Homma on nyt sillä tavalla, että lukion viimeisiä vuosia mennään, mutta mitään hajua ei ole siitä, mitä haluan tehdä tulevaisuudessa. Nyt kaikki saavatkin kilvan kehua omaa työpaikkaansa, kaikki mahdolliset plussat työajoista kollegoihin ja opintojen laajuudesta palkkaan. Pistäthän kuitenkin myös suurimmat miinuspuolet työstä, ettei joka työ vaikuta maailman parhaalta. Siis rohkeasti kehumaan sitä omaa työpaikkaa ja miksi työtä on mukava tehdä!
Kehu omaa työtäsi!
10
3942
Vastaukset
- riippumatta
En kytke tätä kysymystä mihinkään nimenomaiseen alaan tai koulutukseen ja työn luonteeseen.
Minulla ei ole yhtä ainoaa työnantajaa vaan toimeksiantajat vaihtuvat.
Teen määräaikaisia projekteja eri teollisuuden aloille.
Mekaaninen puunjalostus, muovituotevalmistus, metallituotevalmistus, laitevalmistus, prosessiteollisuus.
Kestoltaan 2pv - 1 vuosi.
Parasta on tietoisuub takarajasta. Sietää ikäviäkin vaiheita kun takaraja on tiedossa.
Erilaisia ihmisiä eri paikkakunnilla.
Monipuoliset, vaihtelevat tehtävät.
Vakinaista työsuhdetta parempi palkkaus.
Tärkeimpänä mahdollisuus itse säädellä työn ja vapaa-ajan suhdetta.
Kun ei ota toimeksiantoa niin se ei kuulu kenellekään.
Miinuksista en tiedä. Olen itse valinnut tämän puutteentorjuntatavan vakinaisten töiden jälkeen.
Ei varmaan sovellu kaikille.
Koulutukseni on koneinsinööri. - Teollisuus
4 töitä(12H) 6 vapaata. Siinä ne hyvät puolet tais olla.Paljon vapaata ja suht. hyvä palkka! Miinusta työkaverit ja raskas työ.Jatkuvaa puurtamista
- yo-merkonomi 80-luvulta
Vaativaksi luokiteltu toimistotyö, johon olen edennyt vuosien työkokemuksen ja lisäkoulutuksen myötä. Naiselle keskitasoa reilusti parempi palkka, siisti sisätyö, työkielenä englanti, paljon haastavia työtehtäviä, joskus työmatkoja ulkomaille. Miinusta: firmalla menee huonosti, joten työpaikka epävarma. Työtä välillä liian vähän.
- laura_*
(yo) Tradenomin papereiden lisäksi paljon koulutusta työpaikalla, kivat työtilat, kiva työpari. Vaihtelevat päivät, asiakkaiden ilo palkitsee, Ihan ok palkka, hyvät kehittymismahdollisuudet, hyvä tiimihenki.
Negatiivista? hmmm..ei ole? :) - manager
Siis en usko silmiäni "vaativa toimistotyö" Siis ei helvata... Noin sanoo vaan ihminen joka ei ole vaativaa nähnykkään.
- niksu
koulutusta. On yötyötä. Palkka 3200 e/kk. Ei ole raskasta, mutta aika tylsää, onneksi saa kuunnella radiota. Olen siis leipomolla pakkaamotyöntekijänä. Työpaikka etuna halvat leivät ja vapaasti saa syödä työaikana sekä ilmaiset kahvit. Olen ihan tyytyväinen.
Koulutukseltani olen yo-merkonomi, mutta siinä hommassa tienaisin paljon vähemmän.- yo.merkonomi myös
Uskallatkos sanoa paikkakuntaa tai edes sinnepäin?
Vai halluatko e-mail-osoitteen ? - mistä toin 3200 tulee?
japaljon ikävuosia ollut tos? joku vaasan leipomo?
- asioita
Olen työpaikkani ympäristövastaava. Koulutukseni on prosessi-insinööri, amk.
Kollegat ovat mukavia, ovat laillani asiantuntijatehtävissä ja arvostavat osaamistani. Olenhan ainoa ympäristöasioihin perehtynyt henkilö työpaikallani. Kollegani ovat puolestaan oman alansa asiantuntijoita.
Työ on pääosin kevyttä toimistotyötä. Kukaan ei kysele perään kun hommat sujuvat. Jos tapahtuisi jokin onnettomuus, työni tutkittaisiin tarkasti etsien mahdollisia virheitä. Tieto siitä pitää minut motivoituneena, haluan tehdä työni hyvin.
Kun sanon, että jokin menettelytapa pitää muuttaa tai tarvitsemme uusia laitteita (viimeksi pinnankorkeusmittarit automaattisella ylivuotosuojalla), saan hankintaluvan helposti. Jopa Iso Johtaja noudattaa minut paikalle kun jossakin keskustellaan ympäristövaatimuksista / tulevista vaatimuksista /menettelytavoista jne. ja kuuntelee tarkkaavaisesti mitä sanon.
Vaadittava luonne: pitkäjännitteinen, hyvä keskittymiskyky ja hyvä muisti, on hallittava laajoja kokonaisuuksia sekä pystyttävä esiintymään (henkilökunnan koulutustilaisuudet). Vaatii jonkin verran 'kirjanpitäjän kykyä', eli on ajoittain aikamoista nippelitiedon pyörittämistä.
Palkkaa saan 3800 €/k kahvit ja pullat/leivät ruoka autoetu puhelinetu läppäri nettiyhteys kotiin. Olen tehnyt tätä työtä 15 v.
Tulevaisuudessa ympäristövaatimukset kasvavat, mielestäni alalle kannattaa hakea. - sdfjvg
Tuotannonsuunnittelija metallifirmassa.
Pohjakoulutuksena AMK-insinööri toiselta alalta.
Plussaa:
- aina tapahtuu ja sattuu
- vaikka rutiinityötä, niin tilanteet vaihtuvat päivittäin
- miesvaltainen työyhteisö
- mahdollisuuksia käyttää omaa luovuttaan ja kehittää toimenkuvaa ja tehtäviä
- hyvä näköalapaikka tuotantoon
- peruskoulutukseksi käy monet eri koulutukset
- hyvä tehtävä, josta voi ponnistaa pitkälle
- liukuva työaika
- vapaat kädet toimia ja edistää tilausten kulkua tuotannossa
Miinusta:
- joku huutaa aina jostain tilauksesta
- koneet rikki-> tilauskanta myöhässä-> joku huutaa-> stressi
- resursseihin ei voi vaikuttaa, vain siihen, miten tilaukset ajoittuvat tuotantoon
- tuotannon katoaminen Suomesta-> työpaikat vähenevät
- aina jokin juttu ei toimi-> heikompihermoista stressaa ainainen kiire, huuto ja ruuhka
- vastuu tilausten oikea-aikaisesta valmistumisesta tuntuu välillä musertavalta
Toimenkuva, pohjakoulutus ja palkka riippuvat yrityksestä. Itse olen tykännyt kun on niin paljon kaikkea yrityksen toimintaan liittyvää. Huutaminen ja hermoilu on jokapäiväistä, ei siis sovi heikkohermoisille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3962200Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3882100- 981812
- 4441755
- 71444
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?1121320- 2261040
Olavi Uusivirta sai järjettömästi koronatukea ja asuu Kulosaaressa!
Olavi on miljonääri. Olavin asunto maksaa miljoonia. Olavi sai koronatukea aivan helvetisti. Olavi nuoli Sannan korvaa.9916Jos totta puhutaan niin haluan mies että
N*ssit multa luulot pois. Niin että naapurit huolestuu siitä huudosta. 🤭72871Tiedäthän?
Että tykkään sinusta nainen ja olen kiinnostunut sinusta. Olet reilu ja rehellinen, sellainen unelma nainen. Tehdään k41842