Komeetta näkyy Paljain silmin lounaassa

airfoil

Komeetta näkyy paljain silmin lounaassa auringonlaskun suunnassa. Yllättävän kirkas.. Nyt KUVAAMAAN sitä Hei......

20

2011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyne10

      Hei mäkin satuin kattomaan taivaalle ja siellähän se näkyi olevan. Onko tolla komeetalla nimikin?

      • jeppejekutin

        Sain itsekin juuri äsken kuulla asiasta että kaakkois-suomessa näkyy etelätaivaalla joku komeetta. Ursan sivuilla ei ole mitään asiasta... Onko jollain tietoa??


      • jeppejekutin

        Näyttihän tuolla ursan sivulla sittenkin olevan tietoa asiasta eli kyseessä on komeetta McNaught joka näkyy vielä ilmeisesti tässä lähipäivinä.


      • ainakin näkyy
        jeppejekutin kirjoitti:

        Sain itsekin juuri äsken kuulla asiasta että kaakkois-suomessa näkyy etelätaivaalla joku komeetta. Ursan sivuilla ei ole mitään asiasta... Onko jollain tietoa??

        katsottaessa etelän ja lännen väliin.


      • Komeetan nimi McNaught. Meni horisonttiin jo.


    • mikseimiksei

      siitä ole kerrottu?? Se on suuri. Pitkävanainen. Näin maallikon silmään.

      • on nimi

        Komeetan nimi on McNaught. Tieto löytyi Ursan sivuilta.


      • Sanon minä.

        Upea oli. Täällä Juankoskella se näkyi aivan selvästi auringonlaskun suunnassa n. klo 1640 - 1650. Ihmettelinkin, että mikä ihme se oikein on, kun kyseisestä komeetasta ei ole sen laajemmin ilmoiteltu, vaikka se näkyi noin hyvin. Harmi vain, kun minulla ei ollut mukana kunnon kameraa. Kännykkäkameran kuvista ei tullut oikein mitään :C.


    • jippiiiii

      Niin, täälläkin näkyi hyvin. Olipa kirkas ja iso:)

    • kin

      näkyi tänään klo 16.50! Jos huomenna on auringosta niin sitä komeettaa näkyy vielä ainakin 2 päivä!

    • komeetta komea

      länsi-lapissakin näkyy aivan selvästi auringon laskun jälkeen lännessä--mutta eipä ole kansaa taas tiedoitettu --mikä lie huntupyrstö...-oisko asian tuntijaa...

      • jotka näitte

        Harmin paikka kun ei ole tiedotettu sen kummemmin...jos kerrran paljain silmin näkyy.Pahus ja nyt lupasivat pilvistä.

        Voiko sitä verrata Hyakutake ja Hale-Bopp-komeettoihibn joita ihailtiin kymmenkunta vuotta sitten?


      • ...
        jotka näitte kirjoitti:

        Harmin paikka kun ei ole tiedotettu sen kummemmin...jos kerrran paljain silmin näkyy.Pahus ja nyt lupasivat pilvistä.

        Voiko sitä verrata Hyakutake ja Hale-Bopp-komeettoihibn joita ihailtiin kymmenkunta vuotta sitten?

        Ursa nukkuu, siellä uskotaan vielä kuussakäyntiinkin.


      • häski
        ... kirjoitti:

        Ursa nukkuu, siellä uskotaan vielä kuussakäyntiinkin.

        ei mitään järkeä sponssata koko lafkaa, ei osaa tiedottaa MISTÄÄN. Haistapaskaa koko yhdistys.

        JOS JOLLAIN KUVIA TÄSTÄ KOHTEESTA, ANTAKAA LINKKIÄ OMIIN KUVIIN.

        Kohta kyllä saamme ihailla luotaimen ottamiakin otoksia, mutta mukava nähdä omia otoksia.


      • jopa1
        häski kirjoitti:

        ei mitään järkeä sponssata koko lafkaa, ei osaa tiedottaa MISTÄÄN. Haistapaskaa koko yhdistys.

        JOS JOLLAIN KUVIA TÄSTÄ KOHTEESTA, ANTAKAA LINKKIÄ OMIIN KUVIIN.

        Kohta kyllä saamme ihailla luotaimen ottamiakin otoksia, mutta mukava nähdä omia otoksia.

        Tuolahan Astronetissä siitä on juttua ja kuvia:

        http://astronetti.com/foorumi/index.php?topic=646.0


      • tuunari
        ... kirjoitti:

        Ursa nukkuu, siellä uskotaan vielä kuussakäyntiinkin.

        ajelin raahesta ylivieskaan n. klo 16.näkyi tosi mahtavasti juuri pilvireunan yläpuolella noin puoli tuntia.luulin ensin lentokoneeksi.en ole harrastaja.


      • tiedemies2
        jotka näitte kirjoitti:

        Harmin paikka kun ei ole tiedotettu sen kummemmin...jos kerrran paljain silmin näkyy.Pahus ja nyt lupasivat pilvistä.

        Voiko sitä verrata Hyakutake ja Hale-Bopp-komeettoihibn joita ihailtiin kymmenkunta vuotta sitten?

        Koska tämä komeetta näkyy vaalealla taivaalla sen komeudesta ei saa oikeaa kuvaa. Jos McNaught olisi yötaivaalla se olisi kaikkien aikojen kirkkain ja pesisi Hyakutaken ja HaleBopin mennen tullen. Magnitudi -4,5 parhaimmillaan Hyakutakella oli parhaimmillan 0, joten McNaught on tuhansia kertoja kirkkaampi


    • Jens Weissflog

      Mikäli on selkeää tänään illemmalla?

    • Jens Weissflog

      Mikäli on selkeää tänään illemmalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe