eli kuinka kesytät äkäpussin ja kuinka sinut kesytetään, mikäli olet äkäpussi? :)
Kuinka äkäpussi kesytetään ;)
31
1691
Vastaukset
- milton
näitä kysymyksiä.
- lempi
vaikka kuinka mielenkiintoisia, hauskoja, pinnallisia, syvällisisiä ja pohdiskelua kehittäväiä keskusteluita kehitteltyä, mikäli niin päättää vastata.
Omassa yksinkertaisuudessaan ovat sellaisia kysysmyksiä, joista keskustelun kehittyminen varsinaiseksi keskusteluksi ovat aivan vastaajien näkemyksistä ja vastauksista kehiteltävissä.
Mikä luulet, että kysymyksissä kiukuttaa sinua? - Mä luulen,
että Lempi on tuleva sosiaalitantta. Olemme siis hyvissä käsissä rakkaat lapset...
- milton
lempi kirjoitti:
vaikka kuinka mielenkiintoisia, hauskoja, pinnallisia, syvällisisiä ja pohdiskelua kehittäväiä keskusteluita kehitteltyä, mikäli niin päättää vastata.
Omassa yksinkertaisuudessaan ovat sellaisia kysysmyksiä, joista keskustelun kehittyminen varsinaiseksi keskusteluksi ovat aivan vastaajien näkemyksistä ja vastauksista kehiteltävissä.
Mikä luulet, että kysymyksissä kiukuttaa sinua?juuri jaksa analysoida, kun koko kysymyksen asettelu on ihan poskellaan. "Kysymys kuullostaa kysymykseltä", sanoisi Nykäsen Matti.
Mitä muuten itse hyödyt siitä, että viikosta toiseen laittelet tänne palstalle noita idioottimaisia kyselyitäsi? Se vähä mitä niitä olen seurannut, ei useinkaan ole johtanut noista tarjoamistasi ainakaan mielenkiintoisiin, syvällisiin eikä pohdiskeleviin keskusteluihin. - !!!!!
On sullakin aika ikävä elämä. Tervetuloa kerhoon! Aivot voi jättää narikkaan.
- lempi
milton kirjoitti:
juuri jaksa analysoida, kun koko kysymyksen asettelu on ihan poskellaan. "Kysymys kuullostaa kysymykseltä", sanoisi Nykäsen Matti.
Mitä muuten itse hyödyt siitä, että viikosta toiseen laittelet tänne palstalle noita idioottimaisia kyselyitäsi? Se vähä mitä niitä olen seurannut, ei useinkaan ole johtanut noista tarjoamistasi ainakaan mielenkiintoisiin, syvällisiin eikä pohdiskeleviin keskusteluihin.sama kysymys, kuin Richartilta tuossa, eli
"Ihmiset ovat aina parhaimmillaan ollessaan aidosti oma itsensä. Mikäli koittavat olla jotain muuta, ovat vain haalea kopio siitä, mitä haluaisivat olla. -vanha kehittelemäni aforismi."
"Filosofinen vastakysymyksesi on hauska siinä mielessä, että kyllähän meitä kaikkia joskus kiukuttaa ja oikeastaan tuossa vastauksessasi oli hiukan sellaista vivahdetta, että kyse kysymyksessä olisi tutustumisesta muihin ihmisiin yksityiselämässä :)
Oleteaan kuitenkin vaikka, että työpaikalla on hankala ihminen, jonka kanssa väistämättä joudut tekemään töitä. Mitä silloin käytännössä teet?"
Ja aloitetaan vaikka siitä kunnnon keskustelu, jotta kysymykset eivät ole pelkkiä kysymyksiä :) - milton
lempi kirjoitti:
sama kysymys, kuin Richartilta tuossa, eli
"Ihmiset ovat aina parhaimmillaan ollessaan aidosti oma itsensä. Mikäli koittavat olla jotain muuta, ovat vain haalea kopio siitä, mitä haluaisivat olla. -vanha kehittelemäni aforismi."
"Filosofinen vastakysymyksesi on hauska siinä mielessä, että kyllähän meitä kaikkia joskus kiukuttaa ja oikeastaan tuossa vastauksessasi oli hiukan sellaista vivahdetta, että kyse kysymyksessä olisi tutustumisesta muihin ihmisiin yksityiselämässä :)
Oleteaan kuitenkin vaikka, että työpaikalla on hankala ihminen, jonka kanssa väistämättä joudut tekemään töitä. Mitä silloin käytännössä teet?"
Ja aloitetaan vaikka siitä kunnnon keskustelu, jotta kysymykset eivät ole pelkkiä kysymyksiä :)Ensinnäkin uskoisin, että sinua ei kiinnosta ns- vitunkaan vertaa, mitä mieltä noista asioista olen.
Aforismisi on aivan liian monimutkainen. Oletko varma että olet oma itsesi sanomalla asiasi noin "hienosti"?
Jos työpaikalla on hankala ihminen, jonka kanssa joudun olemaan tekemisissä, yritän vain yksinkertaisesti minimoida kyseisen ajan. - lempi
milton kirjoitti:
Ensinnäkin uskoisin, että sinua ei kiinnosta ns- vitunkaan vertaa, mitä mieltä noista asioista olen.
Aforismisi on aivan liian monimutkainen. Oletko varma että olet oma itsesi sanomalla asiasi noin "hienosti"?
Jos työpaikalla on hankala ihminen, jonka kanssa joudun olemaan tekemisissä, yritän vain yksinkertaisesti minimoida kyseisen ajan.hmm... tuolla oli sellainen kysymys, jonka kysyin myös, että mitkä ovat fiksuimpia oivalluksia ja typerämpiä oletuksia, joita olet tehnyt :)
Miksi kysyin sinulta asioita, joissa näkemyksesi ei kiinnosta minua? Tottakai kiinnostavat. Olethan ajatteleva ihminen, jolla on varmasti monta kiinnostavaa näkemystä erilaisiin asiohin.
Olen ihan oma itseni, kyllä sama ihminen voi ilmentää asioita monella eri tavalla. Pöhkösti ja erilaisina kiteytyksinä, joissa on mahdollista ajatella asiaa toisentyyppisenä kokonaisuutena. Tuo aforismi on sitä paitsi tosi yksinkertainen.
Entä jos työskenteltte vaikka fyysisesti koko ajan yhdessä ja vaikka samassa tiimissä? - milton
lempi kirjoitti:
hmm... tuolla oli sellainen kysymys, jonka kysyin myös, että mitkä ovat fiksuimpia oivalluksia ja typerämpiä oletuksia, joita olet tehnyt :)
Miksi kysyin sinulta asioita, joissa näkemyksesi ei kiinnosta minua? Tottakai kiinnostavat. Olethan ajatteleva ihminen, jolla on varmasti monta kiinnostavaa näkemystä erilaisiin asiohin.
Olen ihan oma itseni, kyllä sama ihminen voi ilmentää asioita monella eri tavalla. Pöhkösti ja erilaisina kiteytyksinä, joissa on mahdollista ajatella asiaa toisentyyppisenä kokonaisuutena. Tuo aforismi on sitä paitsi tosi yksinkertainen.
Entä jos työskenteltte vaikka fyysisesti koko ajan yhdessä ja vaikka samassa tiimissä?Eikös tuo ole enemmän naisten ongelma, että ihmisten kanssa ei tulla toimeen.
Oma työurani on kestänyt yhdeksän vuotta. Erilaisia tiimikokoonpanoja on ollut lukemattomia. Kertaakaan ei ole ollut sellaista tilannetta, etten olisi tullut jonkin kanssa toimeen. Näin ollen en voi kysymykseesi vastata. - lempi
milton kirjoitti:
Eikös tuo ole enemmän naisten ongelma, että ihmisten kanssa ei tulla toimeen.
Oma työurani on kestänyt yhdeksän vuotta. Erilaisia tiimikokoonpanoja on ollut lukemattomia. Kertaakaan ei ole ollut sellaista tilannetta, etten olisi tullut jonkin kanssa toimeen. Näin ollen en voi kysymykseesi vastata.edes hetkellisesti koko tuona aikana ja vaikka aioista olla oltu eri mieltä?
Tulen myös yleensä hyvin toimeen ihmisten kanssa, vaikka olen nainen :) - lempi
Mä luulen, kirjoitti:
että Lempi on tuleva sosiaalitantta. Olemme siis hyvissä käsissä rakkaat lapset...
luulen, että en ehkä ryhdy sosiaalitantaksi, vaikka voisi se olla ihan kiinnostava työ myös :)
!!!!! kirjoitti:
On sullakin aika ikävä elämä. Tervetuloa kerhoon! Aivot voi jättää narikkaan.
Muista pitää narikkalappu tallessa. Mulla se on hukassa ja poke on täys mulkku.
- milton
lempi kirjoitti:
edes hetkellisesti koko tuona aikana ja vaikka aioista olla oltu eri mieltä?
Tulen myös yleensä hyvin toimeen ihmisten kanssa, vaikka olen nainen :)mutta suuttujille vittuillaan ja nauretaan selän takana siihen malliin ettei kukaan kehtaa suuttua. Yleensä noita töihinsä liian vakavasti suhtautuvia pidetään vähän hölmöinä. Kerrankin yks muija lähti itkien workshopista kun sen ideoita ei otettu vakavasti. Muistaakseni siihenkin jyräykseen liittyi jokin järkevä syy. Joillakin ihmisillä ei sitten ole pienintäkään itsekritiikkiä.
- lempi
milton kirjoitti:
mutta suuttujille vittuillaan ja nauretaan selän takana siihen malliin ettei kukaan kehtaa suuttua. Yleensä noita töihinsä liian vakavasti suhtautuvia pidetään vähän hölmöinä. Kerrankin yks muija lähti itkien workshopista kun sen ideoita ei otettu vakavasti. Muistaakseni siihenkin jyräykseen liittyi jokin järkevä syy. Joillakin ihmisillä ei sitten ole pienintäkään itsekritiikkiä.
hyvin toimeentulevana ihmisenä, miksi selän takana naureskelu ja jyräys olivat ystävällisen vaihtoehtoisen ratkaisun sijaan mielestäsi hyviä ratkaisuja? ja tuletko siis itse hyvin toimeen myös kyseisen naisen ja niiden kanssa, joille vittuillaan ja nauretaan selän takana? Ja oliko siis naisella, selän takana naureskelijoilla vai kaikilla manitsemistasi puutetta itsekritiistä? Mihin noista, mikäli vaihtoehdot edellämainittuja, itse kuulut?
Miksi äkäpussi pitäisi "kesyttää"? Luulekohan taas joku pystyvänsä muuttamaan toisen mieleisekseen?
Itse en katso kovin pitkään ihmistä, joka purkaa omaa pahaa oloaan tiuskimalla syyttä suotta toisille.- lempi
Ihmiset ovat aina parhaimmillaan ollessaan aidosti oma itsensä. Mikäli koittavat olla jotain muuta, ovat vain haalea kopio siitä, mitä haluaisivat olla. -vanha kehittelemäni aforismi.
Filosofinen vastakysymyksesi on hauska siinä mielessä, että kyllähän meitä kaikkia joskus kiukuttaa ja oikeastaan tuossa vastauksessasi oli hiukan sellaista vivahdetta, että kyse kysymyksessä olisi tutustumisesta muihin ihmisiin yksityiselämässä :)
Oleteaan kuitenkin vaikka, että työpaikalla on hankala ihminen, jonka kanssa väistämättä joudut tekemään töitä. Mitä silloin käytännössä teet? lempi kirjoitti:
Ihmiset ovat aina parhaimmillaan ollessaan aidosti oma itsensä. Mikäli koittavat olla jotain muuta, ovat vain haalea kopio siitä, mitä haluaisivat olla. -vanha kehittelemäni aforismi.
Filosofinen vastakysymyksesi on hauska siinä mielessä, että kyllähän meitä kaikkia joskus kiukuttaa ja oikeastaan tuossa vastauksessasi oli hiukan sellaista vivahdetta, että kyse kysymyksessä olisi tutustumisesta muihin ihmisiin yksityiselämässä :)
Oleteaan kuitenkin vaikka, että työpaikalla on hankala ihminen, jonka kanssa väistämättä joudut tekemään töitä. Mitä silloin käytännössä teet?"Oleteaan kuitenkin vaikka, että työpaikalla on hankala ihminen, jonka kanssa väistämättä joudut tekemään töitä. Mitä silloin käytännössä teet?"
- Riippuu käytönnössä täysin ko. äkäpussin hierarkiasemasta, iästä ja työkokemuksesta.
- Tähän mennessä olen voinut muokata omaa toimenkuvaani siten, että minun ei tarvitse olla missään tekemisissä parin hankalan äkäpussien kanssa.
Tavoitteena on vetää heistä oikealta ohi, katsotaan sitten mitä sen kiukuttelun kanssa tehdään :)
- V utti
äkäpussit saavat puhista yksinään, ei kannata mennä sorkkimaan evoluution kulkua.
- lempi
sama kysymys, kuin Richartilta, Miltonilta ja Taasnäitä tuossa, eli
"Ihmiset ovat aina parhaimmillaan ollessaan aidosti oma itsensä. Mikäli koittavat olla jotain muuta, ovat vain haalea kopio siitä, mitä haluaisivat olla." -vanha kehittelemäni aforismi.
Ja aloitetaan vaikka siitä kunnnon keskustelu, jotta kysymykset eivät ole pelkkiä kysymyksiä :) - V utti
lempi kirjoitti:
sama kysymys, kuin Richartilta, Miltonilta ja Taasnäitä tuossa, eli
"Ihmiset ovat aina parhaimmillaan ollessaan aidosti oma itsensä. Mikäli koittavat olla jotain muuta, ovat vain haalea kopio siitä, mitä haluaisivat olla." -vanha kehittelemäni aforismi.
Ja aloitetaan vaikka siitä kunnnon keskustelu, jotta kysymykset eivät ole pelkkiä kysymyksiä :)Jos työpaikalla on hankala ihminen, jonka kanssa on pakko tehdä töitä, niin sitten tehdään töitä hankalan ihmisen kanssa. En ala vääntämään siitä itselleni uutta kaveria, sillä mielistelyyn ei ole mitään tarvetta minullakaan. Parempi sitten on hankalan ihmisen vaan muistaa osata tehdä työnsä kunnolla.
- hone-y
Mikään ei toimi kiukkuilijaan paremmin kuin kylmä välinpitämättömyys. Kukaan ei jaksa loputtomiin äksyillä, jos se ei synnytä mitään vastakaikua. Asiat voi selvittää vasta kun suurin kuohunta on mennyt ohi.
- kysymys:
Mikä on äkäpussi?
- lempi
on vähän sama asia, kuin kiukuttelija :)
Äkäpussi kesytetään salmiakilla.
Itse ainakin tyynnyn ystävällisyydestä, jos toinen jaksaa suhtautua positiivisesti minuun niin alan häpeämään omaa kiukkuiluani.- lempi
mut saa yleensä leppymään tosi helposti. Ehkä parhaiten niin, että selittää asian taustat, josta olen närkästynyt ja on keskustelee asiasta. Joskus myös vaikka hauskalla vitsillä. Niin, että ymmärrän, että on vilpitön halu sovitella asiaa :)
- Hossi-68
Muuta kuin hyvää mieltä ja pyyteetöntä hyvänä pitoa. Eiköhän tuolla lepy vähän kiperämpikin äkäpussi :)
Meikäläinen nyt ei tarvitse muuta kuin vienon hymyn, tukevan halauksen ja pusun, äkäpussi on mennyttä kauraa :)- lempi
siltä, että olet helposti kesytettävä äkäpussi ;)
Omia vastauksia kesytyksestä kiukyttelussa tuossa yllä :) - Hossi-68
lempi kirjoitti:
siltä, että olet helposti kesytettävä äkäpussi ;)
Omia vastauksia kesytyksestä kiukyttelussa tuossa yllä :)Ehkä vähän liiankin helposti ;) joskus olis ihan paikallaan hivenen kiukutellakkin.
Kerpule vaan ku teitillä naisilla on niin hyvät valttikortit lepyyttelyn suhteen et liiallinen kiukuttelu on melkeistään mahdotonta :)
Sinun lepyyttely konstit on ihan hyviä ja mitä sitä suotta pahemmin kiukuttelee, se on pitemmän päälle ikävää. Sovittelut on paljon mukavampia joten se on hyvä piirre et leppyy helposti. Pääsee mahdollisimman nopeasti keskittyyn tuohon sovittelu puoleen. ;D
- Taasnäitä
Äkäpussien (lue: hullu) kesyttäminen on ihan hukkaan heitettyä aikaa. Kiertoon vaan ja antaa jonkun toisen tapella sellaisen kanssa, jos se nyt kenellekään kelpaa, tuskin kelpaa.
- lempi
sama kysymys, kuin Richartilta ja Miltonilta tuossa, eli
Ja aloitetaan vaikka siitä kunnnon keskustelu, jotta kysymykset eivät ole pelkkiä kysymyksiä :)
- Pöhve
..myönnän olevani täydellinen äkäpussi ja sillä erotuksella ettei mua kesytä "KUKAAN".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6332751Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H232190Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4282153- 881924
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201779Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671580- 1281342
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231250Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau251154Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka231140