Olen ajatellut vaihtaa työnantajaa ja nykyinen ei tiedä tästä vielä mitään. Syynä paska liksa ja kilpailijalta tippuu sitä paremmin.
Tilanne on kuitenkin 50/50 haluaisinko vaihtaa työpaikkaa siinä tapauksessa jos nykyinen työnantaja tarjoaisikin irtisanoutumisvaiheessa lisää liksaa ja haluais näin pitää mut talossa.
Nyt mua kuitenkin askarruttaa vielä sellainen tilanne, että jos/kun vien irtisanoutumislappusen pomolle, niin jos pomo lataa vastatarjouksena nostaa palkkaa x-määrän verran? Niin mites käy jos oonki jo kerinnyt raapustaa nimen kilpailijan työsoppariin ja haluaisin kuiteski jatkaa vanhassa lafkassa. Voiko kilpailijalle jo allekirjoitetun työsopparin repiä noin vain, vai tuleeko jotain seuraamuksia?
Irtisanoutuminen ja uusi työsopimus
4
2165
Vastaukset
- Työnantaja
Kirjallinen dokumentti on aina sitova. Mutta kun sun motivaatios näyttää olevan aika heikko niin jos nykyinen työnantajas on fiksu, joten eiköhän hän mielellään anna sun lähteä! Näin itse tekisin. Kun mulle tullaan sanomaan että lähden muualle hommiin ja jäädään ovenpieleen norkoomaan että josko se ehdottais parempaa palkkaa, niin kylmät käy, mä sanon heti että onnea uuteen duuniin, enkä ota takaisin jos se uusi ihana duuni ei ollutkaan unelma!! Syy on se se että jos ei tänään tykkää paikasta niin tuskin huominenkaan tuo vaihtelua! Meillä on onneksi pitkiä työsuhteita, ehkä siksi että maksetaan paremmin kuin ehdot vaatii, tai sitte siksi että perheyrityksenä ajatellaan enemmän ihmistä!
- MIkee
Näinhän se on, että lähtö on hyvin todennäköisesti edessä, mutta helppoja nämä työpaikan vaihdot ei ainakaan minulle ole ja sen takia kaikki vaihtoehdot pitää miettiä tarkkaan lävitse. Työntekijöinähän me kaikki olemme korvattavissa.
Olen ollut jo toistakymmentä vuotta saman yrityksen palveluksessa, mutta nyt ahdistaa varsinkin huonosti hoidetun henkilöstöpolitiikan takia.
>...tai sitte siksi että perheyrityksenä ajatellaan enemmän ihmistä!
Juuri näin, tuo asia on minun mielestäni palkkaakin tärkeämpi tekijä. Kannattaa panostaa siihen.
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen;
Elikäs jos mulla on nimi jo toisen yrityksen työsopparissa, niin yksi vaihtoehtohan sitten on mennä sinne yhdeksi päiväksi töihin ja koeajan säännösten mukaan irtisanoudun samantien ekana päivänä ja siitä seuraavasta päivästä takaisin vanhaan firmaan... Kuulostaa hankalalta.
- kannata
irtisanoutimisella palkkaa "kiristää" lisää, ainakaan alkuunsa, vaan sanoa esimiehelle että olisi palkan tarkistus paikallaan..
ja jos ei tuohon lämpiä niin sitten sanoa että on toinen paikka mikä on valmis ottamaan mut tällä ja tällä palkalla, ja tuntuu aika houkuttavalta tuo noiden tarjous..
jos vanha firmasi haluaa sut pitää, niin saat varmasti mieleisesi palkan neuvoteltua, mutta jos ei niin sitten on vaan lähtö kyseessä mikäli haluat parempaa palkkaa..
siittä en sitten tiedä onko jotain seurauksia sillä, jos rikot tekemäsi sopimuksen uuden TA:n kanssa ennen sen alkamistakaan, toki tuokin on ihan neuvoteltavissa oleva asia..- että aikoo
ehkä vaihtaa työpaikkaa jos ei palkka nouse, ja kuulostella miten siihen suhtaudutaan. Jos pomo näyttää siltä että ihan sama, niin sitten vasta nimi paperiin kilpailijalla. Eli ei kannata allekirjoittaa mitään ennen kuin senhetkisen työnantajan kanta asiaan on selvillä. Kuulostelee tilanteen ensin.
Joku työnantaja voi ottaa nokkiinsa ja antaa samantien lähtöpassit, mutta näppituntumalta sanon että suurin osa on valmiita tekemään korotuksen, jos työntekijä on hiukankin tärkeä eikä palkkavaatimus ole täysin kohtuuton. Varsinkin mitä parempi ja kauemmin talossa ollut (eli kokenut) työntekijä on kyseessä. Ikävä kyllä monissa firmoissa lievä kiristys on ainoa keino saada se palkankorotus vihdoin.
Ja mitä tulee tohon aloittajan tapaukseen niin voivoi.... työsopimus on sitova, mutta mikäänhän ei estä sua katkaisemasta sitä jonkin ajan kuluttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505167Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.672945Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2871466Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721143Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781106Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611085- 1291072
- 1711044
- 49924