Kuppausklubi 3!!!

Appelsiini Ahteri

No niin, kun ylläpito tai jokin muu taho on tuntemattomasta syystä päättänyt poistaa kuppausketjun, niin ainoa toimenpide lienee uuden ketjun aloittaminen!

Ap:n luvalla tottakai, sinähän tämän meidän muiden tietouteen toit:)

Tilasin siis kuppini naturaidilta viime viikolla ja tänään olivat postiin tulleet. No, minä innoissani niitä hakemaan ja heti testaamaan.

Tuntui jokseenkin samalta kuin olin kuvitellutkin ja todellakin ne kohdat missä selluliittiä pahiten on, myöskin sattuivat eniten. Taitaa niillä alueilla olla vähän tavara jumissa, ja liikkeelle lähtö on vaikeampaa, mutta kyllä sen kestää. Mitäpä sitä ei nainen kauneutensa eteen kestäisi:) On niitä pahempiakin kipuja kestetty.

Sanokaas te joilla on tatuointeja että miten vertaisitte kuppaus"kipua". Minä en tiedä, mutta kuvittelisin sen olevan samalla asteikolla???

Lopetin homman siis puoli tuntia sitten, vielä ei ole valtavaa janon tai uupumuksen tunnetta, mutta sain ainakin nahkani punaiseksi... Koko hommaan vierähti 1 ja 1/2 tuntii. Älkää säikähtäkö! Tämä siksi että ei tekniikka ollut ihan hallussa ja suurimman osan ajasta kuppi oli irti:)

Älkääs hermostuko aloittelijat jos ei heti onnistu, minullakin viimeinen puolituntinen sujui vasta hyvin.

Niin, semmoista vielä että naturaidin 36,5 euron paketissa mukana tulevat käyttöohjeet eivät anna edes suuntaa selluliittihoitoon, mutta onneksi ap:n neuvot olivat koneelle tallennettuna. Niillä varmasti pärjaa:) KIITOS NIISTÄ SINULLE! Tämä tiedoksi niille jotka tilausta harkitsevat.

Katsotaan nyt kuinka tässä käy, tuloksia ja tunnelmia viimeistään viikon päästä.

Nähdään sellusiskot!

95

21859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niina--

      Ostin juuri nuo kupit, mutta tosiaan ohjeet uupuu. Olisko millään mahdollista että kopioisit ne ohjeet tänne? Jäi se 11 euron opas tilaamatta:(

      • Appelsiini Ahteri

        Hei, toivottavasti tämä nyt toimii...

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000012&conference=4500000000000399&posting=22000000016204202

        Tässä kuitenkin linkki ihka ensimmäiseen kuppausketjuun, sieltä olen ohjeeni löytänyt kun viestejä vain selaa. Ap:n vinkin tosi hyviä, ne tunnistaa :-D tästä nimimerkistä.

        Siltä varalta ettei tämä linkki toimi, tässä lyhyesti ohjeista(kopioitu tuosta ketjusta):

        Kupit ovat siis isoimmasta pienimpään A B C D
        isot kupit isoille lihaksille, pienet pienille

        A on tarkoitettu lähinnä lihasjännityksen hoitoon niskaan ja selkään.

        B ja C kuppaillaan jalat, vatsa, pakarat

        D rinta ja kasvot(huu jos uskaltaa)

        EI SAA KUPATA:

        alueet: kaula, kainalot, rintojen välinen alue
        jalkojen sisäpinta ja polvitaipeet

        jos;
        -verenvuototauti-hemofilia
        -leukemia
        -anemia
        -vaikeat iho-ongelmat
        -suonikohjut
        -alle 24t nyrjähdyksestä joka on aiheuttanut mustelmia
        -raskaana olevat, vain hennolla paiineella pienellä kupilla. EI koskaan vatsalle, eikä selkärankaan.
        -heikkokuntoisille aikuisille ja lapsille ei lapojen, selkärangan, nännien, sydämen eikä vatsan alueelle
        -verenohennuslääkitys
        -sukuelimet ja peräaukko( kuka käyttäiskään??)
        -suuret verisuonet ja lymfasuonistot

        Kuppaus:

        TAKAMUS lantiolta pakaran "keskiviivaan" päin edestakaisin. kuppi B ja C

        SELKÄ selkärangasta kylkiinpäin kuppi C
        (niska kuppi D)

        REIDET alhaalta ylöspäin B ja C

        POHKEET alhaalta ylöspäin D

        RINTA keskeltä sivuillepäin, nänneistä ylöspäin D
        (ei kuitenkaan ihan nännistä asti :-D )

        VATSA keskeltä sivuillepäin tai navasta lähtien ympyrää B ja C

        KÄSIVARRET kämmenestä kyynerpäähän D
        kyynerpäästä olkapäähän C

        hieronta-aika ei saisi ylittää 20min. Tässä ei kuitenkaan selviä, onko se maksimi kokonaisaika vai yhden kohdan käsittelyaika.

        Kupit pitää pestä käytön jälkeen, mutta ei juoksevalla vedellä. Säilytettävä valolta suojassa, mieluiten puuvillaisessa kankaassa.

        Hoidon jälkeen voi esiintyä väsymystä, janoisuutta. Hieronta parantaa suolentoimintaa ja poistaa nesteitä.

        Tuolla ketjussa myös muiden kuppajien huimia tuloksia!

        Itselläni nyt kaksi varvia takana, molemmilla kerroilla on tullut vähän höntti olo, siis rento ja unelias, mutta se vissiin kuuluu asiaan.


      • Laetetia
        Appelsiini Ahteri kirjoitti:

        Hei, toivottavasti tämä nyt toimii...

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000012&conference=4500000000000399&posting=22000000016204202

        Tässä kuitenkin linkki ihka ensimmäiseen kuppausketjuun, sieltä olen ohjeeni löytänyt kun viestejä vain selaa. Ap:n vinkin tosi hyviä, ne tunnistaa :-D tästä nimimerkistä.

        Siltä varalta ettei tämä linkki toimi, tässä lyhyesti ohjeista(kopioitu tuosta ketjusta):

        Kupit ovat siis isoimmasta pienimpään A B C D
        isot kupit isoille lihaksille, pienet pienille

        A on tarkoitettu lähinnä lihasjännityksen hoitoon niskaan ja selkään.

        B ja C kuppaillaan jalat, vatsa, pakarat

        D rinta ja kasvot(huu jos uskaltaa)

        EI SAA KUPATA:

        alueet: kaula, kainalot, rintojen välinen alue
        jalkojen sisäpinta ja polvitaipeet

        jos;
        -verenvuototauti-hemofilia
        -leukemia
        -anemia
        -vaikeat iho-ongelmat
        -suonikohjut
        -alle 24t nyrjähdyksestä joka on aiheuttanut mustelmia
        -raskaana olevat, vain hennolla paiineella pienellä kupilla. EI koskaan vatsalle, eikä selkärankaan.
        -heikkokuntoisille aikuisille ja lapsille ei lapojen, selkärangan, nännien, sydämen eikä vatsan alueelle
        -verenohennuslääkitys
        -sukuelimet ja peräaukko( kuka käyttäiskään??)
        -suuret verisuonet ja lymfasuonistot

        Kuppaus:

        TAKAMUS lantiolta pakaran "keskiviivaan" päin edestakaisin. kuppi B ja C

        SELKÄ selkärangasta kylkiinpäin kuppi C
        (niska kuppi D)

        REIDET alhaalta ylöspäin B ja C

        POHKEET alhaalta ylöspäin D

        RINTA keskeltä sivuillepäin, nänneistä ylöspäin D
        (ei kuitenkaan ihan nännistä asti :-D )

        VATSA keskeltä sivuillepäin tai navasta lähtien ympyrää B ja C

        KÄSIVARRET kämmenestä kyynerpäähän D
        kyynerpäästä olkapäähän C

        hieronta-aika ei saisi ylittää 20min. Tässä ei kuitenkaan selviä, onko se maksimi kokonaisaika vai yhden kohdan käsittelyaika.

        Kupit pitää pestä käytön jälkeen, mutta ei juoksevalla vedellä. Säilytettävä valolta suojassa, mieluiten puuvillaisessa kankaassa.

        Hoidon jälkeen voi esiintyä väsymystä, janoisuutta. Hieronta parantaa suolentoimintaa ja poistaa nesteitä.

        Tuolla ketjussa myös muiden kuppajien huimia tuloksia!

        Itselläni nyt kaksi varvia takana, molemmilla kerroilla on tullut vähän höntti olo, siis rento ja unelias, mutta se vissiin kuuluu asiaan.

        Kupit tulivat torstaina postissa ja olen nyt kaksi kertaa testannut. Erityisesti selkään tulee ihana lämmin olo.
        Muuten ei tunnu olevan vaikutusta.


    • kuppaaja

      Aloitin itsekin kuppauksen eilen ja nyt on kaksi urakkaa takana..Eilen tuli sellainen en nyt sanoisi että huimaava olo mutta hyvin rento noin puol tuntia kuppauksen jälkeen..tänõän en tuntenut enää mitään joka johtuu varmaan siitä että ettei ollut enää niin suuri shokki kropalle. Ajattelin mitata itseni viikon Päästä ja katsoa oliskisko mitään muutosta tapahtunut! Toivotaan! (ostin itselleni myös hoito-oppaan, siinä sanotaan että sisäreisiä ei tulisi kupata eikä käsivarsien alta koska niissä kulkevien imusuonien läpät voivat vaurioitua! Tämä siis tiedoksi niille joilla ei ole opasta =))

    • pinta remonttia

      Joo tosta kuppaus ajasta tosiaan ,se maksimi aika on se 20 minsaa.Se ei siis tarkoita että 20 minsaa toinen pakara ja 20 minsaa toinen ,vaan 20 minsaa kaiken kaikkiaan.
      Tämä alipaineella tapahtuva hierontahan on niin saakutintehokasta ja saa imunesteet liikkeelle ettei ole mitään järkeä tehdä sitä pidempään kuin maks se 20 minsaa.Tärkeää tässä ei niinkään ole se aika vaan tekemisen säännöllisyys.
      Itse hain nämä omat kuppini tuolta helsingin skattalta ja sain kyllä paketin mukana tosi selkeet ohjeet jopa niin selkeät että jätin sen 1o maksavan pikkukirjasen ostamatta.
      Mun ohjeissa oli ihan oma kohtansa just tohon selluliittiin.Kirjoitan sen nyt tähän.

      Käytä imukuppihierontaa vain 2-3 minuuttia kullekin alueelle.Hoidettava saattaa haluta pidempää hoitoa,mutta se ei ole suositeltavaa.
      Muista aloittaa hoito riittävän hitaasti ja kevyellä alipaineella.
      Käytä imukuppihierontaa 1-2 kertaa viikossa.Poikkeuksena on selluliittihieronta,jossa kuppeja käytetään useammin;käytä tällöin kuppeja päivittäin,aluksikerran päivässä muutaman viikon ajan ja tämän jälkeen kahdesti päivässä kolmen neljän viikon ajan.Jos iho on hyvin herkkä,aloita hitaammin ja harvemmin.Tarkoitus on AKTIVOIDA aineenvaihduntaa,älä siis käytä liian voimakasta alipainetta!
      Kun iho alkaa punoittaa on hyvä vaihtaa kohtaa.

      Tämä oli siis tekstiä maahantuojan pakettiin laittamasta ohjeesta.
      Ja sama asia toistuu netissäkin kun lukee juttua kuivakuppauksesta,liukukuppauksesta,imukuppihie-
      ronnasta.

      Itse olen nyt kuppaillut vajaan viikon( ma tulee tasan viikko) ja vaikka painoni ei ole pudonnut on jo 2 ihmistä tullut sanomaan kuinka hoikalta oikein näytänkään:)))
      Olen kuppaillut joka ilta sen 20 minsaa ,lähinnä reisiä,peffaa ja massua ja erityisesti massu on kutistunut.
      Mieskin tänä aamuna hämmästeli et jösses missäs se
      akan massu on,hih.
      Tää siis toimii=))Maanantaina on sitten eka mittaus kattellaan oks tullut muutoksia mittoihinkin.

      Kuppailemisiin=)

      • pinta remonttia

        No niin ,unohin sitten eilen mittailla mutta mittasin tänä aamuna noi reidet.
        Ja viikossa reisistä oli lähtenyt puolisenttiä kummastakin.Tämä siis viikon rauhallisilla 20 minsan kuppauksilla.
        Muita paikkoja en kauheesti mittaillut,mutta tuloksia näkyy muuallakin.
        Mulla on sellaset samettibyysat joita saa aina vääntämäl vääntää kii.
        No eilen sutasin lähes pesun karheet tiukat housut jalkaan ja ne vaan soljahti kii.
        Vatsan puolelle jäi kauheesti löysää jopa niin paljon että kämmen mahtui ihan helposti housun kauluksesta sisään.Ja peffasta housut roikku kans.
        Että kyllä tästä kropasta on jotain johonkin hävinnyt.

        Pakko se on uskoa nyt noita kommentteja mun kadonneesta mahasta:D

        Mites muilla kuppareilla?


    • sooda

      Mä kanssa alottelin tänään oman kuppausurakan.. Melkoista hommaa tosiaan! Tuli hieman huono olo jälkeenpäin, punainen nahka ja paljon pieniä verenpurkaimia.. On takapuoli aikamoisen näköinen, mutta mitä ei kauneuden puolesta tekisi. Onko muilla tullut noita verenpurkaumia? Niiden lähtöön menee varmaan muutama päivä, joten miten on kuppailun laita esim. huomenna? Taisi olla liian suuri imu, vai mitä? :)

      • kuppailuotus

        Hei, mullaki tullut niitä punaisia ja sinisiä "verenpurkaumia", ensin ajattelin, että raskausarvet ilmestyivät! Onko sinullakin sellaisia pieniä viirumaisia mustelmia?


      • sooda
        kuppailuotus kirjoitti:

        Hei, mullaki tullut niitä punaisia ja sinisiä "verenpurkaumia", ensin ajattelin, että raskausarvet ilmestyivät! Onko sinullakin sellaisia pieniä viirumaisia mustelmia?

        Mä tosiaan tänään kuppasin ensimmäistä kertaa, joten ehkä vielä tulee huomenna lisää mustelmia näkyviin. Nyt mun takapuoli on kuin jonkun rokon kourissa ;) Ei mitään viirumaista, vaan hirveesti erikokoisia (suht pieniä) sinipunaisia verenpurkaumia. Aivan järkyttävän näköinen! Osaako kukaan sanoa, pitääkö mun nyt odotella että jäljet lähtevät, ennenkuin voin uudestaa kuppailla? Seuraavalla kerralla otan kyllä vähän hellävaraisemmin.. Tottuuko iho käsittelyyn ajan kuluessa?


      • pinta remonttia
        sooda kirjoitti:

        Mä tosiaan tänään kuppasin ensimmäistä kertaa, joten ehkä vielä tulee huomenna lisää mustelmia näkyviin. Nyt mun takapuoli on kuin jonkun rokon kourissa ;) Ei mitään viirumaista, vaan hirveesti erikokoisia (suht pieniä) sinipunaisia verenpurkaumia. Aivan järkyttävän näköinen! Osaako kukaan sanoa, pitääkö mun nyt odotella että jäljet lähtevät, ennenkuin voin uudestaa kuppailla? Seuraavalla kerralla otan kyllä vähän hellävaraisemmin.. Tottuuko iho käsittelyyn ajan kuluessa?

        Joo ne sellaset pienet verenpurkaumat(viirumaiset)tulee siitä kun imu on liian kova ja liukastetta liian vähän.Itse ainakin sain tuohon vasempaan reiteen sellasia kun oli liian vähän liukastetta.Se imu ja liike vaurioittaa pikkuisia pintaverisuonia jos iho on liian kuiva.
        Ne sellaiset isohkot kunnon mustelmat taasen mun oikeessa perskannikassa johtunee todellakin liian suuresta imusta (alku innostuksen huumassa imuttelin kuin pahasellakin imurilla)jolloin kuppia oli jo vaikea liikutellakin ihossa ja kun kuppi jämähti paikalleen oli tuloksena komia mustelma.
        Nyt tästä opiksi ottaneena ,kuppaan kohtuu imulla(imun ei tule sattua tai tuntua muuten pahalta) ,kunnon liukkari määrällä(eros silikoni liukaste sinkkarista) ja vain sen maks 20 minsaa joka puolelta kehoa(perse,massu,reidet ja jenkat).
        Olen kyllä jatkanut kuppailua vaikka tulikin noita mustelmia,mutta koitan pikkasen väistellä niitä ja ottaa iisimmin.
        Mulla on tossa perskannikassa toi äly pahan näkönen mustelma ja veikkaan et kyllä siinä pari vkoa menee et se häviää.Noi pienemmät purkaumat lähtenee varmaan alle viikossa.
        Kivaa oli myös se että mun äitee kävi äsken kylässä ja sekin hämmästeli mitä mun massulle on tapahtunut=)))

        Kuppaus jatkukoon!


      • sooda
        pinta remonttia kirjoitti:

        Joo ne sellaset pienet verenpurkaumat(viirumaiset)tulee siitä kun imu on liian kova ja liukastetta liian vähän.Itse ainakin sain tuohon vasempaan reiteen sellasia kun oli liian vähän liukastetta.Se imu ja liike vaurioittaa pikkuisia pintaverisuonia jos iho on liian kuiva.
        Ne sellaiset isohkot kunnon mustelmat taasen mun oikeessa perskannikassa johtunee todellakin liian suuresta imusta (alku innostuksen huumassa imuttelin kuin pahasellakin imurilla)jolloin kuppia oli jo vaikea liikutellakin ihossa ja kun kuppi jämähti paikalleen oli tuloksena komia mustelma.
        Nyt tästä opiksi ottaneena ,kuppaan kohtuu imulla(imun ei tule sattua tai tuntua muuten pahalta) ,kunnon liukkari määrällä(eros silikoni liukaste sinkkarista) ja vain sen maks 20 minsaa joka puolelta kehoa(perse,massu,reidet ja jenkat).
        Olen kyllä jatkanut kuppailua vaikka tulikin noita mustelmia,mutta koitan pikkasen väistellä niitä ja ottaa iisimmin.
        Mulla on tossa perskannikassa toi äly pahan näkönen mustelma ja veikkaan et kyllä siinä pari vkoa menee et se häviää.Noi pienemmät purkaumat lähtenee varmaan alle viikossa.
        Kivaa oli myös se että mun äitee kävi äsken kylässä ja sekin hämmästeli mitä mun massulle on tapahtunut=)))

        Kuppaus jatkukoon!

        Helpottavaa kuulla, että muillekin on tullut moisia kiusakappaleita! No kunhan häviävät parissa viikossa, kun olis saunailta tiedossa :) Ei olis kauhean kiva mennä, jos näyttää siltä, että perskannikat on saaneet ankarasti turpiinsa.
        Ehkä mä ootan muutaman päivän, kun niitä tosiaan on niin paljon, että väistely on mahdotonta..


      • Appelsiini-Ahteri
        sooda kirjoitti:

        Helpottavaa kuulla, että muillekin on tullut moisia kiusakappaleita! No kunhan häviävät parissa viikossa, kun olis saunailta tiedossa :) Ei olis kauhean kiva mennä, jos näyttää siltä, että perskannikat on saaneet ankarasti turpiinsa.
        Ehkä mä ootan muutaman päivän, kun niitä tosiaan on niin paljon, että väistely on mahdotonta..

        Mulle ei kolmen kerran jälkeen ole vielä mustelmia tullut, imu on kyllä aika napakka ja uskon että se riittää, kuten tuossa aikaisemmin kerrottiin että sattua ei saa. Kyllä se vähän kirpaisee, toisista kohdista enemmän, vaikka imu olisi kokoajan sama.

        Eikai se ettei mustelmia tuu ole mikään este sellun sulamiselle, tuskimpa. Mulle tulee kyllä muutenkin aika vaikeesti mustelmia, saa oikein kunnolla kolauttaa ennen kun jälkeä tulee.


      • pinta remonttia
        Appelsiini-Ahteri kirjoitti:

        Mulle ei kolmen kerran jälkeen ole vielä mustelmia tullut, imu on kyllä aika napakka ja uskon että se riittää, kuten tuossa aikaisemmin kerrottiin että sattua ei saa. Kyllä se vähän kirpaisee, toisista kohdista enemmän, vaikka imu olisi kokoajan sama.

        Eikai se ettei mustelmia tuu ole mikään este sellun sulamiselle, tuskimpa. Mulle tulee kyllä muutenkin aika vaikeesti mustelmia, saa oikein kunnolla kolauttaa ennen kun jälkeä tulee.

        Niin tosiaan ,se on kans tosi yksilöllistä.Mulle tulee tosi helposti,ei tartte isoakaan muksausta tulla ,kun jo on mustelma.Johtunee ohuesta verestä...
        Joo ja kun kohtuu imulla imuttaa ,niin että kivalta tuntuu ja tekee sen säännöllisesti niin kyllä toimii.


    • sellusatu

      Taitaa toimia nämä kupit! Ihan ku olis jo vähän sellut sulanu, olen kuppaillu muutaman viikon on/off, välillä taukoja mustelmien takia. Nyt kuitenkin vaihdoin suihkussakuppailun (saippua vesi) sohvallakuppailuun (vaseliini perusvoide) ja on paljon miellyttävämpää edelliseen verrattuna. ei satu eikä tuu mustelmia, pieniä verenpurkaumia kylläkin mut aika vähän.

      sellua ollu kymmenisen vuotta ja aika tiukassa on joten en oletakaan että parissa viikkossa lähtis. Hitaasti mutta varmasti se kuitenkin sulaa. Hip hei!!

      • samasta

        selluliitti-imukupista, jonka testitulokset julkaistiin juuri Kunto -lehdessä?

        Suosittelen lehden lukemista, sillä siellä on verrattu 10 eri selluliitin poistotoimenpidettä ja kuvat puhuvat puolestaan.


      • pinta remonttia
        samasta kirjoitti:

        selluliitti-imukupista, jonka testitulokset julkaistiin juuri Kunto -lehdessä?

        Suosittelen lehden lukemista, sillä siellä on verrattu 10 eri selluliitin poistotoimenpidettä ja kuvat puhuvat puolestaan.

        no mulla on noi keep fit jar-merkkiset kiinalaiset kumikupit ja niiden mukana tuli 6 vkon selluliitti hieronta ohjeet.
        En usko et ne on siellä lehden toimituksessa käyttäneet kuppeja ohjeiden mukaisesti tuota 6 vkoa.
        Mulla lähti jo ekalla viikolla puolisenttiä per reisi ja vatsan ympäryskin on noin puolellatoista sentillä pienentynyt.
        sanokoot kuntoplus lehti mitä vaan niin kyllä tää tuntuu olevan aika tehokasta eikä vaan mulla vaan aika monilla muillakin.
        Eikä nää oo vaan mitkään sellukupit kyllä näillä voi muutenkin vaan hieroa ,laukaista niska jännitykset ja päänsäryt poistaa:))


      • sellusatu
        samasta kirjoitti:

        selluliitti-imukupista, jonka testitulokset julkaistiin juuri Kunto -lehdessä?

        Suosittelen lehden lukemista, sillä siellä on verrattu 10 eri selluliitin poistotoimenpidettä ja kuvat puhuvat puolestaan.

        ei kyllä ollu samat, mulla sellaset siniset. Ostin sen kunto -lehden mut en kyl usko et niitä kuppeja on käytetty oikein. toisaalta, testaaja oli muistaakseni 38v. nainen joten kai vaikuttaavat eri tavalla ja eri vauhtia kun jo sen ikäsellä on muutenkin aineenvaihdunta hitaampaa kun parikymppisillä. sen ikäsellä saattaa olla et sellua on ollu vuosikymmeniä joten eikai ne kuudessa viikossa lähe. mullakin ensin vaan iho pehmeni samettiseksi ja sit vasta rupes muhkurat häviimään, kupattu on siis kuukauden verran muutama kerta viikossa.


    • voide on öljytön?

      siitäkö että siinä lukee aqua? Kertokaa etten vaan pilaa kuppejani!!!

      • elviira313

        Moi kaikki! Eksyin tänne sivuille ja tätä kautta vanhaan Aplari-Ahterin laittamaan linkkiin ja innostuin aiheesta niin, että tilasin just itselleni kupit!!! Kyllä täällä on ollut niin kannustavaa tekstiä, että enhän mä voi olla kokeilematta sitä... Toivottavasti ei kestä kauan kustilla polkea, että pääsisin heti kokeilemaan. Palaillaan asiaan kunhan vaan pääsen tositoimiin :)


      • wanda23
        elviira313 kirjoitti:

        Moi kaikki! Eksyin tänne sivuille ja tätä kautta vanhaan Aplari-Ahterin laittamaan linkkiin ja innostuin aiheesta niin, että tilasin just itselleni kupit!!! Kyllä täällä on ollut niin kannustavaa tekstiä, että enhän mä voi olla kokeilematta sitä... Toivottavasti ei kestä kauan kustilla polkea, että pääsisin heti kokeilemaan. Palaillaan asiaan kunhan vaan pääsen tositoimiin :)

        No niin!Nyt on sitten meitsikin liittyny teidän kuppausklubiin :-D Eli posti kolisi tänään ja nyt vain kokeilemaan..Ihanaa lukea kaikkien kannustavia viestejä!!!Tuntuu että vois vihdoinkin pääsä eroon tuosta alavatsan pömpöstä ja jenkkakahvoista..Palaamisiin!


      • Kupkup
        wanda23 kirjoitti:

        No niin!Nyt on sitten meitsikin liittyny teidän kuppausklubiin :-D Eli posti kolisi tänään ja nyt vain kokeilemaan..Ihanaa lukea kaikkien kannustavia viestejä!!!Tuntuu että vois vihdoinkin pääsä eroon tuosta alavatsan pömpöstä ja jenkkakahvoista..Palaamisiin!

        Itse olen kuppaillut kohta 2vkoa ja on kyllä tehonnut. Reidet ovat ennen olleet todella selluisia, nyt hieman vähentynyt muhkuraisuus. En kyllä ole mitannut ympäryysmittoja tai mitään. Olen kuppaillut reisiä, pyllyä ja jenkkoja.

        Itselleni tulee mustelmia todella helposti, ja ei mitenkään yllättäen niitä tuli urakalalla kuppaamisesta, etenkin alussa. Nyt vähän rauhoittunut. Aloin noin viikon kuppaamisen jälkeen hieromaan Trombosol-mustelmasalvaa mustelmiin aina kuppauksen jälkeen, ja kun trmobosol oli ihmeytynyt, hieroin Goodbye cellulite voidetta koko alueelle. Aiheuttaa lievän punoituksen ja kuumotuksen tunteen noin 10-15min mutta mustelmat pysyvät paremmin poissa, ja iho on tosi pehmeä. En tiedä uskonko selluvoiteeseen, mutta se tuli ostettua kun halusin testata ja nyt ajattelin käyttää kuurina joka päivä kunnes tuubi loppuu. Ei kai siitä haittaakaan ole..

        Kuppaamisen toivon selluliitinpoiston lisäksi auttavan mun alaraajojen turpoamiseen. Epäilen, ettei nesteet liiku kuten niiden pitäisi alaraajoissa. Tämän "kuurin" aikana olen myös popsinut Venastat-nimistä luonnonlääkkettä (saa apteekista), jotka parantaa alaraajojen nesteenkiertoa. Ovat nekin auttaneet, jalat turpoavat vähemmät pitkän työpäivän jälkeen.


    • Appelsiini-Ahteri

      Huomenna olisi sitten ensimmäinen mittauspäivä. Tänään vielä kerran kuppailen ja aamulla mittaan. Toivottavasti olis jotain lähteny, mut ellei ole niin on tästä kuitenkin ollut joain hyötyä. Suoli on todellakin toiminut paremmin ja iho tuntuu silkkiseltä. Muhkurat eivät ole tasoittuneet ainakaan silminnähtävästi, tai ehkä sittenkin...

      Hankalaa kun on kuullut niin paljon hyvää et on vaikee erottaa onko kyseessä oikeita tuloksia vai onko vaan joukkosukkessio iskeny, mutta hyvältä kuitenkin tuntuu.

      Onko teillä muilla muuten tapahtunut vastaavaa: Kolme ensimmäistä kertaa ottivat paljon enemmän, jos nyt voi sanoa että, kipeää. Nyt viimeiset kerrat eivät lainkaan. Imu on kyllä sama, ahkä vähän heikompi, mutta paljon helpommin tuntuu et veri lähtee kiertämään. Iho punertuu jo pienestäkin imusta. Sitä kuppia siirtäessä näkyy kuinka pienet verisuonet täyttyy, se puna ikäänkuin seuraa heti sitä kuppia ja säilyykin nykyään pitempään. Näin vissiin pitikin käydä.

      Mutta huomenna sitten mittoja, nähdään siskot:)

      • Appelsiini-Ahteri

        Mittasin äsken kaikki paikat, mutta ei paljoa muutosta ollut tapahtunut. Vain vatsasta ja kahvoista oli lähtenyt pari milliä, mutta ei tässä lannistumaan kannata alkaa.

        Olo on hyvä ja todellakin kevyempi, joten senkin takia jo kannattaa jatkaa ja lisäksi tuleva viikko ei ole yhtä hankala kun on tekniikkakin jo hallussa.

        Uni on kyllä parantunut ja suoli toimii tavallista "tehokkaammin". Niistä mustelmista vielä: olen viime päivien aikana saanut oman osani, taisin innostua liikaa ja nyt on pikkuriikkisiä mustelmia ulkoreisissä ja pohkeissa, mutta eipä nuo menoa haittaa. Eivät ole kipeitä eivätkä edes kovin tummia, joten voi surutta kupata niiden ylikin.

        Kuppailemisiin siskot:)


    • Kuppuri

      No niin nyt ensimmäisen kuppausviikon jälkeen mittailin itseni ja voin sanoa että positiivisia oli tulokset =)

      vyötärö: 65--->64cm
      Navan päältä:71--->70.5cm
      Jenkat:77---->77cm
      lantio/peppu,levein kohta:95--->95cm
      Reisi takapuolen alta O/V. 55/55--->54/54
      Reisi alempaa(yhden tietyn luomen kohdalta=))O/V
      46.5/46-->45/45.5

      Käyn salilla 4krt vko:ssa ja syön aika "hyvin" mutta silti on sellua kiertynyt vuosien saatossa (hieman näkyvää) takapuolen alle ja puristamalla koko reisissä..Reisien etuosat tuntuvat huomattavasti kiinteimmiltä kuin viikko sitten =)Mittailen taas viikon kuluttua uudelleen!
      Tsemppiä kaikille!

      • kuppailuotus

        Viikko takana nyt, ihan mustelmilla olen mutta sellut ovat silentyneet omasta mielestäni ainakin:D kun puristan reisiä tulee ihan pieni palloja näkyviin, vaikka ennen sellut olivat suurempia muhkuroita. eikö näin juuri kuuluisi tapahtua että "sellupallojen" koko pienenee ja lopulta sulavat pois( toivottavasti!!:D) en kuppaa senttien takia vaan siksi että sellut lähtevät pois, mahasta on kuitenkin lähtenyt viikon aikana 4 cm pois , mutta ongelmakohdastani eli pepusta ja reisistä ei ole mitta muuttunut, kuitenki olen tyytyväinen sillä iho on muuttunut paljon sileämmäksi! eli ei kannata sinne mittanauhaan vain katsella sillä tarkoitushan on muhkuroiden hävittäminen ;) kuppuri muuten, kuinka pitkä olet? on sinulla ainakin hoikka vyötärö :)


      • kuppari!
        kuppailuotus kirjoitti:

        Viikko takana nyt, ihan mustelmilla olen mutta sellut ovat silentyneet omasta mielestäni ainakin:D kun puristan reisiä tulee ihan pieni palloja näkyviin, vaikka ennen sellut olivat suurempia muhkuroita. eikö näin juuri kuuluisi tapahtua että "sellupallojen" koko pienenee ja lopulta sulavat pois( toivottavasti!!:D) en kuppaa senttien takia vaan siksi että sellut lähtevät pois, mahasta on kuitenkin lähtenyt viikon aikana 4 cm pois , mutta ongelmakohdastani eli pepusta ja reisistä ei ole mitta muuttunut, kuitenki olen tyytyväinen sillä iho on muuttunut paljon sileämmäksi! eli ei kannata sinne mittanauhaan vain katsella sillä tarkoitushan on muhkuroiden hävittäminen ;) kuppuri muuten, kuinka pitkä olet? on sinulla ainakin hoikka vyötärö :)

        Hei!

        Kiva kuulla että olet saanut positiivisia tuloksia aikaan =)
        Olen 163cm ja painan 51kg(52kg vielä viime viikolla,on kai kuppaus vienyt nesteitä mennessään??)Tarkoitukseni ei ole todellakaan laihduttaa vaan saada noita ikäviä pahkuroita sulamaan! OLEN HYVIN HENTOLUINEN ja päärynän muotoinen =)


      • Nimetön
        kuppari! kirjoitti:

        Hei!

        Kiva kuulla että olet saanut positiivisia tuloksia aikaan =)
        Olen 163cm ja painan 51kg(52kg vielä viime viikolla,on kai kuppaus vienyt nesteitä mennessään??)Tarkoitukseni ei ole todellakaan laihduttaa vaan saada noita ikäviä pahkuroita sulamaan! OLEN HYVIN HENTOLUINEN ja päärynän muotoinen =)

        Voi vitsi teillä on kannustavia tuloksia!!! Sain eilisiltana tekstiviestin, että kamppeet ovat huomenna noudettavissa postista - arvatkaa vaan, aloitanko saman tien! Mullakaan ei tarkoitus ole kauheasti laihtua, mutta noista kuhmuroista olisi kiva päästä eroon. No eihän se tietysti haittaa, jos jokunen senttikin lähtisi... :) Mutta katsotaan, hiljaa hyvä tulee! Palaillaan asiaan...


      • elviira313
        Nimetön kirjoitti:

        Voi vitsi teillä on kannustavia tuloksia!!! Sain eilisiltana tekstiviestin, että kamppeet ovat huomenna noudettavissa postista - arvatkaa vaan, aloitanko saman tien! Mullakaan ei tarkoitus ole kauheasti laihtua, mutta noista kuhmuroista olisi kiva päästä eroon. No eihän se tietysti haittaa, jos jokunen senttikin lähtisi... :) Mutta katsotaan, hiljaa hyvä tulee! Palaillaan asiaan...

        ...viesti oli siis multa... Mutta kun kämmäilen täällä vielä näitten systeemien kanssa :)


      • sooda

        Ensimmäinen kuppailuviikko takana huomenna. Oon tosi yllättyny tuloksista jo nyt. Tekemistä vielä riittää, mutta tää on hyvä alku.
        Suuremmista mustelmistakin olen päässyt, iho on sileämpi. Trombsosolia laitoin minäkin pahimpiin alun mustelmiin ja se auttoi hyvin. Totesin vaan, että aika sottaista hommaa läträtä rasvan kanssa, jota ekan viikon aikana kului ihan hirveesti! Rasvaa täynnä oleva kuppi liuskahti välillä kädestä ja pomppi ihanasti lattialle.. Eilen kokeilin ekan kerran suihkun yhteydessä ( en suihkun alla) ja se toimi paremmin. Varsinkin kun mun kuppausaika ei ole kuin n.15min, kun kuppailen reidet ja pyllyn.
        Jatketaan samaan malliin, kiva lueskella teidän kaikkien kokemuksia!


      • :-D
        sooda kirjoitti:

        Ensimmäinen kuppailuviikko takana huomenna. Oon tosi yllättyny tuloksista jo nyt. Tekemistä vielä riittää, mutta tää on hyvä alku.
        Suuremmista mustelmistakin olen päässyt, iho on sileämpi. Trombsosolia laitoin minäkin pahimpiin alun mustelmiin ja se auttoi hyvin. Totesin vaan, että aika sottaista hommaa läträtä rasvan kanssa, jota ekan viikon aikana kului ihan hirveesti! Rasvaa täynnä oleva kuppi liuskahti välillä kädestä ja pomppi ihanasti lattialle.. Eilen kokeilin ekan kerran suihkun yhteydessä ( en suihkun alla) ja se toimi paremmin. Varsinkin kun mun kuppausaika ei ole kuin n.15min, kun kuppailen reidet ja pyllyn.
        Jatketaan samaan malliin, kiva lueskella teidän kaikkien kokemuksia!

        Kiva yllätys että kuppausklubi on saanut jatkoa. Ihmettelen tosiaan minkätakia aiemmat ketjut on poistettu!!!

        Hitto, vähän mua nyt harmittaa etten oo ottanut yhteyttä noihin myymälöihin provitoitten toivossa hihhih. Tässähän olis voinut rikastua samalla ! Bisnesvaisto ei vissiinkään pelaa.

        Mulla on mitat säilyneet samana kuin mihin ne sain kuppauksen tuloksena. Nyt ajattelin testata saisko vielä jostai jotain tiristettyä pois. Ei tosin varmaan lähde, koska eihän mulla ole selluakaan :-D !

        kuppailuintoa kaikille! Kesän koittaessa taas muutama suomineito on siloisempi ;-)

        ap :-D


      • :-D
        :-D kirjoitti:

        Kiva yllätys että kuppausklubi on saanut jatkoa. Ihmettelen tosiaan minkätakia aiemmat ketjut on poistettu!!!

        Hitto, vähän mua nyt harmittaa etten oo ottanut yhteyttä noihin myymälöihin provitoitten toivossa hihhih. Tässähän olis voinut rikastua samalla ! Bisnesvaisto ei vissiinkään pelaa.

        Mulla on mitat säilyneet samana kuin mihin ne sain kuppauksen tuloksena. Nyt ajattelin testata saisko vielä jostai jotain tiristettyä pois. Ei tosin varmaan lähde, koska eihän mulla ole selluakaan :-D !

        kuppailuintoa kaikille! Kesän koittaessa taas muutama suomineito on siloisempi ;-)

        ap :-D

        Vielä pitää mainita, että senttien tuijottaminen ei ole se pääasia, vaan se että muhkurat katoaa!!!
        Esim jos on hoikka ihminen ja nestetasapaino kunnossa, niin on turha odottaa mitään suuria mittauksellisia tuloksia.

        Vinkkinä antaisin että kannattaa ottaa itsestä kuva mahdollisimman alussa...pahimmasta paikasta kirkkaassa valossa jotta muhkurat näkyy kunnolla. Sitten voi verrata siitä mitä on saanut aikaiseksi.
        Mää en tajunnut ottaa kuvaa :-( . Tosin oon saanut sit muuten palautetta selluttomista sääristäni ja pepusta ;-)

        ap :-D


      • kuppailuotus
        :-D kirjoitti:

        Vielä pitää mainita, että senttien tuijottaminen ei ole se pääasia, vaan se että muhkurat katoaa!!!
        Esim jos on hoikka ihminen ja nestetasapaino kunnossa, niin on turha odottaa mitään suuria mittauksellisia tuloksia.

        Vinkkinä antaisin että kannattaa ottaa itsestä kuva mahdollisimman alussa...pahimmasta paikasta kirkkaassa valossa jotta muhkurat näkyy kunnolla. Sitten voi verrata siitä mitä on saanut aikaiseksi.
        Mää en tajunnut ottaa kuvaa :-( . Tosin oon saanut sit muuten palautetta selluttomista sääristäni ja pepusta ;-)

        ap :-D

        Heippa ap! tuli mieleen kysyä, että kuinka kauan sun piti kupata, jotta kaikki sellut lähti? olen nyt kupannut viikon ja ajattelin jatkaa vielä sen kolme viikkoa että tulee 4 täyteen. viikon aikana on iho sileentyny ja muhkurat pienentyneet aika huomattavasti (ainakin omasta mielestä:D) tosin mulla kertyy kaikki alavartaloon, eli tarvitaan vaan kärsivällisyyttä:D oon 173cm ja 63kg, eli ihan normaalipainoinen, mutta ku pylly ja reidet on sellasia sellusäiliöitä että... :D


      • :-D
        kuppailuotus kirjoitti:

        Heippa ap! tuli mieleen kysyä, että kuinka kauan sun piti kupata, jotta kaikki sellut lähti? olen nyt kupannut viikon ja ajattelin jatkaa vielä sen kolme viikkoa että tulee 4 täyteen. viikon aikana on iho sileentyny ja muhkurat pienentyneet aika huomattavasti (ainakin omasta mielestä:D) tosin mulla kertyy kaikki alavartaloon, eli tarvitaan vaan kärsivällisyyttä:D oon 173cm ja 63kg, eli ihan normaalipainoinen, mutta ku pylly ja reidet on sellasia sellusäiliöitä että... :D

        Minä kuppasin jokapäivä 5vk (tosin välissä oli pienimuotoinen leikkaus, jonka takia olin muistaakseni 3pv tauolla vatsan osalta).
        Siinä ajassa ne lähti ja ovat pysyneet poissa, kun kuppaan kerran viikossa.
        Välillä olen kupannut kuuriluontoisesti joka toinen päivä, koska se parantaa verenkiertoa niin mukavasti. Olen talvisin tosi viluinen.

        ap :-D


    • Appelsiini-Ahteri

      Nyt sitten talven tuiskut sai otteeeseensa. Ensimmäinen kunnon talvimyräkkä, ja mulla heti korvatulehdus ja kuumetta. Eilen jäi kuppaukset välistä väsymyksen vuoksi, ajattelin että jatkan tänään, no aamulla heräsin kuumeeseen... Sitä se vetämätön olo eilen enteili.

      Nyt jokatapauksessa kuppaustauolla kunnes paranen. Toivottavasti maanantaina jo hommaan kykenen. Nyt pitää vain ottaa rauhallisesti ja toivoa pikaista parantumista.

      Seuraavat tulokset siirtynevät nyt muutamalla päivällä:(

    • Tania Dania

      Tosi mukavaa kun tää aihe on taas esillä =) Olikin pitkän aikaa hiljaista. Aikaisemmin olen vain taustalla seuraillut juttuja ja nyt sitten tänään aloitin itsekin imuttelun :D Toivottavasti toimii!!

      Mitä te muuten yleensä syötte päivän aikana? Onko kenties ruokatottumukset muuttuneet kuppailun/tulosten myötä? Entä muu liikunta?

      Entä minkä ikäsiä, pituisia ja painoisia olette?

      • Appelsiini-Ahteri

        Hei,

        itse olet 22 vuotias, noin 170cm ja 64-65kg.

        Ennen kesää olis tarkoitus vähän tuota painoakin pudottaa...siihen kuuteenkymppiin, niin sitten olis hyvä. Tästä johtuen olen nyt jonkin aikaa ollut painonvartijoiden extra-ohjelmalla, sillä jossa syödään niiden eriväristen ruutujen mukaan.

        Olen kuitenkin ihan rauhallisin mielin pitänyt myös herkkupäiviä, (tänään juuri:)...njam njam...) koska tiputettavaa painoa on niin vähän ja mitään kiirettä ei ole. Joskus herkkupäiväkin venyy pariksi päiväksi...

        Toisin sanoen ihan normalisti olen syönyt, niitä kevyempiä vaihtoehtoja vain valinnut ja turhaa ruoan napsimista vähentänyt.

        Tätä ruokatottumusta olen harrastanut jo paljon ennen kuppaamista, eli ei muutoksia. Ei myöskään muutoksia liikuntaan (edelleen nollassa...) Liikuntaa en voi sietää! Hyvä jos portaita viitsin hissin sijasta käyttää...jos ei ole kantamuksia... Liikuntaa pitäis jo ihan luustonkin kannalta harrastaa...pitäis ja pitäis...:)

        Mun kohdalla ainakin näkee et auttaako juuri kuppaus, koska en ole elämäntyyliini mitään muutoksia tehnyt. Kuppaus ei ole varmaan mulla niin tehokasta kuin muilla, mutta mulla ei olekaan kiirettä.


      • Kuppuri

        Heippa ja tervetuloa joukkoomme!

        Aloitin kuppauksen 1,5vkoa sitten ja mittaan itseni aina torstaisin. Tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen tuloksiini =) Olen urheillut kuntosalilla nyt neljä vuotta ja ruokavalioni on sen mukana muuttunut aika terveelliseksi, yksi herkuttelupäivä toki viikkoon mahtuu! Olen 163cm ja painan 51kg joten painoa en ole pudottamassa mutta haluaisin olla kiinteämpi etenkin reidet ja takamus..sinne on kiertynyt hieman näkyvää sellua tässä vuosien varrella ja tarkoitus olisi päästä siitä eroon!!


      • Kuppuri

        ja kerrothan sitten tuloksista! =)


    • Tania Dania

      Alaselän-jenkkojen alue on kyllä kivuliasta imutella.. vaikka käytän vain toiseksi pienintä kuppia.. ja sen lisäksi kädet puutuu tosi äkkiä.. niin ja niska :( Toivottavasti tuohon tottuisi äkkiä.. ettei vaan jää kupit kaapin nurkaan!

      Olisko teillä hyviä neuvoja tuon alueen kuppaamiseen?

      Ai niin, mustelmia ei ole vielä tullut :D

      • :-D

        enemmän voidetta, jotta kuppi liukuu helpommin.
        Kokeile myös toiseksi isointa kuppia. Saattaa olla, että se imu ei tunnu niin pahalle, kun se kuppi ottaa isommalta alueelta.
        Jos tuntuu kamalan vaikealle sen alueen kuppaus, niin jätä vähemmälle ja keskity reisiin ja takamukseen...ettei mene innostus ;-).


        ap


      • elviira313
        :-D kirjoitti:

        enemmän voidetta, jotta kuppi liukuu helpommin.
        Kokeile myös toiseksi isointa kuppia. Saattaa olla, että se imu ei tunnu niin pahalle, kun se kuppi ottaa isommalta alueelta.
        Jos tuntuu kamalan vaikealle sen alueen kuppaus, niin jätä vähemmälle ja keskity reisiin ja takamukseen...ettei mene innostus ;-).


        ap

        mäkin sain kuin sainkin viimein eilen kuppini postista ja kokeilin niitä samantien. Olin kuvitellut, että se olisi ollut kivuliaampaa ja aloinkin miettiä, että teenkö sittenkään oikein... Mutta kyllä ihan mukavasti reidet punotti kuitenkin ja tunsin suorastaan, miten sellut vaan sulaa pois :) Ajattelin, etten taida jaksaa mittailla noita koipiani, kun tarkoitus ei ole niitä kuitenkaan erityisemmin laihduttaa, vaan saada muhkurat pois.

        Katsotaan, miten tämä tästä lähtee käyntiin!


    • Tania Dania

      Eli kuten otsikkokin kertoo; mihin aikaan kuppailette? Entä kuinka paljon juotte vettä? Onko sillä veden juonnilla jokin tarkoitus.. meinaan vaan ku ei mulle tule mitään janoista oloa... Teenköhän jotain väärin..

    • Tania Dania

      Te jotka käytätte imutteluun liukkaria niin minkä merkkistä käytätte? Onko Klick hyvä?

      • pinta remonttia

        mä ostin sinkkarista sellaista eros merkkistä oikein riittoisaa silikonipohkaista liukkaria ja tuosta nesteen juomisesta sen verran ,että mä juon pelkkää vettä jo päivässä 3 litraa joten ei mullekaan pääse varsinaisesti jano iskee vaikka kuppais kuinka.


      • :-D
        pinta remonttia kirjoitti:

        mä ostin sinkkarista sellaista eros merkkistä oikein riittoisaa silikonipohkaista liukkaria ja tuosta nesteen juomisesta sen verran ,että mä juon pelkkää vettä jo päivässä 3 litraa joten ei mullekaan pääse varsinaisesti jano iskee vaikka kuppais kuinka.

        kuppaan ennen suihkua...
        Vettä juon päivittäin 2-4litraa, joten en ole sitä lisännyt.
        Kaikkia ei janota se kuppaus. Ei silti tarkoita ettei tekisi oikein. Ihmiset ovat vain erilaisia.
        Runsas veden juominen on elimistölle hyväksi muutenkin.
        Minä juon 2-4litraa päivässä.

        ap


      • kuppelis
        :-D kirjoitti:

        kuppaan ennen suihkua...
        Vettä juon päivittäin 2-4litraa, joten en ole sitä lisännyt.
        Kaikkia ei janota se kuppaus. Ei silti tarkoita ettei tekisi oikein. Ihmiset ovat vain erilaisia.
        Runsas veden juominen on elimistölle hyväksi muutenkin.
        Minä juon 2-4litraa päivässä.

        ap

        Luin eilen ihan innoissani näitä teidän tuloksia ja tilasimpa sitten naturaidilta ittellenikin kupit. Vihdoinkin sellusta eroon!! Ja kesällä uskaltaa mennä rannalle!!:D

        Sattuisiko joku muuten tietämään että käykö tavan vaseliini tuohon kuppaamiseen vai onko ostettava jotain muuta?

        malttamattomana kuppejaan odotellen,
        kuppelis


      • orig.mursuliini
        kuppelis kirjoitti:

        Luin eilen ihan innoissani näitä teidän tuloksia ja tilasimpa sitten naturaidilta ittellenikin kupit. Vihdoinkin sellusta eroon!! Ja kesällä uskaltaa mennä rannalle!!:D

        Sattuisiko joku muuten tietämään että käykö tavan vaseliini tuohon kuppaamiseen vai onko ostettava jotain muuta?

        malttamattomana kuppejaan odotellen,
        kuppelis

        Itse käytin valkovaseliinia; paikallisesta apteekista kun ei muuta sopivaa löytynyt. Tämä valkovaseliini oli muuten ihan hyvää paitsi että se pitää sitten imuttelun jälkeen pestä saippualla iholta pois.


      • kuppailuotus
        orig.mursuliini kirjoitti:

        Itse käytin valkovaseliinia; paikallisesta apteekista kun ei muuta sopivaa löytynyt. Tämä valkovaseliini oli muuten ihan hyvää paitsi että se pitää sitten imuttelun jälkeen pestä saippualla iholta pois.

        Kertokaahan vähän tuloksistanne? :) olen kuppaillu nyt 2 viikkoa ja tässä tulokset:

        reisi 62 --> 59
        vyötärö 74 --> 68 (vou!!)
        alamaha (lantion kanssa) 91 -->89
        lantio (pepun kanssa) 107 --> 103

        ja sellukin pienentynyt! tosi mahtavaa, kuppailun jälkeenkin on niin mahtava olo :) kyllä on ihana keksintö :D

        jaksakaa kuppailla ja laittakaahan myös tuloksianne:)


      • :-D
        kuppailuotus kirjoitti:

        Kertokaahan vähän tuloksistanne? :) olen kuppaillu nyt 2 viikkoa ja tässä tulokset:

        reisi 62 --> 59
        vyötärö 74 --> 68 (vou!!)
        alamaha (lantion kanssa) 91 -->89
        lantio (pepun kanssa) 107 --> 103

        ja sellukin pienentynyt! tosi mahtavaa, kuppailun jälkeenkin on niin mahtava olo :) kyllä on ihana keksintö :D

        jaksakaa kuppailla ja laittakaahan myös tuloksianne:)

        toistin edellisessä viestissä itseäni :-D .
        Vettä siis todellakin juon 2-4l päivässä hihhih

        Vaseliinia oli mullakin jossain vaiheessa, mut se oli ärsyttävä pestä aina saippuan kanssa pois. Oli muuten tosi rasvainen olotila.
        Muuten se oli kyllä ihan paras kupatessa. Riittoisa ja kuppi liikkui hyvin.

        ap


    • cellular

      Tilasinpa minäkin maanantaina kupit (naturaidilta) ja lupasivat tälle viikolle toimituksen, toivottavasti tänään olisi yllätys kotona odottamassa ja pääsisi aloittamaan kuppauksen. Jo viime kesänä seurailin AP:n ja muiden menestyksekästä kuppausketjua ja VIIMEINKIN sain itseni tekemään tilauksen.

      Aloitin henkilökohtaisen kesäkuntoon kampanjan vuoden alusta ja ajattelin että kuppauksen avulla jaloista saisi siloisammat, sillä ei liikunta kaikkeen pysty...

      Ajattelin ainakin seurailla tätä ketjua, ja ehkäpä myös laittaa omia tuloksiani ja tuntemuksiani...kunhan saan ne kauan odotetut kuppausvälineet käsiini! :)

    • Kuppuri

      Tässä vertauksia viikontakaiseen:
      VYöTärö: 64/64cm
      Navan päältä:70.5/70.5cm
      Jenkat:77/77cm
      Lantio/peppu-->levein kohta:94.5/94cm
      Reisi takapuolen altaV/O; vasen54.5/53.5cm
      oikea54/53cm
      Reisi 'alempaa':vasen:45/45cm oikea:45.5/45.5cm

      Vyötärö ja maha ovat jo aika hyvällä mallilla joten muutoksia siinä ei ole (ei ole enää mistä ottaa =))
      Eli työn alla ovatkin nyt takamus ja reidet joissa tuloksia tuleekin tasaiseen tahtiin. Vasemmasta jalasta onkin sellu pienentynyt lähes hävinnyt kokonaan(Olen niin sanotusti vasenjalkainen ja lihasmassa on siinä hieman 'suurempi') Oikeassa sitä on vielä mutta toivottavasti tässä muutamien viikkojen sisään saan nekin poissa!!
      Peukut pystyyn kaikki kaikkien puolesta =)

    • katjuush

      Eli miten reidet kupataan? Kun ei saa reisien sisäpintoja, eli mikä on sisäpinta? Ja myöskään ei nivusia, eli mitä kohtaa nivuset käsittää? heh
      Kannattaako kupit jättää välillä paikoilleen vai kokoajan liikuttaa?

      • :-D

        kuppaillaan ylös-alas-ylös-alas. Ei pidetä paikallaan vaan liikutetaan koko ajan.

        Sisäreidet on mun mielestä missä on ohuempi iho. Suunnilleen 5-10cm kaitale alkaen haaruksista :-)

        Nivuset on suurinpiirtein siinä missä lonkka koukistuu. Siitä oliskin kyllä vaikea kupata ;-)

        ap


      • katjuush
        :-D kirjoitti:

        kuppaillaan ylös-alas-ylös-alas. Ei pidetä paikallaan vaan liikutetaan koko ajan.

        Sisäreidet on mun mielestä missä on ohuempi iho. Suunnilleen 5-10cm kaitale alkaen haaruksista :-)

        Nivuset on suurinpiirtein siinä missä lonkka koukistuu. Siitä oliskin kyllä vaikea kupata ;-)

        ap

        Mikä olis hyvä liukastevoide tossa hommassa mitä sais vaikka apteekista ostettua? Kysyin sieltä ja ne suositteli Humektania, mutta eihän se liukasta juuri mitään eli ei oikein toiminut.


      • :-D
        katjuush kirjoitti:

        Mikä olis hyvä liukastevoide tossa hommassa mitä sais vaikka apteekista ostettua? Kysyin sieltä ja ne suositteli Humektania, mutta eihän se liukasta juuri mitään eli ei oikein toiminut.

        vaseliini on mun mielestä ollut tähän mennessä paras...tosin se pitää pestä aina kunnolla pois.
        Se ei imeydy iholle, joten ei tarvi lisäillä koko ajan.
        Liukkareita oon myös kokeillut...
        ja silikonipohjaista hiusten hoitoainetta :-D
        se oli ihan ok...

        ap


      • katjuush
        :-D kirjoitti:

        vaseliini on mun mielestä ollut tähän mennessä paras...tosin se pitää pestä aina kunnolla pois.
        Se ei imeydy iholle, joten ei tarvi lisäillä koko ajan.
        Liukkareita oon myös kokeillut...
        ja silikonipohjaista hiusten hoitoainetta :-D
        se oli ihan ok...

        ap

        Vielä yks kysymys, eli kauan te imuttelette reisistä selluja pois? Kuinka kauan samasta kohdasta jne?


      • Kuppuri
        katjuush kirjoitti:

        Vielä yks kysymys, eli kauan te imuttelette reisistä selluja pois? Kuinka kauan samasta kohdasta jne?

        imuttelen n.10-15min per reisi(etenkin takaosaa)sellaisilla vetoliikkeillä tasaiseen tahtiin joka puolelta.


    • pinta remonttia

      Nyt vasta itsekin huomasin sen mitä muut huomasivat musta jo yli viikko sitten.Mun reidet ja massu on tosiaan aivan erinäköset.
      Massusta on lähtenyt pari senttiä ja reidet on toden totta silenneet.On tämä kuppaus sitten niin ihmeellistä.Mun housukoko on ennen ollut 44 ja nyt selkeesti kaikki housut roikkuu lantiolta ja persauksissa on tyhjää.Ihanaa ostaa jo pienempiä housuja.Maanantaina kuppausta tulee täyteen 3 vkoa.
      Ja mä kuppaan arkisin kerran päivässä ja viikonloppuna 2 kertaa.Kiva nähdä mihin tästä vielä päästään=)))))

      • Tania Dania

        Imuteltu on lähinnä vatsaa, jenkat ja siinä samalla vähän peppuakin pyyhkäisty. Mustelmia ei tullut kuin pari pikkurillin pään kokoista =) Ehkä nyt uskaltaisi alkaa imutteleen reisiä; nekun ovat minulla hyvin herkkiä mustelmille.
        Mutta asiaan: (ensimmäinen luku on lähtölukema)

        Ylävatsa rintojen alta: 86 -> 85cm
        keskivatsa aavistuksen navan yläpuolelta: 91 -> 90cm
        Alavatsa (suurimman makkaran kohdalta :p ) 102 -> 100,5cm
        Jenkatkin vähän näyttäis pienentyneen :)
        Aineenvaihdunta on parantunut ja nyt vatsa toimii päivittäin =)
        Painoa pudonnut 0,5kg (painoni on siis ollut usean viikon samoissa lukemissa).

        Olen tyytyväinen tuloksiin =) En olisi uskonut tuloksia tulevan vasta ensimmäisen viikon käsittelyn jälkeen. Olen kerran päivässä n.20min imutellut vatsaa ja sitten suihkussa 5-10min jenkkoja/peppua.


      • Tania Dania
        Tania Dania kirjoitti:

        Imuteltu on lähinnä vatsaa, jenkat ja siinä samalla vähän peppuakin pyyhkäisty. Mustelmia ei tullut kuin pari pikkurillin pään kokoista =) Ehkä nyt uskaltaisi alkaa imutteleen reisiä; nekun ovat minulla hyvin herkkiä mustelmille.
        Mutta asiaan: (ensimmäinen luku on lähtölukema)

        Ylävatsa rintojen alta: 86 -> 85cm
        keskivatsa aavistuksen navan yläpuolelta: 91 -> 90cm
        Alavatsa (suurimman makkaran kohdalta :p ) 102 -> 100,5cm
        Jenkatkin vähän näyttäis pienentyneen :)
        Aineenvaihdunta on parantunut ja nyt vatsa toimii päivittäin =)
        Painoa pudonnut 0,5kg (painoni on siis ollut usean viikon samoissa lukemissa).

        Olen tyytyväinen tuloksiin =) En olisi uskonut tuloksia tulevan vasta ensimmäisen viikon käsittelyn jälkeen. Olen kerran päivässä n.20min imutellut vatsaa ja sitten suihkussa 5-10min jenkkoja/peppua.

        Olen kerran päivässä n.20min imutellut vatsaa ja sitten suihkussa 5min (5min/puoli) jenkkoja/peppua.

        Ensimmäinen luku on lähtölukema

        Ylävatsa rintojen alta: 86 -> 85cm -> 85cm (en usko tästä kohdin enempää lähtevänkään)
        keskivatsa aavistuksen navan yläpuolelta: 91 -> 90cm -> 87cm
        Alavatsa (suurimman makkaran kohdalta :p ) 102 -> 100,5cm -> 98,5cm

        Kyllä tämä vaikuttais toimivan =) Kädet vain puutuu jenkkojen ja pepun imutuksessa :(


      • Tania Dania
        Tania Dania kirjoitti:

        Olen kerran päivässä n.20min imutellut vatsaa ja sitten suihkussa 5min (5min/puoli) jenkkoja/peppua.

        Ensimmäinen luku on lähtölukema

        Ylävatsa rintojen alta: 86 -> 85cm -> 85cm (en usko tästä kohdin enempää lähtevänkään)
        keskivatsa aavistuksen navan yläpuolelta: 91 -> 90cm -> 87cm
        Alavatsa (suurimman makkaran kohdalta :p ) 102 -> 100,5cm -> 98,5cm

        Kyllä tämä vaikuttais toimivan =) Kädet vain puutuu jenkkojen ja pepun imutuksessa :(

        Mites muilla etenee? Ei ole tuloksiakaan laitettu...


      • Appelsiini-Ahteri
        Tania Dania kirjoitti:

        Mites muilla etenee? Ei ole tuloksiakaan laitettu...

        Hei,

        mulla meni vähän aikataulut sekasin sairastelujen takia, joten mittauspäivä on vasta maanantaina. Tuntuu et olisin vähän pyöristynyt viikon aikana, johtunee tulevista menkoista, mutta ylihuomenna se nähdään.

        Muuten tuntuu kyllä hyvältä, uni on parempilaatuista ja elimistö tuntuu terveemmältä.


      • Appelsiini-Ahteri
        Appelsiini-Ahteri kirjoitti:

        Hei,

        mulla meni vähän aikataulut sekasin sairastelujen takia, joten mittauspäivä on vasta maanantaina. Tuntuu et olisin vähän pyöristynyt viikon aikana, johtunee tulevista menkoista, mutta ylihuomenna se nähdään.

        Muuten tuntuu kyllä hyvältä, uni on parempilaatuista ja elimistö tuntuu terveemmältä.

        Taidan sitten kumminkin jättää sen mittailun tältä viikolta tekemättä. Olo on nyt kuin tynnyrillä, joten menee vaan fiilikset pilalle ja motivaatio laskee.

        Painokaan ei ole tällä viikolla pudonnut, vaikka painonvartioiden mukaan olen syönytkin, mutta niin käy aina tähän aikaan kuukaudesta.

        Aloitan ihan alusta ensi maanantaina, joten tuloksia siis vasta sitten viikon päästä. Tähän mennessä olen kuppaillut noin yks ja puol viikkoo, sairastelu sotki kuviot, vieläkin vähä hontelo olo.


        Miten muuten muilla nuo iki ihana mensut vaikuttaa, turpoatteko paljonkin? Minä kerään nesteitä kilosta pariin!


    • Siili80

      Bongasin nämä kuppikeskustelut vuoden vaihteen jälkeen ja eilen tuli sitten minullekin nuo maagiset kupit!Nyt on kaksi kuppailua takana ja selluttomuus toivottavasti edessä!

      Voiteen valinta tuotti hieman onkelmia, kun en raaskinut kallista voidetta samalla tilata. Apteekissa neuvoivat Essex-nimisen voiteen, jonka pitäisi olla öljytöntä tai ainakin
      siinä on vain vähän öljyä. Ei mielestäni ollut mikään kauheen kallis n.7 e, ja toimii ihan jees. Tosin kuppi imee rasvan hieronnan aikana sisäänsä...mutta sieltähän se sitten löytyy uudelleen levitettäväksi =)

      Vielä haeskelen oikeaa imutehoa...iho kyllä punoitti kuppauksen jälkeen, mutta väri tasoittui aika pian. Ehkä uskallan kokeilla jo vähän jytymmällä imulla huomenna.

      Kuppaillaan!

      • Möykyt pois

        Aloitin kuppauksen 23.1., kun kupit tulivat postista :).

        Aiemmin kyselin kuppausketjussa 2:ssa (?)rasvojen perään, mutta loppujenlopuksi päädyin kupittamaan ihan millä rasvalla tahansa sekä silikonipitoisella hiustenhoitoaineella :D. Nyt ajattelin kuitenkin hankkia valkovaseliinia tai Essex-voidetta, kun tuo valkovaseliini kerran on kokonaan öljytön ja Essex sisältäisi vain vähän öljyä.

        Olen kupannut kerran päivässä ja välillä taukoa pitäen, koska mustelmia tuli varsinkin alussa runsaasti. Reisiä, takapuolta, mahaa sekä jenkkakahvoja olen kupannut :) ja nyt muhkurat tuntuvat vähän sileämmiltä :). Janontunnetta minulle ei ole tullut, mutta nyt kun opin tekniikan kunnolla, on alkanut tulla sellaista hörhöoloa :P, eli rentoutuneisuutta.

        En ole kuppaukseen käytettävää aikaa useinkaan tiirannut, enkä ole alussa kupannut yhtä paikkaa kovinkaan kauaa. Nyt lähipäivinä olen käyttänyt enemmän aikaa yksittäisen kohdan kuppaukseen, kunnes olen saanut joka paikan kunnolla punoittamaan :D. Maha on vaikein kohta, siinä kuppi lipsuu helposti. Käytän nyt isointa kuppia kaikkiin alueisiin, alussa kuppasin toiseksi isoimmalla. Minusta parhaan otteen saa tosta isoimmasta kupista.

        Tähän mennessä on siis 10 pv kupattu yhteensä, yhteensä taukoineen on mennyt 2,5 vkoa. Senttejä en ole tiirannut pahemmin, otin vaan suht alussa mitat, mutta nyt myöhemmin en ole jaksanut mitata uudestaan. Voisi tuossa joskus viikon päästä vaikka ottaa ja verrata sitten alkusentteihin :).

        Tosi hyödyllistä puuhaa tämä kyllä on, verenkiertokin on parantunut ja kuppauksesta tulee ihanan rento olo. Jos ei ole pariin päivään kupannut, niin tulee ikävä sitä :D. Ihan ekalla kerralla muuten sattui ihan sikana, mutta nyt siihen on alkanut tottua. Pahin tuskanhiki tulee reisien uloimpien sivujen kanssa :S, mutta yritän niitäkin rääkätä saman verran kuin muitakin paikkoja :D. Tästä jatketaan :).

        Tsemppiä muille kuppaajille, hyviä tuloksia on monet saaneet!


      • Irma
        Möykyt pois kirjoitti:

        Aloitin kuppauksen 23.1., kun kupit tulivat postista :).

        Aiemmin kyselin kuppausketjussa 2:ssa (?)rasvojen perään, mutta loppujenlopuksi päädyin kupittamaan ihan millä rasvalla tahansa sekä silikonipitoisella hiustenhoitoaineella :D. Nyt ajattelin kuitenkin hankkia valkovaseliinia tai Essex-voidetta, kun tuo valkovaseliini kerran on kokonaan öljytön ja Essex sisältäisi vain vähän öljyä.

        Olen kupannut kerran päivässä ja välillä taukoa pitäen, koska mustelmia tuli varsinkin alussa runsaasti. Reisiä, takapuolta, mahaa sekä jenkkakahvoja olen kupannut :) ja nyt muhkurat tuntuvat vähän sileämmiltä :). Janontunnetta minulle ei ole tullut, mutta nyt kun opin tekniikan kunnolla, on alkanut tulla sellaista hörhöoloa :P, eli rentoutuneisuutta.

        En ole kuppaukseen käytettävää aikaa useinkaan tiirannut, enkä ole alussa kupannut yhtä paikkaa kovinkaan kauaa. Nyt lähipäivinä olen käyttänyt enemmän aikaa yksittäisen kohdan kuppaukseen, kunnes olen saanut joka paikan kunnolla punoittamaan :D. Maha on vaikein kohta, siinä kuppi lipsuu helposti. Käytän nyt isointa kuppia kaikkiin alueisiin, alussa kuppasin toiseksi isoimmalla. Minusta parhaan otteen saa tosta isoimmasta kupista.

        Tähän mennessä on siis 10 pv kupattu yhteensä, yhteensä taukoineen on mennyt 2,5 vkoa. Senttejä en ole tiirannut pahemmin, otin vaan suht alussa mitat, mutta nyt myöhemmin en ole jaksanut mitata uudestaan. Voisi tuossa joskus viikon päästä vaikka ottaa ja verrata sitten alkusentteihin :).

        Tosi hyödyllistä puuhaa tämä kyllä on, verenkiertokin on parantunut ja kuppauksesta tulee ihanan rento olo. Jos ei ole pariin päivään kupannut, niin tulee ikävä sitä :D. Ihan ekalla kerralla muuten sattui ihan sikana, mutta nyt siihen on alkanut tottua. Pahin tuskanhiki tulee reisien uloimpien sivujen kanssa :S, mutta yritän niitäkin rääkätä saman verran kuin muitakin paikkoja :D. Tästä jatketaan :).

        Tsemppiä muille kuppaajille, hyviä tuloksia on monet saaneet!

        Ap, sä kun olet päässyt kokonaan sellusta eroon viidessä viikossa, saanko kysyä kuinka vanha sä olet. Mä nimittäin olen nyt kuppaillut marraskuun puolesta välistä eteenpäin enkä vieläkään ole päässyt kokonaan sellusta eroon!!! Tulin vain ajatelleeksi että mulla on ollut sellua niin kauan (johtuen 46 eletystä vuodesta), että sen pois saamiseen ehkä menee enemmän aikaa. Olen 170 cm pitkä ja painan 52 kg, joten ylipainoa ei ole lainkaan. Lenkkeilen koiran kanssa vähintään 1,5 h/päivä ja jumppaan 2x viikossa, juon vähintään 1,5 l vettä, enkä syö turhan rasvaisia ruokia. Mutta sellua löytyy vielä reisistä ja takamuksesta. Näen kyllä että tuloksia on tullut, mutta kokonaan selluttomaksi en ole vieläkään onnistunut kuppaamaan itseäni. Mikä avuksi?


      • :-D
        Irma kirjoitti:

        Ap, sä kun olet päässyt kokonaan sellusta eroon viidessä viikossa, saanko kysyä kuinka vanha sä olet. Mä nimittäin olen nyt kuppaillut marraskuun puolesta välistä eteenpäin enkä vieläkään ole päässyt kokonaan sellusta eroon!!! Tulin vain ajatelleeksi että mulla on ollut sellua niin kauan (johtuen 46 eletystä vuodesta), että sen pois saamiseen ehkä menee enemmän aikaa. Olen 170 cm pitkä ja painan 52 kg, joten ylipainoa ei ole lainkaan. Lenkkeilen koiran kanssa vähintään 1,5 h/päivä ja jumppaan 2x viikossa, juon vähintään 1,5 l vettä, enkä syö turhan rasvaisia ruokia. Mutta sellua löytyy vielä reisistä ja takamuksesta. Näen kyllä että tuloksia on tullut, mutta kokonaan selluttomaksi en ole vieläkään onnistunut kuppaamaan itseäni. Mikä avuksi?

        olen 31vuotias :-)

        En valitettavasti osaa sanoa mikä auttaisi. Voi tietenkin olla että sun sellut on olleet pitempään, joten niitten sulamiseen menee kauemmin...?
        Mulla sellu alkoi tulemaan vasta raskauksien myötä eli 23v jälkeen.

        ap


      • Möykyt pois
        Möykyt pois kirjoitti:

        Aloitin kuppauksen 23.1., kun kupit tulivat postista :).

        Aiemmin kyselin kuppausketjussa 2:ssa (?)rasvojen perään, mutta loppujenlopuksi päädyin kupittamaan ihan millä rasvalla tahansa sekä silikonipitoisella hiustenhoitoaineella :D. Nyt ajattelin kuitenkin hankkia valkovaseliinia tai Essex-voidetta, kun tuo valkovaseliini kerran on kokonaan öljytön ja Essex sisältäisi vain vähän öljyä.

        Olen kupannut kerran päivässä ja välillä taukoa pitäen, koska mustelmia tuli varsinkin alussa runsaasti. Reisiä, takapuolta, mahaa sekä jenkkakahvoja olen kupannut :) ja nyt muhkurat tuntuvat vähän sileämmiltä :). Janontunnetta minulle ei ole tullut, mutta nyt kun opin tekniikan kunnolla, on alkanut tulla sellaista hörhöoloa :P, eli rentoutuneisuutta.

        En ole kuppaukseen käytettävää aikaa useinkaan tiirannut, enkä ole alussa kupannut yhtä paikkaa kovinkaan kauaa. Nyt lähipäivinä olen käyttänyt enemmän aikaa yksittäisen kohdan kuppaukseen, kunnes olen saanut joka paikan kunnolla punoittamaan :D. Maha on vaikein kohta, siinä kuppi lipsuu helposti. Käytän nyt isointa kuppia kaikkiin alueisiin, alussa kuppasin toiseksi isoimmalla. Minusta parhaan otteen saa tosta isoimmasta kupista.

        Tähän mennessä on siis 10 pv kupattu yhteensä, yhteensä taukoineen on mennyt 2,5 vkoa. Senttejä en ole tiirannut pahemmin, otin vaan suht alussa mitat, mutta nyt myöhemmin en ole jaksanut mitata uudestaan. Voisi tuossa joskus viikon päästä vaikka ottaa ja verrata sitten alkusentteihin :).

        Tosi hyödyllistä puuhaa tämä kyllä on, verenkiertokin on parantunut ja kuppauksesta tulee ihanan rento olo. Jos ei ole pariin päivään kupannut, niin tulee ikävä sitä :D. Ihan ekalla kerralla muuten sattui ihan sikana, mutta nyt siihen on alkanut tottua. Pahin tuskanhiki tulee reisien uloimpien sivujen kanssa :S, mutta yritän niitäkin rääkätä saman verran kuin muitakin paikkoja :D. Tästä jatketaan :).

        Tsemppiä muille kuppaajille, hyviä tuloksia on monet saaneet!

        Kunhan nyt jotain aikani kuluksi kirjoittelen, mutta tuli mieleen, että kuppaako monikin teistä joskus pari kertaa päivässä? Itse kupitin nyt viime viikonloppuna la ja su 2 krt päivässä. Muistelen kyllä, että joku taisi viikonloppuisin juuri tehdä "kaksoiskäsittelyn :o). Varmasti muhkurat lähtevät nopeammin, kun saavat shokkihoitoa aina joskus :D, mutta tärkeämpää varmasti on se säännöllisyys... eli mieluummin joka päivä kuin että joskus kupittaa tuplasti ja sitten pitää taukopäiviä... Yritän kovasti nyt jaksaa kupata joka päivä ja vaikka jättää mustelmakohtia vähemmälle huomiolle, niitä kun minulle runsaasti ja helposti pukkaa.


    • kuppa2

      Hei saako kaksoisleukaa kuppailla mitenkään?? Vaikka ei ylipainoa niin tuonne kertyy..

      • :-D

        leuan ja kaulan kuppausta ei ohjekirjan mukaan suositella.

        ap


      • Tania Dania
        :-D kirjoitti:

        leuan ja kaulan kuppausta ei ohjekirjan mukaan suositella.

        ap

        Ostin Klik liukkaria mutta mutta...
        Yritin imutella vatsaa mutta ei onnistunut tällä liukkarilla; ei sitten pätkääkään... :(
        Levitin tuota liukkaria vatsalle mutta se kuivui heti sellaseks tahmeaksi tarttuvaksi kerrokseksi... Käytinköhän sitä väärin :p Lisäsin vettä mutta sekin kuivui heti eikä siis auttanut asiaa pätkääkään...
        Oliskohan pitänyt ENSIN kastella ihoa pikkasen ja vasta sitten levittää liukkari...

        Miten te muut käytätte liukkaria imutukseen? Levitättekö vain suoraan kuivalle iholle ja alatte imuttaan.. vai miten?

        En haluis heittää tuon liukkarin rahoja hukkaan :(


      • Irma
        Tania Dania kirjoitti:

        Ostin Klik liukkaria mutta mutta...
        Yritin imutella vatsaa mutta ei onnistunut tällä liukkarilla; ei sitten pätkääkään... :(
        Levitin tuota liukkaria vatsalle mutta se kuivui heti sellaseks tahmeaksi tarttuvaksi kerrokseksi... Käytinköhän sitä väärin :p Lisäsin vettä mutta sekin kuivui heti eikä siis auttanut asiaa pätkääkään...
        Oliskohan pitänyt ENSIN kastella ihoa pikkasen ja vasta sitten levittää liukkari...

        Miten te muut käytätte liukkaria imutukseen? Levitättekö vain suoraan kuivalle iholle ja alatte imuttaan.. vai miten?

        En haluis heittää tuon liukkarin rahoja hukkaan :(

        Olet oikeassa, on parasta ensin kastella käsiteltävä alue ennen kuin laitat liukkaria. Sitten voit suihkupullolla kastella uudelleen, kun luisto alkaa häipyä. Mulla toimii tämä tapa oikein hyvin!


      • wanda23
        Irma kirjoitti:

        Olet oikeassa, on parasta ensin kastella käsiteltävä alue ennen kuin laitat liukkaria. Sitten voit suihkupullolla kastella uudelleen, kun luisto alkaa häipyä. Mulla toimii tämä tapa oikein hyvin!

        Hei pitkästä aikaa!!Kuppailua takana nyt kolme viikkoa ja voi kyllä sanoa että selluja on ainakin reisistä lähteny mukavasti liikkeelle..Reidet siloittunu tosi paljon vaikka mustelmia onkin tilalla :) Mutta tuntuu ettei tuosta mahasta lähe yhtä tehokkaasti!!Vetelettekö sitä kuppia alavatsalla ees-taas vai kuinka teette??Ihana keksintö kyllä nuo kupit..Tuntuu todellakin että ens kesänä kehtaa pyöriä shortseissa ja lyhyemmässäki hamosessa :)


      • :-D
        wanda23 kirjoitti:

        Hei pitkästä aikaa!!Kuppailua takana nyt kolme viikkoa ja voi kyllä sanoa että selluja on ainakin reisistä lähteny mukavasti liikkeelle..Reidet siloittunu tosi paljon vaikka mustelmia onkin tilalla :) Mutta tuntuu ettei tuosta mahasta lähe yhtä tehokkaasti!!Vetelettekö sitä kuppia alavatsalla ees-taas vai kuinka teette??Ihana keksintö kyllä nuo kupit..Tuntuu todellakin että ens kesänä kehtaa pyöriä shortseissa ja lyhyemmässäki hamosessa :)

        kuppaillaan edestakaisin vaakasuoraan...
        tai sitten navasta lähtien ympyrää kellon suuntaisesti.
        Vaakasuora onnistuu helpommin kuin ympyrä.
        Ja kyllä vaan, mulla ihan sama homma, että muualta lähti sellut helpommin kuin vatsasta.

        Näin viimeyönä painajaista, että mulle oli tullut kamalat sellureidet takas. Piti aamulla katsoa peilistä että siloiset ne edelleen on :-D
        ap


    • LizzTroll

      Moi! Minäkin nyt liityin teidän joukkoonne. Tässä vähän runsas viikko kuppailtu, eikä mitään näkyviä tuloksia ainakaan saatu aikaan, päinvastoin. Minusta sellut on vaan pahentuneet, tai sitten vaan kuvittelen omiani.

      Kuitenkin, ongelmana on se että minulta ei tahdo pepun ja takareisien kuppaus onnistua kovinkaan hyvin, niin kyselisinkin että millasissa asennoissa te kuppaatte niitä? Ja millaisilla liikkeillä?

      Toinen ongelmani on että en saa kuppia pysymään kiinni muutakuin hyvin voimakkaalla imulla, mikä sitten taasen aiheuttaa paljon mustelmia ja ikäviä verenpurkaumia. Olisikos tähän jotain vinkkejä?

    • Tania Dania

      Olen kerran päivässä n.20min imutellut vatsaa.
      Ensimmäinen luku on lähtölukema.

      Ylävatsa rintojen alta: 86 -> 85cm -> 85cm -> 84cm
      keskivatsa aavistuksen navan yläpuolelta: 91 -> 90cm -> 87cm -> 86cm
      Alavatsa (suurimman makkaran kohdalta :p ) 102 -> 100,5cm -> 98,5cm -> 98,5 (suorassa seisoessani tämä osa vatsaa on kyllä ihan olemattomiin kutistunut ja istuessanikin se jää pienemmäksi makkaraksi :p )

      Keskivatsalle pitäis vielä saada jotain tehtyä!!!!

    • gimma22

      siis apua! mä tilaan heti huomenna noi kupit!! alan sit heti kertoileen omia kokemuksia kun olen kuppeja testannu! voi ei, kauankohan siinä menee et ne kupit tulee, ei jaksa odottaa!! oon niin kauan yrittäny saada liikunnalla sellui pois mut ei meinaa lähtee. suvussa sitä on niin paljon että ei mikää ihme että mäkin olen sitä "saanu".

    • Tania Dania

      .. Missäs kaikki on?
      Ei ole tuloksiakaan ilmaantunut.. Itse olen siirtynyt ylläpitoon.

      • Appelsiini-Ahteri

        Itse kuppasin vajaa kolme viikkoa ja tuloksissa ei kehumista. Päätin siis ensin laihduttaa tavoitepainooni, 60kg ja sitten yrittää uudestaan.

        Homma ei tuntunut toimivan, tiedä sitten missä vika..:(


      • joukkoonne suureen
        Appelsiini-Ahteri kirjoitti:

        Itse kuppasin vajaa kolme viikkoa ja tuloksissa ei kehumista. Päätin siis ensin laihduttaa tavoitepainooni, 60kg ja sitten yrittää uudestaan.

        Homma ei tuntunut toimivan, tiedä sitten missä vika..:(

        ...Tilasin eilen ne kuppauskupit ja odotan innolla, että saan ruveta käyttämään niitä. Yritän tässä samalla laihduttaakin, joten olen ottanut kaikki konstit käyttöön:terveellinen ruokavalio, liikunta, vesi, selluliittirasva ja nämä kupit!Ja tavoitteeseeni aion päästä parissa kolmessa kuukaudessa!!


      • gimma22
        joukkoonne suureen kirjoitti:

        ...Tilasin eilen ne kuppauskupit ja odotan innolla, että saan ruveta käyttämään niitä. Yritän tässä samalla laihduttaakin, joten olen ottanut kaikki konstit käyttöön:terveellinen ruokavalio, liikunta, vesi, selluliittirasva ja nämä kupit!Ja tavoitteeseeni aion päästä parissa kolmessa kuukaudessa!!

        juu elikkäs nyt on sitte kuppausta tullu kokeiltua. eilen illalla kokeilin ekaa kertaa suihkussa, oli ihan hirveetä. siispä otin liukkarin käyttöön ja kuppailin about sen 20min, vähän alle. ja tänä aamuna kans. vitsi se sattuu!! mut mä kyl teen sen tosi rajusti. en saanu mitään ohjeita et miten niitä pitäs liikutella. mihin suuntaan mistäki. siispä hinkutan niitä puolelta toiselle ja ylös ja alas. eli ihan väärin :S oon myös kuullu et pitäs aina jossain välissä ottaa se imutus pois ja laittaa taas takas eli siis tyyliin mahasta keskelle ja imutus pois ja taas mahasta sivulta keskelle.. oonko ihan vääräs? mä vaan vetelen niitä suuntaan jos toiseen ja odotan tuloksia.. niitä ei kyllä sellasella rynkytyksellä ja kivulla taida tulla, vai?? hitto ku en tilannu niit käyttö ohjeita. olis varmaan vähän hyödyllisempää tää kuppaus.
        pliis laittakaa jotain linkkiä käyttöohjeisiin tai auttakaa ite! kiitos jo valmiiks!


      • Tania Dania
        gimma22 kirjoitti:

        juu elikkäs nyt on sitte kuppausta tullu kokeiltua. eilen illalla kokeilin ekaa kertaa suihkussa, oli ihan hirveetä. siispä otin liukkarin käyttöön ja kuppailin about sen 20min, vähän alle. ja tänä aamuna kans. vitsi se sattuu!! mut mä kyl teen sen tosi rajusti. en saanu mitään ohjeita et miten niitä pitäs liikutella. mihin suuntaan mistäki. siispä hinkutan niitä puolelta toiselle ja ylös ja alas. eli ihan väärin :S oon myös kuullu et pitäs aina jossain välissä ottaa se imutus pois ja laittaa taas takas eli siis tyyliin mahasta keskelle ja imutus pois ja taas mahasta sivulta keskelle.. oonko ihan vääräs? mä vaan vetelen niitä suuntaan jos toiseen ja odotan tuloksia.. niitä ei kyllä sellasella rynkytyksellä ja kivulla taida tulla, vai?? hitto ku en tilannu niit käyttö ohjeita. olis varmaan vähän hyödyllisempää tää kuppaus.
        pliis laittakaa jotain linkkiä käyttöohjeisiin tai auttakaa ite! kiitos jo valmiiks!

        Tuossahan ne ohjeet on heti kolmannessa viestissä
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000012&conference=4500000000000399&posting=22000000022933125

        Itse en ainakaan ottanut kuppia irti vaan vetelin edes takas niin kauan kuin kuppi pysyi imussa. Vatsaa vedin edes takas, välillä ympyrää navan ympäri.
        Pepun päältä jenkkoja edes takas, ylös alas ja välillä ympyrää. Pakarat samalla lailla. Näitä alueita en tosin kauaa jaksanut imutella koska kädet ja niska puutui :(

        Kokeile pienemmällä imuteholla niin ei satu niin kovasti. Ja kyllä se ihokin alkaa tottumaan siihen käsittelyyn. Joihinkin paikkoihin sattuu enemmän, toisiin paikkoihin taas vähemmän.


    • Rainora

      Eilen hain postista Keep-Fit Jarit, ja heti tietty piti päästä kokeilemaan! Suikussa sitten kuppailin veden ja saippuan avulla. Oli vähän hankalaa aluksi, kun en oikein osannut säätää alipainetta aina sopivaksi. Välillä imu meni liian heikoksi, ja välillä taas sattui paljon. Erityisen kivuliasta kuppaaminen oli ulkoreisissä. Muutama pieni mustelma tuli, ja ulkoreidet alkoivat pikkuisen aristamaan.

      Tänään ostin apteekista vaseliinia, ja taas kuppailemaan. Homma alkoi jo sujua paremmin, mutta siltikin aika tuskaista se on, varsinkin ulkoreisissä, siinä "ratsastushousujen" kohdalla. Koitin kyllä käyttää pienempää alipainetta. Tällä kertaa ihon punoituksen huomasi selvästi, eikä se kadonnut heti, kuten eilen. Nyt kyllä ulkoreidet tuntuvat aika aroilta...

      Vaseliinia en välttämättä käytä enää... se antoi hyvän ja kestävän luiston, mutta sen poistaminen! Hinkkasin reisiä ja takapuolta neljällä eri pesuaineella, ja silti vaseliini pysyi! Kun kaapi kynnellä, sitä jäi paksut kerrokset kynsien alle aina vain. Lopulta kokeilin, liukenisiko se oliiviöljyyn, ja sillä se lähti sentään jollain tapaa. Tietysti sitten oliiviöljy piti pestä pois vielä saippualla. Ehkä kuppailen sitten vain veden ja pesuaineen kanssa tulevaisuudessa. Muutenkaan en pidä noista petrokemian sivutuoterasvoista, eivät ole välttämättä terveellisimmästä päästä.

      Taustaa: olen 22-vuotias, 156 cm ja 50 kiloa, en siis ole ylipainoinen. Sellua alkoi tulla siinä 15-vuotiaana, ja ilmeisesti olen hyvin altis sille. Sellua on muikeat määrät varsinkin takareisissä, mutta muuallakin jaloissa ja takapuolessa vähän. Olen vartaloltani sellainen päärynä, hyvin pyöreälantioinen, ja reiteni ja lantioni keräävät valtavat rasvavarastot helposti - ylävartalosta olen hyvinkin hoikka. Selluliitti on se hinta, joka minun pitää maksaa naisellisesta takapuolestani.

      Välillä selluliitti on vähentynyt mm. laihtumisen ja liikunnan seurauksena, mutta sitten se tulee aina takaisin pahempana ja saliharjoittelu ja liikuntakaan ei sitä ikinä ole kokonaan karkoittanut, harrastustasolla ainakaan. Myös säännöllisellä selluliitirasvan käytöllä sain joskus hyviä tuloksia, mutta ne eivät kestäneet, enkä tahdo käyttää selluliittirasvoja enää niiden lisäaineiden takia. Nyt on menossa pahin selluliittikausi ikinä, kiitos noin 8 kk kestäneen laiskottelun. Olen aloittanut liikkumisen taas, ja koitan katsoa, mitä suuhuni laitan (olen hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla). Koitan saada takapuolta kavennettua muutamia senttejä ja päästä löllyvästä läskistä eroon. Tiedän, että harrastustason liikunta ja parin kilon laihdutus ei tarpeeksi vähennä selluliittiani, joten toivon kuppailun tuovan tulosta.

      • gimma22

        heipsan! mulla täysin sama ongelma. vartalo on päärynä, ihanaa! ja sellua todellakin kertyy peffaan ja takareisiin!! muuten voisin sanoo että teksti ois tullu mun suusta paitsi että ite olen 173cm ja painosta en oo varma. just 2min sit söin ja kävin nyt vaa'alla, näytti 69kg. et ehkä sellanen 68 ois varmaan aika reaali veikkaus.

        kuppailut jäi eilen duunin takia. aamulla en ehtiny ennen töitä ja illalla pitiki mennä samantien nukkumaan et kerkee taas aamuks töihin.

        tänään kyllä voisin mitata itteni illalla ja sit kupata ja alottaa vähän niinku alusta koko homman ku tosiaan kahtena iltana kuppausta vaan kokeillu. ja ennenku alotin ni unohdin mitata reidet jne. onhan se kiva nähä jos jotain senttejä tai millejä lähtee ku jos ei silmä sano mitään ni ainaki mittanauha kertoo sit. :)
        laitan mittoja sit vaikka huomenissa. ja kertoilkaahan muutki tuloksistanne! :)


      • katjuus

        Se on ehdottomasti paras mitä itse olen eri rasvoja kokeillut, myös yhdistelmä vaseliini ja humektan toimii. Mua ei haittaa vaikka sitä ei saa pesemällä pois, iho jää todella pehmeäksi ja kyllä se pikkuhiljaa imeytyy.


    • Tania Dania

      Mites kuppaaminen sujuu?

      Täytyy tässä aloittaa reisien imutus; parin kuukauden päästä lähdetään avomiehen kans ulkomaille =) Täytyy saada kintut bikinikuntoon :p niin ja että kehtaa pitää minihametta ;D

      • drako

        Olen nyt ollut kuppien onnellinen omistaja vähän yli kaksi viikkoa ja vaikka iho tuntuu sileämmältä ja mittanauha näyttää pienempää lukua, en ole huomannut sellun katoavan, mutta varmaan sekin vielä rupeaa silottumaan kun vain jaksaa imutella.

        Ilmoittelen myöhemmin mittaustuloksia.


      • Rainora

        Olen kuppaillut kohta kaksi viikkoa, mutta vielä en ole erityisemmin huomannut selluliitn vähentyneen. Tässä on kyllä ollut muutama päivä, jolloin en ole vain yksnkertaisesti enää illalla jaksanut kupata. Koitan nyt jaksaa kupata joka päivä. Kerron sitten, tuleeko tulosta.


    • gimma22

      mä olen edelleenkin pysynyt laiskana kuppauksen suhteen enkä ole vielä saanu kunnolla alotettua sitä. antakaa jotain motivaatiota naiset, bliis!!

      • :-D

        joten nyt itteään niskasta kiinni ja kuppi käteen :-)
        Kirjoittelin aiemmin johonkin kuppausklubin ketjuun, kun kävin ulkomailla ja olin bikinit päällä, niin multa tuli joku nainen kysymään että "anteeksi uteliaisuuteni mut miten sulla ei oo sellua ollenkaan?". Tottahan mainostin kuivakuppausta ;-)
        Siinä sulle motivaatiota :-D
        ap


    • siili80

      Nyt päätin sitten vihdoin kertoa minun kuppailu-kuulumisiani..
      Kuppailua on takana noin 6 viikkoa ja tulokset...no niitä nyt ei juuri näy.

      Lähtökohtahan oli sellainen, että olen hoikka 56kg/172cm ja selluliittiä alkoi ilmestyä tuossa 6 vuotta sitten, e-pillereiden tultua päivittäiseen ruokavalioon. No joo, oli varmaan sukurasitteella ja iälläkin merkitystä.

      Anyway, jätin 2 vuotta sitten e-pillerit sekä vaaleat jauhot pois ja vähensin sokerin käyttöä reilusti. Lisäksi harrastan aktiivisesti kuntoilua ( salitreeniä enimmäkseen), en tupakoi ja viinaa kuluu nykyisin hyvin vähän eli elämäntavatkaan nyt ei ne pahimmat ole. Kasvikset ja vihannekset olen ottanut vuoden alusta taas vakavasti eli vähintään se puoli kiloa päivässä. Niin, ja vettäkin kuluu vähintään 2l päivässä.

      Kuppailin kuukauden ajan 1-2 kertaa päivässä jalkoja, sitten alkoi into lopahtaa, kun mitään ei tapahtunut. Tai korjataan vähän...ehkä jotain hyvin pientä muutosta tapahtui, mutta selluliitti ei kokonaan hävinnyt. No, enpä kyllä ihmeitä odottanutkaan, olin skeptinen jo alunalkaenkin, mutta ihmisten hyvät tulokset herättivät kiinnostuksen

      Nykyisin kuppailen 5-6 kertaa viikossa...vaikka ei mitään radikaaleja tuloksia näkynytkään, ei kuppaus varmaankaan pahaa tee; vilkastuttaa pintaverenkiertoa, jonka puute on (ainakin joidenkin tietojen mukaan) yksi selluliitin syy.

      Halusin kertoa nyt näistä kokemuksistani muillekin, en lannistaakseni, vaan tehdäkseni tilastoista todenmukaisempia.
      Kuivakuppaus toimii toisilla paremmin kuin toisilla, tämä on hyvä pitää mielessä, kun aloittaa kuppailu-urakkansa.

      Ja niin kuin tuli jo mainittua, en ole tästä vielä lannistunut vaan jatkan kuppailua.

      Ilmoittelen, jos yhtenä aamuna sellut onkin sitten silonnut...toivossa on hyvä elää! =)

      Aurinkoista kevättä kaikille!

      • Apuva!

        en saa millään oikein pysymään kuppia kiinni mahassa, ja jos se pysyy niin pysyy ihan hetken ja tosi tosi pienellä imulla. Sama juttu jenkkakahvojen kohdalla, oon kokeillut kolmella suurimmalla kupilla muttei pysy ja näin ollen mahan alueelta tulokset on kaikkein huonoimmat. Missä mahtaa olla vika? Tekniikan pitäisi olla oikea ja kaiken muuutenkin kohdallaan... auttakaa! Onko muilla samaa ongelmaa? Teen kaiken ohjeiden mukaan mutta kuppi se ei vaan pysy kiinni =(


      • GumiMatto
        Apuva! kirjoitti:

        en saa millään oikein pysymään kuppia kiinni mahassa, ja jos se pysyy niin pysyy ihan hetken ja tosi tosi pienellä imulla. Sama juttu jenkkakahvojen kohdalla, oon kokeillut kolmella suurimmalla kupilla muttei pysy ja näin ollen mahan alueelta tulokset on kaikkein huonoimmat. Missä mahtaa olla vika? Tekniikan pitäisi olla oikea ja kaiken muuutenkin kohdallaan... auttakaa! Onko muilla samaa ongelmaa? Teen kaiken ohjeiden mukaan mutta kuppi se ei vaan pysy kiinni =(

        Jostain luin että joku kuppaa suihkussa saippualla?
        Totta ja onnistuu ihan ok?


    • TaniaDania

      *otsikko*
      Vai eikö kukaan vain halua kirjoitella kuulumisiaan..?

      Itse aloitin toissapäivänä reisien imuttelun; oikeastaan sisäreidet polvesta nivusiin (noh siis hyvin lähelle nivusia) ja etureisiäkin.
      Kuppina on toiseksi pienin kuppi ja hyvin varovainen nosto ja kupin liikuttelu, 10min/reisi ja kyllä on reidet tämän jälkeen punaiset ja kuumottaa. Imuttelun jälkeen laitan vielä kosteusvoidetta. Saa nähdä miten käy..

      • varmaan

        aloittaa uusi kuppausklubiketju, koska tää rupeaa olemaan täällä näin kaukana.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe