The Open Door

~AmyLee~

Jep, mitäs mieltä olette Evanescencestä?
Matkiiko mielestänne Evanescence muka Nightwishiä? Olen kuullut monen sanovan, että se muka matkii.
Mielestäni kuitenkin Evanescence on aika erilainen, sillä sillä on enemmän tällaista haamujuttuja yms. Ja musiikki on jollain tapaa "pelotavampaa" jossain biiseissä. Tarja Turusellakin on niin erilainen ääni, että sekin vaikuttaa siihen.
Tiedättekös, onko Evanescenceltä vielä tullut uutta sinkkua ja musiikkivideota? Itse en vielä ole uudelta levyltä nähnyt kuin tuon Call Me When You Are Sober ja Lithium.
Henk.koht. pidän enemmän kuitenkin noista Haunted, My Immortal, Going under yms...

9

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ojdisdfhbeoösdfjawp

      Mitäå vittua joku Evaneskenssi tällä palstalla tekee?! Sehän on jotain emoheviä, joka on olevinaan tosi kool teinien keskuudessa.. Hanki parempaa kuunneltavaa!

    • Shillis

      Eipä nuo kaksi bändiä liiemmin innosta, enkä lajittelisi niitä gootiksi. Minä, kun olen vannoutunut vanhemman tuotannon kuuntelia.
      Mutta en nytten jaksa mäkättää asiasta.
      Joten asiaan:
      Enpä usko, että Evanescene matkisi tätä meidän kotimaista Nigthwishiä.
      Olisi nimittäin aika hullunkurista, jos yhdysvaltalainen mailmalla kiertänyt bändi matkisi pienen suomen bändiä.
      Eikös nämä kaksi bändiä aloittaneet suhkot samoihin aikoihin soittonsa ?
      Ja minusta vokallistit ovat hyvinkin erinäköisiä.
      Amy on jotenkin "pikkulikan" näköinen, ja Tarjuli on taas hieman enemmän klassisemman näköinen.
      Yhteistä tosin niillä on fanit, naislaulajat ja hieman saman tyyppinen musiikki.

      • Dumpparallaa

        Amy Lee on oikeasti läski. Niitä kuvia on vaan retusoitu photoshopilla.


      • ~AmyLee~
        Dumpparallaa kirjoitti:

        Amy Lee on oikeasti läski. Niitä kuvia on vaan retusoitu photoshopilla.

        Kuule olen nähnyt videoita keikoilta, haastatteluista jne., eikä se niissä näytä yhtään läskiltä. Liikkuvaa kuvaa kun ei oikein millään photoshopeilla muokata! Eikä tuo nyt liittynyt aiheeseen yhtään.

        Ja mitä tuohon musiikkityyliin tulee, niin todellakin Evanescence luetellaan goottimetalliksi. Vaikken itsekään sitä aluksi meinannut älytä. :D Katsokaa vaikka netistä yms. tietoa, niin tiedätte!


      • ~AmyLee~
        ~AmyLee~ kirjoitti:

        Kuule olen nähnyt videoita keikoilta, haastatteluista jne., eikä se niissä näytä yhtään läskiltä. Liikkuvaa kuvaa kun ei oikein millään photoshopeilla muokata! Eikä tuo nyt liittynyt aiheeseen yhtään.

        Ja mitä tuohon musiikkityyliin tulee, niin todellakin Evanescence luetellaan goottimetalliksi. Vaikken itsekään sitä aluksi meinannut älytä. :D Katsokaa vaikka netistä yms. tietoa, niin tiedätte!

        ... mut heitettiin jo kerran ulos yhdeltä palstalta, että eikö se jo riitä?
        Ulkomaalainen Heavy Metal -palstalla mulle sanottiin "Kannattasko mennä Gootti -palstalle?" ja nyt mulle sanotaan, että Evanescence on muka jotain teinix-musaa (niin kuin sanottiin muuallakin).
        Minne nyt sitten pitäisi mennä?


    • BubbleGirl

      En ole liiemmin kuunnellut Evanescenceä, mutta kokemani perusteella en sanoisi, että se matkii. Ehkä ovat saaneet innostusta Nightwishistä ja alkaneet tehdä sellaista musiikkia, josta pitävät. Vaikutteiden ottaminen ei ole matkimista. Onhan After Foreverkin samanhenkistä (paitsi, etten tiedä, mikä näistä tuli ensin).

      Nightwishillä on enemmän tällaisia
      'luontojuttuja'. Tulee jotenkin sankariheavy mieleen kuunnellessa, vaikke se musiikillisesti ole sinne päinkään. Sen pienen ennakkokäsitykseni perustein sanoisin, että E on popimpaa. Saatan tämän suhteen olla värässäkin, sillä en ole perehtynyt bändin tuotantoon sen enempää.

      • ~AmyLee~

        Ei se nyt popimpaa oikein voi olla... Olen vähän katsellut tietoa kummastakin bändistä. Nightwish on semmosta klassista rockia ja osittain goottimetallia. Evanescence taas on goottimetallia. Se ero siinä siis on, että Evanescencellä ei ole musiikissa oikein mitään klassisia vaikutteita, toisin kuin Nightwishillä.


      • Burble Gril ei voi
        ~AmyLee~ kirjoitti:

        Ei se nyt popimpaa oikein voi olla... Olen vähän katsellut tietoa kummastakin bändistä. Nightwish on semmosta klassista rockia ja osittain goottimetallia. Evanescence taas on goottimetallia. Se ero siinä siis on, että Evanescencellä ei ole musiikissa oikein mitään klassisia vaikutteita, toisin kuin Nightwishillä.

        olla julkituomatta mielipidettään asiaan kuin asiaan, vaikka mitään tietoa aiheesta ei olisi.


      • Ei noi ole goottimusiikkia ...
        ~AmyLee~ kirjoitti:

        Ei se nyt popimpaa oikein voi olla... Olen vähän katsellut tietoa kummastakin bändistä. Nightwish on semmosta klassista rockia ja osittain goottimetallia. Evanescence taas on goottimetallia. Se ero siinä siis on, että Evanescencellä ei ole musiikissa oikein mitään klassisia vaikutteita, toisin kuin Nightwishillä.

        Nightwish sijoittuu symphonic metal-genren alle, mutta powermetalliksikin sitä on sanottu. Symphonic-metal on nimensä mukaisesti metallia, jossa on vaikutteita klassisesta musiikista.

        Evanescence menee taas alternative-rockin puolelle, joten voit mennä keskustelemaan siitä rock-osastolle.

        Kumpikin bändi on joka tapauksessa kaukana goottimusiikista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2979
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      417
      2861
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      100
      2256
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      91
      2103
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1854
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      152
      1818
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      330
      1711
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1652
    Aihe