Miten estää laihtuminen

ja saada lihaksia

Harrastan spinningiä ja hotpumppia yhteensä 3-4 kertaa viikossa (yleensä 1 spinningtunti ja 3 hotpumptuntia tai 1 spinni ja 2 pumppia). Olen laihtunut viime aikoina, ja lihakset ei kasva. Ovathan nekin kehittyneet, mutta tuntuu, että paino vain tippuu. Olen siis nainen, kuten arvata saattaa, ikä 26v. Olen harrastanut aina liikuntaa enemmän tai vähemmän säännöllisesti, nyt kaksi vuotta säännöllistä kuntosaliharrastusta takana.

Haluaisin pysyä nykyisessä painossa 55 (pituutta 173) ja mieluummin saada lihaksia kuin laihtua. Syön ihan normaalisti, vältän karkkeja ja pullaa ja muuta vastaavaa. Eli yritän syödä terveellisesti ja syön kunnon aterian joka päivä, useimmiten kaksi lämmintä ateriaa välipalat. Usein vain ruoan jälkeen tuntuu, että tuli syötyä jopa liikaa, eli vatsaa puristaa... Sinne ei vaan mahdu.

Miten tuo ruokailu kannattaisi ajoittaa treenin kannalta? Onko pakko turvautua proteiineihin?

5

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdfdfdfd

Proteiini on lihasten rakennusaine. et saa lihaksia jos et syö proteiinia. Kana, kala ym. Mutta suosittelen palautumisjuomaa johan on lisätty reilusti proteiinia. Omassani sitä on ainakin 60g.
      Olen mies joten sulle riittää about 30-40g.

• paavo m petäjä

Joo ei niitä lihaksia periaatteessa pysty kasvattamaan yhtään mutta voimaa jonkinverran jos ei paino samalla kasva eli pitää lisätä energian saantia jos meinaa kasvaa..ja roteiiniä joku 2-3g * oma paino päivässä..

• sanoa..

jotain hyviä palautumisjuomia? En oo koskaan ostanu sellasia, mutta pitäs saada painoa ja lihaksia.
        Ja osaisiko joku kertoa että miten painon nostamisen kanssa tulisi menetellä? Liikkua, kuntoilla ja syödä vai? Miten paljon mitäkin? En oikein tiedä mitä kaikkea pitäisi edes kysyä asiasta, mutta yritin joulun aikana syödä mahdollisimman paljon kaikkea, jotta saisin itelleni lisää painoa, kun olen melko hintelä. Haluaisin lihaksia, mutta lihakset taitaa kuitenkin tarvita sitä massaa kasvaakseen? Jos on laiha niin tulee myös laihat pienet lihakset kuntoilusta?
        Ja pitääkö sitä syömistään miten tarkkaan seurata, siis vaikkapa noita proteiini-pitoisuuksia? Kun asun kotona, niin syön mitä mulle ostetaan. Eli ei oikein ole valtaa päättää mitä syön. Ja muutenkin olen huono noissa proteiini ym. laskemisissa. Ei aavistustakaan missä ruuissa sitä on paljon ja missä vähän. Ja mitä kaikkea muutakin tarvitaan elimistön kunnossapitämiseen.
        Hirveän hankalaa touhua kieltämättä.

• välttämättä
        sanoa.. kirjoitti:

jotain hyviä palautumisjuomia? En oo koskaan ostanu sellasia, mutta pitäs saada painoa ja lihaksia.
        Ja osaisiko joku kertoa että miten painon nostamisen kanssa tulisi menetellä? Liikkua, kuntoilla ja syödä vai? Miten paljon mitäkin? En oikein tiedä mitä kaikkea pitäisi edes kysyä asiasta, mutta yritin joulun aikana syödä mahdollisimman paljon kaikkea, jotta saisin itelleni lisää painoa, kun olen melko hintelä. Haluaisin lihaksia, mutta lihakset taitaa kuitenkin tarvita sitä massaa kasvaakseen? Jos on laiha niin tulee myös laihat pienet lihakset kuntoilusta?
        Ja pitääkö sitä syömistään miten tarkkaan seurata, siis vaikkapa noita proteiini-pitoisuuksia? Kun asun kotona, niin syön mitä mulle ostetaan. Eli ei oikein ole valtaa päättää mitä syön. Ja muutenkin olen huono noissa proteiini ym. laskemisissa. Ei aavistustakaan missä ruuissa sitä on paljon ja missä vähän. Ja mitä kaikkea muutakin tarvitaan elimistön kunnossapitämiseen.
        Hirveän hankalaa touhua kieltämättä.

Kyllä kannattaa varmaan käydä sivulla pakkotoisto.com ja sieltä aloittelioiden osiolla niin siellä on varmasti jo valmiiksi vastaukset noihin kysymyksiin tai jos ei ole niin aina voi kysyä..

• kiitti...
        välttämättä kirjoitti:

Kyllä kannattaa varmaan käydä sivulla pakkotoisto.com ja sieltä aloittelioiden osiolla niin siellä on varmasti jo valmiiksi vastaukset noihin kysymyksiin tai jos ei ole niin aina voi kysyä..

otan selvää asiasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      108
      1020
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      42
      1012
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe