Kuvia komeetasta

Ursa

14

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

Miten siellä Norjassa näkyi tuo komeetta, näitkö monena päivänä?
      Täällä puolivälissä suomea näkyi tosihyvin.

• päiväkausia, mutta minä en ole nähnyt! >:-/ Ei ole ollut tilaisuutta päästä katsomaan sitä oikeaan aikaan.

Huomenna yritetään. Toivottavasti pilvet häviää. Kiva katsella kuvia eri puolilta Pohjoismaita ja muuta maailmaa.

• ulkoilla....
        Ursa kirjoitti:

päiväkausia, mutta minä en ole nähnyt! >:-/ Ei ole ollut tilaisuutta päästä katsomaan sitä oikeaan aikaan.

Huomenna yritetään. Toivottavasti pilvet häviää. Kiva katsella kuvia eri puolilta Pohjoismaita ja muuta maailmaa.

Ei taida huomenna enää näkyä ellei sitten kirkasti aivan älyttömästi. On sen verran lähellä Aurinkoa. Se siirtyy nyt eteläiselle pallonpuoliskolle...mutta odotetaan seuraavaa ...

• tähtipyrstö

Minulle oli yllätys, että pyrstötähti näkyi noinkin hyvin päivällä. Itse seurasin sitä aamulla ja iltapäivällä. Olipa tuuria, että oli selkeää säätä. Koko talvi ollut niin tuhruista keliä.
        Sain itsekkin otettua tosi edustavia kuvia, hyvä minä.
        Missähän se seuraava komeetta luuraa? Kuka bongaa ensimmäisenä!

• Hienoja kuvia Kiuruveeltä, kiitos! Hyvinpä näkyy Ylä-Savossakin.

• usein.....
        tähtipyrstö kirjoitti:

Minulle oli yllätys, että pyrstötähti näkyi noinkin hyvin päivällä. Itse seurasin sitä aamulla ja iltapäivällä. Olipa tuuria, että oli selkeää säätä. Koko talvi ollut niin tuhruista keliä.

Seuraava komeetta? Kukaan ei tiedä, ne havaitaan usein viime tinkaan. Keskimäärin tällainen suurkomeetta 4-8 vuoden välein?, voi olla pitempikin välikausi. Sitten on pienempiä komeettoja mutta niihin vaaditaan jo kaukoputki.

• muuh-muuh
        tähtipyrstö kirjoitti:

Olin NASA:n sivuilta lukevinani, että vasta 48 vuoden kuluttua tulee toinen yhtä kirkas. Meikä onkin sit jo 98-vuotias (jos ylipäänsä oon elossa). Mutta voe tokkiisa, pienempiä komeettoja tulee varmaan vaikkasta kuinka monta ...

• otoksia todellakaan

Nimim. luotaimen otoksia vakavassa mielessä odotteleva

• ..ovat kenties täällä:

Komeetan siirryttyä etel.pallonpuoliskon ihmisten ihasteltavaksi se on kirkastunut ja pyrstö komistunut:

http://skytonight.com/community/gallery

Alta klikkailee vielä
      "Photo of the Week archive":a..

• mcnaught
        Ursa kirjoitti:

varmaan osittain samoja:
        http://spaceweather.com/comets/gallery_mcnaught_page12.htm

...komea pitkä häntä näkyy tuolla puolen maailmaa. :) Hienoja ovat.

Taitaa perä heittää komeetalla, kun vetää tiukkaa kurvaa auringon ympäri. Ainakin komeetan pyrtöstä päätellen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6568
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      39
      4331
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2149
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      38
      1806
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1411
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1179
    7. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1084
    8. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1077
    9. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      1008
    10. Mitä ajattelisit jos ikäväsi kohde olisi?

Omituinen hiippari?
      Ikävä
      8
      979
    Aihe