Ongelmia ihon kanssa

Uintifriikki

Kertokaa, voiko uimahallin vesi aiheuttaa iho-ongelmia? Kotihallissani on pari vuotta sitten uusittu vedenkäsittelylaitteisto, kloori tuoksuu vedessä vain hyvin vähän, käytössä lienee otsonilaitteisto.

Ja oma tapaukseni. Aloitin säännöllisen kuntouintiharrastuksen puolisen vuotta sitten, ja 3kk-kesätauon jälkeen olen syyskuusta alkaen uinut jälleen 2-3 kertaa viikossa. Olen jäänyt koukkuun, uinti on mahtava laji, jota ilman en oikein enää osaa kuntoiluelämääni kuvitella.

Ongelmaksi ovat tulleet iho-ongelmat, ja pahin pelkoni on, että niillä olisi yhteys uimahallin veteen. Ne alkoivat käsien voimakkalla kutinalla, ja ovat nyt vähitellen muuttuneet lähes koko kropan kutinaksi. Ei mitään sietämätöntä, mutta itsensä rapsuttelua ei aina pysty vastustamaan. Olen alkanut kokeilla erilaisia kosteusvoiteita, ja ne tuntuvat lievittävän pahinta kutinaa hetkeksi.

Ihan viime aikoina on ihossa alkanut näkyä ihottumaoireita, punaista pistettä. Huoleni on siis se, että oireet ovat pahenemassa.

Ja se kysymys: onko mielestänne todennäköistä, että tuo ärsyyntyminen on uimahallin veden aiheuttamaa?

Aion mennä puhumaan asiasta lääkärille heti kun saan ajan järjestettyä, mutta ihmisiähän ne ovat lääkäritkin, ja varsinainen uimaväki saattaa olla käytännön kokemuksineen tietävämpää kuin nuoret kirjaoppineet lääkärit. Niin, oma nahkani on noin 50 vuotta vanha, hyväkuntoinen, eikä siinä ole milloinkaan aikaisemmin ollut minkäänlaisia allergia- tai ihottumaoireita.

Miltä kuulostaa?

22

6029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifeguard72

      Kyllä altaan vesi voi aikaansaada ns allergisen reaktion.

      Voiteilla kyllä pitäisi kuntoon tulla.
      Kutina yleinen ns vaiva ja monilla myös mainitsemiasi punaisia näppyjä ja yleensä kyynärpää-olkavarsi alueella.

      Mitä klooriin tulee niin sitä käytetään hyvin vähän verrattuna mitä 15v sitten.
      Otsoonilaitteisto yleistynyt mutta ei joka hallissa.

      Onko kyse isosta vai pienestä hallista?

      Jos pari vuotta sitten uusittu tulee ainakin kaksi hallia heti mieleen.

      Vedenlaatua seurataan ja jokaisessa hallissa oltava tämä kaikkien esillä mistä näkyy tulokset.

      Yleinen käytäntö on kerran kuussa vesinäyte jokaisesta altaasta mitä hallista löytyy.

      • vastauksestasi!

        Kyseessä on Porvoon uimahalli.

        Helpottaa kuulla, että vaiva on yleinen. Tarkoittanee, että sen kanssa voi elää, siis jatkaa uimista?

        Minun ehkä pitää pysyä poissa altaasta pari viikkoa ja katsoa, mitä iho siitä sanoo, ja mennä sitten taas jatkamaan uintia?


    • os..

      Minulla oli sellaista aikaisemmin. Epäilin sitten sänkyvaatteita ja jätin sängyn aina päiväksi petaamatta. Sen jälkeen ei ole kutinoita ollut. Sänkyvaatteissa elää kvalstereita, jotka viihtyvät lämpimissä ja kosteissa lakanoissa. Kun jättää sängyn avoimeksi ne katovat. Lakanat voi panna myös pakasteeseen. Pakkasessa kuolee kaikki pienet pöpöt.

      • tapauksessa

        Ihan hyvä huomio, ja jokaisen kutinoista kärsivän kannattaa ajatella, koska viimeksi on pessyt tai vaihtanut esim. petauspatjansa.

        Minun tapauksessani oireet kyllä viittaavat aina vaan vahvemmin uimaveteen. Harmi, toivottavasti tämä ei merkitse lopullista eroa kuntouinnista.


    • altaaseen menoa

      Voiko ihon ärtyneitä tai herkästi ärtyviä kohtia suojata ennen altaaseen menoa? Siis joillakin rasvoilla? Tosin en halua pilata uimavettä muiden uimareiden vuoksi, ilmeisesti ei-vesiliukoisistakin rasvoista jäisi jotakin veteen.

      Mutta enemmän yleisesti, tunnetaanko tuollaisten suojavoiteiden käyttöä uimaan mennessä?

      • Tai_ga

        Heh, kyllä me naiset taas ollan ihan tuttuja tuon asian kanssa. Monelle pelkkä tiskivesi (ilman pesuainetta) saa aikaan kuvaamanlaisia oireita. Ei tietenkään tiskatessa koko kroppaan, mutta ymmärsitte varmaan yskän ;)

        Tarkoituksena ei ole mainostaa, mutta olen hyväksi todennut Ceridal nimisen vartaloöljyn (geeli). Lisätietoa voi jokainen lukaista esim: www.ceridal.com

        Ceridalia saa apteeksista. Ja sitä voi käyttää myös korvien suojaamiseen. Nimenomaan uimaan mentäessä.

        Ceridalia voi suihkuttaa koko kroppaan aamulla kotona jo ennen uimaan menoa, eli ei juuri ennen altaaseen menoa. Oma iho on ainakin pysynyt hyvänä. Käytän tarvittaessa aamuin illoin. Kasvoille ehkä vähän liian rasvainen tosin.


      • os..

        Kun naiset ei joskus pese tukkaansa, siitä jää hajuvana veteen. Saippuatkin haisee vedessä. Varmaan kaikki ihovoiteetkin haisee, jos niitä paljon käyttää.
        Kuivan ihon rasvaamisen voi tehdä uinnin jälkeen kotona. Silloin ei rasvat mene hukkaan uima-altaassa ja saunassa.
        Olisi aika törkeää rasvata itsensä ennen altaaseen menoa. Vesi täytyy pitää puhtaana.


      • tuoksut?
        os.. kirjoitti:

        Kun naiset ei joskus pese tukkaansa, siitä jää hajuvana veteen. Saippuatkin haisee vedessä. Varmaan kaikki ihovoiteetkin haisee, jos niitä paljon käyttää.
        Kuivan ihon rasvaamisen voi tehdä uinnin jälkeen kotona. Silloin ei rasvat mene hukkaan uima-altaassa ja saunassa.
        Olisi aika törkeää rasvata itsensä ennen altaaseen menoa. Vesi täytyy pitää puhtaana.

        Hyvä pointti, tuoksuvatko suojarasvat ja liukenevatko ne altaan veteen?

        Joskus olen huomannut, että aina jonkun uimarin kohdalla tai hänen vanavedessään nenään tulee sellainen parfymoitu tuoksu, joka voi juuri suojavoidetta, vai voisiko se tulla vaikka reippaaasti käytetystä hiusvoiteesta?

        Hankala kysymys. Kuinkahan yleistä ihon suojaaminen on ennen uimaan menoa?


      • Tai_ga
        os.. kirjoitti:

        Kun naiset ei joskus pese tukkaansa, siitä jää hajuvana veteen. Saippuatkin haisee vedessä. Varmaan kaikki ihovoiteetkin haisee, jos niitä paljon käyttää.
        Kuivan ihon rasvaamisen voi tehdä uinnin jälkeen kotona. Silloin ei rasvat mene hukkaan uima-altaassa ja saunassa.
        Olisi aika törkeää rasvata itsensä ennen altaaseen menoa. Vesi täytyy pitää puhtaana.

        Mun mielestä valkosipuli ja pesemätön tukka sekä hiki haisee huomattavasti pahemmalle kuin shampoo.

        Ilmeisesti et vieraillut ceridalin sivuilla, kun et oivaltanut, että se ei sisällä myöskään hajuaineita. "Ceridal Lipolotion, intime ja Ceridal Lipogeeli ovat täysin säilöntä- ja lisäaineettomia vaihtoehtoja ihonhoitoon." Ja niiden koostumus on tehty niin, että se imeytyy hyvin, eikä jää iholle muodostaen kalvoa. Auttaa nimenomaan säilyttämään ihon oman luonnollisen kosteutensa.

        Myös luetun ymmärtämisestä sen verran, että suosittelin laitettavaksi nimenomaan aamulla, _eikä_ juuri ennen altaaseen menoa. Ehkä kuulut niihin onnellisiin, joiden iho kestää mitä vaan. Omani ei. Hoidan ihoani joka aamu menin altaaseen tai en. Tai sitten saatat kuulua niihin, joiden iho rupsahtaa jo kolmeviitosena. Minä en :)


      • Tai_ga
        Tai_ga kirjoitti:

        Mun mielestä valkosipuli ja pesemätön tukka sekä hiki haisee huomattavasti pahemmalle kuin shampoo.

        Ilmeisesti et vieraillut ceridalin sivuilla, kun et oivaltanut, että se ei sisällä myöskään hajuaineita. "Ceridal Lipolotion, intime ja Ceridal Lipogeeli ovat täysin säilöntä- ja lisäaineettomia vaihtoehtoja ihonhoitoon." Ja niiden koostumus on tehty niin, että se imeytyy hyvin, eikä jää iholle muodostaen kalvoa. Auttaa nimenomaan säilyttämään ihon oman luonnollisen kosteutensa.

        Myös luetun ymmärtämisestä sen verran, että suosittelin laitettavaksi nimenomaan aamulla, _eikä_ juuri ennen altaaseen menoa. Ehkä kuulut niihin onnellisiin, joiden iho kestää mitä vaan. Omani ei. Hoidan ihoani joka aamu menin altaaseen tai en. Tai sitten saatat kuulua niihin, joiden iho rupsahtaa jo kolmeviitosena. Minä en :)

        Väännettynä siis: en todellakaan kehoita rasvaamaan kroppaa juuri ennen altaaseen menoa. JA rasvoissa on eroa... toiset liukenevat veteen helpommin kuin toiset. Ja mikä oleellista toiset imeytyvät iholle paremmin kuin toiset ja sekin riippuu ihotyypistä. Jos on valmiiksi rasvainen iho niin mitä sitä sitten rasvaamaan yleettömästi ???

        Ja muistutetaan nyt tähän väliin sitten siitä suihkussa käymisestä ennen altaaseen menoa... kun kerran allaspuhtaus huolettaa muitakin.

        Eiköhän ne allasnäytteet kerro sitten loput...


      • alkup.
        Tai_ga kirjoitti:

        Väännettynä siis: en todellakaan kehoita rasvaamaan kroppaa juuri ennen altaaseen menoa. JA rasvoissa on eroa... toiset liukenevat veteen helpommin kuin toiset. Ja mikä oleellista toiset imeytyvät iholle paremmin kuin toiset ja sekin riippuu ihotyypistä. Jos on valmiiksi rasvainen iho niin mitä sitä sitten rasvaamaan yleettömästi ???

        Ja muistutetaan nyt tähän väliin sitten siitä suihkussa käymisestä ennen altaaseen menoa... kun kerran allaspuhtaus huolettaa muitakin.

        Eiköhän ne allasnäytteet kerro sitten loput...

        Kiitos Tai_qa hyvistä näkemyksistä ja vinkeistä! Ne antavat toivoa omaan uimiseeni, aion kokeilla ohjettasi.


      • os..
        Tai_ga kirjoitti:

        Mun mielestä valkosipuli ja pesemätön tukka sekä hiki haisee huomattavasti pahemmalle kuin shampoo.

        Ilmeisesti et vieraillut ceridalin sivuilla, kun et oivaltanut, että se ei sisällä myöskään hajuaineita. "Ceridal Lipolotion, intime ja Ceridal Lipogeeli ovat täysin säilöntä- ja lisäaineettomia vaihtoehtoja ihonhoitoon." Ja niiden koostumus on tehty niin, että se imeytyy hyvin, eikä jää iholle muodostaen kalvoa. Auttaa nimenomaan säilyttämään ihon oman luonnollisen kosteutensa.

        Myös luetun ymmärtämisestä sen verran, että suosittelin laitettavaksi nimenomaan aamulla, _eikä_ juuri ennen altaaseen menoa. Ehkä kuulut niihin onnellisiin, joiden iho kestää mitä vaan. Omani ei. Hoidan ihoani joka aamu menin altaaseen tai en. Tai sitten saatat kuulua niihin, joiden iho rupsahtaa jo kolmeviitosena. Minä en :)

        >>Tai sitten saatat kuulua niihin, joiden iho rupsahtaa jo kolmeviitosena. Minä en :)

        Minä olen jo yli seitsemänkymmenen. En siis voi rupsahtaa kolmeviitosena.


      • Tai_ga
        os.. kirjoitti:

        >>Tai sitten saatat kuulua niihin, joiden iho rupsahtaa jo kolmeviitosena. Minä en :)

        Minä olen jo yli seitsemänkymmenen. En siis voi rupsahtaa kolmeviitosena.

        Kyllä kai joskus olet ollut kolmevitonen ? Vai hyppäsitkö sen vuoden ylitse?;)


      • Sinikka 63v
        Tai_ga kirjoitti:

        Kyllä kai joskus olet ollut kolmevitonen ? Vai hyppäsitkö sen vuoden ylitse?;)

        vitu pelle :D


    • Mitenköhän on

      hygienian laita? Itse likoan uimahallissa ainakin kuutena päivänä viikossa. Minun on pakko noudattaa tunnollisesti uimahallien järjestyssääntöjä ja ohjeita: peseydyn huolellisesti ilman uima-asua ennen uimaan menemistä ja kastelen hiukseni. Peseytymiseen käytän milloin talon saippuaa, milloin omaa pesuainetta. Uimavarusteeni pesen hienopesussa tarvittaessa päivittäin tai vähintään viikottain - uimareissujen välissä huolellinen huuhtelu (sillä saippualla tai pesuaineella). Eipä tartu kloorit nahkaan. Ainoa harmi on, jos en uinnin jälkeen mene pian pesulle tai suihkuun, vaan allasvesi jää iholle kuivahtamaan, alkaa kasvojen iho kesiä muutaman päivän toiston jälkeen. Eli uinnin jälkeenkin minun on pakko noudattaa toimintaohjeita: peseydyn huolellisesti ilman uima-asua itseni saippualla tai pesunesteellä ja uinnin jälkeen myös hiukseni shampoolla. Sitten vasta saunon jos ylipäätänsä ehdin saunoa ja lisään pukuhuoneen puolella hiuksiin jätettävää hoitoainetta mm. latvoihin. Ja jos on kovin kuiva iho - kuten iän myötä ihmisen iho on kuivempi vuosi vuodelta, kannattaa kosteuttaa iho hyvillä tuotteilla. Ceridal on tässä keskustelussa jo mainittu ja mainitsisin lisäksi Locobasen. Jos iholla on tulehdus, tarvitset lääkärin apua, etkä saisi mennä uimaan. Jos iholla on allergia - sama juttu - lääkäriin. Tämä neuvo on tepsinyt tähän mennessä jokaiseen näpyistä kärsineeseen tuttuuni. Ei ole näpyt uusineet kenelläkään.

      • Alkup.

        Kuulostaa vastuulliselta tavalta käyttää yhteistä uimahallia. Samanlaista asennetta toivoisi löytyvän mahdollisimman monelta. Ahkera peseytyminen saippuaa tai pesuainetta käyttäen kyllä mietityttää: kun itse uiminen kuivattaa ihoa, niin miten se enää kestää pesemistä? Auttaako kosteusvoide pesun jälkeen? Vai käytätkö sellaisia herkän ihon öljymäisiä pesuaineita?


      • Tai_ga
        Alkup. kirjoitti:

        Kuulostaa vastuulliselta tavalta käyttää yhteistä uimahallia. Samanlaista asennetta toivoisi löytyvän mahdollisimman monelta. Ahkera peseytyminen saippuaa tai pesuainetta käyttäen kyllä mietityttää: kun itse uiminen kuivattaa ihoa, niin miten se enää kestää pesemistä? Auttaako kosteusvoide pesun jälkeen? Vai käytätkö sellaisia herkän ihon öljymäisiä pesuaineita?

        löytyy myös suihkuöljy ja apteekista saat varmasti monenlaisia muita herkän ihon saippuoita. "Tavallisella" saippualla olen pessyt itseni joskus lapsena viimeksi. Ihon hoito vaatii pitkäjänteisiä ja järjestelmällisiä toimia. Vauvoille tarkoitetut ihonhoito tuotteet ovat loistavia, jos ihosi on oikein herkkä. Kyllä se siitä sitten :)

        Olen kyllä samaa mieltä, että ehkä kannattaisi käydä ihotautilääkärillä näyttämässä. Sitä paitsi se maksaa niin sanotusti itse itsensä takaisi, koska hän kirjoittaa sinulle mitä todennäköisemmin reseptin hyviin voiteisiin joista saat SV korvauksen ja omavastuu jää näin ollen pienemmäksi :)

        PS. Jokohan ceridal lähettäisi mulle tavara lahjuksia mainonnasta, heh ;)))


      • kysymystä
        Tai_ga kirjoitti:

        löytyy myös suihkuöljy ja apteekista saat varmasti monenlaisia muita herkän ihon saippuoita. "Tavallisella" saippualla olen pessyt itseni joskus lapsena viimeksi. Ihon hoito vaatii pitkäjänteisiä ja järjestelmällisiä toimia. Vauvoille tarkoitetut ihonhoito tuotteet ovat loistavia, jos ihosi on oikein herkkä. Kyllä se siitä sitten :)

        Olen kyllä samaa mieltä, että ehkä kannattaisi käydä ihotautilääkärillä näyttämässä. Sitä paitsi se maksaa niin sanotusti itse itsensä takaisi, koska hän kirjoittaa sinulle mitä todennäköisemmin reseptin hyviin voiteisiin joista saat SV korvauksen ja omavastuu jää näin ollen pienemmäksi :)

        PS. Jokohan ceridal lähettäisi mulle tavara lahjuksia mainonnasta, heh ;)))

        Vaikka kosteusvoiteet imeytyvätkin ihoon, niin jonkin aikaahan se vie. Miten aamukiireessä, kun ei oikein olisi aikaa jäädä odottelemaan, laitatteko te aamurasvaajat vain kylmästi vaatteet päälle vielä vähän kosteanrasvaiselle iholle?

        Ja Ceridalista, jota ostin, mutta en vielä kokeillut. Kun suihkepulloa käyttää, osa spraysta menee varmasti lattiallekin. Tuleeko ajan myötä liukasteluongelmia siinä sprayauspaikan ympäristössä?


      • Tai_ga
        kysymystä kirjoitti:

        Vaikka kosteusvoiteet imeytyvätkin ihoon, niin jonkin aikaahan se vie. Miten aamukiireessä, kun ei oikein olisi aikaa jäädä odottelemaan, laitatteko te aamurasvaajat vain kylmästi vaatteet päälle vielä vähän kosteanrasvaiselle iholle?

        Ja Ceridalista, jota ostin, mutta en vielä kokeillut. Kun suihkepulloa käyttää, osa spraysta menee varmasti lattiallekin. Tuleeko ajan myötä liukasteluongelmia siinä sprayauspaikan ympäristössä?

        Meillä naisilla on miljoona muutakin asiaa aamulla (tukka ja meikit jne) eli varaan ainakin itse vähän enemmän aikaa. Mutta jos on kiire niin kuka siihen aamupalan laittamiseen tarvitsee muuta kun alusvaatteet ;) ... ja vaikka kylpytakki päälle. Mutta sähän voit vaikka parranajon ajan antaa kuivua. Vaatteisiin jää tahrat jos vedät ne heti päälle. Vaikka taitaa ne pesussa lähteä kylläkin (onneksi).

        Ps. Mä en käytä suihkeominasuutta kuin selkää hoitaessa eli muuten kaadan purnukasta öljyä suoraan iholle ja levittelen pikku kätösin siitä sitten... Helppoa! Ja ko. tuote on TOSI riittoisaa ja kuivuu varsin pian. Kandee tehdä kylpyhuoneessa jos on vaara, että koko ympäristö on öljyssä. Niin voit sitten huuhdella kylppärin lattian. Mutta kun ei käytä suihkutinta niin asia on yksinkertaisempaa :)

        Selälle suihkutun öljyn saa muuten levitettyä kuivalla pyyhkeellä, jos kädet eivät yletä eikä ketään ole auttamassa :)


      • takana
        Tai_ga kirjoitti:

        Meillä naisilla on miljoona muutakin asiaa aamulla (tukka ja meikit jne) eli varaan ainakin itse vähän enemmän aikaa. Mutta jos on kiire niin kuka siihen aamupalan laittamiseen tarvitsee muuta kun alusvaatteet ;) ... ja vaikka kylpytakki päälle. Mutta sähän voit vaikka parranajon ajan antaa kuivua. Vaatteisiin jää tahrat jos vedät ne heti päälle. Vaikka taitaa ne pesussa lähteä kylläkin (onneksi).

        Ps. Mä en käytä suihkeominasuutta kuin selkää hoitaessa eli muuten kaadan purnukasta öljyä suoraan iholle ja levittelen pikku kätösin siitä sitten... Helppoa! Ja ko. tuote on TOSI riittoisaa ja kuivuu varsin pian. Kandee tehdä kylpyhuoneessa jos on vaara, että koko ympäristö on öljyssä. Niin voit sitten huuhdella kylppärin lattian. Mutta kun ei käytä suihkutinta niin asia on yksinkertaisempaa :)

        Selälle suihkutun öljyn saa muuten levitettyä kuivalla pyyhkeellä, jos kädet eivät yletä eikä ketään ole auttamassa :)

        Teinkin tossa ekan koelevityken ennen kuin näin vastauksesi. Huomasin saman jutun, että kätösiin kannattaa annostella ja kätösillä sitten hipiälle.
        Mutta selkään suihkuttaminen, se on taitoa vaativaa hommaa, ja juuri siinä taitaa osa annoksesta, ainakin minulla mennä jonnekin muualle kuin selkään. Harjoittelu kai auttaa tässäkin.

        Aamuvoitelun voi tosiaan tehdä niin, että vaatteita ei tarvitse heti perään pukea päälle, ja repsuttelee siinä jonkin aikaa naturana tai ainakin lähes.

        Joo, naisväen aamupuuhat, nekin ovat oma taitolajinsa. Siksi onkin helppo turvautua näihin kyselyihin, kun tietää, että siellä vastausten takana on osaamista :)


    • Uintifriikki

      Huhuu, Tai_qa, vieläkö olet kanavalla?

      Ostin sekä Ceridal geeliä että lotionia. Geeli on tosi pönäkkää tavaraa, ja ohjeen mukaan tarkoitettu vain ongelma-alueisiin, jotka ovat erittäin kuivat. Iho jää siitä rasvaiseksi.

      Kumpa sinä käytät, kun tiedät meneväsi päivän aikana uimaan? Jos geeliä, laitatko sitä vain niihin kohtiin, jotka tiedät suojaa tarvitsevan? Vai laitatko lotionia suurin piirtein koko kropalle?
      Postauksessa ylempänä kirjoitit geelistä, mutta tarkoititko lotionia?

      • Tai_ga

        tarkoitin, geeli virheellisesti kirjoitettu (sorry, ei ollut purkkia vieressä!)

        Koko kroppalle tuota lotionia vaan...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe