Vasen käsivarsi

Puuduksissa

Hei

Sanokaas nyt viisaammat, mistä johtuu että vasen käsivarteni puutuu juoksulenkillä?
Yleensä tämä tapahtuu n. puoli tuntia juostuani.
Puutumisen tunne on sama kuin jos olisin nukkunut käsivarren päällä yms.
Olen 30-v. nainen ja juoksen yleensä 3 krt viikossa (45-90 min lenkkejä). Polar m61 väittää, että kuntoni on "Good" (41)vaikkakin tupakoin...

Niin, ja huomasin viimeksi lenkillä käydessäni, että puutuminen alkaa yleensä juuri silloin, kun syke on korkeimmillaan. Onkohan tää nyt sydämen oireilua? Hirvittää.

4

986

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup. kirjoittaja

Unohtui mainita nuo sykkeet, rajat on 132-152. Keskiarvosyke juostessa on yleensä n. 145, mutta kun nousee esim. 160 yli, puutuminen alkaa.

• saattaa olla

myöskin se, että sykkeen ja vauhdin kohotessa alat jännittää hartioitasi liikaa, mikä voi aiheuttaa puutumisen tunnetta käsiin.

Varmuuden vuoksi kannattaa kuitenkin ehdottomasti käväistä lääkärillä tarkistuttamassa sydän, joskin sydänvaivat yleensä ilmoittelevat itsestään myös monilla muilla vaivoilla kuin pelkällä vasemman käden puutumisella.

• Lilli-72

tulee kipuja vasemman puolen rintalihakseen ja tuohon hartian yläpuolella olevaan lihakseen, joka on kaulan ja olkapään välissä. Siis siihen lihakseen, joka monilla bodareilla on näkyvästi kasvanut, tiedätte kai mitä tarkoitan.

Luulin aluksi, että apua, nyt sain sydänvaivoja. Kivut alkoivat aina juostessani lujaa, tosin syke pysyi tasaisena, eikä muita oireita ollut.

Jossain vaiheessa huomasin, että LIHAKSET kipeytyvät, koska juostessani lujaa ilmeisesti nostan hartiat ylös ja jännitän niitä.

Anna kun arvaan: sinäkin olet päätetyöntekijä, jolla on niskat ja hartiat jumissa?

• nurseri

mulla puutuu kans oik. käsi juostessa. etenkin pitkillä lenkeillä. oon perusterve, 25vee nainen. olenkin selittänyt itelle, että puutuminen saattaa johtua käden heikentyneestä verenkierrosta. käsivarsia kun pidetään koukussa juostessa niin veri ei pääse vapaasti virtaamaan. kokeilkaapa meneekö puutumisen tunne ohi, kun välillä suoristatte ja ravistelette käsiä lenkillä. mulla ainakin auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe