Kuvallinen pankkikortti: Mistä voi hakea?

Henkilötodistuksena: Sampo?

Olen ymmärtänyt että kuvillisia pankkikortteja voi hakea, jotka käyvät henkilötodistuksesta.
(Myös ei tarvitse henkilöpapereita, jos yli 50 euron ostos.)

Miten kuvallisen pankkikortin voi hakea? Saako niitä Sampo pankista?

3

1621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KOP sai aikanaan jonkin kansainvälisen tunnustuksen kehittämästään valokuvallisesta pankkikortista, jonka etupuolella oli lähes passikuvan kokoinen valokuva. Kun SYP valtasi KOP:n tai miten se Merita muodostettiinkin, valokuvalliset pankkikortit kyllä edelleenkin uudistettiin kuvallisina, mutta valokuva oli siirretty kortin taakse ja se oli kooltaan vain murto-osa aiemmasta. Silloin kauppojen kassat eivät huomanneet valokuvaa, vaan pyysivät kuitenkin aina ensin henkilötodistusta. Siinä vaiheessa itse luovuin kuvallisesta kortista, varsinkin kun hinnoittelullakin tuettiin siitä luopumista. Sampo-pankki ei ole koskaan sellaista ainakaan minulle tarjonnut. Muista pankeista en tiedä.

• ....

Lieneekö kaupunkilegenda vai mikä, mutta tarinan mukaan joku toimittaja oli joskus teettänyt kokeilumielessä kuvallisen pankkikortin, johon oli painettu villakoiran valokuva. Ei kuulemma ollut häirinnyt ostoksia.

Tosiasia on kuitenkin se, että kaupan kassat vain aniharvoin edes vilkaisevat asiakkaan naamaa, kun pyytävät henkilöllisyyspapereita nähtäväkseen. Yleensä heille riittää se, että kopioidaan henkilöpapereiden henkilötunnuksen loppuosa tositteeseen. Silläkään ei varmasti ole merkitystä, onko henkilöpapereissa sama nimi kuin pankkikortissa. Loppuosa riittää. Ja usein senkin saa kirjoittaa itse, kun myyjä toteaa "hei, voitsä panna sen loppuosan tohon".

• esim.

saa esim. säästöpankeista.

eivät kyllä ole mitään virallisia henkilö korteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8166
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      89
      6248
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      55
      6188
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4761
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      42
      3256
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3245
    7. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2799
    8. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      46
      2740
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      47
      2705
    10. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      56
      2642
    Aihe