Mistä hyllylevyä?

Nikkari

Morjens
Mistähän Merilapin alueella kannattais kysellä melamiinipinnoitettua (tai vast) levyä, josta vois sahailla hyllyjä?

Heittäkääpä vinkkejä edullisista ostopaikoista

9

1903

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Visionääri

Ikeassa myydään monenlaista hylly ja pöytätasolevyjä. Hinnat on käsittääkseni aika kilpailukykyiset koska olen kuullut muutaman puusepän hakeneen sieltä materiaalia töihinsä.

• on jotain
    • ....timpuri....

ehkä kuitenkin kannattaa käydä keittiö firmoissa kun nuo melamiinipintaset lastulevyt ei ole kamalan kauniita sahauksen jälkeen. keittiö liikkeistä saa reuna nauhat matkaan ja levyt valmiiksi sahattuna esim. keittiöjätti kemissä tornion toimistosta niitä ei saa

• Nikkari

Kiitos vaan paimentamisesta, mutta minä sahaan kyllä levyt itse. En anna niitä muiden pilattavaksi.

Olen muuten sahannut työtasotkin itse. Siis ne paksut työpöytälaminaatit.

Ne menee jopa hyvälaatuisella käsisahalla (pitää olla Sandvik tai Bacho, nk. double-tanded). En tosin itse sahannut, mutta näin ne väittävät.

Mutta minä sahaan omani ihan tavallisella pyörösahalla, johon tosin vaihdan Freudin negative tanded -5 ast. laminaattiterän. Maksaa noin about 40-50 euroo se terä ja kestää nätisti pidettynä harrastuskäytössä lähes ikuisesti.

Vinkki: Käsisahalla se taso sahataan siltä puolelta, minkä halutaan näyttävän paremmalta. Pyörösahalla puolestaan kääntöpuolelta. Lisäksi pyörösaha säädetään niin, että terä menee max 1-2 mm levyn läpi! Näin saadaan paras jälki!

Reunanauhaa (ainakin valkoista) saa ostaa ihan bulkkitavarana. Se (kuuma)liima (jos on) ei niissä pidä koskaan, joten kannattaa lisätä itse lisää kuumaliimaa tai vastavaa varmistukseksi. Mun itse liimaamat ei ole koskaan lähteneet rispaamaan auki. Puuseppien ym. "firmatunareitten" duunaamat sen sijaan eivät ole aina pitäneet.

Tässäkin pätee siis, ett kun itse tekee, niin tietää mitä saa ja saattaa saada jopa hyvän! Niin hyvän kuin vaan viittii ja raskii tehdä.

Suosittelen kaikille muillekin joilla ei ole peukalo aivan keskellä kämmentä. Hyvän laadun lisäksi rahaa säästyy roimasti.

Se ketä pelottaa, niin kerronpa, että aikoinaan kun ekan työtason itse tein, niin vähän kyllä sydän läpätti, että "mitähän tästä tulee, pilaanko koko tason". En pilannut, työ tekijäänsä opetti ja hyvä tuli. Taso on edelleen tänäkin päivänä käytössä! Käyttöpaikka on vaativa. Edes vesi ei ole päässyt turmelemaan sitä kuten siinä kohdassa olleen aiemman tason, jonka oikein puuseppä oli siihen duunannut. Mutta kun itse tein, niin tein hyvän. Vetaisin kaksikomponenttiliimalla reunanauhan kiinni. Tuli maailmanloppuun asti pitävä PLUS VESITIIVIS siitä liimauksesta. Ammattilaiset ei koskaan viitsi tehdä asioita KUNNOLLA.

Keittiöjätti toki sahaa, mutta on kallis paikka hakea sitä palvelua. Työtasotkin on jätissä kalliinpuoleisia.

Että näin, meni näköjään enempi antopuolelle tämä viesti kuin saamapuolelle. Yhtään uutta edullista ostopaikkavinkkiä en saanut. Ikean kyllä tiedän, mutta siellä ei ole melamiinilevy 60 cm leveenä myynnissä. Rustakin on tiedossa. Massiivipuusta en viitsisi alkaa tasoja tekemään. Maksaakin enemmän. Tamppis on muuten "kotimaisissa" puulajeissa Rustaa halvempi liimapuutasoissa.

Jatketaan etsiskelyä.

• sekuhäntä timpuri
        Nikkari kirjoitti:

Kiitos vaan paimentamisesta, mutta minä sahaan kyllä levyt itse. En anna niitä muiden pilattavaksi.

Ne menee jopa hyvälaatuisella käsisahalla (pitää olla Sandvik tai Bacho, nk. double-tanded). En tosin itse sahannut, mutta näin ne väittävät.

Mutta minä sahaan omani ihan tavallisella pyörösahalla, johon tosin vaihdan Freudin negative tanded -5 ast. laminaattiterän. Maksaa noin about 40-50 euroo se terä ja kestää nätisti pidettynä harrastuskäytössä lähes ikuisesti.

Vinkki: Käsisahalla se taso sahataan siltä puolelta, minkä halutaan näyttävän paremmalta. Pyörösahalla puolestaan kääntöpuolelta. Lisäksi pyörösaha säädetään niin, että terä menee max 1-2 mm levyn läpi! Näin saadaan paras jälki!

Reunanauhaa (ainakin valkoista) saa ostaa ihan bulkkitavarana. Se (kuuma)liima (jos on) ei niissä pidä koskaan, joten kannattaa lisätä itse lisää kuumaliimaa tai vastavaa varmistukseksi. Mun itse liimaamat ei ole koskaan lähteneet rispaamaan auki. Puuseppien ym. "firmatunareitten" duunaamat sen sijaan eivät ole aina pitäneet.

Tässäkin pätee siis, ett kun itse tekee, niin tietää mitä saa ja saattaa saada jopa hyvän! Niin hyvän kuin vaan viittii ja raskii tehdä.

Suosittelen kaikille muillekin joilla ei ole peukalo aivan keskellä kämmentä. Hyvän laadun lisäksi rahaa säästyy roimasti.

Se ketä pelottaa, niin kerronpa, että aikoinaan kun ekan työtason itse tein, niin vähän kyllä sydän läpätti, että "mitähän tästä tulee, pilaanko koko tason". En pilannut, työ tekijäänsä opetti ja hyvä tuli. Taso on edelleen tänäkin päivänä käytössä! Käyttöpaikka on vaativa. Edes vesi ei ole päässyt turmelemaan sitä kuten siinä kohdassa olleen aiemman tason, jonka oikein puuseppä oli siihen duunannut. Mutta kun itse tein, niin tein hyvän. Vetaisin kaksikomponenttiliimalla reunanauhan kiinni. Tuli maailmanloppuun asti pitävä PLUS VESITIIVIS siitä liimauksesta. Ammattilaiset ei koskaan viitsi tehdä asioita KUNNOLLA.

Keittiöjätti toki sahaa, mutta on kallis paikka hakea sitä palvelua. Työtasotkin on jätissä kalliinpuoleisia.

Että näin, meni näköjään enempi antopuolelle tämä viesti kuin saamapuolelle. Yhtään uutta edullista ostopaikkavinkkiä en saanut. Ikean kyllä tiedän, mutta siellä ei ole melamiinilevy 60 cm leveenä myynnissä. Rustakin on tiedossa. Massiivipuusta en viitsisi alkaa tasoja tekemään. Maksaakin enemmän. Tamppis on muuten "kotimaisissa" puulajeissa Rustaa halvempi liimapuutasoissa.

Jatketaan etsiskelyä.

itse hain levyni Tornion k-raudasta.
        Valikoima riittävä (ainakin mulle)

• kallis kuin perkele
        sekuhäntä timpuri kirjoitti:

itse hain levyni Tornion k-raudasta.
        Valikoima riittävä (ainakin mulle)

Tornion K-rauta: paloluokiteltu villa, 4 palan pakkaus 48 euroo. Materiaali lasivillaa, valm. Isover. Ei mielestäni Parocin veroista.

Wotsi, palovilla, 4 palaa, Paroc FPS, 32 euroa. Hurja hintaero, eikö totta?

Kemin K-rauta, Paroc FPS 4 palaa. 28 euroa ja siitä vielä 5 pinnaa pois rakentajasopimuksella!

Miten voi olla näin uskomattomia hintaeroja näin perustarvikkeessa kuin palovilla?

Kehtaavat vielä mainostaa itseään Lapin halvimmaksi! Jo Kemistä löytyy halvempi saman ketjun kauppa! Kemin K-raudassa on sitäpaitsi mielestäni monessa asiassa paremmat valikoimat. Vaikka on pinta-alaltaan paljon pienempi kauppa. Villaveitsiäkin oli tarjolla 3 eri sorttia. Torniossa vain yksi (se huononmallinen). Hinta oli luonnollisesti Kemissä halvempi.

• olis?
        Nikkari kirjoitti:

Jatketaan etsiskelyä.

Onkohan Puukeskuksessa?

• Muttei halpaa
        olis? kirjoitti:

Onkohan Puukeskuksessa?

Käsittääkseni kysyjä kyseli EDULLISTEN ostopaikkojen perään.

Olemme jo aikoja sitten siirtyneet pula-ajasta pois, joten ei ole mikään uutinen, että jossakin tavaraa on. Kyse on enemmänkin siitä, millaista laatua ja mihin hintaan.

• kysyä

Elonista eli entisestä hth:sta. Ite haettiin sieltä metritavarana sitä paksua laminaattipintaista pöytälevyä. Voi siis löytyä myös hyllylevyä, mutta en oo varma kun en oo ite tarvinnut. Mutta eihän kysyminen maksa mitään... =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2235
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1918
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1479
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1327
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      93
      1048
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      957
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      741
    Aihe