirvittävä ihminen. Sä oot varmaan ihan kauhee sen perusteella! kaappiin sut pitäis sulkee!
Millä hemmetin periaatteella sä ajattelet? Vai ajatteletko sä ollenkaan? tuon täyty olla joku juttu jonka oli tarkotus vain naurattaa..
Ei uskois että sä oot maailmaa nähny.- Juu
Näiden samojen saksalaisten esi-isät tekivät paljon kauheuksia toisessa maailmansodassa.
Olen itsekin tavannut useita juutalaisia, joiden vanhemmat olivat leireillä.
Olen jopa tavannut henkilökohtaisesti, ja ystävystynytkin vanhempien ihmisten kanssa, jotka ovat itsekin olleet leirillä.
Säälin heitä,, ja heidän lapsiaan, jotka EIVÄT VOI ANTAA ANTEEKSI!!!! He joutuvat kantamaan nämä kauheat muistot sisällään.
Miksi vertasit ihmisen tappamista eläimen tappamiseen. Saksalaiset tuskin tappoivat ihmisiä nälkäänsä??
Tainnut jäädä historian opiskelut väliin??
Muuten olen aikalailla samaa mieltä kuin tää pääjutun kirjoittaja, olen itsekin käynyt useita kertoja Israelissa, ja siellä ei ole unohdettu muutaman vuosikymmenen takaisia tapahtumia!!!
Enkä usko että tullaan koskaan unohtamaankaan.
En ole nähnyt yhtäkään saksalaista turistia Israelissa.
Munkin mielestä on VIELÄ liian aikaista antaa anteeksi niitä julmia asioita, juutalaisten jälkeläiset muistavat kyllä.
Nää saksalaiset nousi kuin sienet sateella sodan jälkeisistä tapahtumista. Oliskohan mahdollisesti USA:n avustuksilla osansa asiassa??? - ....
Juu kirjoitti:
Näiden samojen saksalaisten esi-isät tekivät paljon kauheuksia toisessa maailmansodassa.
Olen itsekin tavannut useita juutalaisia, joiden vanhemmat olivat leireillä.
Olen jopa tavannut henkilökohtaisesti, ja ystävystynytkin vanhempien ihmisten kanssa, jotka ovat itsekin olleet leirillä.
Säälin heitä,, ja heidän lapsiaan, jotka EIVÄT VOI ANTAA ANTEEKSI!!!! He joutuvat kantamaan nämä kauheat muistot sisällään.
Miksi vertasit ihmisen tappamista eläimen tappamiseen. Saksalaiset tuskin tappoivat ihmisiä nälkäänsä??
Tainnut jäädä historian opiskelut väliin??
Muuten olen aikalailla samaa mieltä kuin tää pääjutun kirjoittaja, olen itsekin käynyt useita kertoja Israelissa, ja siellä ei ole unohdettu muutaman vuosikymmenen takaisia tapahtumia!!!
Enkä usko että tullaan koskaan unohtamaankaan.
En ole nähnyt yhtäkään saksalaista turistia Israelissa.
Munkin mielestä on VIELÄ liian aikaista antaa anteeksi niitä julmia asioita, juutalaisten jälkeläiset muistavat kyllä.
Nää saksalaiset nousi kuin sienet sateella sodan jälkeisistä tapahtumista. Oliskohan mahdollisesti USA:n avustuksilla osansa asiassa???Etten ole tarkkaan historiaa lukenut. Ja ihmisiä ei tapettu hyvästä syystä (ihmistä ei koskaan tapeta hyvästä syystä). Mutta lähinnä pointtinani on se ajattelu tyyli, jolla oletetaan että mitä natsisaksa on tehnyt, siitä syytetään nykyisen saksan kauppaketjua.
Eihän käsittääkseeni sinuakaan syytetä siitä mitä isoisäsi teki, sillä olette kaksi täysin eri ihmistä.
Ymmärrän senkin, etteivät juutalaiset, eivätkä ketkään, ketä silloiset saksalaiset ovat sortaneet ja murhanneet, anna tekoja anteeksi. Mutta lähinnä olen sitä mieltä, että vihainen pitäisi olla niille, jotka sen tekivät ja myös niille, jotka ajattelevat tekojen olleen oikeutettuja. Epäilenpä että Saksassa ei samankaltaista vanhaa ajattelutapaansa kannata sen enempää kuin muuallakaan.
Tuossa, että syyttää nykyistä Saksaa tai sieltä kotoisin olevaa kauppaketjua, syyllistyy mielestäni itse jonkinkaltaiseen rasismiin ja jaotteluun.
Mutta muistelen jotain semmoista historian tunneiltani, että Suomi ja Saksa taisivat olla samalla puolella, kunnes Neuvostoliitto tuli väliin..... Mitenköhän tähän asiaan sitten suhtautua?
- hyvä
lidil rovaniemelle ja äkkiä,saadaan halvempaa tavaraa,.!,eilen kävin keminmaassa lidil kaupassa ja samaa toivon ja pian tänne roihin..ei kesko ja s-ryhmä saa olla yksin valtiaita täälläkään.!!!..Lidil BEST.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Sepi
HAHHA, kunnon Rovaniemeläinen poro-juntti. Onko tullu vedettyä liikaa poroja arapeukkoon vai?
Lapsikin ymmärtää että LIDLillä ei ole mitään tekemistä natsisaksan kanssa. Yhtälailla pitäisi boikotoida suomalaisia tuotteita koska Lalli tappoi piispan ja sitä rataa.
Junttius kasvaa pohjoiseen mennessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2205326Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353111Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1322403"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2101983Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol631520Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua75881Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8761Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni122747- 50721
Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui7687