Nordean avainasiakkuus

aaaaaaaaaaaaaaa

Minulla on kahdella eri käyttötilillä yht. 83000 euroa lähinnä perintörahoja. Nordea näköjään laskuttelee 2,18 euroa/kk Solo-paketista vaikka rahani makaavat alle 0,5% korolla käyttötileillä. Kun ei ole velkaa, vakuutuksia eikä sijoituksia eivät avainasiakkuuskriteerit täyty. Palkka joka on keskinkertainen n. 1900 euroa (netto - ruoka) menee myös Nordeaan.
Täytyisi kai siirtää vaikka 75.000 euroa johonkin muuhun pankkiin josta saisi paremman koron. En halua sitoa rahojani ainakaan yli 3 kk:ksi. Olisiko hyviä ehdotuksia? Mikähän nykyään on tilikohtainen valtion takaama talletussuoja, jos sattuisi pankki menemään konkurssiin? Olisiko muita riskittömiä sijoituksia joissa pääoma pysyy tallessa ja tuotto on ainakin inflaatiota suurempi?

Olen 50-vuotias enkä ole lämmennyt Nordean eläkesäästöideoille. Nykyäänhän on käännetyt roolit: Pankki esittää renkiä joka itse ei ota mitään riskiä, vaan antaa asiakkan kantaa sen. Pankki sen sijaan ottaa varmana tuottona melko kovia välitys- ja hallinnointipalkkioita aivan riippumatta siitä miten pörssikurssit muuttuvat, nousevat tai romahtavat.
Moni työnantajakin yrittää sälyttää työnantajan riskinsä työntekijöille, mutta itse korjaa voitot. Työnvälitysfirmat ovat levinneet kuin rutto.
Kyllä olisi kirveellä töitä. Uskon kyllä että kun aina vain työelämää laitetaan kovemmaksi ja voitot keräävät osakkeenomistajat eikä palkoillaan kohta enää elä, niin mellakoitahan tästä tulee.

14

6423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuottoa

      Jos minulla olisi ollut nuo rahat viime vuonna, olisin tehnyt niillä 45000 euron tuoton miinus myyntivoittovero 28%. Omilla sijoituksillani (osakerahastoihin) sain yli 50 %:n tuoton.
      Uskon tekeväni yhtä suuren voiton tänä vuonna, vaikka prosenttimäärä saattaa jäädä n. 40:een.

      Kiinnostaako tällainen?

      • EKP

        Taidat omistaa sen kuuluisan kristalli pallon????????
        Tuollaisten tuotto-odotusten lupaaminen
        vallitsevassa markkina tilanteessa,mahdatko
        tosissaan uskoa itsekkään???
        Kurssinousu taittuu mitä suurimmalla todennä-
        köisyydellä ja 5-10% tuottoa voi lupailla
        varovaisesti oikealla varovaisella osake salkun
        hajautuksella!
        Itse en ainakaan nyt riskeeraisi vaan enemmin
        myisin hyvin tuottaneet osakkeet hallitusti
        pois!


      • aaaaaaaaaaaaaaa

        ja joku aivan erityinen kohde. Onko kyse noista Kiinan ja Intian rahastoista? Kaikki mikä menee nopeasti ylös tulee joskus myös alas. Kyse on siis juuri ennustuslahjoista: Pitää osata vetää rahat pois oikealla hetkellä eikä ahnehtia liikaa.


    • EKP

      Ensimmäisenä kehoitan sinua vaihtamaan pankkia!
      Nordea on häikäilemätön ja vähät piittaa
      tavallisesta yksityis asiakkaasta!
      Tuolle summalle,jonka edellä kerroit saat
      varmasti 3kk:n tilille 3,7-3,9% tuoton,kun
      viitsit vain kilpailuttaa(KORKOTARJOUS)pankkeja!!!!

    • Helsingin Sanomat julkaisi juuri eilen (keskiviikkona 3. tammikuuta 2007) sivulla D2 vertailutaulukon, jonka mukaan heti nostettavista talletuksista parhaan koron saa tällä hetkellä Sampo-pankin Varatililtä.

      • Eilisen Hesarin vertailuajankohtana Varatilin korko oli 2,82%. Sampo-pankin sivuilta:

        "Varatilin korko on sidottu 12 kuukauden euribor -korkoon (365). Korko muuttuu aina viitekoron muuttuessa. 21.11.2006 lähtien avattujen tilien korko on 12 kk euribor - 1,2 %. Sitä ennen avattujen tilien korko on 12 kk euribor - 0,8 %.

        Korko lasketaan päivittäin tilin loppusaldolle ja maksetaan vuosittain vuodenvaihteessa.

        Varatililtä voi tehdä 2 maksutonta nostoa tai tilisiirtoa kalenterivuodessa. Lisänostot ja -siirrot maksavat 4 euroa kappaleelta."


    • d**

      Tyhmyydestä sakotetaan. Aivan ensimmäiseksi, olisit voinut sen verran hyödyntää sitä 2,18 euron Solo-pakettiasi, että olisit tuhlannut elämästäsi viisi minuuttia paremmin tuottavan tilin avaamiseen ja rahojen siirtämiseen sinne. Toki parempiakin sijoituksia on olemassa, mutta niitä miettiessäkin voit olla häviämättä rahaa. Jos välttämättä haluat Nordean avainasiakkaaksi, niin liity, koska se on pelkästään sinusta itsestäsi kiinni. Nordean sivuilla on luettelo palveluista, joista sinulla täytyy olla käytössä vähintään viisi, mutta kun vaikutat niin käsittämättömän saamattomalta tyypiltä niin valitisin sinun puolestasi. Solo-tunnukset sinulla on jo. Hae Nordean Visa tai MC-kortti, ei maksa avainasiakkaille mitään. Avaa kasvutili, sekään ei maksa mitään. Laita sähkölasku suoraveloitukseen, sekään ei maksa mitään. Tee rahastosäästösopimus. Sekään ei maksa mitään ja jos rahastosäästäminen ei kiinnosta, niin riittää kun laitat sinne kerran 40 euroa ja sen jälkeen merkkaat kaikki kuukaudet maksuvapaiksi. Ei taaskaan maksa mitään.

      • MasterCard ja luotollinen Visa ovat nyt vuosimaksuttomia avainasiakkaille, mutta ellei vielä ole avainasiakas korttia hakiessaan, ottaa mielestäni pienen riskin ensimmäisen maksukauden osalta. Siksi kannattaisi ehkä varmuuden vuoksi ottaa ensin pankkikortti tai Visa Electron, ellei ole ennestään kumpaakaan. Sellaisen kuukausimaksu kanta-asiakkaalle on vain 0,60 euroa ja avainasiakkaalle 0,40 euroa.

        Mielestäni ei kannata tehdä keinotekoista rahastosäästösopimusta. Yhtä hyvin voi tehdä kertasijoituksen johonkin rahastoon, vaikka pienenkin. Siitäkin saa yhden "avainasiakaspisteen".


      • aaaaaaaaaaaaaaa

        Visa ja maksupalveluun menevät säännölliset laskut. Saamaton olen, se on totta. Eihän se 2,18 euroa oikein mitään ole mutta olisi kuitenkin jonkinlainen huomionosoitus pankilta. Tai sitten naureskelisin tuota vaivaista lahjaa... Rahaa en ole uskaltanut sitoa pitkäksi aikaa mihinkään, koska luulin että minulla olisi isoja hankintoja tulossa (ei sitten taida tullakaan). Enkä kovin tyhmä ole, minulla on yliopistotutkinto matematiikassa.
        Taitaa olla että minulta puuttuu vain 1 palvelu niin pääsen avainasiakkkaaksi.


    • moittimista

      Nordeassa on käyttelytili, selektatalletus (rahastosidonnainen), osakkeita.

      Henkilökohtainen oppaani tietää myös minulla olevan asiointia kolmen muun pankin kanssa.
      Eipä ole haitannut.
      Ennen työttömyyseläkettäni, ollessani pitkäaikaistyötön ja vaimo alle 700E:n sairauseläkkeellä, onnistui asunnon lainoituskin erinomaisin ehdoin.

      Ainoa asia mistä voisin moittia on niiden jouluksi antamien villasukkien huono laatu. Heikkoja!!

      Kannattaa kaihtaa NORDEAa!

      • avainasiakkaat

        Meille ei tullut kyllä mitään villasukkia. Olemme tosin 27 vuotiaita ja asuntovelkaa Nordeasta 115 tuhatta sekä n. 9 tonnia rahastosäästöjä. Ei taida riittää vielä villasukkiin vai?


    • Maarutti

      Tapiola maksaa jopa käyttötilille 1,5% joka päivän alimmalle saldolle ei vain kuukauden alimmalle! Ja ku vakuutukset siirrät myös, niin kortit ja palvelumaksut 0e!!!! Ja omaluottoa saa nostettua.
      Itse olen tosi tyytyväinen asiakas.

      • Kipin kapin

        Handelsbankeniin. Eivät velo senttiäkään palvelumaksuja.


    • ota selvää pankistasi

      Sorry, mutta jos on ikää jo 50, eikä tuon enempää tiedä miten rahojaan sijoittaa ja mikä on edullisinta ja tuottoisinta????

      Itselläni on ikää vain 23v ja tiedän jopa sen, että 30.000 säästöjä ja/tai lainoja riittää Nordeassa avainasiakkuuden saamiseen. Lisäksi jos sinulle tulee pankkiin palkka, otat solo-tunnukset (älä maksa mitään paketteja, tulee halvemmaksi maksaa erikseen ne kerrat mitä palvelua käytät), sitten vielä pankkikortti ja Visa tai Mastercard ja vaikkapa kasvutili tai määräaikainen talletustili. Siinä edellytykset.

      Kuka hullu makuuttaa yhtään pakollisia menojaan enempää rahoja (edes 1-3kk) jollain käyttelytilillä jolla korkoa 0,5%?

      Olet joko tosi taukki tai sitten tämä on hyvä vitsi... ja NUORET on tässä maassa uusavuttomia??

      Mitä jos kävisit siellä lähikonttorissa juttelemassa pankkitädin kanssa ja laittavat asiat kuntoon ja valitset sen halvimman ja edullisimman tarjouksen?

      Pankkejakin voi nykypvänä jopa kilpailuttaa keskenään. Me keskenkasvuiset, alle 25-vuotiaatkin sen tiedämme!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      270
      6505
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3753
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      146
      2668
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      84
      1669
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1506
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1321
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      109
      1178
    Aihe