kysymys vain

Kurssille menijä

Terve! Onko ketää kuullu että olisiko mitään haittaa sukelluksista kun mulle kävi näin. Muutama vuos sitte armeijas kaveri kokeili oliko rynkky ladattu ja minähä siinä piipunvieressä olin. Ja tilkkaa mentii sit painekammioon ja viikko siel vierähti hoidoissa naamari päässä . Korva alkaa kylmässä särkemään ja muutevain tinnittää joskus . 4.5 m ei ole ongelmia mutta mahtaakoha tulla esim yli 10 metris ongelmaa kun mietin tuota lämpötilaa? Noh o ainaki painekammios tullu oltua, että tietää mitä se meinaa jos sinne joutuis jostain syystä en suosittele..kurssil meen tässä alle 2 kk päästä.

7

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TyttöSukeltaja

      Aika pahalta tuo kuulostaa. En ole mikään lääkäri, joten en anna mitään analyysejä. Mutta sukelluskurssille mentäessä on sukelluslääkärin tarkastus, se sitten toteaa onko soveliasta sukeltaa.

      • minä vain 23

        Tervehdys. Juuh lääkärissä pitäisi käydä tuossa ku iha keskustassa ompi sellainen. ja saa kertoa mitä mieltä on. LApsuuden haave tuo on ja kaveri juurikävi sen kurssin ja porukalla olisi tarkoitus men kesällä mökil kustavii sukeltaa :) ku kumminki o parempi ottaa lääkärissä puheeks ettei vain ole vaiti korva asiasta.


      • piikkimonni
        minä vain 23 kirjoitti:

        Tervehdys. Juuh lääkärissä pitäisi käydä tuossa ku iha keskustassa ompi sellainen. ja saa kertoa mitä mieltä on. LApsuuden haave tuo on ja kaveri juurikävi sen kurssin ja porukalla olisi tarkoitus men kesällä mökil kustavii sukeltaa :) ku kumminki o parempi ottaa lääkärissä puheeks ettei vain ole vaiti korva asiasta.

        Mene kunnon sukelluslääkärille, joka tietää nämä jutut. Korvavamma saattaa aiheuttaa pahan vaaratilanteen veden alla, joka vaarantaa paitsi itsesi, myös sukellusparisi hengen. Ei kannata riskeerata ainakaan jättämällä kertomatta lääkärille korvavammasta.


      • minä vain
        piikkimonni kirjoitti:

        Mene kunnon sukelluslääkärille, joka tietää nämä jutut. Korvavamma saattaa aiheuttaa pahan vaaratilanteen veden alla, joka vaarantaa paitsi itsesi, myös sukellusparisi hengen. Ei kannata riskeerata ainakaan jättämällä kertomatta lääkärille korvavammasta.

        juuh se on tarkoituskin kysellä häneltä. Luulen kyllä että ei ole haittaa asiasta. eipä ole korvien kanssa muutoin ollu mitää ongelmia. turvallisuushan aina menee kaiken edelle sehä o selvä noissa hommissa :)


      • piikkimonni
        minä vain kirjoitti:

        juuh se on tarkoituskin kysellä häneltä. Luulen kyllä että ei ole haittaa asiasta. eipä ole korvien kanssa muutoin ollu mitää ongelmia. turvallisuushan aina menee kaiken edelle sehä o selvä noissa hommissa :)

        Se on hyvä asenne. Toivottavasti nähdään joskus jossain sukellustapahtumassa.


      • minä vain 23
        piikkimonni kirjoitti:

        Se on hyvä asenne. Toivottavasti nähdään joskus jossain sukellustapahtumassa.

        jooh olis jeesh.ja täytyypi täältä tai jostain sitten kysellä noista varusteista mitä hankkiipi ku aloittelijalla ei kumminkaan ole sitä suurta tietoa noista.esim regu ja liivit.Lääkäriin menen 2 viikonsisällä ja sit kuulen.Tarvii varmaan olla sukelluslääkäri? turun mehiläisessä on ainakin joku,voisi sinne tilata ajan. maksaa sit mitä maksaa mut ei se pal tunnu ku omasta turvallisuudesta on kyse.


      • mene ihmeessä
        minä vain 23 kirjoitti:

        jooh olis jeesh.ja täytyypi täältä tai jostain sitten kysellä noista varusteista mitä hankkiipi ku aloittelijalla ei kumminkaan ole sitä suurta tietoa noista.esim regu ja liivit.Lääkäriin menen 2 viikonsisällä ja sit kuulen.Tarvii varmaan olla sukelluslääkäri? turun mehiläisessä on ainakin joku,voisi sinne tilata ajan. maksaa sit mitä maksaa mut ei se pal tunnu ku omasta turvallisuudesta on kyse.

        Jos varusteiden ostoa haikailet, niin mars mars www.snorkkeli.net -sivuille.

        Siellä on kymmeniä keskusteluketjuja myös varusteiden ostamisesta. Säästät rahaa, kun et osta mitä tahansa vehkeitä, jotka menis uusiksi pikapikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe