järkytys

BB x 3

nyt en kyllä tiedä, mitä pitäis ajatella. kun 46-vuotias äitini odottaa vauvaa. meitä on jo ennestään neljä, esikoinen 24 ja kuopus 16. ja nyt vielä vauva, en voi käsittää...

ja vielä niin lyhyellä varoitusajalla, uusi tulokas syntyisi jo huhtikuussa!!

18

6285

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikäistään

      seuraa...

      • BB x 3

        mutta kun lapsenlapsia ei ole, eikä ole edes suunnitelmissa. onko tietoa, kuinka vanha on vanhin synnyttäjä suomessa? 47 on jo aika paljon.


      • eräsN1
        BB x 3 kirjoitti:

        mutta kun lapsenlapsia ei ole, eikä ole edes suunnitelmissa. onko tietoa, kuinka vanha on vanhin synnyttäjä suomessa? 47 on jo aika paljon.

        No eiköhän tämä ole ÄITISI asia. Miksi sinä tätä täällä pohdit? Kun ei sitä voi sisäänkään enää jättää. Kaippa tuo on ikänsä puolesta tiennyt, mitä tekee.

        Rankkaa varmaan tulee murrosikäisen kanssa mummoikäisenä. Mutta tokko tuo raskaus on ihan harkitsematta alkunsa saanut.


      • ollenkaan
        BB x 3 kirjoitti:

        mutta kun lapsenlapsia ei ole, eikä ole edes suunnitelmissa. onko tietoa, kuinka vanha on vanhin synnyttäjä suomessa? 47 on jo aika paljon.

        Sisareni oli 47-vuotias saadessaan kuopuksensa. Helppoa raskaus, helppo synntys ja helppohoitoinen vauva. Onneksi sillä tuonikäinen ei jaksa enää valvoa nuorempien lailla öisin. Tiedän myös kolme äitiä jotka ovat saaneet nuorimmaisensa viisikymmenvuotispäivän aikoihin. HE tuntuivat oikeasti jo iäkkäiltä.


      • tuosta.........
        ollenkaan kirjoitti:

        Sisareni oli 47-vuotias saadessaan kuopuksensa. Helppoa raskaus, helppo synntys ja helppohoitoinen vauva. Onneksi sillä tuonikäinen ei jaksa enää valvoa nuorempien lailla öisin. Tiedän myös kolme äitiä jotka ovat saaneet nuorimmaisensa viisikymmenvuotispäivän aikoihin. HE tuntuivat oikeasti jo iäkkäiltä.

        valvomisesta. Minusta tuntuu, että tuo 46-vuotias tai olisi nyt, vaikka 50-vuotias jaksaa paremmin valvoa kuin 18-vuotias. Vanhempi osaa ottaa rauhallisemmin. Itse en kyllä enää yli 40-vuotiaana edes harkitsisi moista, mutta jokainen taablaa tyylillään. On vielä niin monenlaisia tuon ikäisiä. Toiset ovat niin nuorekkaita ja pirtsakoita ja toiset niin kuin minä olen jo suorastaan laiska ajattelemaan vauvan kanssa puljaamista. Saavat omat lapset seuraavaksi jatkaa niitä hommia ja olen vain saatavilla, jos luottavat minulle joskus vauveleitaan..., ehkä ei, kun voin nukahtaa kesken pikku kakkosen ;).


      • 3 pojan äiti
        tuosta......... kirjoitti:

        valvomisesta. Minusta tuntuu, että tuo 46-vuotias tai olisi nyt, vaikka 50-vuotias jaksaa paremmin valvoa kuin 18-vuotias. Vanhempi osaa ottaa rauhallisemmin. Itse en kyllä enää yli 40-vuotiaana edes harkitsisi moista, mutta jokainen taablaa tyylillään. On vielä niin monenlaisia tuon ikäisiä. Toiset ovat niin nuorekkaita ja pirtsakoita ja toiset niin kuin minä olen jo suorastaan laiska ajattelemaan vauvan kanssa puljaamista. Saavat omat lapset seuraavaksi jatkaa niitä hommia ja olen vain saatavilla, jos luottavat minulle joskus vauveleitaan..., ehkä ei, kun voin nukahtaa kesken pikku kakkosen ;).

        Teille nuorille voin kertoa että seksielämäni on erittäin vilkasta ja tyydyttävää lasteni isän kanssa. En pitäisi mahdottomana että saisin vielä vauvan. en tosin ole sellaista harkitsemassa mutta ikäni ja terveyteni puolesta se olisi mahdollista. Tätini sai lapsensa 43 ja 46 vuotiaana. Ja oli ihan hyvä ja normaali äiti.

        Annapa äitisi hoitaa lapsenteko asiat miehensä kanssa. Vauva on sisaruksesi josta sinulle on iloa, ei sinun vauvasi.


      • paljon...
        BB x 3 kirjoitti:

        mutta kun lapsenlapsia ei ole, eikä ole edes suunnitelmissa. onko tietoa, kuinka vanha on vanhin synnyttäjä suomessa? 47 on jo aika paljon.

        45- 47 vuotiaita synnyttäjiä on vaikka kuinka, eikä äitisi ole saamassa ensimmäistään!


      • faktaaja
        paljon... kirjoitti:

        45- 47 vuotiaita synnyttäjiä on vaikka kuinka, eikä äitisi ole saamassa ensimmäistään!

        yli 40 vuotiaan äidin synnyttämällä lapsella on sama mahdollisuus syntyä vammaisena kuin ensimmäisen polven sisäsiitoksessa syntyvällä lapsella. Mahdollisuus on pari prosenttiyksikköä suurempi kuin tavallisella alle 40 vuotiaalla äidillä.

        Isän iällä ei ole merkitystä.


    • olen itse 46

      ja vieläkin on odotettu "iltatähteä"! Lapsen saaminen on äitisi yksityisasia! Mitäpä Sinä sitä miettimään.....!

      • lyhyt varoitusaika?

        Hassua, että aloittaja väitti lapsen olevan tulossa lyhyellä varoitusajalla. Eiköhän se varoitusaika ole synnyttäjän iästä riippumatta se noin yhdeksän kuukautta.

        Muuten olen samaa mieltä muiden vastanneiden kanssa: Ihanaa! Äitisi ja hänen miehensä yksityisasia, ei kuulu sinulle. Lupaan kyllä, että tulet ihastumaan uuteen tulokkaaseen!


      • mieti hiukan

        Oletko ajatellut tilannetta mahdollisesti syntyvän lapsesi kannalta, vain vaan itsesi.

        Tulet tuotapikaa vaihdevuosiin, kiva on lapsen kasvaa mummokuumeessa oireilevan äidin kanssa.

        Varmaan lapsesi nauttii vanheimpain illoista ja muista tilaisuuksista ikivanhan muorinsa kanssa.

        Myöskin syöpäriskit ym. sairaudet saattaa iskeä, entä jos lapsesi jääkin ilman äitiä?

        Ajatelkaa näitä tilanteita myöskin lapsen kannalta, eikä vain itsekkäästi itsenne.


    • äiti 47-w

      se sinulle aikuiselle akalle kuuluu äitisi perhesuunnittelu?! Vai sinultako se pitää äitisi käydä lupa kysymässä että "saako tehdä lapsia?" Elähän jo omaa elämääsi ja mieti ennemminkin omaa tulevaa/olevaa perhe-elämääsi sekä perhesuunnitteluasi. Luulisi sen olevan lähempänä sydäntäsi..

      • ei sinun ratkaistavissa

        Samaa mieltä. Äitisi hoitaa omat asiansa ja sinä omat asiasi lapsenteon osalta - toivattavasti muutenkin.

        Äitisi on aikunen ja vastuullinen kansalainen. Mikään ei estä häntä saamasta lasta,jos hän on onnistunut tulemaan raskaaksi tuolla iällä ja ennen kaikkea haluaa lapsen pitää.

        Toivotaan, että hänelle on paljon iloa ja hyvää mieltä pikku päivänsäteestään,kun lapsonen maailmaan syntyy.


      • niiiiiiinni
        ei sinun ratkaistavissa kirjoitti:

        Samaa mieltä. Äitisi hoitaa omat asiansa ja sinä omat asiasi lapsenteon osalta - toivattavasti muutenkin.

        Äitisi on aikunen ja vastuullinen kansalainen. Mikään ei estä häntä saamasta lasta,jos hän on onnistunut tulemaan raskaaksi tuolla iällä ja ennen kaikkea haluaa lapsen pitää.

        Toivotaan, että hänelle on paljon iloa ja hyvää mieltä pikku päivänsäteestään,kun lapsonen maailmaan syntyy.

        ja jos tämä tuleva lapsi äidistään jäisi, onhan hänellä aikuisia sisaruksia tukenaan


    • tavannut

      liki 90-kymmpisen mummon, joka oli synnyttänyt nuorimmaisen lapsensa 53-54v. En muista kumpi ikä oli tarkka. K.o mummon lasten ikäerot olivat aikamoiset ja heitäkin näin ja kaikesta näki, että heillä oli hyvin lämpimät välit keskenään.

    • tällä kertaa

      Onkin todella ihanaa ruveta äitinsä piiaksi juuri kun itse on myöhäismurkkuiässä.

      Mikä piru siinä on ettei NELJÄ kakrua riitä? Siinäkin on jo pari liikaa.

    • 46-vuotias

      Olen itse kolmen lapsen äiti, joista nuorin on nyt 21v. En voisi kuvitellakaan itse enää synnyttäväni, koska se lapsi ei saisi minulta tarvitsevaansa hoitoa.Esim. yö-heräämiset tuottaisivat hankaluuksia,"nyt jaksaa kissan justiinsa päästää ulos yöllä". Mutta toisaalta kyllä lapseen suhtautuisi ihan eri lailla nyt, kuin silloin 80 luvulla. Toivottavasti siellä teillä on tuki-verkostoa tarpeeksi äidin kanssa pyörittämässä arkea, niin kyllä se siitä ja on se äitisi tainnut tietää mitä on tehnyt. Paljon onnea teille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe