Kertoisiko joku minulle mitä varusteita tarvitsee hiihtoratsastukseen? Haluaisin kokeilla hiihtoratsastusta, mutta en tiedä mitä siihen tarvitaan.. Olen kuullut että "minarit" käyvät suksiksi siihen, onko näin?
Toivottavasti saan vastauksia tähän ongelmaani!
HIIHTORATSASTUS!!
7
5100
Vastaukset
- Maalaisponi
Hiihtoratsastus on hauskaa, parhaiten perässä pysyy laskettelusuksilla, mutta minarit ja murtsikatkin käy. Hyvä rintaremmi on aivan ehdoton ja tarpeeksi pitkä liina! Liina täytyy saada kulkemaan ylhäällä ettei valu hevosen jalkoihin. Toiset kestävät solmun pepun päällä, toisille täytyy tehdä hieman viritelmiä. Liinan päähän voi sitoa kapulan helpottamaan hiihtäjää.
- kokenut
hei vaan!hiihtoratsastukseen on ehdottomasti turvallisin vaihtoehto laskettelusukset, jotka ovat käyttäjälle normien mukaan "liian lyhyet". suksien lyhyys auttaa hallitsemaan kaarteissa ja pujottelussa tasapaino paremmin eikä käännöksistä tule turhan raskaita. myös bladet (temppusukset) käy hienosti jos sellaiset raaskii tähän lajiin uhrata. Liinan asemesta on hyväksi havaittu ajo-ohjat, ne kun saa hyvin kiinni satulavyöhön vastinhihnojen hohdalle ohjien omalla soljella (pujottaa vaan vyön ympäri kuolainrenkaan asemesta) niin että satulan siipi tulee päälle, jolloin hihnat ei häiritse ratsastajaa ollenkaan. ajo-ohjien pituus pisimmillään on juuri sopiva.hepalle rintaremmi jos satula luistaa, itse ei sitä olla koskaan tarvittu kun satula istuu... suksilla olevalla on todella hyödyllistä olla laskettelulasit kavioista lentävien paakkujen varalta, samoin jonkinlainen kypärä (vaikka ratsastus-sellainen) päähän samasta syystä. riippuu tietysti vauhdista ja maastosta kuinka kannattaa suojautua, lasit on havaittu tärkeimmiksi. ja kovassa menossa (kiitolaukassa, kumpareisessa maastossa, hyppyreillä ym) kypärä on välttämätön... ratsastajan tärkein lisävaruste on maalaisjärki. Ja ei muuta kuin vauhdikasta menoa!!
- Lämppäri <3
Me oltiin tänään lajia kaverini ja shettikseni kanssa testaamassa, ensin suhina vähän ihmetytti, mutta ei mennyt kauaa kun se hiffasi homman idea, sitten se olikin korvat hörössä ja alkoi sieraimet krohista innostuksesta. Ajoponi niin ei veto homma yhtään ihmetyttänyt sitä. Lämppärille alotetaan sitten opettamaan tota lajia. siinä sitten homma täytyykin alottaa vähän alusta kun ei ole sillä ajettu, niin on se veto homma vähän vierasta. Jalassa meillä oli minisukset ja ajo-ohjat jotka kiinnitettiin rintaremmeihin ja sidottiin yhteen erillisellä köydellä lautasten päältä. satulaa kun ponilla ei ollut niin piti laittaa vielä satulavyön kohdalta loimivyö. Poni oli ihan innoissaan, vaikka painoa oli vähän reippaasti selässä hiihtäjä. mentiin vain kiitoravilla, kun ravi-poni ei laukka apuja osaa.
Tietääkö joku jonkun netti sivun missä lajista olisi tietoa, kuvia jne. - Nooppsu
Mä meen koksaa h.ratsastusta huomenna :DD Iiiks.
- naturage
Tuossa tuttu soitteli, ja tarvitsisi hiihtoratsastus -kisoihin jonkun hiihtämään perään. Itse olen laudalla laskenut ~10vuotta, joten ajattelin, että onko näissä "kisoissa" suksien sijasta laudalla meneminen kiellettyä?
Suksilla en ole pitkään aikaan laskenut, enkä sellaisia omistakaan. Lautoja löytyy parikin kappaletta (streetti - offi) eli laudalla menisin paljon mieluummin.
Pikaisia vastauksia, kiitos. - nr
naturage kirjoitti:
Tuossa tuttu soitteli, ja tarvitsisi hiihtoratsastus -kisoihin jonkun hiihtämään perään. Itse olen laudalla laskenut ~10vuotta, joten ajattelin, että onko näissä "kisoissa" suksien sijasta laudalla meneminen kiellettyä?
Suksilla en ole pitkään aikaan laskenut, enkä sellaisia omistakaan. Lautoja löytyy parikin kappaletta (streetti - offi) eli laudalla menisin paljon mieluummin.
Pikaisia vastauksia, kiitos.Hei!
Miten hiihtis laudalla onnistui? En tiedä noiden kisojen sääntöjä, ainakin joissain kisoissa on määrätty millaiset sukset saa/pitää olla...
Vaikka onkin nyt kesäkuuma, tässä lautailukuva viime talvelta : ja rullaa alas nössön kohdalle. Uusia lumia odotellessa! - nr
nr kirjoitti:
Hei!
Miten hiihtis laudalla onnistui? En tiedä noiden kisojen sääntöjä, ainakin joissain kisoissa on määrätty millaiset sukset saa/pitää olla...
Vaikka onkin nyt kesäkuuma, tässä lautailukuva viime talvelta : ja rullaa alas nössön kohdalle. Uusia lumia odotellessa!Noh, ei hyväksynyt linkkiä... eli copypastella: luontotaipale.fi/elaimet.php
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315920Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?304020HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2962525- 1311816
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311513Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3841454Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101233- 131233
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76962- 115935