Kemin Rytikarissa

olen asunut

tässä aikuisiällä jonkin aikaa - ja kyllä tykästyin siihen kotoiseen ilmapiiriin ja mukaviin ihmisiin. Terveisiä vaan kaikille Rytikarissa asuville!
Ex-rytikarilainen

41

6184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiilikset

      Kadun edelleen sitä, että möin asuntoni sieltä pois ja muutin. Siellä oli niin mukava kyläyhteisö.

      • ex kemil.

        on kun olen seurannut sieltä asuntojen hintoja niin
        Rytikaristahan sais ihan pilkkahintaan. Kerran ajelin siellä kesällä ja ei se poikennut mielestäni mitenkään muista lähiöistä. Palvelut luultavasti on häipynyt mutta nykyisinhän se kaikille ei ole ongelma. Vai onko siellä palveluja.


      • hinnat...
        ex kemil. kirjoitti:

        on kun olen seurannut sieltä asuntojen hintoja niin
        Rytikaristahan sais ihan pilkkahintaan. Kerran ajelin siellä kesällä ja ei se poikennut mielestäni mitenkään muista lähiöistä. Palvelut luultavasti on häipynyt mutta nykyisinhän se kaikille ei ole ongelma. Vai onko siellä palveluja.

        asuntojen halvat hinnat johtuvat siitä, että Rytikari on muka kaukana keskustasta ja harhaluulosta, että siellä olisi jotenkin levotonta ja että siellä asuisi jotenkin sosiaalisesti huonompaa porukkaa. Tietty siellä asuu kaikenlaista porukkaa. Suurin osa osaketaloistakin on kuitenkin omistusasuntoja. Lisäksi Veitsiluodon tehtaan läheisyys joitakin pelottaa, koska kuvitelma jatkuvista hajuhaitoista elää.

        Kun itse asuin siellä niin järjestyshäiriöitä oli paljon vähemmän kuin nyt täällä keskustassa asuessani, tosin minua se ei haittaa, asun omassa kotonani ihan rauhassa.

        Hajuhaittoja Rytikarissa oli joskus, mutta harvemmin kuin esimerkiksi Paattiossa.

        Rytikarista löytyy apteekki, pankki, kauppa ja muutama kampaamo sekä pizzeria, josta voi noutaa hyvät pizzat kotiin, ruokailumiljöönä paikka on nin karu, että mieluusti syö pizzan kotona.

        Ulkoilumahdollisuudet on Rytikarissa ja läheisessä Hepolassa tosi hyvät.

        Kaiken lisäksi Hepolan peruskoulu on Kemin kouluista uusin ja hyväkuntoisin.


      • mietinkin
        hinnat... kirjoitti:

        asuntojen halvat hinnat johtuvat siitä, että Rytikari on muka kaukana keskustasta ja harhaluulosta, että siellä olisi jotenkin levotonta ja että siellä asuisi jotenkin sosiaalisesti huonompaa porukkaa. Tietty siellä asuu kaikenlaista porukkaa. Suurin osa osaketaloistakin on kuitenkin omistusasuntoja. Lisäksi Veitsiluodon tehtaan läheisyys joitakin pelottaa, koska kuvitelma jatkuvista hajuhaitoista elää.

        Kun itse asuin siellä niin järjestyshäiriöitä oli paljon vähemmän kuin nyt täällä keskustassa asuessani, tosin minua se ei haittaa, asun omassa kotonani ihan rauhassa.

        Hajuhaittoja Rytikarissa oli joskus, mutta harvemmin kuin esimerkiksi Paattiossa.

        Rytikarista löytyy apteekki, pankki, kauppa ja muutama kampaamo sekä pizzeria, josta voi noutaa hyvät pizzat kotiin, ruokailumiljöönä paikka on nin karu, että mieluusti syö pizzan kotona.

        Ulkoilumahdollisuudet on Rytikarissa ja läheisessä Hepolassa tosi hyvät.

        Kaiken lisäksi Hepolan peruskoulu on Kemin kouluista uusin ja hyväkuntoisin.

        kun Rytikarissa asuin, milloin lapsiperheet keksivät paikan. Saisi edullisesti tilavan asunnon perheelle, lähellä olisi hyvä koulu ja mitä ihanin luonto. Talvella hyvät hiihtoladut ja jäätiet, kesällä polkuja, kala-allas kuin kunnon järvi, rannalla nuotiopaikkoja ja muuta. Tosi hieno ympäristö kivojen ihmisten lisäksi. Lapsiperheet - haloo!!! Palveluitakin tosiaan on, myös pieni kodikas kirjasto sillan takana lähellä koulua (Hepolassa) ja kirjastoautolla pysäkki keskellä saarta, reilu aika, oliko puoöi tuntia ja peräti tunnin seisokki.
        Terv. Ketjun aloittaja


      • kadun, että...
        mietinkin kirjoitti:

        kun Rytikarissa asuin, milloin lapsiperheet keksivät paikan. Saisi edullisesti tilavan asunnon perheelle, lähellä olisi hyvä koulu ja mitä ihanin luonto. Talvella hyvät hiihtoladut ja jäätiet, kesällä polkuja, kala-allas kuin kunnon järvi, rannalla nuotiopaikkoja ja muuta. Tosi hieno ympäristö kivojen ihmisten lisäksi. Lapsiperheet - haloo!!! Palveluitakin tosiaan on, myös pieni kodikas kirjasto sillan takana lähellä koulua (Hepolassa) ja kirjastoautolla pysäkki keskellä saarta, reilu aika, oliko puoöi tuntia ja peräti tunnin seisokki.
        Terv. Ketjun aloittaja

        möin asuntoni Rytikarista. Taidanpa alkaa katsella uutta sieltä.


      • aika muuttaa

        luulen että ei tarvitse katua. toivottavasti sait talostasi haluamasi. nykyään nimittäin paikka on aivan toinen. työttömiä ja sosiiaalieläjiä lähes täynnä! Sieltä saa talon ja huoneiston lähes ilmaiseksi. jos sinne halajat niin osta vaikkapa "loma-asunnoksi", raha löytyy varmaan farkkujen taskusta=)


      • kyllä...
        aika muuttaa kirjoitti:

        luulen että ei tarvitse katua. toivottavasti sait talostasi haluamasi. nykyään nimittäin paikka on aivan toinen. työttömiä ja sosiiaalieläjiä lähes täynnä! Sieltä saa talon ja huoneiston lähes ilmaiseksi. jos sinne halajat niin osta vaikkapa "loma-asunnoksi", raha löytyy varmaan farkkujen taskusta=)

        Möin osakkeeni vuonna 2001 ihan rytikarilaiseen hintaan. Ja asumispaikkana se oli todella myönteinen.

        Paikka ei ole työttömiä sosiaalieläjiä pullollaan vaan ihan tavallisia mukavia ihmisiä siellä asuu.

        Loma-asuntoa voisi harkitakin!


      • Kukkien ystävä.
        hinnat... kirjoitti:

        asuntojen halvat hinnat johtuvat siitä, että Rytikari on muka kaukana keskustasta ja harhaluulosta, että siellä olisi jotenkin levotonta ja että siellä asuisi jotenkin sosiaalisesti huonompaa porukkaa. Tietty siellä asuu kaikenlaista porukkaa. Suurin osa osaketaloistakin on kuitenkin omistusasuntoja. Lisäksi Veitsiluodon tehtaan läheisyys joitakin pelottaa, koska kuvitelma jatkuvista hajuhaitoista elää.

        Kun itse asuin siellä niin järjestyshäiriöitä oli paljon vähemmän kuin nyt täällä keskustassa asuessani, tosin minua se ei haittaa, asun omassa kotonani ihan rauhassa.

        Hajuhaittoja Rytikarissa oli joskus, mutta harvemmin kuin esimerkiksi Paattiossa.

        Rytikarista löytyy apteekki, pankki, kauppa ja muutama kampaamo sekä pizzeria, josta voi noutaa hyvät pizzat kotiin, ruokailumiljöönä paikka on nin karu, että mieluusti syö pizzan kotona.

        Ulkoilumahdollisuudet on Rytikarissa ja läheisessä Hepolassa tosi hyvät.

        Kaiken lisäksi Hepolan peruskoulu on Kemin kouluista uusin ja hyväkuntoisin.

        Käymällä paikallisessa kukkakaupassa saa hyvän kuvan kaupunginosasta. Slummeissa ei ole kukkakauppaa lainkaan tai vain kokin pieni kukkakioski, jossa valikoima olematon. Viihtyisässä kaupunginosassa on on iso kukkakauppa ja laaja valikoima. Ihmiset vierailevat tuttaviensa luona ja ostavat kukkia.
        Onko Rytikarissa vielä kukkakauppa? Entäs Karihaarassa tai Koivuharjulla?


      • Anonyymi
        kyllä... kirjoitti:

        Möin osakkeeni vuonna 2001 ihan rytikarilaiseen hintaan. Ja asumispaikkana se oli todella myönteinen.

        Paikka ei ole työttömiä sosiaalieläjiä pullollaan vaan ihan tavallisia mukavia ihmisiä siellä asuu.

        Loma-asuntoa voisi harkitakin!

        Ei baareja niin ei juoppojakaan eikä raaski mittariautolla ajaa. Voi hyvinki rauhallinen asua.


    • myös tunnettu

      Rytikari, nehän saattavat viipyä aluella viikkoja.
      Lintuharrastaja

      • ex kemil.

        se nyt on .Hyvä asuinpaikka vai ihan slummi.
        Kun voisi vaikka tulla sinne kesää aina viettämään.
        Ihmiset kuitenkin mukavia ja aitoja verrattuna etelän ihmisiin. Yli 30 vuoden kokemus on. Niin siellä saisi halvalla kesäviettopaikan. Onko paljon kaupungin asuntoja. Onko omistusasunnot aina kokonaan samassa talossa.


      • ex kemil.

        on sen wilmilän asuntojen kohtalo. Aikoinaanhan siinä asui "kapiaisia" oli jopa tuttujakin. Uimaranta oli siinä alhaalla josta ustiin sareen. Nyt siinä taitaa olla silta yläpuolella. Mikään ei ole pyhää.


      • halavalla ei saa laatua=)
        ex kemil. kirjoitti:

        se nyt on .Hyvä asuinpaikka vai ihan slummi.
        Kun voisi vaikka tulla sinne kesää aina viettämään.
        Ihmiset kuitenkin mukavia ja aitoja verrattuna etelän ihmisiin. Yli 30 vuoden kokemus on. Niin siellä saisi halvalla kesäviettopaikan. Onko paljon kaupungin asuntoja. Onko omistusasunnot aina kokonaan samassa talossa.

        toiset kehuu ja toiset haukkuu. luulen että kehujat ovat asukkaiat jotka eivät paremmasta tiedä!
        on todella kemin edullisinta seutua. mihin tahansa muualle päin kun lähtee saman kilometrimäärän niin asuntojen hinnat ovat paljon kalliimmat ja alueetkin kyllä ovat huomattavasti "laadukkaammat".
        joka kaupungissa valitettavasti ne lähiöt joihin kerääntyy kaikki ÖÖÖ-luokan kansalaiset.


      • luulijä
        ex kemil. kirjoitti:

        on sen wilmilän asuntojen kohtalo. Aikoinaanhan siinä asui "kapiaisia" oli jopa tuttujakin. Uimaranta oli siinä alhaalla josta ustiin sareen. Nyt siinä taitaa olla silta yläpuolella. Mikään ei ole pyhää.

        niin ne korkeat (meidän mittapuussa) kerrostalot??? joku aika sitten niitä myytiin lähes ilmaiseksi ja muistelisinpa että kun ei kauppa käny niin myytiin koko talo kerralla ja todella edullisesti. ja luulen että niitä nyt kunnostetaan. siis luulen ja vain luulen. olis kiva tietää totuus!!!


      • slummi...
        ex kemil. kirjoitti:

        se nyt on .Hyvä asuinpaikka vai ihan slummi.
        Kun voisi vaikka tulla sinne kesää aina viettämään.
        Ihmiset kuitenkin mukavia ja aitoja verrattuna etelän ihmisiin. Yli 30 vuoden kokemus on. Niin siellä saisi halvalla kesäviettopaikan. Onko paljon kaupungin asuntoja. Onko omistusasunnot aina kokonaan samassa talossa.

        Melkein kaikki kerrostalot ovat omistusasuntoja, tosin osa on vuokrannut asuntonsa.

        Mikään slummi ei ole eikä öö-luokan kansalaisten paikka, sillä on sen verran kaukana keskustasta, että sillä väellä tulis aika liian pitkäksi.

        Tällä hetkellä asun ihan keskustassa ja sanon ihan suoraan, että paljon mukavampia ihmisiä asui Rytikarissa. Joka kaupunginosassa on omat häirikkönsä, jopa niillä hienoillakin alueilla, siellä vain on varaa juoda kalliimpaa viinaa ja pitää enemmän kulissia pystyssä.

        Tietty Rytikarissa asuu paljon eläkeläisiä ja vanhempaa porukkaa, jotka olivat aikoinaan Veitsiluodossa töissä.

        Tietääkseni Rytikarissa ei ole yhtään kaupungin asuntoja.


      • vahvasti vastaan
        slummi... kirjoitti:

        Melkein kaikki kerrostalot ovat omistusasuntoja, tosin osa on vuokrannut asuntonsa.

        Mikään slummi ei ole eikä öö-luokan kansalaisten paikka, sillä on sen verran kaukana keskustasta, että sillä väellä tulis aika liian pitkäksi.

        Tällä hetkellä asun ihan keskustassa ja sanon ihan suoraan, että paljon mukavampia ihmisiä asui Rytikarissa. Joka kaupunginosassa on omat häirikkönsä, jopa niillä hienoillakin alueilla, siellä vain on varaa juoda kalliimpaa viinaa ja pitää enemmän kulissia pystyssä.

        Tietty Rytikarissa asuu paljon eläkeläisiä ja vanhempaa porukkaa, jotka olivat aikoinaan Veitsiluodossa töissä.

        Tietääkseni Rytikarissa ei ole yhtään kaupungin asuntoja.

        ja mä tiedän että ON


      • tiedät...
        vahvasti vastaan kirjoitti:

        ja mä tiedän että ON

        slummin tekevät jostakin alueesta kaltaisesi ihmiset, jotka siellä asuvat tai ne, jotka luulevat olevansa jotenkin parempia kuin muut.

        Näillä leveysasteilla ei oikeasti ole slummeja.

        Minusta mitään aluetta ei voi arvostella tai arvostaa, jos ei arvosta itseään.


      • hyvä kun itse tykkäät!!!
        tiedät... kirjoitti:

        slummin tekevät jostakin alueesta kaltaisesi ihmiset, jotka siellä asuvat tai ne, jotka luulevat olevansa jotenkin parempia kuin muut.

        Näillä leveysasteilla ei oikeasti ole slummeja.

        Minusta mitään aluetta ei voi arvostella tai arvostaa, jos ei arvosta itseään.

        no joka tapuksessa siellä majailee eläkkeelle jääneet ex-työläiset sekä työttömät jotka elävät sosiaaliturvin.
        olkoonkin talot omistusasuntoja mutta päällekin päin ne ovat aika järisyttävässä kunnossa, saatikka sitten kun saapuu rappukäytävään......
        en ole parempi kuin muut mutta laatua arvostan!


      • tainnut käydä
        hyvä kun itse tykkäät!!! kirjoitti:

        no joka tapuksessa siellä majailee eläkkeelle jääneet ex-työläiset sekä työttömät jotka elävät sosiaaliturvin.
        olkoonkin talot omistusasuntoja mutta päällekin päin ne ovat aika järisyttävässä kunnossa, saatikka sitten kun saapuu rappukäytävään......
        en ole parempi kuin muut mutta laatua arvostan!

        kuin hätäisesti jossakin.

        Sulla taitaa olla jostakin asiasta huono olo kun et näe muuta kuin negatiivista.

        Kaikkien sen ajan talojen rappukäytävät ovat kutakuinkin saman näköisiä. Rytikarin useimmissa taloissa on tehty ikkunaremontit, parvekelasitukset jne ihan viime vuosina. Siinä talossa jossa asuin oli rappukäytävä kauniisti maalattu ja saunaosasto juuri remontoitu kun muutin. Ja pesutupa siisti.

        Mietin vain, että missähän kunnossa lienevät nämä nykyisellä kiireellä kehnosti rakennetut asunto-osakeyhtiöt 20 vuoden päästä, tai 30 vuoden päästä. Rytikaria on sentään rakennettu 1960-luvulla.

        Toki kaikilla alueilla on huonompiosaisiakin ihmisiä.

        Kerroppa minulle mikä n mielestäsi hyvä alue asua Kemissä?


      • palstalle
        luulijä kirjoitti:

        niin ne korkeat (meidän mittapuussa) kerrostalot??? joku aika sitten niitä myytiin lähes ilmaiseksi ja muistelisinpa että kun ei kauppa käny niin myytiin koko talo kerralla ja todella edullisesti. ja luulen että niitä nyt kunnostetaan. siis luulen ja vain luulen. olis kiva tietää totuus!!!

        jos joskus niistä tiedät. Taxikuskit tai toriparlamenttihän se tietävin porukka on.


      • se on helppoa
        tainnut käydä kirjoitti:

        kuin hätäisesti jossakin.

        Sulla taitaa olla jostakin asiasta huono olo kun et näe muuta kuin negatiivista.

        Kaikkien sen ajan talojen rappukäytävät ovat kutakuinkin saman näköisiä. Rytikarin useimmissa taloissa on tehty ikkunaremontit, parvekelasitukset jne ihan viime vuosina. Siinä talossa jossa asuin oli rappukäytävä kauniisti maalattu ja saunaosasto juuri remontoitu kun muutin. Ja pesutupa siisti.

        Mietin vain, että missähän kunnossa lienevät nämä nykyisellä kiireellä kehnosti rakennetut asunto-osakeyhtiöt 20 vuoden päästä, tai 30 vuoden päästä. Rytikaria on sentään rakennettu 1960-luvulla.

        Toki kaikilla alueilla on huonompiosaisiakin ihmisiä.

        Kerroppa minulle mikä n mielestäsi hyvä alue asua Kemissä?

        Tässä tulee mieleen ensimmäisenä Keskusta, Ruutti, Peurasaari. Myytävien asuntojen hintojen mukaan on helppo poimia kemin arvostetuimmat alueet. Oli kaupunki Kemi taikka mikä tahansa muu vaikkapa enklannissa=)


      • on hyviä...
        se on helppoa kirjoitti:

        Tässä tulee mieleen ensimmäisenä Keskusta, Ruutti, Peurasaari. Myytävien asuntojen hintojen mukaan on helppo poimia kemin arvostetuimmat alueet. Oli kaupunki Kemi taikka mikä tahansa muu vaikkapa enklannissa=)

        Hoh hoijaa. Hinnan perusteella ei voi asuinalueen viihtyisyydestä sanoa yhtään mitään.

        Kemin keskusta ei ole viihtyisää asuinaluetta sen enempää kuin joku muukaan, vaikka kiinteistövälittäjät vedättävätkin hintoja. Kemin keskustassakin on monta taloyhtiötä, joissa on tosi ikävä ilmapiiri ja kauhea kyttäysmentaliteetti. Tiedän kun olen asunut ja asun keskustassa.

        Ruutissa hintoja hiissataan parhaillaan ylöspäin ihan pelkällä mielikuvalla. Seuraan asuntojen hintoja koko ajan ja ei voi kuin nauraa, että ihmiset maksavat mielikuvista.

        Jos hinnoilla asiaa tarkastellaan niin esimerkiksi Vantaan Korso tai Hakunila ovat Kemiin verrattuna tosi kivoja ja viihtyisiä asuinalueita ja Helsingin keskustan hintoihin verrattuna Ruutti on slummi asuinviihtyisyydessä.

        Viihtyisyydellä ja viihtymisellä ei ole juurikaan tekemistä asunnon hinnan kanssa.

        Ainoa puute Rytikarissa on se, että sieltä on hieman pidempi matka Kemin keskustan kauppoihin kuin Ruutinrannalta.

        Summa summarum: hinnan perusteella Kemissä ei ole viihtyisiä asuinalueita ollenkaan. Arvostus on taas ihan eri asia ja sehän on vain mielikuvia ja sitä miten ihminen arvottaa itseään= pitää itseään parempana kuin muuta ulkoisten merkkien perusteella.


      • Piste Pirkko
        on hyviä... kirjoitti:

        Hoh hoijaa. Hinnan perusteella ei voi asuinalueen viihtyisyydestä sanoa yhtään mitään.

        Kemin keskusta ei ole viihtyisää asuinaluetta sen enempää kuin joku muukaan, vaikka kiinteistövälittäjät vedättävätkin hintoja. Kemin keskustassakin on monta taloyhtiötä, joissa on tosi ikävä ilmapiiri ja kauhea kyttäysmentaliteetti. Tiedän kun olen asunut ja asun keskustassa.

        Ruutissa hintoja hiissataan parhaillaan ylöspäin ihan pelkällä mielikuvalla. Seuraan asuntojen hintoja koko ajan ja ei voi kuin nauraa, että ihmiset maksavat mielikuvista.

        Jos hinnoilla asiaa tarkastellaan niin esimerkiksi Vantaan Korso tai Hakunila ovat Kemiin verrattuna tosi kivoja ja viihtyisiä asuinalueita ja Helsingin keskustan hintoihin verrattuna Ruutti on slummi asuinviihtyisyydessä.

        Viihtyisyydellä ja viihtymisellä ei ole juurikaan tekemistä asunnon hinnan kanssa.

        Ainoa puute Rytikarissa on se, että sieltä on hieman pidempi matka Kemin keskustan kauppoihin kuin Ruutinrannalta.

        Summa summarum: hinnan perusteella Kemissä ei ole viihtyisiä asuinalueita ollenkaan. Arvostus on taas ihan eri asia ja sehän on vain mielikuvia ja sitä miten ihminen arvottaa itseään= pitää itseään parempana kuin muuta ulkoisten merkkien perusteella.

        äläpäs nyt heittäydy täysin tyhmäksi. ei kukaan vertaa kahden kaupungin välillä olevia hinta eroja. unohtakaa koko juttu ja lopettakaa keskustelu. pääasia että viihdytte siellä ryytikarissa, mutta älkää julkisesti sitä mainostako ulkopaikkakuntalaisille!
        joka rauhaa ja luontoa rakastaa niin tuskin sitä etsii ryytikarista vaan matkaa johonkin luonnollisempaan asuinkeskukseen. onhan täällä kuivaniemi, keminmaa, tervola...jne lähellä!


      • onkin...
        Piste Pirkko kirjoitti:

        äläpäs nyt heittäydy täysin tyhmäksi. ei kukaan vertaa kahden kaupungin välillä olevia hinta eroja. unohtakaa koko juttu ja lopettakaa keskustelu. pääasia että viihdytte siellä ryytikarissa, mutta älkää julkisesti sitä mainostako ulkopaikkakuntalaisille!
        joka rauhaa ja luontoa rakastaa niin tuskin sitä etsii ryytikarista vaan matkaa johonkin luonnollisempaan asuinkeskukseen. onhan täällä kuivaniemi, keminmaa, tervola...jne lähellä!

        Kuivaniemihän on Iin kuntaa nykyään. Joka haluaa asua maaseudun rauhassa, vaikka Puukkokummussa, niin hieno homma. Jos joku tykkää asua Rytikarissa niin hyvä homma. Pääasia, että kaikki on tyytyväisiä.

        Mullakin on kakkosasunto Vantaalla kun tämä Rytikarin elämä alkaa tuntua hitaalta niin vähäksi aikaa etelään niin jo taas on kiva tulla takas.

        Rytikarista saa hyvän kakkosasunnon joku etelään muuttanut, joka haluaa tulla kesäällä kotinurkille.


      • mistä ratkaisu?
        onkin... kirjoitti:

        Kuivaniemihän on Iin kuntaa nykyään. Joka haluaa asua maaseudun rauhassa, vaikka Puukkokummussa, niin hieno homma. Jos joku tykkää asua Rytikarissa niin hyvä homma. Pääasia, että kaikki on tyytyväisiä.

        Mullakin on kakkosasunto Vantaalla kun tämä Rytikarin elämä alkaa tuntua hitaalta niin vähäksi aikaa etelään niin jo taas on kiva tulla takas.

        Rytikarista saa hyvän kakkosasunnon joku etelään muuttanut, joka haluaa tulla kesäällä kotinurkille.

        toivon että etelän ihmiset ja joskus muuttaneet ostaisivat kakkos asunnon kemistä. Hinnastahan se ei voi olla kiinni. Nyt vaan joukolla valtaamaan Rytikaria. Näin saatais puhdistettua Rytikarin maine! Mutta johonkinhan ne rytikarin kapakkatappelijat ja sosiaalipummit on sijoitettava!!! Hmmm.....ongelma vain siirtyis muualle!


      • juotiinkin mutta
        halavalla ei saa laatua=) kirjoitti:

        toiset kehuu ja toiset haukkuu. luulen että kehujat ovat asukkaiat jotka eivät paremmasta tiedä!
        on todella kemin edullisinta seutua. mihin tahansa muualle päin kun lähtee saman kilometrimäärän niin asuntojen hinnat ovat paljon kalliimmat ja alueetkin kyllä ovat huomattavasti "laadukkaammat".
        joka kaupungissa valitettavasti ne lähiöt joihin kerääntyy kaikki ÖÖÖ-luokan kansalaiset.

        mitään järjestyshäiriöitä ei ollut. Asukkaat eivät ole mitään ÖÖÖ-porukkaa vaan useimmat Veitsiluodolta eläkkeelle päässeitä tai siellä vielä työssä käyviä. Työihmisiä. Paikat aina siistissä kunnossa. Siellä oli myös ihanat, käsin muuratut punaiset tiilitalot 1950-luvulta.


      • Anonyymi
        ex kemil. kirjoitti:

        on sen wilmilän asuntojen kohtalo. Aikoinaanhan siinä asui "kapiaisia" oli jopa tuttujakin. Uimaranta oli siinä alhaalla josta ustiin sareen. Nyt siinä taitaa olla silta yläpuolella. Mikään ei ole pyhää.

        Wilmilähän on ku maaseudulla assuisi ja hyvinhän sieltä pääsee jompaankumpaan kaupunkiin. Keminmaan cittarikin vieressä.Komiat maisemat katella partsilta joelle. Rauhallinen paikka uskoisin.


    • minä myös

      Minä taas Takajärvellä ja Karihaarassa.
      Ja nyt Helsingissä. Eikä ole ikävä sinne.

      • se oli

        Kivikko jossa nämä asuivat. Miten lie nyt kun ei ole siltaa enää. Jaksavatko tulla sieltä vai?


      • ymmärrä
        se oli kirjoitti:

        Kivikko jossa nämä asuivat. Miten lie nyt kun ei ole siltaa enää. Jaksavatko tulla sieltä vai?

        koko kaupunkien asuntopolitiikkaa näiden sossun varassa eläville kun täällä etelässä eräässä kaupungissa sossu maksoi vuokrarahat pankkitilille.
        Mites kävi? Rahat juotiin ja sitten luukulle ja vuokrat maksamatta. Häätö toiseen kaupungin asuntoon. Sama häiriöissä. Siirtyy vain toiseen taloon. Mutta että maksetaan vuokrarahat tilille niin onhan ihmeellistä touhua meidän rahoilla.
        Minä laittaisin kaikki saareen ja vene pois.


    • kovan elämän kokenut

      ei ole mitään ööö-luokan ihmisiä tai a-luokan ihmisiä aivan naurettavaa alkaa luokittelemaan ihmisiä rahantulon perusteella, onko tullut mieleen että jotkut eivät kertakaikkiaan kykene jonkin sairauden vuoksi käymään töissä ja jotkut taas yrittävät kaikin tavoin saada töitä mutta kun ei vain löydy ja työpaikkoja ei keille tahansa myönnetä, vaikka olisi koulutus mutta ei työkokemusta. RAIVOSTUTTAVAA!!!!!! kaikki ei ole elänyt pumpulissa ja syntynyt kultalusikka P******ssä, eikä varsinkaan saanut minkäänlaista tukea lähimmäisiltään. luulette jotkut olevanne jotaki tärkeää a-luokan väkeä jotka paheksutte vähempiosaisia, uskokaa pois ette ole sen parempia ettekä täydellisiä...

      • PIKKUHAUKKA

        No voi v.ittu..5-vuotta ja päätit avautua???


      • EX-Kemisti
        PIKKUHAUKKA kirjoitti:

        No voi v.ittu..5-vuotta ja päätit avautua???

        Kun tulee Oulusta Kemiin näyttää koko Kemi slummilta.Asuin aikoinani 10 vutta ja se riitti.


      • Esko
        EX-Kemisti kirjoitti:

        Kun tulee Oulusta Kemiin näyttää koko Kemi slummilta.Asuin aikoinani 10 vutta ja se riitti.

        KEMI on uudistunut ja sinne on rakennettu valtavan isoja taloja. Loistokkuudellaan menee pian Oulun ohi. Varallisuutta näyttää riittävän. Isoja myymälöitä ja ravintoloita on koko keskusta täynnä ja lähes kaikki talot ovat uusia. Jos on lähtenyt Kemistä 70-luvulla, ei tahdo tunnistaa katuja. Mansikkanokasta on tullut hienostokaunpunginosa. Kemi Oy:n telakka ja Shellin öljysäiliöt ovat kadonneet ajat sitten. Kirkko, Sauvosaaren koulu, Kemin lyseo, Kaupungintalo ja rautatieasema ovat niitä harvoja kiintopisteitä, joita muistuttavat entisestä Kemistä ja joiden perusteella pystyy suunnistamaan. Kadut ja puistot ovat hyvin hoidettuja. Sopulassa ei ole enää mitään entistä, ainoastaan luksustaloja, vaikka se oli ennenkin ns. parempien ihmisten aluetta. Pajusaaren nykytilanne tosin ihmetyttää.


      • EX- Kemisti
        Esko kirjoitti:

        KEMI on uudistunut ja sinne on rakennettu valtavan isoja taloja. Loistokkuudellaan menee pian Oulun ohi. Varallisuutta näyttää riittävän. Isoja myymälöitä ja ravintoloita on koko keskusta täynnä ja lähes kaikki talot ovat uusia. Jos on lähtenyt Kemistä 70-luvulla, ei tahdo tunnistaa katuja. Mansikkanokasta on tullut hienostokaunpunginosa. Kemi Oy:n telakka ja Shellin öljysäiliöt ovat kadonneet ajat sitten. Kirkko, Sauvosaaren koulu, Kemin lyseo, Kaupungintalo ja rautatieasema ovat niitä harvoja kiintopisteitä, joita muistuttavat entisestä Kemistä ja joiden perusteella pystyy suunnistamaan. Kadut ja puistot ovat hyvin hoidettuja. Sopulassa ei ole enää mitään entistä, ainoastaan luksustaloja, vaikka se oli ennenkin ns. parempien ihmisten aluetta. Pajusaaren nykytilanne tosin ihmetyttää.

        Sitä vaan ei oikein huomaa kun ajaa autolla Valtakadun päästä päähän.

        Kemi ei mene koskaan Oulun ohi. Luuletko,että täällä Oulussa poljetaan paikallaan. Varsinkin Valtakadun pohjoispää on niin kuin jotain varikkoaluetta.


      • Kemistä oon
        EX- Kemisti kirjoitti:

        Sitä vaan ei oikein huomaa kun ajaa autolla Valtakadun päästä päähän.

        Kemi ei mene koskaan Oulun ohi. Luuletko,että täällä Oulussa poljetaan paikallaan. Varsinkin Valtakadun pohjoispää on niin kuin jotain varikkoaluetta.

        Autolla ajaessa ei ehdi katsella sivuille. Kokeile kävellä. Oulu kuihtuu Nokian mukana. Oulussa ei ole muuta merkittävää kuin Merikosken silta ja Rotuaari.


      • Anonyymi
        Esko kirjoitti:

        KEMI on uudistunut ja sinne on rakennettu valtavan isoja taloja. Loistokkuudellaan menee pian Oulun ohi. Varallisuutta näyttää riittävän. Isoja myymälöitä ja ravintoloita on koko keskusta täynnä ja lähes kaikki talot ovat uusia. Jos on lähtenyt Kemistä 70-luvulla, ei tahdo tunnistaa katuja. Mansikkanokasta on tullut hienostokaunpunginosa. Kemi Oy:n telakka ja Shellin öljysäiliöt ovat kadonneet ajat sitten. Kirkko, Sauvosaaren koulu, Kemin lyseo, Kaupungintalo ja rautatieasema ovat niitä harvoja kiintopisteitä, joita muistuttavat entisestä Kemistä ja joiden perusteella pystyy suunnistamaan. Kadut ja puistot ovat hyvin hoidettuja. Sopulassa ei ole enää mitään entistä, ainoastaan luksustaloja, vaikka se oli ennenkin ns. parempien ihmisten aluetta. Pajusaaren nykytilanne tosin ihmetyttää.

        Asuuko ne Sopulassa sovinnossa porukat ?


    • hogeki

      Rytikari on Kemin Monaco.

      • Anonyymi

        Rytikari on kemin Monaco vähän veronmaksajia .


      • Anonyymi

        Ja Sisäsatama ku Rivieera vielä kun ne noi biitsit siivoisivat. Ottasivat mallii Oulun Nallikarista.


    • Anonyymi

      On se kemi vain hieno paikka asua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe