Onko pituudella väliä

Pesis-Daddy

Onko olemassa valmiita kertoimia tms. junnulle sopivan pituisen mailan valintaan, ja miten voimataso yms. otetaan huomioon, entä muut määräykset pituuksista?

20

14849

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ExelKarhuSuomi

      Jos on liian painava maila niin junioripelaajat eivät välttämättä jaksa kannattaa mailaa suorassa lyöntisuorituksen ajan.
      Pituus seuraa kyllä aika usein mailan koon esim. 800, 850 tai 900 gramman mukaan.
      Eli on suurinpiirtein suhteutettu siihen.

      • =?=

        "Pituus seuraa kyllä aika usein mailan koon esim. 800, 850 tai 900 gramman mukaan".

        Ja mitäs painoja nämä ovat? Itse olen aikuinen pelaaja ja karhun 100cm mailani painaa 620g.

        mailojen pituuksista...
        F-E junnut 85cm
        D junnut 95cm
        C-B-A ja siitä eteenpäin 100cm. Näin on itselläni ollut.

        Tässä on karhun sivut. Sieltä löytyy kaikki oleellinen.
        http://www.karhupesis.net/mailat/thor/


      • välinemyyjä
        =?= kirjoitti:

        "Pituus seuraa kyllä aika usein mailan koon esim. 800, 850 tai 900 gramman mukaan".

        Ja mitäs painoja nämä ovat? Itse olen aikuinen pelaaja ja karhun 100cm mailani painaa 620g.

        mailojen pituuksista...
        F-E junnut 85cm
        D junnut 95cm
        C-B-A ja siitä eteenpäin 100cm. Näin on itselläni ollut.

        Tässä on karhun sivut. Sieltä löytyy kaikki oleellinen.
        http://www.karhupesis.net/mailat/thor/

        Jopa D-junioritkin pelaavat nykypäivänä 80 %:sti metrisellä g-light forcella painoltaan 560 grammaa!


      • Yammuex
        =?= kirjoitti:

        "Pituus seuraa kyllä aika usein mailan koon esim. 800, 850 tai 900 gramman mukaan".

        Ja mitäs painoja nämä ovat? Itse olen aikuinen pelaaja ja karhun 100cm mailani painaa 620g.

        mailojen pituuksista...
        F-E junnut 85cm
        D junnut 95cm
        C-B-A ja siitä eteenpäin 100cm. Näin on itselläni ollut.

        Tässä on karhun sivut. Sieltä löytyy kaikki oleellinen.
        http://www.karhupesis.net/mailat/thor/

        Tais mennä ed. kirjoittajalla sekasin grammat ja sentit:=))
        Muuten ok!


      • pesismailat
        Yammuex kirjoitti:

        Tais mennä ed. kirjoittajalla sekasin grammat ja sentit:=))
        Muuten ok!

        D-juniorit eivät saa edes pelata omassa sarjassaan metrin mailalla! Sitä paitsi yleensä yli 500g painava maila on liian raskas monelle D-junnulle. Siitä on varmaan hyvä välinemyyjä ;)


      • Järjestysvastaava
        pesismailat kirjoitti:

        D-juniorit eivät saa edes pelata omassa sarjassaan metrin mailalla! Sitä paitsi yleensä yli 500g painava maila on liian raskas monelle D-junnulle. Siitä on varmaan hyvä välinemyyjä ;)

        V. 06 esim. ERÄS kaakkois-suomalainen d-joukkue pelasi valtakunnanleirillä 1 m:n pituisilla mailoilla usean pelaajan voimalla....
        Miten tämä selitetään???


      • pesismailat
        Järjestysvastaava kirjoitti:

        V. 06 esim. ERÄS kaakkois-suomalainen d-joukkue pelasi valtakunnanleirillä 1 m:n pituisilla mailoilla usean pelaajan voimalla....
        Miten tämä selitetään???

        Sitä sarjaa mitä itse seuraan siellä metrin mailoilla lyöminen on kielletty. Ja se sarja on D-ikäisille.


      • pesismailat
        pesismailat kirjoitti:

        Sitä sarjaa mitä itse seuraan siellä metrin mailoilla lyöminen on kielletty. Ja se sarja on D-ikäisille.

        En väitä etteikö poikkeuksiakin voisi olla. Mutta luultavasti ainakin erittäin pitkät saavat lyödä metrin mailalla.


      • tuwwo
        pesismailat kirjoitti:

        D-juniorit eivät saa edes pelata omassa sarjassaan metrin mailalla! Sitä paitsi yleensä yli 500g painava maila on liian raskas monelle D-junnulle. Siitä on varmaan hyvä välinemyyjä ;)

        Enpä ole missään junnupesiksen oppi/käsikirjoissa/muissakaan texteissä nähnyt että olisi KIELLETTY pelata metrisillä pelivälineillä.
        Päinvastoin...pelaaja kasvaa ->maila suurenee->pelikenttä suurenee->vastuukasvaa..
        Tätähän tässä haetaan junnuiästä lähtien...


      • ex- pillipiipari
        pesismailat kirjoitti:

        Sitä sarjaa mitä itse seuraan siellä metrin mailoilla lyöminen on kielletty. Ja se sarja on D-ikäisille.

        ... Mailan pituutta rajoittavaa pykälää, paitsi tenavapallolla pelattavissa otteluissa, joissa se on 90 cm. Muissa sarjoissa riittää, kun maila on PPL:n hyväksymä.


      • D-junnu
        välinemyyjä kirjoitti:

        Jopa D-junioritkin pelaavat nykypäivänä 80 %:sti metrisellä g-light forcella painoltaan 560 grammaa!

        Ite pelaan D-junnuissa ja suurin osa pelaa 97 senttimetriä pitkällä mailalla -_-
        josta kukaan ei oo näytäävästi kuullu mitään...


    • Pesispoika

      maila on melkeinpä ensin saatava kokeilla jos on aivan pihalla eikä tiedä yhtään kuinka pitkän/painavan mailan ottaa itselläni on ollut
      E
      90
      D
      95
      ja siitä eteenpäin metrinen

      • Yere L

        Samoilla lukemilla mäkin oon pelannut.
        Eikä missään ole kielletty metristä mailaa d-ikäisissä.
        Se on mullakin ensi vuonna..=))


      • pesismailat
        Yere L kirjoitti:

        Samoilla lukemilla mäkin oon pelannut.
        Eikä missään ole kielletty metristä mailaa d-ikäisissä.
        Se on mullakin ensi vuonna..=))

        Pelaatko itse pesäpalloa?


      • Yere L
        pesismailat kirjoitti:

        Pelaatko itse pesäpalloa?

        Pelaan --vanhempana d-ikäisenä-- ja mulla on metrinen maila ollut käytössä jo viime vuonna.


      • pesismailat
        Yere L kirjoitti:

        Pelaan --vanhempana d-ikäisenä-- ja mulla on metrinen maila ollut käytössä jo viime vuonna.

        Itsekkin satun pelaamaan pesistä. ;)


    • pesis92

      Karhun sivuilla on jonkin lainen "taulukko" minkä painoinen ja pituinen maila pitäisi minkäkin ikäisellä olla, mutta taulukko ei pidä aina paikkaansa mullekki se ehdottaa aivan liian kevyttä mailaa.

    • Nimetön

      Mailan paino ja pituus on valittava sen mukaan millä jun. voi lyödä teknisesti oikein.
      Näkee lähes 80% jun. lyövän liian raskailla mailoilla, jolloin lyöntitekniikka on täysin hakusalla. Mieluummin kannattaa lyödä juniorina liian kevyellä kuin raskaalla mailalla.

      • santtu

        Kuten edellä mainittiin liian moni pelaa liian painavalla mailalla. Valmentajien pitäisi osata antaa oikeanlaisia ohjeita mailan ostoon.

        Itsekin taannoin ostin innoissani ensimmäistä mailaa. Ainoana vaatimuksenani oli, että mailan pitäisi olla metrin mittainen ja ostin kevyimmän mahdollisen, joka kuitenkin oli liian painava, varsinkin alkuun. Kun harjoitteluuni alkoi kuulua myös lihaskuntoa maila alkoi heilua kevyemmin olalta olalle.

        Mailan valintaan vaikuttavat: pelaajan pituus, aikaisempi maila, harjoitusten määrä, harjoitusten painotus(onko jo lihaskuntoa), oikea tekninen suoritus

        Moni nainen pelaa superissakin 95 cm pitkällä mailalla


      • teppuli
        santtu kirjoitti:

        Kuten edellä mainittiin liian moni pelaa liian painavalla mailalla. Valmentajien pitäisi osata antaa oikeanlaisia ohjeita mailan ostoon.

        Itsekin taannoin ostin innoissani ensimmäistä mailaa. Ainoana vaatimuksenani oli, että mailan pitäisi olla metrin mittainen ja ostin kevyimmän mahdollisen, joka kuitenkin oli liian painava, varsinkin alkuun. Kun harjoitteluuni alkoi kuulua myös lihaskuntoa maila alkoi heilua kevyemmin olalta olalle.

        Mailan valintaan vaikuttavat: pelaajan pituus, aikaisempi maila, harjoitusten määrä, harjoitusten painotus(onko jo lihaskuntoa), oikea tekninen suoritus

        Moni nainen pelaa superissakin 95 cm pitkällä mailalla

        oon E ikäne ja mul on 95cm ja noin 450g maila.
        Se on ihan sopiva


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1207
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1048
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      884
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      744
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe