Montako kananmunaa voi syödä päivässä?

isomunainen bodari

Kananmuna on maukas ja kuulema ravintoarvoiltaan mainio tuote. Kuitenkin se sisältää (keltuainen) runsaasti kolesterolia, joka ilmeisestikin on epäterveellistä? Mikä olisi kohtuullinen, terveellisyyden rajoissa pysyvä päivittäinen annos. Pelkkiä valkuaisia en viitsi alkaa syömään, koska siinä vaiheessa on jo sama vaihtaa safkat muuhun.

4

721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metrilerssi

Mitä kanamunalaatuja/merkkejä käytätte/suosittelette? Esim. omega- tai luomumunia jne.

• syön...

luomumunia eettisistä syistä ja kuulemani mukaan 5 kananmunaa viikossa on jonkinlainen raja. Olen kuullut myös 2 kananmunaa viikossa olevan "riittävästi"
        Riippunee muusta ruokavaliosta myös.

Syön kananmunia 1-3 kpl viikossa. Enempää ei tee mieli.

• voi syödä

huoletta päivässä, jos olet isohko niin vaikka kolme.

googleta, kananmunan kolesteroli ei ole epäterveellistä, siinä on sitä hyvää kolea.

englisbreakfast sisältää kaksi reilussa pekonissa paistettua kananmunaa ja reilusti pekonia pari leipää.
      ja iltapäivällä vähän olutta, niin kyllä siinä testot nousee, niin että jaksaa ja pitää riehua sitä jalkapalloa katsellessa...ärgh

• MunaManne

ite olen syönyt 4 munaa päivässä ja mitään ongelmia ei ole ollut veriarvoissa. Voi olla että on yksilöllistä, mutta mulla ainakaan ei ongelmia ja hyvää on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      158
      11059
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5278
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2493
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1741
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1604
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1216
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      976
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe