...en tiedä onko linkki jo ollut täällä, mutta nää oli hienoja.
http://spaceweather.com/comets/gallery_mcnaught.htm
Kuvia komeetasta
14
990
Vastaukset
- mä vaan
Miten siellä Norjassa näkyi tuo komeetta, näitkö monena päivänä?
Täällä puolivälissä suomea näkyi tosihyvin.päiväkausia, mutta minä en ole nähnyt! >:-/ Ei ole ollut tilaisuutta päästä katsomaan sitä oikeaan aikaan.
Huomenna yritetään. Toivottavasti pilvet häviää. Kiva katsella kuvia eri puolilta Pohjoismaita ja muuta maailmaa.- ulkoilla....
Ursa kirjoitti:
päiväkausia, mutta minä en ole nähnyt! >:-/ Ei ole ollut tilaisuutta päästä katsomaan sitä oikeaan aikaan.
Huomenna yritetään. Toivottavasti pilvet häviää. Kiva katsella kuvia eri puolilta Pohjoismaita ja muuta maailmaa.Ei taida huomenna enää näkyä ellei sitten kirkasti aivan älyttömästi. On sen verran lähellä Aurinkoa. Se siirtyy nyt eteläiselle pallonpuoliskolle...mutta odotetaan seuraavaa ...
http://www.ursa.fi/yhd/arktos/gall.htm
Täälläkin on yksi mun kuva (kun nähtiin päivällä eilen):
http://skytonight.com/community/gallery/skyevents/5129766.html
t. Mr.K.A.T.- tähtipyrstö
Minulle oli yllätys, että pyrstötähti näkyi noinkin hyvin päivällä. Itse seurasin sitä aamulla ja iltapäivällä. Olipa tuuria, että oli selkeää säätä. Koko talvi ollut niin tuhruista keliä.
Sain itsekkin otettua tosi edustavia kuvia, hyvä minä.
Missähän se seuraava komeetta luuraa? Kuka bongaa ensimmäisenä! - usein.....
tähtipyrstö kirjoitti:
Minulle oli yllätys, että pyrstötähti näkyi noinkin hyvin päivällä. Itse seurasin sitä aamulla ja iltapäivällä. Olipa tuuria, että oli selkeää säätä. Koko talvi ollut niin tuhruista keliä.
Sain itsekkin otettua tosi edustavia kuvia, hyvä minä.
Missähän se seuraava komeetta luuraa? Kuka bongaa ensimmäisenä!Seuraava komeetta? Kukaan ei tiedä, ne havaitaan usein viime tinkaan. Keskimäärin tällainen suurkomeetta 4-8 vuoden välein?, voi olla pitempikin välikausi. Sitten on pienempiä komeettoja mutta niihin vaaditaan jo kaukoputki.
Ursa kirjoitti:
Hienoja kuvia Kiuruveeltä, kiitos! Hyvinpä näkyy Ylä-Savossakin.
http://skytonight.com/community/gallery?archive=true&c=y
Suomi (ja Pohjoismaat) oli nyt etusijalla ja yksi maailman parhaista paikoista tarkkailla ja kuvata juuri tätä komeettaa.
t.MrKAT- muuh-muuh
tähtipyrstö kirjoitti:
Minulle oli yllätys, että pyrstötähti näkyi noinkin hyvin päivällä. Itse seurasin sitä aamulla ja iltapäivällä. Olipa tuuria, että oli selkeää säätä. Koko talvi ollut niin tuhruista keliä.
Sain itsekkin otettua tosi edustavia kuvia, hyvä minä.
Missähän se seuraava komeetta luuraa? Kuka bongaa ensimmäisenä!Olin NASA:n sivuilta lukevinani, että vasta 48 vuoden kuluttua tulee toinen yhtä kirkas. Meikä onkin sit jo 98-vuotias (jos ylipäänsä oon elossa). Mutta voe tokkiisa, pienempiä komeettoja tulee varmaan vaikkasta kuinka monta ...
- otoksia todellakaan
Nimim. luotaimen otoksia vakavassa mielessä odotteleva
..ovat kenties täällä:
Komeetan siirryttyä etel.pallonpuoliskon ihmisten ihasteltavaksi se on kirkastunut ja pyrstö komistunut:
http://skytonight.com/community/gallery
Alta klikkailee vielä
"Photo of the Week archive":a..varmaan osittain samoja:
http://spaceweather.com/comets/gallery_mcnaught_page12.htm
...komea pitkä häntä näkyy tuolla puolen maailmaa. :) Hienoja ovat.- mcnaught
Ursa kirjoitti:
varmaan osittain samoja:
http://spaceweather.com/comets/gallery_mcnaught_page12.htm
...komea pitkä häntä näkyy tuolla puolen maailmaa. :) Hienoja ovat.Taitaa perä heittää komeetalla, kun vetää tiukkaa kurvaa auringon ympäri. Ainakin komeetan pyrtöstä päätellen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75670
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11491ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m152437Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30397- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372