Kuvia komeetasta

Ursa

14

990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

      Miten siellä Norjassa näkyi tuo komeetta, näitkö monena päivänä?
      Täällä puolivälissä suomea näkyi tosihyvin.

      • päiväkausia, mutta minä en ole nähnyt! >:-/ Ei ole ollut tilaisuutta päästä katsomaan sitä oikeaan aikaan.

        Huomenna yritetään. Toivottavasti pilvet häviää. Kiva katsella kuvia eri puolilta Pohjoismaita ja muuta maailmaa.


      • ulkoilla....
        Ursa kirjoitti:

        päiväkausia, mutta minä en ole nähnyt! >:-/ Ei ole ollut tilaisuutta päästä katsomaan sitä oikeaan aikaan.

        Huomenna yritetään. Toivottavasti pilvet häviää. Kiva katsella kuvia eri puolilta Pohjoismaita ja muuta maailmaa.

        Ei taida huomenna enää näkyä ellei sitten kirkasti aivan älyttömästi. On sen verran lähellä Aurinkoa. Se siirtyy nyt eteläiselle pallonpuoliskolle...mutta odotetaan seuraavaa ...


      • tähtipyrstö

        Minulle oli yllätys, että pyrstötähti näkyi noinkin hyvin päivällä. Itse seurasin sitä aamulla ja iltapäivällä. Olipa tuuria, että oli selkeää säätä. Koko talvi ollut niin tuhruista keliä.
        Sain itsekkin otettua tosi edustavia kuvia, hyvä minä.
        Missähän se seuraava komeetta luuraa? Kuka bongaa ensimmäisenä!


      • Hienoja kuvia Kiuruveeltä, kiitos! Hyvinpä näkyy Ylä-Savossakin.


      • usein.....
        tähtipyrstö kirjoitti:

        Minulle oli yllätys, että pyrstötähti näkyi noinkin hyvin päivällä. Itse seurasin sitä aamulla ja iltapäivällä. Olipa tuuria, että oli selkeää säätä. Koko talvi ollut niin tuhruista keliä.
        Sain itsekkin otettua tosi edustavia kuvia, hyvä minä.
        Missähän se seuraava komeetta luuraa? Kuka bongaa ensimmäisenä!

        Seuraava komeetta? Kukaan ei tiedä, ne havaitaan usein viime tinkaan. Keskimäärin tällainen suurkomeetta 4-8 vuoden välein?, voi olla pitempikin välikausi. Sitten on pienempiä komeettoja mutta niihin vaaditaan jo kaukoputki.



      • muuh-muuh
        tähtipyrstö kirjoitti:

        Minulle oli yllätys, että pyrstötähti näkyi noinkin hyvin päivällä. Itse seurasin sitä aamulla ja iltapäivällä. Olipa tuuria, että oli selkeää säätä. Koko talvi ollut niin tuhruista keliä.
        Sain itsekkin otettua tosi edustavia kuvia, hyvä minä.
        Missähän se seuraava komeetta luuraa? Kuka bongaa ensimmäisenä!

        Olin NASA:n sivuilta lukevinani, että vasta 48 vuoden kuluttua tulee toinen yhtä kirkas. Meikä onkin sit jo 98-vuotias (jos ylipäänsä oon elossa). Mutta voe tokkiisa, pienempiä komeettoja tulee varmaan vaikkasta kuinka monta ...


    • otoksia todellakaan

      Nimim. luotaimen otoksia vakavassa mielessä odotteleva

    • ..ovat kenties täällä:

      Komeetan siirryttyä etel.pallonpuoliskon ihmisten ihasteltavaksi se on kirkastunut ja pyrstö komistunut:

      http://skytonight.com/community/gallery

      Alta klikkailee vielä
      "Photo of the Week archive":a..

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      152
      437
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe