SUBARU PREMIUM?

mitä mieltä?

Niin, kuulin tuossa taannoin tv:stä, että Subarun tavoite on tulle bokserimoottorisia autoja valmistavaksi premium-merkiksi.
Missä Subaru menee tänäpäivänä, voiko Subarun perustellusti laskea yhdeksi valioluokan merkeikstä, vai onko se vielä liian aikaista? Mitä mieltä olette, pystyykö Subaru jo tai (lähti)tulevaisuudessa haastamaan Toyotan omistaman Lexuksen laatuautojen valmistajana Japanissa, entä muut japanilaiset merkit?

Tähän saa vastata muutkin kuin Subarun omistavat.

12

2872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • forre

Subarut ovat jo nyt laadultaan parhaita, kun puhutaan kestävyydestä ja luotettavuudesta. Mielestäni ns. premium-autot ovat vain ylihintaisia, tosin yleensä siistiä työtä, hyviä ajaa, mutta ainakin saksan raudoissa reilusti enemmän vikoja kun esim. subarussa. Sen kertoo myös saksalaiset tutkimukset.

• Subarutkin ole

"hyvin" hinnoiteltuja? Subarun halvin Tribeca versio on kalliimpi, kuin Mersun halvin M-maasturi. Eikö tällöin työnkin kuulu olla siistiä ja autot hyviä ajaa?
        Tribecathan on hinnoiteltu 70k:sta ylöspäin.

• subbe

"Subarut ovat jo nyt laadultaan parhaita, kun puhutaan kestävyydestä ja luotettavuudesta"

mistähän tämä tieto on peräisin? Ainakin pajalla ne viihtyvät pisimmän ajan/per vika. Subarulla on pitkä matka ylemmälle tasolle, esim sisusta on todellä muovisen ja ankean oloinen samoin muotoilua voisi harrastaa hiukan enemmän...

• harrastaa enemmän
        subbe kirjoitti:

"Subarut ovat jo nyt laadultaan parhaita, kun puhutaan kestävyydestä ja luotettavuudesta"

mistähän tämä tieto on peräisin? Ainakin pajalla ne viihtyvät pisimmän ajan/per vika. Subarulla on pitkä matka ylemmälle tasolle, esim sisusta on todellä muovisen ja ankean oloinen samoin muotoilua voisi harrastaa hiukan enemmän...

ja erityisesti sitä olisi voinut harrastaa Tribecan kanssa. Voi jestas että se on ruman näköinen auto - vähän niinkuin Alfa Romeon pakoputki olisi tukittu ja sen jälkeen puhallettu liian täyteen ilmaa.

• harrastaa enemmän kirjoitti:

ja erityisesti sitä olisi voinut harrastaa Tribecan kanssa. Voi jestas että se on ruman näköinen auto - vähän niinkuin Alfa Romeon pakoputki olisi tukittu ja sen jälkeen puhallettu liian täyteen ilmaa.

Subaru on nimittäin palkannut alfan
        suunnittelijan palvelukseensa. Oneksi
        ei ehtinyt pilata Foresterin 2006
        mallia. Vuoden 2008 Foresterin keula
        taas on pilattu täysin alfan puumerkillä,
        sääli, sillä siihen todennäköisesti tulee
        myös diesel.

• Enpä tiennyt tuotakaan
        Täpinä kirjoitti:

Subaru on nimittäin palkannut alfan
        suunnittelijan palvelukseensa. Oneksi
        ei ehtinyt pilata Foresterin 2006
        mallia. Vuoden 2008 Foresterin keula
        taas on pilattu täysin alfan puumerkillä,
        sääli, sillä siihen todennäköisesti tulee
        myös diesel.

Noh, ei tosiaan ihme. Olisivat voineet sanoa kaverille että unohtaa nyt hetkeksi sen Alfan. AR on kyllä hyvän näköinen auto, samoin muut Subarut, mutta ne kaksi yhdistämällä ei kyllä tule näköjään kuin sutta.
        Ajatko muuten itse millä Subbella?

• Enpä tiennyt tuotakaan kirjoitti:

Noh, ei tosiaan ihme. Olisivat voineet sanoa kaverille että unohtaa nyt hetkeksi sen Alfan. AR on kyllä hyvän näköinen auto, samoin muut Subarut, mutta ne kaksi yhdistämällä ei kyllä tule näköjään kuin sutta.
        Ajatko muuten itse millä Subbella?

Foresterilla 2006, jo toinen menossa.
        Edellinen oli Forester 1999 turbo.

• AllWheelDrive

Tekniseltä laadultaan ja ajo-ominaisuuksiltaan Subarun voisi varmasti hyvinkin laskea premium-luokkaan kuuluvaksi. Muotoilu ja viimeistelyn tyylikkyys, se vaikeasti määriteltävä "viimeinen silaus" hiukan vielä ontuvat, joten ei ne eväät ehkä ihan valioluokkaan vielä riitä.

• toivottavasti

Siis toivottavasti Subaru ei lähde mukaan tuohon markkinamiesten premium-hömppään. Laatu on jo nyt kohdallaan ja ns. laatuvaikutelmasta en halua maksaa sikahintaa ns. premium-merkkien tapaan.

• on..

Eikä tuo premium vielä tee autosta luotettavaa, vaikka sitä kauheesti mainostetaankin.

• ja hiinä

Subarulta puuttuu kallis iso auto. Jos sellainen olisi, merkin profiilikin varmaan nousisi. Jo nykyiselläänkin auto on sopivasti erilainen ja massasta poikkeava (kuten esim. Alfa tai Jagge). Premium tai ei, no joo.. nykyään sanoisin sen olevan samassa ryhmässä kuin Volvo tai Audi.

• subarusti

Muutamat merkit näyttää useasti lueteltavan kun puhutaan "premiumeista".

Minulle tuollainen nimitys ei merkitse mitään.
      Se on laatu ja luotettavuus joka merkitsee.
      Siksi ajan Subarulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe