Omat kynnet pilalla!!!

Nimetön

Otin rakennekynnet, ja ne ne kaikki lähtivät irti n. 3viikon kuluessa itsestään. Nyt omat kynteni ovat pilalla, karmean näköiset, lohkeilleet ja liuskoittuneet!!

Ja kuinka karmean näköiset ne olivatkaan kun muutamat kynnet oli irronut, ja muut olivat rakennekynnet...

Ei koskaan enää kiitos.

19

13186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi...

pitänyt mennä aikaisemmin huoltoon.
      Minullakin on vaan kahen viikon huoltoväli.
      Tai sit olis pitänyt mennä poistattaa ne
      kun alkovat irtoilee.

• harmittavaa :(

Olen koko ikäni purru kynsiä ja päätin hankkia kalliit rakennekynnet että lopettaisin puremisen. No ajattelin että pidän niitä niin kauan kunnes omat kynnet ovat kasvaneet pitkäks. Otin sitten rakennekynnet parin huollon jälkeen pois ja.. ja sitten ne oli AIVAN KUIVUNEET ja rikkinäiset! Niitä pysty venyttelee eri suuntiin kun oli niin kuolleet! Ei ne enään ollut kynsiä! Voitte kuvitella kuinka kauan mulla oli sitten ne "uudet pitkät kynnet" jotka olivat kasvaneet rakennekynsien alla. En enään koskaan uskalla ottaa rakennekynsiä sillä se on kuin -0 jos en koskaan elämässäni saa pitkiä kynsiä sillä mulla ei ole varaa pitää koko ajan rakennekynsiä enkä haluakkaan.. Jotain avuksi?

Nytten minulla ei ole kynsiä ollenkaan kun pureskelen niitä :(

• :))

niinpä,kun menee ottamaan rakennekynnet joissa liimataan tipit oman kynnen päälle niin oma kynsi ´´kuolee´´siellä alla koska ei saa ilmaa eikä happea.tai jos laittaa akryylikynnet joita ei saa pois kuin viilaamalla,oma kynsi kärsii siitä viilaamisesta koska koskaan ei saisi omaa kynttä viilata päältä ohueksi.
        Itselläni oli samassa kunnossa kynnet kun otin vuosia sitten rakennekynnet pois.Sain ne kuntoon geelillä JOKA HOITAA JA VAHVISTAA omaa kynttä.nyt minulla on suht pitkät kynnet ja hyvässä kunnossa,ja kun menen huollattamaan kynsiä manikyristini ottaa aina vanhan geelin pois sellasella poistoaineella.On aina sormet foliopaketissa 15min ja sitten ne geelit onkin irronnut ja oma kynsi on tosi hyvä ja siisti siellä,voisi vaikka heti olla ilman geelejä!mutta ne on niin ihanat,koska ei tarvii tehdä niille mitään ja käyn huollossa 4vkon välein.mun manikyristi on Helsingin keskustassa Calgelin Merja ja häneltä saa aina hyvät kynnet plus hirmusti tietoa kynsistä jne.suosittelen,ei todellakaan mene oma kynsi huonoksi tolla aineella,päinvastoin.ja kynnet kasvaa tosi nopeeta pitkäksi koska tossa geelissä mitä mullekin laitetaan on sellasia aineosia mitkä nopeuttaa kynnen kasvua.ihan loistojuttu ja tuote!

• elisantti

Kynsien pureskelu alkaa usein jo lapsuudessa, mutta toiset saattavat aloittaa sen vielä aikuisiälläkin. Syynä voi olla vitamiinien ja hivenaineiden puute (B-vitamiinit, D-vitamiini, kalium, kalsium tai rikki).

Kynsien huono kunto saa stressaantuneen tai hermostuneen ihmisen nyppimään ja pureksimaan kynsiään ja kynsinauhojaan. Kynsien pureskeluun syntyy voimakas riippuvuus, josta on vaikea päästä eroon, mutta muutamia keinoja voi kokeilla:

- monipuolinen ruokavalio
        - kynsien lakkaus pahanmakuisella hoitoaineella
        - kynsien viilaus päivittäin
        - stressin välttäminen
        - magnesium-lisä

Oli syy mikä tahansa, että kynsien pureskelun on aloittanut, ja jatkaa sitä mistä syystä tahansa, kannattaa siihen kiinnittää huomioita. Tapaa ei todellakaan ole helppo lopettaa, ja moni on turvautunut niin terapiaan, kynsiin laitettaviin makuöljyihin kuin siihen, että aloittaa kynsien ja käsien omahoidon.

Hyvä ja helppo kotihoito ei vaadi paljoa: täyteläinen käsivoide kelpaa sekä käsien että kynsinauhojen kosteutukseen. Riittävä kosteutus on kotihoidon tärkein kohta. Kolmivaiheisella kiillotusviilalla (lasiviila tai taikaviila) voi aktivoida kynnen omien, luonnollisten öljyjen tuotantoa (öljyä kynnen sisältä). Mustalla osalla kuoritaan kynnen ylin kuivunut kerros. Tämä tasoittaa kynnen pintaa. Sitten kynttä hierotaan taikaviilan valkoisella osalla. Tällä hieronnalla aktivoidaan (kynnen juuria myöten) kynnen omaa luonnollista öljyn tuotantoa ja stimuloidaan sen leviämistä kynnen kerrosten väliin. Lopuksi liikutetaan taikaviilan pitkää yksiväristä harmaata osaa kynnellä. Tämä kiillottaa kynteen sen omat luonnolliset öljyt. Lisään linkin loistavaan ohjeeseen, joka kannattaa lukaista, siinä käsiteltiin ohuita ja liuskottuvia kynsiä hyvällä tavalla.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000012&conference=4500000000001701&posting=22000000022141347

Ja toki kannattaa muistaa ravita kynsiä sisältäpäin vaikkapa Piimax C Biotiini tai Piimax D Kalkki D-kuurilla.

• Haluun kokeilla :)
        :)) kirjoitti:

niinpä,kun menee ottamaan rakennekynnet joissa liimataan tipit oman kynnen päälle niin oma kynsi ´´kuolee´´siellä alla koska ei saa ilmaa eikä happea.tai jos laittaa akryylikynnet joita ei saa pois kuin viilaamalla,oma kynsi kärsii siitä viilaamisesta koska koskaan ei saisi omaa kynttä viilata päältä ohueksi.
        Itselläni oli samassa kunnossa kynnet kun otin vuosia sitten rakennekynnet pois.Sain ne kuntoon geelillä JOKA HOITAA JA VAHVISTAA omaa kynttä.nyt minulla on suht pitkät kynnet ja hyvässä kunnossa,ja kun menen huollattamaan kynsiä manikyristini ottaa aina vanhan geelin pois sellasella poistoaineella.On aina sormet foliopaketissa 15min ja sitten ne geelit onkin irronnut ja oma kynsi on tosi hyvä ja siisti siellä,voisi vaikka heti olla ilman geelejä!mutta ne on niin ihanat,koska ei tarvii tehdä niille mitään ja käyn huollossa 4vkon välein.mun manikyristi on Helsingin keskustassa Calgelin Merja ja häneltä saa aina hyvät kynnet plus hirmusti tietoa kynsistä jne.suosittelen,ei todellakaan mene oma kynsi huonoksi tolla aineella,päinvastoin.ja kynnet kasvaa tosi nopeeta pitkäksi koska tossa geelissä mitä mullekin laitetaan on sellasia aineosia mitkä nopeuttaa kynnen kasvua.ihan loistojuttu ja tuote!

Olen kyllä kuullut semmoisista jotka hoitaa mutta minkä merkkistä se on? Kuinka paljon hän ottaa maksua rakennekynsistä? Olisin todella kiinnostunut :)

• että kemikaalit tai geelit ...

Rakennekynsigeelit eivät sisällä mitään hoitavia aineita.

Riippumatta siitä miten rakennekynnet tehdään vai onko kyse vahvistuksesta, kynnen pinta karhennetaan ja alle laitetaan PRIMER joka kuivattaa rasvaa kynnestä sekä samalla kynttä. Primer on luokiteltu sekä terveydelle ja ympäristölle vaaralliseksi aineeksi sekä on herkästi syttyvää ainetta. Tämä on asia mikä pitää vain ottaa huomioon kun haluaa rakennekynnet. Riskejä voi joko hyväksyä, minimoida tai poistaa, eli jos et halua kynsiesi hetkellisesti ohentuvan, älä ota rakennekynsiä. Jos taas kestät ajatuksen että rakennekynnet poistettuasi , sinulla on muutaman kuukauden tosi ohuet ja hauraat kynnet, niin siitä vain, ei kynnet niistä kokonaan pilalle mene. Hoitamalla kynsinauhoja ja käsien ihoa turvallisilla apteekkirasvoilla, voit hiukan minimoida vahvojen kemikaalien aiheuttamia sivuvaikutuksia.

Kosmetiikassa on paljon mielikuvamarkkinointia ja kannattaa suhtautua skeptisesti kaikkiin sellaisiin aineisiin jotka ovat vahvoja kemikaaleja ja samalla luvataan niiden muka hoitavan kynttä. ADR luokitellut kemikaalit eivät yleensä ole hoitavia vaikka niitä niin markkinoidaankin.

Ihmettelen miten mm. kynsituotteiden osalta voidaan markkinoida tuotteita harhaanjohtavasti, ilman että siihen kukaan puuttuu.

Niin ja kynnen ei tarvitse "hengittää", eikä kynsi välttämättä tarvitse "ilmaa", kuona-aineet yleensä löytävät korvaavan reitin kun kynnen pinta on tukittu geelillä, akryylilla tai kynsilakalla....

• kyllä

se vain niin on, ettei kumi hoida kynsiä
        vaikka päällä seisos. Ihme, ettei
        markkinatuomioistuin puutu tuollaiseen
        mainontaan mitä muutama firma harrastaa.

• ettei

rakennekynsiä saa mennä repimään tai
        leikkaamaan vaan ne on joko kasvatettava
        ulos (viilaamalla kasvuraja huomaamattomaks)
        tai viilattava ja mielellään sekin
        ammattilaisella. Kynsien repiminen vahingoittaa
        omaa kynttä pahoin, jolloin se on ohut ja
        revennyt.

Itselläni oli pitkään geelit ja otatin ne
        pois. Pinnassa näkyy hieman viilaus jälkiä,
        mutta kynnet on vahvat niinkuin ennenkin.
        Nyt lakkailen ja hoidan kynsinauha öljyllä.

Kiinnittäkää huomiota ruokavalioon ja
        kynsien käsittelyyn. Esim. 240 viila on hyvä
        ohuille kynsille.

• tule vahvaksi

Joo,
      aina kun ottaa rakenne- tai geelikynnet, oma kynsi kyllä kasvaa niiden alla, mutta ei vahvaksi ja kauniiksi.

Tämän takia aina kun poistattaa kynnet, oma kynsi pitää sen jälkee pitää lyhyenä noin 2-3 kk, jotta se saa taas oman luonnollisen kauniin pinnan ja vahvuuden.

Ihme, kun teidän manikyristit eivät kertoneet tätä.

Mulla oli geelit yli vuoden, otatin ne pois ja sitten 3 kk päästä omat vahvat ja pitkät kynnet olivat kasvaneet takaisin. Alussa omat kynteni olivat ihan ohuet, liuskottuneet ja tosi kaameat, mutta kasvoivat takaisin.

• samantha 2

On pakko kertoa oma kokemus alalta. Olen tehnyt kynsiä lähes 10 vuotta ja nähnyt aika laajan kirjon suomalaisista naisista. Kyseessä ovat olleet sekä geeli-että akryylirakennekynnet.

Maahantuojat väittää että kynsiaineissa ei ole mitään vahvistavaa mutta ei myöskään heikentävää ainetta ja voisin yhtyä tuohon.
        Silti asiassa ei ole yhtä totuutta vaan olen todellakin nähnyt myös erinlaisia tapauksia.

Voisin todeta että suurin osa muka pilalle menneistä kynsistä johtuu kyllä joko huonoista halvoista aineista joilla ne on tehty tai se että ne on poistettu väärin.Usein kynitty repimällä ja puremalla tai teräaseita käyttäen. Silloin kynnen pinnasta lähtee tietysti kerroksia irti ja kynsi on todella heikko.

Myöskin on olemassa päinvastaisia tapauksia. Oma kynsi on kasvanut alla rauhassa ja pinnan poistamisen jälkeen se on tuntunut jopa vahvemmalta tai pinttynyt kynsien pureminen on jäänyt pois.Eräs tälläinen tapaus oli hyvän ystäväni jolla oli akryylit lähes 7 vuotta sen jälkeen hänen kyntensä olivat paremmassa kunnossa kuin koskaan.

Haluaisin kertoa kaikille asiakkaille myöskin sen että aineet eivät pilaa automaattisesti kynsiä mutta pakko kertoa myöskin toinen puoli eli on pakko uskoa asiakkaitani jotka väittävät että heidän kyntensä ovat menneet pilalle.Vaikkakin tunne vahvistettujen kynsien jälkeen on aina se että ne ovat heikot.

Loppukaneetiksi voisin kuitenkin todeta että hyvillä aineilla tehdyt ja ammattilaisella poistetut kynnet EIVÄT TODELLAKAAN AINA HEIKENNÄ kynttä ja sitä paitsi kynsion uusiutuva luonnonvara aivan niin kuin hiuksetkin joten muutaman kuukauden jälkeen ne ovat taas entisellään.

• beauty-studiokvs

Kun laitatuttaa rakennenkynnet pitää muistaa asia: Rakennekynsien suojaaminen!
      Rakennekynsi ei käyttäydy samoin kuin luonnonkynsi, joten
      siivouksessa, käsin tiskauksessa ym vastaavassa
      kynnet pitää suojata jotta ne säilyvät mahdollisimman pitkään kauniina ja hyväkuntoisina normaalihuoltovälin 4-5 vkoa.

Liuttovat pesuaineet ym heikentävät välittömästi rakennekynnen laatua, joten olisi suotavaa että jokainen rakennekynsitekijä muistaisi myös asiakastaan kotihoito-opastuksella.

Heikoille, vaurioituneelle kynsirakeenteelle mm. luonnonkynnen geelaus on
      vahvistava. Heikko luonnonkynsilaatu ei parane hetkessä. Sisäisellä ravinnolla kuten myös ulkoisella kynsien ja kynsinauhojen hoidolla ja suojaamisella on
      tässä kohtaa suuri merkitys.

t. Kikka

• ellue

ei se nyt tosiaan ihan niin mene että rakennekynnet tuhoaisivat omat kynnet siellä alla. mun äidin ystävällä oli 50v. menny totaalisesti hermo omiin ohuisiin, liuskottuviin kynsiin ja otti geelit. piti niitä jotain vuoden ja kynnet oli aivan erilaiset. kynsinauhat oli saanu rauhassa parantua kun oli ollu geelit ja kynsi oli vahventunut. ja mä näin nämä kynnet itse!
        eli kun itsellä oli sama ongelma että söin kynsiä ni otin geelit enkä kovin helpolla pois ottais.
        eli tapauskohtaista ja just hoidosta myös paljon on kiinni...ja varmasti jos ne repii irti itse ni sen jälkeen on kynnet raunioina!

• mahtaapi
        ellue kirjoitti:

ei se nyt tosiaan ihan niin mene että rakennekynnet tuhoaisivat omat kynnet siellä alla. mun äidin ystävällä oli 50v. menny totaalisesti hermo omiin ohuisiin, liuskottuviin kynsiin ja otti geelit. piti niitä jotain vuoden ja kynnet oli aivan erilaiset. kynsinauhat oli saanu rauhassa parantua kun oli ollu geelit ja kynsi oli vahventunut. ja mä näin nämä kynnet itse!
        eli kun itsellä oli sama ongelma että söin kynsiä ni otin geelit enkä kovin helpolla pois ottais.
        eli tapauskohtaista ja just hoidosta myös paljon on kiinni...ja varmasti jos ne repii irti itse ni sen jälkeen on kynnet raunioina!

..tuon merja Calgelinin liike olla? olisin erittäin kiinnostunut. itselläni on lyhyet kynnet ja puren näitä usein :c

• sari3702

säännöllinen kynnen huoltokäynnit ei pilaisi sinun kynsiäsi..:( mulla ollu monta vuotta rakennekynnet ja kestää hyvin kauan kun kävin joka 3 viikkoisin huollossa..:) ja nyt oma kynnet vahvistaa ja kauniit.

• ei geelejä

Ensimmäisen kerran kun laitoin rakennekynnet. Ne oli LCN kalliit geelikynnet. Omat kynnet oli tämän jälkeen ihan mitättömät. Ei niitä voinut kynsiksi sanoa. Olin hyvin pettynyt. Jouduin omille kynsille käyttämään kaikkia lakka rakenteita, että ne pysyivät kasassa.

Reilu vuosi myöhemmin Prahassa halvan hinnan perässä hankin itselle akryylikynnet. En huoltanut niitä kertaakaan vain viilasin itse ohuemmaksi ja annoin kasvaa pois. En huomannut, että kynnet olisivat olleet huonommassa kunnossa kuin normaalisti.

Tästä sitten rohkaistuin ja reilu puoli vuotta myöhemmin hankin akryylikynnet, jotka minulla on ollut jo kaksi vuotta. Välillä on jokunen irronnut kun on huoltovälit kasvaneet. Kesällä oli noin kuukauden mittainen "tauko". Omat kynnet ovat olleet mahtavassa kunnossa. Todella vahvat siis.

Harmi kun tuo akryylineste haisee niin kamalalle ja geelejä en enää uskalla ottaa. En ainakaa LCN geelejä!

• qeifhv'j'q

Ainoa, mika OIKEESTI auttaa vahvistamaan omat ja liuskoittuvat kynnet, on Nailtiques-proteiinilakka, ks. lisaa taalta:

http://dzinninajatuksia.blogspot.com/2011/08/kynnet.html

Kynnet kasvavat kohisten, eika maksakaan mahdottomia. Minakaan en aio koskaan enaa ottaa geelikynsia, koristelen naita omiani, ja se riittaa.

• kasdfg

Itseltäni kynnet meni rikki 2 viikossa , totesin ettei palonaiselle geeli-kynnet sovi :-)

• Pettynyt2344

Hei, pari-kolme kuukautta ei riitä todellakaan geelikynsistä toipumiseen. Omat olleet kipeän lyhyet järjettömistä öljyämis- ja vahvistuslakoista huolimatta. Never again! Ja ihan fuulaa nuo kosmetologien propaganda ettei tuhoa kynttä. kyllä tuhoaa.. ihan rahastusta koko homma.

• minöä

En löydä mitää muuta syytä oman kynnen "pilaantumiselle", kuin:
      - liian pitkä huoltoväli
      - huono kynsistudiovalinta
      - kynsiä on hoidettu väärin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe