Raskauskilot

mies822

Onko miehellä oikeus mainita puolisolleen että vois nuo raskausajan kilot alkaa vähenemään. 2kk kulunut synnytyksestä ja paino on tainnu vaan lisääntyä ko on sairaalasta kotiin päästy?

30

5150

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannustaa liikkumaan

      esim lähtemällä itsekin mukaan lenkille, vai? Tai sitten lopetatte sen mässäilyn. Toki johan vasta vauva on tullut maailmaan, ei ne kilotkaan hetkessä lähde! Se vaatii aikaa ja nainen lepoa.

      • Zelia

        Olen pyytänyt miestäni kertomaan heti, kun kiloja on liikaa. Välittämistähän se on, kun huolehtii toisen terveydestä.


      • näin täällä
        Zelia kirjoitti:

        Olen pyytänyt miestäni kertomaan heti, kun kiloja on liikaa. Välittämistähän se on, kun huolehtii toisen terveydestä.

        Minulla oli lähtöpaino 52 => 72,5 oli paino synnyttäessä. nyt on mennyt 9kk ja alan olla taas normaaleissa mitoissa 55g.
        kävelen tosin päivittäis sen tunnin ja 2 kertaa viikossa käyn jumpassa.
        että hyvin epätodennäköistä kuule on että 2kk jälkeen synntyksestä ollaan taas entisissä mitoissa.


    • lady***

      Just just..
      nainen ekaa venttaa lasta 9 kk, kaikki ne hankaluudet siinäkin ja sitten vielä se raskas synnytys.. ja sinä mietit vaan kiloja.
      Tommoset pinnalliset kusipäät vois polttaa roviolla..

      Ei oo oikeutta sanoa mun mielestä.. tai ei ainakaan 2kk kuluttua synnytyksestä!!!!!! Siis hei haloo.. vauvaa pitää imettää ja silloin ei sais laihduttaa...

      Kyllä se oma paino sieltä palautuu.. mut pitää antaa aikaa.

      Että jotkut miehet kehtaa! Kumpa sä joutuisit odottamaan ja synnyttämään ja joku sitten sulle alkas aukoo päätä viikon kuluttua.. että "laihduta!!!"

      • mies822

        Ymmärrän ja on ihan ok ettei naisen vartalo palaa samanlaiseksi kuin se oli ennen synnytystä. En tainnut viestissänikään kirjoittaa että olettaisin naiseni olevan 2kk synnytyksestä normaalimitoissa. Naiseni ei imetä vaan meillä annetaan korviketta. Vauva on myöskin ns. helppo lapsi eli lähinnä syö ja nukkuu. Tuntuu vain siltä kuin häntä ei enää kiinnostaisi olla minun silmissä haluttava vaan hän kokee oikeudekseen nyt kun on kerta odottanut ja synnyttänyt, syödä mitä tahansa ja näyttää miltä tahansa. Osllistun kiitettävästi kotitöihin, joten ei pitäisi jaksamisestakaan olla kiinni pieni jumppaaminen tai lenkkeily. Jotenkin ärsyttää tuo sinunlaistesi naisten asenne, että kun on lapsen maailmaan saattanut niin sen jälkeen miehen tulee rakastaa minua sellaisena kuin satun olemaan ja omaan ulkonäköön ja terveyteen ei tarvi enää panostaa.


      • .....
        mies822 kirjoitti:

        Ymmärrän ja on ihan ok ettei naisen vartalo palaa samanlaiseksi kuin se oli ennen synnytystä. En tainnut viestissänikään kirjoittaa että olettaisin naiseni olevan 2kk synnytyksestä normaalimitoissa. Naiseni ei imetä vaan meillä annetaan korviketta. Vauva on myöskin ns. helppo lapsi eli lähinnä syö ja nukkuu. Tuntuu vain siltä kuin häntä ei enää kiinnostaisi olla minun silmissä haluttava vaan hän kokee oikeudekseen nyt kun on kerta odottanut ja synnyttänyt, syödä mitä tahansa ja näyttää miltä tahansa. Osllistun kiitettävästi kotitöihin, joten ei pitäisi jaksamisestakaan olla kiinni pieni jumppaaminen tai lenkkeily. Jotenkin ärsyttää tuo sinunlaistesi naisten asenne, että kun on lapsen maailmaan saattanut niin sen jälkeen miehen tulee rakastaa minua sellaisena kuin satun olemaan ja omaan ulkonäköön ja terveyteen ei tarvi enää panostaa.

        Jos asia on noin, niin minä kyllä vähä vihjailisin että voisi vähän liikuntaa käydä harrastamaan ja syödä terveellisesti. Keksi vaikka joku yhteinen liikunta mitä voitte yhdessä harrastaa niinkuin vaikka lenkkeily ja uinti... kyllä vanhempien täytyy itsestään huolehtia ja suhteestaan, koska se on lapselleenkin parasta että on rakastavat vanhemmat... ole kuitenkin varovainen :D


      • ...
        mies822 kirjoitti:

        Ymmärrän ja on ihan ok ettei naisen vartalo palaa samanlaiseksi kuin se oli ennen synnytystä. En tainnut viestissänikään kirjoittaa että olettaisin naiseni olevan 2kk synnytyksestä normaalimitoissa. Naiseni ei imetä vaan meillä annetaan korviketta. Vauva on myöskin ns. helppo lapsi eli lähinnä syö ja nukkuu. Tuntuu vain siltä kuin häntä ei enää kiinnostaisi olla minun silmissä haluttava vaan hän kokee oikeudekseen nyt kun on kerta odottanut ja synnyttänyt, syödä mitä tahansa ja näyttää miltä tahansa. Osllistun kiitettävästi kotitöihin, joten ei pitäisi jaksamisestakaan olla kiinni pieni jumppaaminen tai lenkkeily. Jotenkin ärsyttää tuo sinunlaistesi naisten asenne, että kun on lapsen maailmaan saattanut niin sen jälkeen miehen tulee rakastaa minua sellaisena kuin satun olemaan ja omaan ulkonäköön ja terveyteen ei tarvi enää panostaa.

        Niin ja kannattaa varmaan ajatella asiaa siltäkin kantilta että jos puolisosi syö suruunsa eli on synnytyksen jälkeistä masennusta. Kannattaa siis jutella kaikesta ja yrittää kaivaa asioita, jotka saattavat painaa mieltä alitajuisestikkin. Lapsen syntymä on kuitenkin niin iso juttu että sopeutuminen voi kestää aikansa. 2kk on tosi lyhyt aika loppujen lopuksi mutta suruunsa syöminenkin on melko epäterveellistä.


      • xanna
        mies822 kirjoitti:

        Ymmärrän ja on ihan ok ettei naisen vartalo palaa samanlaiseksi kuin se oli ennen synnytystä. En tainnut viestissänikään kirjoittaa että olettaisin naiseni olevan 2kk synnytyksestä normaalimitoissa. Naiseni ei imetä vaan meillä annetaan korviketta. Vauva on myöskin ns. helppo lapsi eli lähinnä syö ja nukkuu. Tuntuu vain siltä kuin häntä ei enää kiinnostaisi olla minun silmissä haluttava vaan hän kokee oikeudekseen nyt kun on kerta odottanut ja synnyttänyt, syödä mitä tahansa ja näyttää miltä tahansa. Osllistun kiitettävästi kotitöihin, joten ei pitäisi jaksamisestakaan olla kiinni pieni jumppaaminen tai lenkkeily. Jotenkin ärsyttää tuo sinunlaistesi naisten asenne, että kun on lapsen maailmaan saattanut niin sen jälkeen miehen tulee rakastaa minua sellaisena kuin satun olemaan ja omaan ulkonäköön ja terveyteen ei tarvi enää panostaa.

        Sua ei taida naisessa kiinnostaa kuin ulkokuori, kun naisesi ei laihdu parissa kuukaudessa, lähdet heti kattelemaan muita naisia. Olet tyypillinen sika mieheksi. Lapsi taisi sekin olla vahinko???
        Jos tosiaan tekee lapsen rakastamansa naisen kanssa, pitää hyväksyä toinen sellaisena kuin on. ei ne kilot yhdessä yössä hävii, etkö tiedä että laihduttaminen on aikaa vievää hommaa?


      • Anneli 33
        xanna kirjoitti:

        Sua ei taida naisessa kiinnostaa kuin ulkokuori, kun naisesi ei laihdu parissa kuukaudessa, lähdet heti kattelemaan muita naisia. Olet tyypillinen sika mieheksi. Lapsi taisi sekin olla vahinko???
        Jos tosiaan tekee lapsen rakastamansa naisen kanssa, pitää hyväksyä toinen sellaisena kuin on. ei ne kilot yhdessä yössä hävii, etkö tiedä että laihduttaminen on aikaa vievää hommaa?

        Täytyy sanoa että toivoisin että olisit itse kantanut sitä lasta 10 kk, kärsinyt synnytyksen ja hups ei se siihen lopu vaan pelkästään henkinen tasaantuminen kestää sen jälkeen puolisen vuotta.

        En ole kyllä yhtään noin pässiä mielipidettä ennen nähnyt kuin sinun pelkästään kiloja tuijottava mies. Jos tilanne on sama vuosi synnytyksen jälkeen sitten ehkä mutta pika pikaa ehdota itse vaimollesi iltaisia kävelylenkkejä ja ajattele välillä muitakin kuin itseäsi..

        A


      • mies822
        xanna kirjoitti:

        Sua ei taida naisessa kiinnostaa kuin ulkokuori, kun naisesi ei laihdu parissa kuukaudessa, lähdet heti kattelemaan muita naisia. Olet tyypillinen sika mieheksi. Lapsi taisi sekin olla vahinko???
        Jos tosiaan tekee lapsen rakastamansa naisen kanssa, pitää hyväksyä toinen sellaisena kuin on. ei ne kilot yhdessä yössä hävii, etkö tiedä että laihduttaminen on aikaa vievää hommaa?

        Onko se todella jotenki pinnallista, että jos olet aikanaan rakastunut kauniiseen urheilulliseen naiseen niin nyt saman naisen kuuluu satakiloisena itsestään huolta pitämättömänä herättää sinussa samanlaisia tunteita kuin silloin joskus. Kyllähän ihmiset muuttuu, sehän nyt on selvää mutta joku raja nyt kaikella. Itse olen kuitenkin pitänyt omasta ulkonäöstäni huolta. Eikä tässä nyt mistään synnytyksenjälkeisestä masennuksesta kyse. Ja edelleenkään en ole vaatinut naistani laihtumaan hetkessä.


      • muuta sanoa
        mies822 kirjoitti:

        Onko se todella jotenki pinnallista, että jos olet aikanaan rakastunut kauniiseen urheilulliseen naiseen niin nyt saman naisen kuuluu satakiloisena itsestään huolta pitämättömänä herättää sinussa samanlaisia tunteita kuin silloin joskus. Kyllähän ihmiset muuttuu, sehän nyt on selvää mutta joku raja nyt kaikella. Itse olen kuitenkin pitänyt omasta ulkonäöstäni huolta. Eikä tässä nyt mistään synnytyksenjälkeisestä masennuksesta kyse. Ja edelleenkään en ole vaatinut naistani laihtumaan hetkessä.

        kun että aika mu***u olet!!!

        Juuri kysyin mieheltäni että miltä hänestä tuntuu kun olen lihonut niin paljon enkä näytä enää siltä miltä silloin kun mentiin naimisiin...

        mies sai kyyneleet silmiin kun sanoi minulle, että tiedäthän että en ulkonäkösi perusteella sinuun rakastunut vaan sen minkälainen olet sisältä. sanoi myös, että ei hän näe minua koskaan erilaisena vaikka lihonkin, koska se ulkokuori on vaan se, mikä pitää MINUT sisälläni!

        Vaimoasi sääliksi käy... mutta onneksi meidän kaikkien ei tarvitse tuollasta miestä katsella :)

        Hyvää Joulua! Vahtikaa kiloja ;) (tosi meillä ei vahdita)!!!


      • mies 77
        muuta sanoa kirjoitti:

        kun että aika mu***u olet!!!

        Juuri kysyin mieheltäni että miltä hänestä tuntuu kun olen lihonut niin paljon enkä näytä enää siltä miltä silloin kun mentiin naimisiin...

        mies sai kyyneleet silmiin kun sanoi minulle, että tiedäthän että en ulkonäkösi perusteella sinuun rakastunut vaan sen minkälainen olet sisältä. sanoi myös, että ei hän näe minua koskaan erilaisena vaikka lihonkin, koska se ulkokuori on vaan se, mikä pitää MINUT sisälläni!

        Vaimoasi sääliksi käy... mutta onneksi meidän kaikkien ei tarvitse tuollasta miestä katsella :)

        Hyvää Joulua! Vahtikaa kiloja ;) (tosi meillä ei vahdita)!!!

        just "sisäinen kauneus". kaupoissa näkee just näitä 100kilosia naisia joiden mies kävelee perässä nolona/häpeillen. Saa sanoa, jos siltä tuntuu naiselleen että laihduta. Mun mielipide.


      • Lady**
        mies822 kirjoitti:

        Ymmärrän ja on ihan ok ettei naisen vartalo palaa samanlaiseksi kuin se oli ennen synnytystä. En tainnut viestissänikään kirjoittaa että olettaisin naiseni olevan 2kk synnytyksestä normaalimitoissa. Naiseni ei imetä vaan meillä annetaan korviketta. Vauva on myöskin ns. helppo lapsi eli lähinnä syö ja nukkuu. Tuntuu vain siltä kuin häntä ei enää kiinnostaisi olla minun silmissä haluttava vaan hän kokee oikeudekseen nyt kun on kerta odottanut ja synnyttänyt, syödä mitä tahansa ja näyttää miltä tahansa. Osllistun kiitettävästi kotitöihin, joten ei pitäisi jaksamisestakaan olla kiinni pieni jumppaaminen tai lenkkeily. Jotenkin ärsyttää tuo sinunlaistesi naisten asenne, että kun on lapsen maailmaan saattanut niin sen jälkeen miehen tulee rakastaa minua sellaisena kuin satun olemaan ja omaan ulkonäköön ja terveyteen ei tarvi enää panostaa.

        Siis kylhän nyt jotain voi sanoa jos 100 kg hipoo... mut antaisit nyt vielä pikkasen aikaa toiselle. Naisella se vie nyt hetkisen enempi aikaa odotuksen ja synnytyksen jälkeen tulla normaalitilaan.

        Oletko aivan varma ettei hän kärsi synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? Silloin ei kait oikein jaksa välittää mistään...


      • Fleece-karhu
        mies822 kirjoitti:

        Onko se todella jotenki pinnallista, että jos olet aikanaan rakastunut kauniiseen urheilulliseen naiseen niin nyt saman naisen kuuluu satakiloisena itsestään huolta pitämättömänä herättää sinussa samanlaisia tunteita kuin silloin joskus. Kyllähän ihmiset muuttuu, sehän nyt on selvää mutta joku raja nyt kaikella. Itse olen kuitenkin pitänyt omasta ulkonäöstäni huolta. Eikä tässä nyt mistään synnytyksenjälkeisestä masennuksesta kyse. Ja edelleenkään en ole vaatinut naistani laihtumaan hetkessä.

        www.malepregnancy.com

        Kun se raskauskilojen pudottaminen kerran olisi ihan helppoa ja kun kerran olet satavarma, ettei mistään masennuksesta ole kyse.

        Ehkäpä vaimolla on vielä hormonit sekaisin ja lisäksi hän aistii tyytymättömyytesi. Mitäs jos antaisit hänelle oikein paljon rakkautta, osoittaisit arvostavasi ja ihailevasi häntä edelleen? Hän on kuitenkin sinun vaimosi(?) ja lapsesi äiti. Ainakin itseäni (tosin ei ole lapsia ainakaan vielä) rakkaus ja arvostus on laihduttanut, yksinäisyys (suhteessakin) ja itseinho lihottanut.

        Onko naisen paino tosiaan lähes kaksinkertaistunut (hoikasta 50-60 -kiloisesta lähes satakiloiseksi) vai liioittelitko? Jos painonnousu on NOIN dramaattista, voit tokikin puhua asiasta siihen sävyyn, että olet huolissasi ja haluat tukea, jos taas alipainon rajoilla olleesta naisesta on tullut hieman pyöreä, mieti, mikä oikeasti on tärkeää.


      • sporttismurffi ollut
        mies822 kirjoitti:

        Onko se todella jotenki pinnallista, että jos olet aikanaan rakastunut kauniiseen urheilulliseen naiseen niin nyt saman naisen kuuluu satakiloisena itsestään huolta pitämättömänä herättää sinussa samanlaisia tunteita kuin silloin joskus. Kyllähän ihmiset muuttuu, sehän nyt on selvää mutta joku raja nyt kaikella. Itse olen kuitenkin pitänyt omasta ulkonäöstäni huolta. Eikä tässä nyt mistään synnytyksenjälkeisestä masennuksesta kyse. Ja edelleenkään en ole vaatinut naistani laihtumaan hetkessä.

        Kymmenen vuotta sitten. Vaan siihenpä jä sporttailu kun ensimmäisen lapsen teki. Kaikki omat lajit jäivät. Vaan joka lapsen jälkeen olen normaaliksi itseni palauttanut. Joskus se on vienyt enemmän aikaa, joskus vähemmän. Miehen mielipiteet eivät ole asiaan vaikuttaneet lainkaan, vaan oma motivaatio ja päätös. Minua motivoi mieheni vahva usko minuun ja siihen, että tartun toimeen kun on sen aika ja teen sen - että palausun mittoihini aikanaan. Kertaakaan ei ole motkottanut aiheesta minulle. Siitä suurkiitos hänelle. Sanotaan, että jos on raskaana 9 kk, palautuminen kestää 9-18 kk. Jos imettää, alkaa palautumisaika imetyksen päätyttyä. Säännöllinen päivärytmi ja riittävä lepo auttavat enemmän kuin nalkuttava puoliso. Menkää yhdessä lenkille, hoida lasta, että äiti pääsee jumppaan, hanki lastenhoitaja ja maksa hotelliin sviitti siksi aikaa, että pääsette nauttimaan toisistanne. Kyllä - miehetkin osaavat nalkuttaa. Eikä sellainen varmasti motivoi. Äidiksi tuleminen on ihmeellinen asia - sitä ei sulateta kuukaudessa eikä muutamassa vuodessakaan. Se on elinikäinen sitoumus. Raskauden aikana paino nousee noin 12 kiloa pelkästään raskauden takia (esim. 59 kg -> 71 kg) - joillakin äitiysloman aikana saattaa kertyä toinen mokoma (71 kg -> 83 kg) muista syistä johtuen, toisilla jo odotusaikana (83 kg -> 95 kg) - niin tapauskohtaisesti. Normaalipainonkin haitari on 15 kilon haarukassa. 169 cm nainen voi olla normaalipainoinen ja terveellisissä sporttisisssa mitoissa niin 56 kiloisena kuin 71 kiloisenakin! Anna uudelle äidille aikaa, läheisyyttä, kuuntele, keskustele, ymmärrä - halaa, pussaa, kiitä, kannusta, rohkaise, tsemppaa - kunnioita. Usko häneen! Kyllä se siitä. Tai sitten sinusta ei vaan ole puolisoksi ellei puolisosi syynää sinun trimmiäsi samalla intensiteetillä - silloinhan olette toisenne, kaltaisenne valinneet.


      • synnyttänyt
        Lady** kirjoitti:

        Siis kylhän nyt jotain voi sanoa jos 100 kg hipoo... mut antaisit nyt vielä pikkasen aikaa toiselle. Naisella se vie nyt hetkisen enempi aikaa odotuksen ja synnytyksen jälkeen tulla normaalitilaan.

        Oletko aivan varma ettei hän kärsi synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? Silloin ei kait oikein jaksa välittää mistään...

        Mun mielestä sinulla todellakin on oikeus huomauttaa kauniisti vaimollesi raskauskilojen tiputtamisesta.

        Meillä tehtiin miehen kans jo raskausaikana sopimus et se piiskaa minua lenkille niin kauan kun kilot ovat kadonneet. Ja näin tapahtuikin...!!! Siis kilot katosivat täysin noin kolmessa kuukaudessa ja tällä hetkellä 9kk synnytyksestä painoni on jo 3 kiloa miinuksen puolella.

        Meillä tehtiin niin että mies lupasi minulle omaa aikaa heti töistä tultuaan tunnin tai tai pari. Ja minä tyttö käytin ajan hyväksi juoksemalla lähi metsässä niin paljon kuin jaksoin. Tuntui hyvältä irrottautua vauvasta aina välillä ja rääkätä itseään kun oli päässyt mahasta eroon!

        Kyllä se nostaa ainaskin minun itsetuntoa että olen taas OMA urheilullinen persoonani. Sen lisäksi tuntuu taas hyvältä kun saa ihailevia katseita omalta mieheltään. Tsemppiä ja rohkeutta siis sinulle naisesi kuntouttamiseen!


      • Maliina
        mies822 kirjoitti:

        Ymmärrän ja on ihan ok ettei naisen vartalo palaa samanlaiseksi kuin se oli ennen synnytystä. En tainnut viestissänikään kirjoittaa että olettaisin naiseni olevan 2kk synnytyksestä normaalimitoissa. Naiseni ei imetä vaan meillä annetaan korviketta. Vauva on myöskin ns. helppo lapsi eli lähinnä syö ja nukkuu. Tuntuu vain siltä kuin häntä ei enää kiinnostaisi olla minun silmissä haluttava vaan hän kokee oikeudekseen nyt kun on kerta odottanut ja synnyttänyt, syödä mitä tahansa ja näyttää miltä tahansa. Osllistun kiitettävästi kotitöihin, joten ei pitäisi jaksamisestakaan olla kiinni pieni jumppaaminen tai lenkkeily. Jotenkin ärsyttää tuo sinunlaistesi naisten asenne, että kun on lapsen maailmaan saattanut niin sen jälkeen miehen tulee rakastaa minua sellaisena kuin satun olemaan ja omaan ulkonäköön ja terveyteen ei tarvi enää panostaa.

        puolisoaan tulee rakastaa sellaisena kuin hän on. Mitä rakkautta se sellainen on, joka asettaa vaatimuksia? Ihmettelen sitä, että vaimosi ei imetä. Senkö takia hän ei imetä, kun sinä et sitä halua? Ettei rinnat vain rupasahtaisi vaimo ei saa imettää? Ja laihduttamaan pitäisi ruveta kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen. Imettäminen palauttaisi parhaiten vaimosi mitat ennalleen, kun hän ei imetä, voi olla, ettei hän koskaan enää palaudu entisiin mitoihinsa.


      • todella kuvottava..
        mies822 kirjoitti:

        Ymmärrän ja on ihan ok ettei naisen vartalo palaa samanlaiseksi kuin se oli ennen synnytystä. En tainnut viestissänikään kirjoittaa että olettaisin naiseni olevan 2kk synnytyksestä normaalimitoissa. Naiseni ei imetä vaan meillä annetaan korviketta. Vauva on myöskin ns. helppo lapsi eli lähinnä syö ja nukkuu. Tuntuu vain siltä kuin häntä ei enää kiinnostaisi olla minun silmissä haluttava vaan hän kokee oikeudekseen nyt kun on kerta odottanut ja synnyttänyt, syödä mitä tahansa ja näyttää miltä tahansa. Osllistun kiitettävästi kotitöihin, joten ei pitäisi jaksamisestakaan olla kiinni pieni jumppaaminen tai lenkkeily. Jotenkin ärsyttää tuo sinunlaistesi naisten asenne, että kun on lapsen maailmaan saattanut niin sen jälkeen miehen tulee rakastaa minua sellaisena kuin satun olemaan ja omaan ulkonäköön ja terveyteen ei tarvi enää panostaa.

        ei nainen elä vain miestä varten...olet onnellinen että olet edes onnistunut saamaan koko naisen...ei onni ole ulkoista...minäkin olin laiheliini mutten enää ikinä jonkin sellaisen kuin miehen takia...minulla on 6 lasta ja mieheni käytti törkeästi hyväkseni kun minulla OLI JATKUVASTI NÄLKÄ, VILU JA YRITIN VAIN YMMÄRTÄÄ ja kuitenkin jos tuollainen kuin paino ei toimi heidän mukaan heillä on muka lupaa pettää...oikeasti he pettää joka tilanteessa kunhan vain joku syy löytyy ...oletko sellainen nilkki...? eli tyhjää täynnä...keskity naisesi sisäiseen maailmaan ja opettele tuntemaan hänet ja lapsesi...olinko liian suorasanainen...? joka tapauksessa kaikkea hyvää Teille sydämellä...;=)


      • äippä
        mies822 kirjoitti:

        Onko se todella jotenki pinnallista, että jos olet aikanaan rakastunut kauniiseen urheilulliseen naiseen niin nyt saman naisen kuuluu satakiloisena itsestään huolta pitämättömänä herättää sinussa samanlaisia tunteita kuin silloin joskus. Kyllähän ihmiset muuttuu, sehän nyt on selvää mutta joku raja nyt kaikella. Itse olen kuitenkin pitänyt omasta ulkonäöstäni huolta. Eikä tässä nyt mistään synnytyksenjälkeisestä masennuksesta kyse. Ja edelleenkään en ole vaatinut naistani laihtumaan hetkessä.

        samaa mieltä kanssasi..itse palauduin synnytyksen jälkeen nopeasti entisiin mittoihini..ehkä saan kiittää siitä osaksi myös geenejä mutta.... jos ajatellaan..kyllä mieskin näyttää paremmalta/haluttavammalta ilman kalja mahaa niin miksi nainen ois eri asia?mä haluan näyttää hyvältä mieheni silmissä vaikka miten äiti olisinkin eikä se mun mielestä ole pinnallista jos huolehtii ulkonäöstään:)


      • Anonyymi

        Nyt on 16 vuotta synnytyksestä. Vielä ei ole kilot lähteneet.


      • Anonyymi
        muuta sanoa kirjoitti:

        kun että aika mu***u olet!!!

        Juuri kysyin mieheltäni että miltä hänestä tuntuu kun olen lihonut niin paljon enkä näytä enää siltä miltä silloin kun mentiin naimisiin...

        mies sai kyyneleet silmiin kun sanoi minulle, että tiedäthän että en ulkonäkösi perusteella sinuun rakastunut vaan sen minkälainen olet sisältä. sanoi myös, että ei hän näe minua koskaan erilaisena vaikka lihonkin, koska se ulkokuori on vaan se, mikä pitää MINUT sisälläni!

        Vaimoasi sääliksi käy... mutta onneksi meidän kaikkien ei tarvitse tuollasta miestä katsella :)

        Hyvää Joulua! Vahtikaa kiloja ;) (tosi meillä ei vahdita)!!!

        Seksi voi alkaa vähentyä, jos kilot eivät putoa. Vaimoni on ollut tosi kehopositiivinen, mutta puutteessa.


    • vaimoke

      kumpi sua enemmän huolettaa terveys vai ulkonäkö?
      olet oikeilla jäljillä mikäli olet huolissasi kumppanisi terveydestä,syömistavoista,liikunnan vähyydestä.mutta jos katsot vai pelkkää ulkokuorta paheksuvasti vain koska ei miellytä silmää niin unohda koko juttu.
      kyllä naisesi varmaan tajuaa pointin jos on ennen lasta ollut urheilullinen ja huolehtinut itsestään,ei vain ulkonäöstään.
      joten voit nätisti huomauttaa mutta muista kuitenkin että on mennyt vasta 2kk.
      joidenkin kohdalla imetys laihduttaa mutta vaimosihan ei imettänyt?
      syy voi olla siinäkin että naisesi on vain nyt niin vauvan lumoissa ettei halua muuta tehdä ja silloin herkästi unohtaa itsensä.
      menkään yhdessä lenkille niin vaimosi alkaa muistaa kuinka raitis ilma ja kuntoilu tekevätkin hyvää.

    • vie aikansa,

      sanotaan että jopa puoli vuotta..kunnes on entisellään.Joillakin jopa enemmän.Se on kuule mieletön rääkki,koko raskaus ja synnytys aika.Itsellä 5 synnytystä takana,ja jokaisesta jäi aikoinaan kiloja...vain sitkeellä liikunnalla kilot pois lähtee,lisänä terveellinen ruokavalio.

      Ymmärrän hyvin vaimosi tilanteen,sinä et ole ehken häntä tarpeeksi kehunut...kertonut kuinka yhä himoitset häntä, vaikka kilojakin on tullut.

      Synnytyksen jälkeen nainen ei koe olevansa millään tavalla ihana ja haluttava miehensä silmissä..kun ei ole sitä ehkä omasta mielestäänkään...Silloin kaipaa hyvänä pitoa ja haleja eniten..siitä se lähtee usko omaan itseensäkin,kiinnittää vauvan lisäksi huomion myös enemmän omaan itseensä!

      Joten kannusta enemmän,äläkä moiti.Synnytyksen jälkeen nainen on herkimmillään!

    • Äiti69

      Ymmärrän täysin ajatuksesi enkä pidä sitä pinnallisuutena, että haluat entisen kokoisen vaimosi takaisin.2 kk on kuitenkin tosi lyhyt aika. Ite olen nyt raskaana ja just sellanen sporttimimmi ja toivon, että olen palannut liikunnan pariin 2 kk synnytyksestä.
      Olen sanonut miehellekin, että herättelee mua jos jään kotiin syömään. Vaikka olisi lapsesta väsynyt, liikunta kuitenkin piristää, äiti pääsee pois kotoa ja oma olo paranee kun kroppa voi hyvin. Näin se vain on.
      Vihjaise vaimolle varovasti, ei ehkä kiloista suoraan vaan että haluatko mennä jumppaan tai kävelylle ja sinä jäät lapsen kanssa.
      Kirjoittele tänne sitten miten kävi :)

    • miettimään,

      että oletko oikeasti käynyt vaakaa kyttäämässä kun vaimo on siihen astunut,vai hämääkö silmääsi vatsanseudulle jäänyt löysä nahka? Kropan kestää n.vuosi palautuasynnytyksestä,että maltahan mielesi. Myös hormoonitoiminnan pitää asettua,että vaimo voi palata entiselleen sekä fyysisesti että psyykkisesti.

    • minulla

      Itselläni oli alapään tikit kipeinä vielä 2 kuukautta synnytyksestä, joten liikuntaa en voinut erityisemmin harrastaa.

    • äitee +4

      niin kauan kuin lasta imetetään ei ole syytä alkaa dieetille. Liikuntaa lisäämällä ja jumpilla voi kehoaan hoidella kyllä.

      Jos osallistut vauvan hoitoon vaimosi rinnalal myös öisin niin silloin voit alkaa jossain vaiheessa huomauttamaan kauniisti jos on ihan pakko. Niin kauan kuin toinen teistä on meijeri kolmivuorossa ilman vapaata ei ole syytä alkaa sanomaan muuta kuin kannustavia repliikkejä suoriutumisesta!

      Jos vauva on rutuinen niin tulee helposti syötyä öisinkin valvoessa ja päivällä on niin ukku torkku, että ei huvita juuri liikkua ylimääräistä. Kaikkeen voi siis olla syy jso perehdyt asiaan enemmän.

      Koska nyt kohta esität arvailuja tilanteestani niin kerron heti. Painoa ei tule yhtään raskausaikana, itseasiassa se laskee. Ensimmäiset kuukaudet jopa puolikin vuotta vauvan kanssa on aikaa jolloin lihoan ja pulskistun epäsäännöllisen elämän takia. Sitten paino taas tasaantuu. Hauskaa asiassa on, että neuvolassa omalääkäri jo käytävällä vastaan tullessaan voi heittää; on sitten yösyötöt loppuneet! Se kuulemma näkyy niin naamasta kuin vyötäröstäkin..

    • raskautta

      6kk synnytyksestä on kroppa palautunut. Sen ajan jälkeen ei voi ylimääräisiä kiloja enää syyttää raskaudesta.

      Jos vaimollasi on synnytyksen jälkeistä masennusta, saattaa suklaa maistua ja vaikuttaa omalta osaltaan kiloihin.
      Voitte käydä yhdessä kävelyllä, tuon ikäinen vauva nukkuu vielä pitkiä päiväunia.

    • prinssin äiti

      Heips! Joku tuolla kirjoittikin että puolenvuoden päästä on kroppa palautunut synnytyksestä, ja sen jälkeen on syytä tutkia omaa ruokakulttuuriaan jos kilot ei ole poissa (tietenkin diabeetikot tms on eriasia).
      Mites jos ostaisit hänelle tuossa hetken päästä, kun saa alkaa harjoittamaan vatsalihaksia tms jonkun aerobic kuukausikortin tms ja tarjoudut hoitamaan lasta, kun hän on jumpassa?? Mielummin kannustat kuin että syyllistät! Eikö niin? Tiedän, ettet varmastikaan halua häntä suuttumaan, mutta kyllähän ylipaino aina on riski, oli raskaus takana tai ei! t. ravitsemusopin opiskelija ja äiti!

    • Anonyymi

      On joo toi on loistava hetki. Hormonit vielä sekaisin. Nainen herkimillään. Elämä muutenkin kokenut mullistuksen.Keholla menee oma aikansa palautua. Enkä nyt usko että sillä muutenkaan mu*kku vastasyntyneen kanssa hirveästi mielessä. Eihän tossa vaiheessa välttämättä ole edes jälkivuoto loppunut tai tehty lopputarkastusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2816
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      100
      2114
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      146
      908
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe