Taitoluistelu

keiski

Olen 14 vuotias tyttö, onko aivan aivan liian myöhäistä aloittaa taitoluistelu? Ottavatko ne ikäistäni enää mukaan? En ole ennen harrastanut.
Vastauksia kiitos !

15

3574

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan varmasti

      olet ihan hyväsä iässä aloittaa taitoluistelu harrastus. Kisaamaan vakavasti huipulle pyrkijät tarvii aloittaa n 4-5 v. Akseli pitäs hypätä ennen 8v.

    • noissa luokissa

      ja lisenssi maksaa jotain 60 ekee.Siihen tarvitaan lisenssi, seura neuvoo. Katso Suomen Taitoluisteluliitto googlella.

    • luistelija(;

      Eli siis olen nyt 13 vuotias tyttö. Aloitin lusitelun 3 vuotiaana ja harrastin yksinluitelua noin 10 vuotiaaksi, vaihdoin muodostelmaluistelun puolelle, mutta nyt olen huomannut että sydämmeni sykkiikin takaisin hyppimään jne.. Olisiko mahdollista, tai siis järkevää vaihtaa.. Tottakai menisin jonnekkin Taitajat ryhmään ja olinsin todellakin valmis treenaamaann (: Kertokaa jos on kokemuksia yms. : D

      • luistelija(;

        anteeksi kirjoitus virheett


      • aina pitää yrittää

        Tottakai sun kannattaa mennä yrittämään. Kysele seuraoilta ottaisivatko sinut, ja muista oman luisteluhistoriasi lisäksi mainita juuri tämä mitä mainitsitkin, että tiedät joutuvasi aloittamaan pohjalta eli taitajat tasolta. Tällöin he heti huomaavat että tiedät asioista ja olet nöyrä yrittämään, eli sinulla on asenne kohdallaan. Aina ylöspäin nostetaan jos taitoa sitten löytyy!


      • lusitelija(;
        aina pitää yrittää kirjoitti:

        Tottakai sun kannattaa mennä yrittämään. Kysele seuraoilta ottaisivatko sinut, ja muista oman luisteluhistoriasi lisäksi mainita juuri tämä mitä mainitsitkin, että tiedät joutuvasi aloittamaan pohjalta eli taitajat tasolta. Tällöin he heti huomaavat että tiedät asioista ja olet nöyrä yrittämään, eli sinulla on asenne kohdallaan. Aina ylöspäin nostetaan jos taitoa sitten löytyy!

        Kiitos sinulle joka vastasit. (:


      • luistelija(;
        aina pitää yrittää kirjoitti:

        Tottakai sun kannattaa mennä yrittämään. Kysele seuraoilta ottaisivatko sinut, ja muista oman luisteluhistoriasi lisäksi mainita juuri tämä mitä mainitsitkin, että tiedät joutuvasi aloittamaan pohjalta eli taitajat tasolta. Tällöin he heti huomaavat että tiedät asioista ja olet nöyrä yrittämään, eli sinulla on asenne kohdallaan. Aina ylöspäin nostetaan jos taitoa sitten löytyy!

        Kiitos tsempistä (:


      • :D :)
        luistelija(; kirjoitti:

        Kiitos tsempistä (:

        Oon 13 v tyttö ja haluisin alottaa taitoluistelun. Mutta kun katoin mun paikkakunnalta noita ryhmiä, niin kaikki alotteliaryhmät oli n. 3-6 vuotiaille.. Onko ees olemassa mun ikäselle alotteliaryhmää?


      • Silloin tällöin luis
        :D :) kirjoitti:

        Oon 13 v tyttö ja haluisin alottaa taitoluistelun. Mutta kun katoin mun paikkakunnalta noita ryhmiä, niin kaikki alotteliaryhmät oli n. 3-6 vuotiaille.. Onko ees olemassa mun ikäselle alotteliaryhmää?

        Ota vain rohkeasti yhteyttä paikkakunnallasi olevaan luisteluseuraan. He osaavat varmaan parhaiten neuvoa, että mistä löytyy sinulle sopiva ryhmä.


    • Liipponi

      Iällä ei ole merkitystä. Ainoastaan vanhempien tuloilla. Taitoluistelu on eliittilaji ja maksaa hirveästi. 5-vuotiaan "treeni" maksaa 20e/kerta ja silloin luistellaan ryhmässä. Mitäs sitten kun pitäisi saada yksilöllistä ohjausta kalliilla jäällä?

      • ens-ka

        Olet aivan oikeassa Se raha mitä tartvitaan vie miehen palkan


    • Mieti uudestään

      Jos saisin nyt päättäää en koskaan alottaisi luistelua olen lyistellu 11 vuotta ja olen 14 kuulun suomen valmennus ryhmään, mutta siihen jää koukkuuu ja rakkaudesta lajiin mää tätä teen mutta laji on rankka fyysisesti ja henkisesti harjoituksia useampi päivässä plus omatoimiset plus lajin herkkyys täytyy pysyä timmissä kunnossa jotta välttyy loukkaantumisilta ja jne

      • aloittelija

        Ei oo liian myöhäistä alottaa 14 vuotiaana. Itse olen aloittanut vasta 12 vuotiaana ja olen harrastanut kohta vuoden. Oli vähän alussa hankalaa, sillä muut ryhmässäni tekivät jo taivutuspiruettia yms. Mutta jos olet nopea oppimaan, niin saat muut nopeasti kiinni, niin kuin minä sain. Teen nääs nyt samoja juttuja treeneissä kun muutkin. Opettaja antaa kyllä alussa tehdä astetta helpompia juttuja kun muut. Onnea!


    • Haluis alottaa

      Missä ryhmässä ootte tai ne jotka asuu turussa ni miettisin joku 12 vuotiiat misä ryhmissä ootte?

      • Luistelun 14v aloittanut

        Varmaan vähän myöhään tässä sulle kirjotan sillä luultavasti oot jo ottanu asiasta selvää :) Mutta Turun Riennon Taitoluistelussa ainakin näyttäis olevan (netistä löytää luistelukoulun kohdalta harrasteryhmät). Onnea ihqnan harrastuksen pariin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe