Prinsessa syndrooma

psykologi

Prinsessasyndrooma on luonne- ja käyttäytymishäiriön yhteisilmentymä, johon jokainen meistä on törmännyt. Tätä, monesti vaiettukain, ympäristöä piinaavaa, sairaaloista mielen kieroutumaa potee 35%, joidenkin arvioiden mukaan jopa 48%, vuosina 1955 - 1969 syntyneistä suomalaisista naisista.

Prinsessasyndrooman syistä on asiantuntijoiden keskuudessa taitettu peistä. Ilmeisesti kyseessä on suomalaisissa naisissa sukupolvesta toiseen kantautuvan geenivirheen paljastuminen vääränlaisessa kasvatuksessa. Itse lapsena ja nuorena sodan- ja sodanjälkeisen niukkuuden ja kovat olot kokeneet vanhemmat ovat väärällä kasvatuksella saaneet geneettisestä mutaatiosta kärsineen tyttärensä muutoin piilevänä ilmenevän vaikean mielitaudin puhkeamaan koko yhteiskuntaa kiduttavaksi vaivaksi. Tätä teoriaa tukisi se havainto, että prinsessasyndroomaa ei juurikaan ilmene 1970-luvulla ja sen jälkeen sytyneissä naisissa.

Prinsessa ei pidä itseään lainkaan vastuullisena omasta elintasostaan. Tätä vakavaa mielenvääristymää poteva ihminen ymmärtää maailman kaksijakoisena: minä kulutan, te kustannatte. Te viittaa isään, mieheen, ystäviin ja lopulta lapsiin. Tällainen ihminen vaatii esimerkiksi huonekaluja miettimättä lainkaan, millä hän ne ostaisi. Hänen mielestään tavara ikäänkuin "kuuluu" hänen syntymäoikeuksiina, riippumatta siitä, onko hänellä varaa siihen vai ei.

Prinsessa ei kanna vastuuta omista sanoistaan tai tekemisistään. Hänen mielestään on normaalia purkaa oma pahamielensä läheisiinsä. Kiukun puuskat, itsekkäät teot ja loukkaavat sanat ovat prinsessan mielestä hänen luontaisetunsa. Niistä ei saa ympäristö suuttua. Prinsessa tuomitsee jyrkästi ympäristön negatiivisen reagoinnin hänen tekemisiinsä. Hänellä on oikeus huomauttaa, muilla on velvollsuus totella.

Prinsessa tietää kuinka ihmisen on elettävä. Hänen tietää sinulle sopivan hygieniatason. Hän tietää, missä sinun tulee säilyttää vaatteesi. Hän tietää miten sinun tulee pukeutua. Juuri hän tietää, millaiset tavarat asunnossa ovat sopivia ja niille sopivan paikan. Kukaan muu asunnossa elävä ei niitä tiedä. Prinsessa loukkaantuu syvästi, jos hänen tekemisiään, vaatteitaan tai valitsemiaan tavaroita arvostellaan.

Prinsessa pitää itseään hyvän maun lähettiläänä ja luulee muiden ihailevan hänen persoonallisuuttaan. Hänen olemuksensa ja asuntonsa kertoo kuitenkin toista. Prinsessan maku on lainattu suoraan naistenlehdistä ja hän jakaa sen muiden 200.000 suomalaisprinsessan kanssa. Kämppä on täynnä iittalan kippoja, marimekon rättejä ja triviaalilasia, kuten oivatoikan lintuja ja aaltomaljakkoja. Ihan kuten muillakin prisessoilla. Kun Gloria-lehdessä kerrottiin vanhojen tavaroiden olevan muotia, kaikki 200.000 suomalaisprisessaa ostivat itselleen yhden käytetyn huonekalun.

Prisessa ei jaksa paneutua kulttuuriin. Vieraiden tullessa hän laittaa soimaan Me Naisissa mainitun popular-classic levyn. Yksin ollessaan hän kuuntelee Kirkaa ja selailee Me Naisia ja Annaa. Prinsessa ei tiedä yhteiskunnasta tai politiikasta mitään. Prisessat päättävät yhdessä ketä tässsä vaalipiirissa ehdolla olevaa prinsessaa tällä kertaa saa äänestää.

Prinsessat ovat sairaita ympäristöään terrorisoivia ihmisiä. Vältä heitä. Vaihda 70-luvulla syntyneeseen!

94

14103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestinnän ope

Tekstisi sai minut pohtimaan tutkintoasi. Missä yliopistossa ja milloin olet suorittanut tutkintosi? Mitä gradusi käsitteli?

• oli...

"Laiskuus ja kyvyttömyys nuorisossa: ura opettajan ratkaisuna"

Tutkin sinunkaltaistesi keskinkertaisuuksien päättymistä opettajiksi.

Kun kyvyt eivät riitä oikeaan akateemiseen tutkintoon, kompelyys estää elannon hankkimisen kättentaidoilla ja lahjakkuuden puute taiteilijan uran, niin ihminen hakeutuu opettajan uralle.

• hauska`
        oli... kirjoitti:

"Laiskuus ja kyvyttömyys nuorisossa: ura opettajan ratkaisuna"

Tutkin sinunkaltaistesi keskinkertaisuuksien päättymistä opettajiksi.

Kun kyvyt eivät riitä oikeaan akateemiseen tutkintoon, kompelyys estää elannon hankkimisen kättentaidoilla ja lahjakkuuden puute taiteilijan uran, niin ihminen hakeutuu opettajan uralle.

tapaus olet.
        Oletko koskaan miettinyt syvällisemmin, mistä tuo myrkyllinen katkeruutesi johtuu?

• ja tiedän
        hauska` kirjoitti:

tapaus olet.
        Oletko koskaan miettinyt syvällisemmin, mistä tuo myrkyllinen katkeruutesi johtuu?

Katkeruuteni on ajoittaista ja hyvin lyhytkestoista. Yleensä oloni on kevyt ja seesteinen ja juuri sen vuoksi ajatukseni niin kirkas.

Jos taas etsit ajoittain, hetkellisesti, pintaan pulpahtavan kateruuteni syytä, lue alpuperäinen viestini. Jospa se syy löytyisi sieltä.

• on, mutta
        ja tiedän kirjoitti:

Katkeruuteni on ajoittaista ja hyvin lyhytkestoista. Yleensä oloni on kevyt ja seesteinen ja juuri sen vuoksi ajatukseni niin kirkas.

Jos taas etsit ajoittain, hetkellisesti, pintaan pulpahtavan kateruuteni syytä, lue alpuperäinen viestini. Jospa se syy löytyisi sieltä.

se ei mitenkään selittänyt katkeruuttasi, joka ei kyseisessä asiassa käsittääkseni ole edes hetkellistä.
        Mitä sinulle on tapahtunut? Kuka ja miten sinua on järkyttänyt niin suunnattomasti, että kirjoitit alkuperäisen tekstisi?
        Joku syy siihen täytyy olla, mutta et selvästikään halua kertoa sitä, vaan mieluummin nälvit keski-ikäisiä naisia.

• *kukkahattu*

Onko paha olla?
      Mukavaa kuitenkin että löysit tänne palstalle, jotta voit purkaa pahaa oloasi ventovieraille.

Toivottavasti se helpottaa.

*halaa lämpimästi ja lohduttaen*

• nyt hyvin

Kun elää 15 vuotta keskinkertaisuuden ja despotismin onnistuneesti yhdistäneen prisessan kanssa, tulee ihmiselle väkisinkin paha olo.

Kun sellaisesta ihmisestä pääseen eroon, olo paranee. Vähitellen.

• okalinnut

Prinsessa ei pidä itseään lainkaan vastuullisena omasta elintasostaan.
      - Väärin. Pidän itsestäänselvyytenä sitä, että tulen omillani toimeen. En halua olla kenenkään elätettävänä. Minulla on Oma Elämä.

Prinsessa ei kanna vastuuta omista sanoistaan tai tekemisistään.
      -Kuka niistä kantaa vastuun, jos en minä itse??

Prinsessa tietää kuinka ihmisen on elettävä. Hänen tietää sinulle sopivan hygieniatason.
      -Tiedän miten haluan itse elää ja elän sen mukaan. Kenen "sinun" hygieniatasosta puhut? Jos toisen haju alkaa liikaa vaivaamaan, poistun paikalta. Simple, isn't it?

Prinsessa pitää itseään hyvän maun lähettiläänä ja luulee muiden ihailevan hänen persoonallisuuttaan.
      -Minulla on omasta mielestä hyvä maku. Mutta mitä tekemistä sillä on sinun mielipiteesi kanssa? Minulle riittää, että kelpaan itselleni.

Prisessa ei jaksa paneutua kulttuuriin.
      -Onko kulttuuriin paneutuminen elinehto? Tekeekö se minusta paremman ihmisen...sinun silmissäsi?

Kuten huomaat, minä en ainakaan kuulu tuohon 35% naisista, vaikka oikeaa ikäluokkaa olenkin :D

• r..-...

että juuri sinä podet prinsessäsyndroomaa? Ei ainakaan näillä palstoilla ole sinua arvosteltu.
        Vai onko?
        Ihmettelenkin miksi puolustelet itseäsi asiasta joka ei sinua koske? Vai onko sittenkin kirjoituksen jokin pienenpieni piikki pistänyt ennen niin varmaa itsetuntoasi?

• okalinnut
        r..-... kirjoitti:

että juuri sinä podet prinsessäsyndroomaa? Ei ainakaan näillä palstoilla ole sinua arvosteltu.
        Vai onko?
        Ihmettelenkin miksi puolustelet itseäsi asiasta joka ei sinua koske? Vai onko sittenkin kirjoituksen jokin pienenpieni piikki pistänyt ennen niin varmaa itsetuntoasi?

Mutta katson olevani enemmän kuin keskivertosuomalainen nainen. Eikä ne loput voi olla tämän syndrooman vaivaamia.

Minun itsetuntoni ei ole varma, se on vahva. Siksi minä kirjoitankin. Jos kirjoitukseni eivät sinua miellytä, voit hyvillä mielin hypätä niiden yli. Vapaus valita, eikö vain :)

• ei voi olla
        okalinnut kirjoitti:

Mutta katson olevani enemmän kuin keskivertosuomalainen nainen. Eikä ne loput voi olla tämän syndrooman vaivaamia.

Minun itsetuntoni ei ole varma, se on vahva. Siksi minä kirjoitankin. Jos kirjoitukseni eivät sinua miellytä, voit hyvillä mielin hypätä niiden yli. Vapaus valita, eikö vain :)

Miten niin loput suomalaiset naiset eivät voi olla prinsessa syndrooman vaivaamia?

Tässä keskustelussa ei ole yksikään nainen mitenkään kumo nnut ap:n väitteitä.

Keski-ikäiset naiset ovat selvästi älähtäneet tuosta kappaleesta, jossa sanotaan prinsessojen kuvittelevan oleva persoonallisia, mutta käyttyvän samalla tavalla kuin muutkin 200 000 prinsessaa. Sehän on ihant totta! Vaasit, marimekot-iittalat löytyy joka eukon kotoa. Ja sitten ollaan niin persoonaa-niin personaa.

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!

• okalinnut
        ei voi olla kirjoitti:

Miten niin loput suomalaiset naiset eivät voi olla prinsessa syndrooman vaivaamia?

Tässä keskustelussa ei ole yksikään nainen mitenkään kumo nnut ap:n väitteitä.

Keski-ikäiset naiset ovat selvästi älähtäneet tuosta kappaleesta, jossa sanotaan prinsessojen kuvittelevan oleva persoonallisia, mutta käyttyvän samalla tavalla kuin muutkin 200 000 prinsessaa. Sehän on ihant totta! Vaasit, marimekot-iittalat löytyy joka eukon kotoa. Ja sitten ollaan niin persoonaa-niin personaa.

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!

Seurustelen miehen kanssa, jonka kotona on Iittalan maljakko, Marimekon astioita ja verhoja.
        Onko hänellä prinsessasyndrooma?

• vai mikä?
        okalinnut kirjoitti:

Seurustelen miehen kanssa, jonka kotona on Iittalan maljakko, Marimekon astioita ja verhoja.
        Onko hänellä prinsessasyndrooma?

Jokainen saa omistaa sellaisen maljakon, kuin haluaa. Mikäli miehesi pitää itseään hyvän maun lähettiläänä, silloin hän on yhtä tyhmä, kuin suomalaisprinsessat. Kyse ei ole kiposta, vaan asenteesta.

"Prinsessa pitää itseään hyvän maun lähettiläänä ja luulee muiden ihailevan hänen persoonallisuuttaan. Hänen olemuksensa ja asuntonsa kertoo kuitenkin toista. Prinsessan maku on lainattu suoraan naistenlehdistä ja hän jakaa sen muiden 200.000 suomalaisprinsessan kanssa. Kämppä on täynnä iittalan kippoja, marimekon rättejä ja triviaalilasia, kuten oivatoikan lintuja ja aaltomaljakkoja."

• juolahtanut
        vai mikä? kirjoitti:

Jokainen saa omistaa sellaisen maljakon, kuin haluaa. Mikäli miehesi pitää itseään hyvän maun lähettiläänä, silloin hän on yhtä tyhmä, kuin suomalaisprinsessat. Kyse ei ole kiposta, vaan asenteesta.

"Prinsessa pitää itseään hyvän maun lähettiläänä ja luulee muiden ihailevan hänen persoonallisuuttaan. Hänen olemuksensa ja asuntonsa kertoo kuitenkin toista. Prinsessan maku on lainattu suoraan naistenlehdistä ja hän jakaa sen muiden 200.000 suomalaisprinsessan kanssa. Kämppä on täynnä iittalan kippoja, marimekon rättejä ja triviaalilasia, kuten oivatoikan lintuja ja aaltomaljakkoja."

mieleesi, että joku voi ihan oikeasti pitää näistä mainitsemistasi asioista, eikä kerää niitä siksi kun muutkin niin tekevät.
        Itsehän tuossa toteat, että jokainen saa omistaa sellaisen maljakon kuin itse haluaa. Ja sitten ei kuitenkaan saa olematta syndroomainen.
        Ei käsitä!

• kalahtiko?
        juolahtanut kirjoitti:

mieleesi, että joku voi ihan oikeasti pitää näistä mainitsemistasi asioista, eikä kerää niitä siksi kun muutkin niin tekevät.
        Itsehän tuossa toteat, että jokainen saa omistaa sellaisen maljakon kuin itse haluaa. Ja sitten ei kuitenkaan saa olematta syndroomainen.
        Ei käsitä!

Niinpä, aivan..On varmasti vaikeaa ymmärtää seuraava, että pointti ei nyt todellakaan ollut ne maljakot, vaan itsensä nostaminen muiden yläpuolelle.

Omista ihan rauhassa vaan ne maljakot.

• ei ole
        kalahtiko? kirjoitti:

Niinpä, aivan..On varmasti vaikeaa ymmärtää seuraava, että pointti ei nyt todellakaan ollut ne maljakot, vaan itsensä nostaminen muiden yläpuolelle.

Omista ihan rauhassa vaan ne maljakot.

yhtään ainoata mainitsemaasi maljakkoa eikä mitään muitakaan listaamiasi tavaroita.
        Ei kun onhan mulla marimekon kävelysauvat, jotka voitin joskus arpajaisissa. Nyt olen siis muiden yläpuolella.
        Kiintoisaa!

Jotain nyt aivan selvästi kalahti siellä päässä.
        En edelleenkään ymmärrä ja se on häpeä kun on kysymys näin hirmuisen tärkeästä asiasta.

• Pariton Isä
        ei ole kirjoitti:

yhtään ainoata mainitsemaasi maljakkoa eikä mitään muitakaan listaamiasi tavaroita.
        Ei kun onhan mulla marimekon kävelysauvat, jotka voitin joskus arpajaisissa. Nyt olen siis muiden yläpuolella.
        Kiintoisaa!

Jotain nyt aivan selvästi kalahti siellä päässä.
        En edelleenkään ymmärrä ja se on häpeä kun on kysymys näin hirmuisen tärkeästä asiasta.

Voi tietty johtua väsymyksestäkin, mutta nauroin kippurassa tuota kun okalinnut ja sen jatkaja ei mitenkään osannut lukea tekstiä, yksittäisiä sanoja vain :D

Miten voi luetunymmärtäminen olla noin vaikeaa.

• prinsessan ei
        Pariton Isä kirjoitti:

Voi tietty johtua väsymyksestäkin, mutta nauroin kippurassa tuota kun okalinnut ja sen jatkaja ei mitenkään osannut lukea tekstiä, yksittäisiä sanoja vain :D

Miten voi luetunymmärtäminen olla noin vaikeaa.

tarvi ymmärtää asioita vaan poimia sanoja joihin voi takertua ja sitten saada niillä riidan aikaan.Noin toimii prinsessasyndroomasta nauttiva suomalainenNAINEN

• ...

55 vuonna syntynyt on jo 52, eli omat lapset saattavat olla 70-luvulla syntyneitä... kannattaako sen ikäiseen vaihtaa ja ratkaiseeko se oikeasti mitään?

Entä millaiset astiat ja tekstiilit pitää olla, että ei kärsi prinsessasyndroomasta?

• ei kannata

Olet ihan oikeassa. Ei varmaan kannata 1955 syntynyttä mihinkään vaihtaa. Kannattaa vaan pukata suoraviivaisesti luonnevikainen vanha rohjo mäelle ja käyttää 70-lukulaisia lyhytkestoisiin suhteisiin.

• r..-...

Tuon paremmin asiaa ei voi ilmaista.
      Kirjoitukseen vastaajien kitkerät kommentit jo todistavat että "se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa".
      Kirjoitukseen vastaajille sanoisin että eivät kaikki naiset pode prinsessasyndroomaa. Suuri osa on aivan järkeviä ja henkisesti terveitä.

• määrää

En ole ihan varma tuosta "Suuri osa ona aivan järkeviä ja henkisesti terveitä"..

Toisaalta onhan se 10% naisista jo aika suuri osa. Sen isompi osa ei ole järkeviä, terveitä ja henkisesti terveitä. Eiköhän jo mielialalääkkeiden käytön määräkin sen todista.

Lääkkeitähän syövät eniten keski-ikäiset naiset ja mielialalääkkeiden myynti on suurempaa kuin Buranan myynti. Terveet ei lääkkeitä syö.

• pidät
        määrää kirjoitti:

En ole ihan varma tuosta "Suuri osa ona aivan järkeviä ja henkisesti terveitä"..

Toisaalta onhan se 10% naisista jo aika suuri osa. Sen isompi osa ei ole järkeviä, terveitä ja henkisesti terveitä. Eiköhän jo mielialalääkkeiden käytön määräkin sen todista.

Lääkkeitähän syövät eniten keski-ikäiset naiset ja mielialalääkkeiden myynti on suurempaa kuin Buranan myynti. Terveet ei lääkkeitä syö.

pahana sitä, että keski-ikäiset naiset hoitavat itseään?
        Ei mielialalääkkeiden syöminen tee kenestäkään hullua. Mielenterveyteen kuuluu paljon muutakin kuin mielisairaudet.
        Monet nuoretkin joutuvat jossain elämänsä vaiheessa turvautumaan mielialalääkkeisiin.
        Miehetkö eivät uskalla hakeutua lääkäriin siinä pelossa, että heistä tehdään pian hulluja? Hulluksi voi tulla, jos ei osaa tai uskalla hakea apua.

• sanojani
        pidät kirjoitti:

pahana sitä, että keski-ikäiset naiset hoitavat itseään?
        Ei mielialalääkkeiden syöminen tee kenestäkään hullua. Mielenterveyteen kuuluu paljon muutakin kuin mielisairaudet.
        Monet nuoretkin joutuvat jossain elämänsä vaiheessa turvautumaan mielialalääkkeisiin.
        Miehetkö eivät uskalla hakeutua lääkäriin siinä pelossa, että heistä tehdään pian hulluja? Hulluksi voi tulla, jos ei osaa tai uskalla hakea apua.

En pidä mitenkään tuomittavana sitä, että sairaat lääkitsevät itseään. Minusta on erittäin hyvä, että sairaat ihmiset hoidetaan.

Vain sairas ihminen käyttää lääkkeitä. Käsittääkseni on laitonta määrätä lääkehoitoa terveelle ihmiselle.

Mikähän sairaus on kyseessä, jos ihminen syö mielenterveyslääkkeitä

• minä sinun
        sanojani kirjoitti:

En pidä mitenkään tuomittavana sitä, että sairaat lääkitsevät itseään. Minusta on erittäin hyvä, että sairaat ihmiset hoidetaan.

Vain sairas ihminen käyttää lääkkeitä. Käsittääkseni on laitonta määrätä lääkehoitoa terveelle ihmiselle.

Mikähän sairaus on kyseessä, jos ihminen syö mielenterveyslääkkeitä

mielestäsi vääristelin?
        Kuten sanoin, mielialalääkkeitä käytetään muidenkin sairauksien, kuin mielisairauksien hoitoon.
        Esim. masennukseen, ahdistus- ja paniikkihäiriöiden hoitoon jne. jne. Ne eivät ole mielisairauksia.
        Itse söin aikoinaan niin sanottuja onnellisuuspillereitä vaikeassa ja raskaassa elämäntilanteessa. Käytin niitä puoli vuotta lääkärin suosituksesta, enkä todellakaan ollut tai ole hullu enkä sairas. Lopetin niiden käytön, koska niistä ei ollut minulle apua, koska ne olivat kalliita ja koska puolessa vuodessa sain asiani muutenkin kuntoon.

Etköhän se ole sinä, joka vääristelee asioita ja puhuu jostain, mistä ei tiedä.

Ja vielä sen verran: Mun jo edesmennyt expuolisoni kärsi mielisairaudesta, joten todellakin tiedän mielenterveyshoidon ja mielisairaanhoidon eroista jotain. Kannattaa sinunkin ottaa selvää, ennen kuin heittelet noin kevyesti herjaa täällä tai missään muuallakaan.

• ...
        minä sinun kirjoitti:

mielestäsi vääristelin?
        Kuten sanoin, mielialalääkkeitä käytetään muidenkin sairauksien, kuin mielisairauksien hoitoon.
        Esim. masennukseen, ahdistus- ja paniikkihäiriöiden hoitoon jne. jne. Ne eivät ole mielisairauksia.
        Itse söin aikoinaan niin sanottuja onnellisuuspillereitä vaikeassa ja raskaassa elämäntilanteessa. Käytin niitä puoli vuotta lääkärin suosituksesta, enkä todellakaan ollut tai ole hullu enkä sairas. Lopetin niiden käytön, koska niistä ei ollut minulle apua, koska ne olivat kalliita ja koska puolessa vuodessa sain asiani muutenkin kuntoon.

Etköhän se ole sinä, joka vääristelee asioita ja puhuu jostain, mistä ei tiedä.

Ja vielä sen verran: Mun jo edesmennyt expuolisoni kärsi mielisairaudesta, joten todellakin tiedän mielenterveyshoidon ja mielisairaanhoidon eroista jotain. Kannattaa sinunkin ottaa selvää, ennen kuin heittelet noin kevyesti herjaa täällä tai missään muuallakaan.

meillä on sukulaistädin tuoma aaltovaasi kirjahyllyssä. Pitääkö nyt hakea mielialalääkitys?!

• mielestä
        ... kirjoitti:

meillä on sukulaistädin tuoma aaltovaasi kirjahyllyssä. Pitääkö nyt hakea mielialalääkitys?!

lääkitys ilmeisesti olisi paikallaan.
        Minähän yritin kertoa, että mielialääkkeitä ei määrätä ainoastaan mielisairaille, vaan ihminen voi tarvita niitä muistakin syistä. Eli, että ihminen ei ole HULLU jos joutuu joskus turvautumaan lääkehoitoon, niin kuin eräs tuossa väitti.

Aaltomaljakot tai marimekon tuotteet eivät tee kenestäkään millään tavoin syndroomaisia.

Tässä tuntuu nyt menevän asiat vähän ristiin ja sekavaksi,enkä ymmärtänyt, miksi minulle heitit kommenttisi, joten minun osaltani tämä keskustelu loppuu nyt.

• taas...
        mielestä kirjoitti:

lääkitys ilmeisesti olisi paikallaan.
        Minähän yritin kertoa, että mielialääkkeitä ei määrätä ainoastaan mielisairaille, vaan ihminen voi tarvita niitä muistakin syistä. Eli, että ihminen ei ole HULLU jos joutuu joskus turvautumaan lääkehoitoon, niin kuin eräs tuossa väitti.

Aaltomaljakot tai marimekon tuotteet eivät tee kenestäkään millään tavoin syndroomaisia.

Tässä tuntuu nyt menevän asiat vähän ristiin ja sekavaksi,enkä ymmärtänyt, miksi minulle heitit kommenttisi, joten minun osaltani tämä keskustelu loppuu nyt.

Tunnut olevan samaa mieltä siitä, että iso osa keski.ikäisistä suomalaisista naisista syö "mielialalääkkeitä". Termi on lääketeollisuuden keksintö aivojen kemiaan voimakkaasti vaikuttaville molekyyleille.

Ap:n kanssa tunnut olevan erimieltä siitä onko "mielialalääkkeitä" syövän ihmisen mieli sairas.

Jos ihminen syö lääkkeitä, jokin paikka hänellä on sairas. Voisitko kertoa, mikä paikka ihmisellä on sairas silloin, kun hän syö näitä "mielialalääkkeitä"? Eikö se ole juuri se mieli?

• sovitaanko
        taas... kirjoitti:

Tunnut olevan samaa mieltä siitä, että iso osa keski.ikäisistä suomalaisista naisista syö "mielialalääkkeitä". Termi on lääketeollisuuden keksintö aivojen kemiaan voimakkaasti vaikuttaville molekyyleille.

Ap:n kanssa tunnut olevan erimieltä siitä onko "mielialalääkkeitä" syövän ihmisen mieli sairas.

Jos ihminen syö lääkkeitä, jokin paikka hänellä on sairas. Voisitko kertoa, mikä paikka ihmisellä on sairas silloin, kun hän syö näitä "mielialalääkkeitä"? Eikö se ole juuri se mieli?

niin, että sinä olet oikeassa ja minä väärässä, oli kyse ihan mistä hyvänsä.

Sinä ymmärrät minut ihan tahallasi väärin ja vääristelet ihan tahallasi kaikkea sanomaani.

Suon sen sinulle ilomielin. Olet minulle ihan yhdentekevä ihminen, koska en tiedä kuka olet,enkä tosiaan jaksa harrastaa tällaista ihme saivartelua.

Hyvää jatkoa sinulle joka tapauksessa! Toivon, että sinulle ei tapahdu koskaan mitään kurjaa, mikä panisi sinut tarkistamaan mielipiteitäsi.
        Minä olen joutunut käymään aika kovaa elämän koulua ja siksi en olekaan niin ehdoton ja kova asenteissani kuin sinä.

Siperia opettaa, sanotaan!

• kysymykseeni
        sovitaanko kirjoitti:

niin, että sinä olet oikeassa ja minä väärässä, oli kyse ihan mistä hyvänsä.

Sinä ymmärrät minut ihan tahallasi väärin ja vääristelet ihan tahallasi kaikkea sanomaani.

Suon sen sinulle ilomielin. Olet minulle ihan yhdentekevä ihminen, koska en tiedä kuka olet,enkä tosiaan jaksa harrastaa tällaista ihme saivartelua.

Hyvää jatkoa sinulle joka tapauksessa! Toivon, että sinulle ei tapahdu koskaan mitään kurjaa, mikä panisi sinut tarkistamaan mielipiteitäsi.
        Minä olen joutunut käymään aika kovaa elämän koulua ja siksi en olekaan niin ehdoton ja kova asenteissani kuin sinä.

Siperia opettaa, sanotaan!

Selvennän vielä kysymystäni:

Kun lääkäri määrää ihmiselle reseptilääkkeitä, onko tuo ihminen lääkärin mielestä sairas?

Jos reseptilääke vaikuttaa aivoihin ja parantaa mielen, niin mikä kohta ihmisessä on lääkärin mielestä sairas?

• malttanut
        kysymykseeni kirjoitti:

Kun lääkäri määrää ihmiselle reseptilääkkeitä, onko tuo ihminen lääkärin mielestä sairas?

Jos reseptilääke vaikuttaa aivoihin ja parantaa mielen, niin mikä kohta ihmisessä on lääkärin mielestä sairas?

olla kurkkaamatta, mitä tällä kertaa olet kirjoittanut.

Minä vastasin tuohon kysymykseen jo aiemmin. Olisit huomannut sen, jos lukisit mitä kirjoitan.

Ihminen voi lyödä esim. kirveellä jalkaansa. Hän ei ole silloin sairas, mutta hän voi ottaa haavasta aiheutuneeseen kipuun tulehdus- ja kipulääkettä.
        Ihminen voi saada myöskin sieluunsa haavan jonkin järkyttävän kokemuksen takia, tai hän voi uupua raskaassa elämäntilanteessa. Silloin lääkäri voi määrätä ihan hänen jaksamisensa tueksi esim. mainitsemiani "onnellisuuspillereitä" ihan ilman että hänellä todetaan minkäänlaista sairautta.
        Onko tämä oikeasti noin vaikea ymmärtää??

Tämä keskustelu sinun kanssasi muistuttaa kovasti niitä keskusteluja, joita käyn välillä yhdeksänvuotiaani kanssa. Hän esittää hyvin määrätietoisena ja päättäväisenä asiansa. Minä en olekaan myötämielinen, joten hän alkaa vääntää ja kääntää asiaa, vääristelee sanomaani ja inttää vastaan kunnes ei lopulta tiedä itsekään,mistä on kysymys. Siinä vaiheessa hän yleensä suuttuu ja haukkuu minut.

Sinulla voi ja saa ja pitääkin olla omat mielipiteesi. Ne on myös minulla eikä minun näkemykseni tästä asiasta muutu mihinkään. Minun näkemykseni perustuu koettuun ja elettyyn elämään, sekä inhimillisyyteen itseäni ja muita ihmisiä kohtaan.

Onko vielä muuta kysyttävää?

• ihailen sinua
        malttanut kirjoitti:

olla kurkkaamatta, mitä tällä kertaa olet kirjoittanut.

Minä vastasin tuohon kysymykseen jo aiemmin. Olisit huomannut sen, jos lukisit mitä kirjoitan.

Ihminen voi lyödä esim. kirveellä jalkaansa. Hän ei ole silloin sairas, mutta hän voi ottaa haavasta aiheutuneeseen kipuun tulehdus- ja kipulääkettä.
        Ihminen voi saada myöskin sieluunsa haavan jonkin järkyttävän kokemuksen takia, tai hän voi uupua raskaassa elämäntilanteessa. Silloin lääkäri voi määrätä ihan hänen jaksamisensa tueksi esim. mainitsemiani "onnellisuuspillereitä" ihan ilman että hänellä todetaan minkäänlaista sairautta.
        Onko tämä oikeasti noin vaikea ymmärtää??

Tämä keskustelu sinun kanssasi muistuttaa kovasti niitä keskusteluja, joita käyn välillä yhdeksänvuotiaani kanssa. Hän esittää hyvin määrätietoisena ja päättäväisenä asiansa. Minä en olekaan myötämielinen, joten hän alkaa vääntää ja kääntää asiaa, vääristelee sanomaani ja inttää vastaan kunnes ei lopulta tiedä itsekään,mistä on kysymys. Siinä vaiheessa hän yleensä suuttuu ja haukkuu minut.

Sinulla voi ja saa ja pitääkin olla omat mielipiteesi. Ne on myös minulla eikä minun näkemykseni tästä asiasta muutu mihinkään. Minun näkemykseni perustuu koettuun ja elettyyn elämään, sekä inhimillisyyteen itseäni ja muita ihmisiä kohtaan.

Onko vielä muuta kysyttävää?

Olet todella hieno ihminen. Persoonallinen ja sivistynyt. Ihailen sinua. Muidenkin pitäisi.

Kaikki muutkin ihmiset ihailevat sinua. Olet muiden yläpuolella ja älykäs. Ja niin, niin-niin persoonallinen ja kaikki sen huomaavat.

Hienoa, että tiedät kuinka muidenkin ihmisten pitäisi elää. Olen pahoillani, että miesystäväsi ei sitä ymmärtänyt, vaan lähti. Typerys ei tajunnut nerouttasi!

Joko riitti, prinsessa?

• mikä sulla on hätänä?
        ihailen sinua kirjoitti:

Olet todella hieno ihminen. Persoonallinen ja sivistynyt. Ihailen sinua. Muidenkin pitäisi.

Kaikki muutkin ihmiset ihailevat sinua. Olet muiden yläpuolella ja älykäs. Ja niin, niin-niin persoonallinen ja kaikki sen huomaavat.

Hienoa, että tiedät kuinka muidenkin ihmisten pitäisi elää. Olen pahoillani, että miesystäväsi ei sitä ymmärtänyt, vaan lähti. Typerys ei tajunnut nerouttasi!

Joko riitti, prinsessa?

ja mihin se nyt on lähtenyt? Taisi olla sulla huono ilta? Harmi!

• sanoin!
        ihailen sinua kirjoitti:

Joko riitti, prinsessa?

Turhauduit ja suutuit ihan niin kuin lapsi.
        Seraavaksi kai käyttäisit nyrkkejä, jos voisit?

Pieleen meni tuo sinun määritelmäsi minusta, mutta älä välitä.

Minä tiedän kuinka minun tulee elää ja muut elävät juuri niin kuin tahtovat. Hyväksy sinäkin se, niin helpottaa kummasti.

Tuollainen joutavista asioista kiihtyminen ei ole ollenkaan hyväksi sinulle. Ajattele sydäntäsi ja verenpainettasi.

Joko sinulle riitti?
        Minähän olisin lopettanut tämän keskustelun jo aiemmin, mutta sinä halusit jatkaa.
        Nytkö riitti?

• tiedä kelle
        sanoin! kirjoitti:

Turhauduit ja suutuit ihan niin kuin lapsi.
        Seraavaksi kai käyttäisit nyrkkejä, jos voisit?

Pieleen meni tuo sinun määritelmäsi minusta, mutta älä välitä.

Minä tiedän kuinka minun tulee elää ja muut elävät juuri niin kuin tahtovat. Hyväksy sinäkin se, niin helpottaa kummasti.

Tuollainen joutavista asioista kiihtyminen ei ole ollenkaan hyväksi sinulle. Ajattele sydäntäsi ja verenpainettasi.

Joko sinulle riitti?
        Minähän olisin lopettanut tämän keskustelun jo aiemmin, mutta sinä halusit jatkaa.
        Nytkö riitti?

sinä vastailet,ja keneksi minua luulet, kun en ole sen paremmin tämän ketjun alkuunsaattaja kuin vastapuolen edustajakaan,mutta ehkä sinulla on jäänyt jostain jollekin jotakin hampaankoloon kun noin täytyy tykittää.
        Mulla ei ole tarve käyttää nyrkkejä sen paremmin kuin muutakaan.Hyvää päivää sinulle!

• vaiko yhteiskunta...
        taas... kirjoitti:

Jos joillakin mielipide eroaa jonkin verran normista, tarjoillaan täällä mielellään vaivaan pillereitä...

Nimitellään jopa 'hulluksi' vain jonkin mielipiteen perusteella..

No, itsellänikin on jonkin verran normeista poikkeava mielipide nimenomaan siitä, kuka on pillereiden tarpeessa. Olen näet sitä mieltä, että ns. 'hullut' eivät niinkään olisi pillereiden tarpeessa, mitä olisivat itseään 'terveinä' pitävät. Kuuluuhan tähän normitettuun 'terveeseen ihmiseen' mitä ilmeisemmin ominaisuuksia, jotka olisivat helpostikin määriteltävissä sairauksiksi. Esimerkiksi rahan nostaminen kaikkea hallitsevaksi tekijäksi ja sen myötä tuleva itsekkyys.

Kirjoituksissa näkyy suunnaton 'minä itse' ajattelu, mikä tietyssä määrin onkin hyvä, mutta jos vaikkapa avioliitossa esiintyy vain 'minä itse ensin' -ajattelua on lopputulos huono.

Voisi myös kysyä perusteluja sille, miksi elämän pitäisi olla koko aikaista nautintoa. Eräskin filosofi puhuu nautintojen maksimoinnista ja vastaavasti surujen ja muiden 'huonojen tilojen' minimoinnista...
        Onko siis ihmettelemistä, jos ylenmääräisten nautinto-odotusten vuoksi ihmiset saattavat vieraantua toisistaan heidän pystymättä toteuttamaan edes omia jatkuvia nautintohalujaan, puhumattakaan että pitäisi vielä pystyä pitämään kumppanin nautinto huipussaan.

'Elämä on lyhyt, tee ratkaisusi nopeasti, niin ehkä vielä ehdit nauttimaan siitä.' Mikä mieletön lause tuo edellinen... Olen sitä mieltä, että juuri tuo edellinen lause johtaa monia ihmisiä harhaan, entistä syvempään epätoivoon ja yksinäisyyteen. Kuvitteluun siitä, että nurkan takana on jotakin parempaa, kunhan vain menee ja ottaa.

Mitä meihin 'hulluihin' tulee...olemme herkkä aistimaan ympäristöämme, sen vinoutumia ja mielettömyyksiä. Mutta, niin kuin jo totesin me emme ole niiden pillereiden tarpeessa, sillä jos niitä ottaisimme katoaisi meiltä tämä ainutlaatuinen avu.

Mieluiten sitä kulkee vähän 'hulluna',kuin kulkisi täysin normittuneena ihmisenä, joka on kadottanut elämän todellisen tarkoituksen idean.

Tämä kirjoitus on siinä mielessä ristiriitainen, että rivien välissä vihjataan pillerin tarpeessa olevan olevan nimenomaan juuri tuon ns. normaalin ihmisen. Ristiriita tulee siitä, että jos he ottaisivat pillerinsä se ei silti avaisi heidän tietoisuuttaan omasta asemastaan, vaan turruttaisi edelleen ja huonontaisi siis omaa tilaa edelleen.

• nimenomaan
        tiedä kelle kirjoitti:

sinä vastailet,ja keneksi minua luulet, kun en ole sen paremmin tämän ketjun alkuunsaattaja kuin vastapuolen edustajakaan,mutta ehkä sinulla on jäänyt jostain jollekin jotakin hampaankoloon kun noin täytyy tykittää.
        Mulla ei ole tarve käyttää nyrkkejä sen paremmin kuin muutakaan.Hyvää päivää sinulle!

sinulle.

Näin makeita nauruja en ole saanut pitkään aikaan.
        Luulitko tosiaan, että tykitän?
        Hauskaa oli.

Oikein hyvää päivän jatkoa myös sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi!

• ottaa myös lääkkeesi
        nimenomaan kirjoitti:

sinulle.

Näin makeita nauruja en ole saanut pitkään aikaan.
        Luulitko tosiaan, että tykitän?
        Hauskaa oli.

Oikein hyvää päivän jatkoa myös sinulle ja kaikkea hyvää elämääsi!

ajoissa!;-)

• makeat naurut ovat
        ottaa myös lääkkeesi kirjoitti:

ajoissa!;-)

harvinaisia niin katso useammin peiliin niin ei riemua puutu! Niin minäkin teen.

• on meillä
        makeat naurut ovat kirjoitti:

harvinaisia niin katso useammin peiliin niin ei riemua puutu! Niin minäkin teen.

harastukset sitten! :)

Ei elämän tarvi olla niin vakavaa.

• muistan!
        ottaa myös lääkkeesi kirjoitti:

ajoissa!;-)

Älä turhia huolehdi!

• vielä.
        muistan! kirjoitti:

Älä turhia huolehdi!

Ihan vakavasti puhuen!
        Ihmisillä on nykyään outo tapa suositella toisilleen lääkitystä ja hoitoa milloin mistäkin syystä. Siihen riittää eriävä mielipide tai ihan mikä tahansa syyksi.
        Miksi ihmeessä? Eikö tähän maailmaan muka mahdu erilaisuutta?

Toisaalta taas ollaan herkästi syyttelemässä ja syyllistämässä niitä ihmisiä, joilla on jokin lääkitys.

Ja aina kaikissa muissa on vikaa, mutta "minä itse" olen tietenkin kaikin puolin täydellinen.

Sen verran voin tunnustaa, että meitä on ollut tässä vähän isompi porukka koossa ja tarkoitus oli nimenomaan hämmentää pataa ja saada aikaan tietynlaista reaktiota. Ja tulihan sitä.

• joo pitänee paikkansa
        muistan! kirjoitti:

Älä turhia huolehdi!

minä lausahdin tuon omani vain sillä, että ajattelin sielläkin olevan näitä omituisia prinsessasyndroomaisia joille tätä lääkitystä on näissä viesteissä suositeltu. Näkemyksiä on monia, ja totuushan löytyy kaurapuurosta.
        No etkös sinäkin samalla tavoin syytellyt toisia kirjoittajia?Mielestäni kyllä.

• hei kaikille,
        kysymykseeni kirjoitti:

mielenkiintoinen keskustelu, nauraa saa ainakin jos ei muuta.

tuosta lääkäri määrää lääkkeitä sairaille...

lääkkeitä voidaan käyttää myös ennaltaehkäisevästi, silloin ihminen ei ole sairas, vai?

ihanaa, jatkakaa.

• onkos kukaan

tai kellään edes vilahtanut mieleen ettei noita -70 luvulla syntyneitä "prinsessoja" olisi jos ei olisi vaikka 55-65 syntyneitä prinsessoja ja prinssejä? Voi juma mitä paskaa.....Kiinailmiö täyttää Suomen... synnytä vaan poikalapsia, loppuu Suomen kansa ja sekottuu ja tulee sekarotusia---------

• vaiko ollenkaan

En ymmärtänyt kommenttiasi. Miten näiltä sairailta prinssessoilta olisi lapsen teko mhjotenkin ollut kielletty?

Tottakai he tekevät lapsia. Vaativat jopa niiden alulle panoa. Prinsessoista tuli prinsessoita, koska kasvatus meni tytärten kohdalla täysin piueleen. Niukkuudessa ja sodan kauhuissa kasvaneet vanhemmat kasvattivat tyttärensä pumpulissa kieroon.

Omille lapsilleenhan prisnessat eivät tätä tee. Heidän tyttärensä ovat saaneet taistella jokaisesta kuukausirahamarkasta. Äiti ehti tyhjentää iskän lompakon ennen lapsia.

• sinunkin
        vaiko ollenkaan kirjoitti:

En ymmärtänyt kommenttiasi. Miten näiltä sairailta prinssessoilta olisi lapsen teko mhjotenkin ollut kielletty?

Tottakai he tekevät lapsia. Vaativat jopa niiden alulle panoa. Prinsessoista tuli prinsessoita, koska kasvatus meni tytärten kohdalla täysin piueleen. Niukkuudessa ja sodan kauhuissa kasvaneet vanhemmat kasvattivat tyttärensä pumpulissa kieroon.

Omille lapsilleenhan prisnessat eivät tätä tee. Heidän tyttärensä ovat saaneet taistella jokaisesta kuukausirahamarkasta. Äiti ehti tyhjentää iskän lompakon ennen lapsia.

äitisi ja isäsi olla naimatta, et olisi täällä kirjoittamassa.

• r..-...
        sinunkin kirjoitti:

äitisi ja isäsi olla naimatta, et olisi täällä kirjoittamassa.

Tämä keskiaikainen sanonta kertoo hyvin asenteestasi.
        Siis teidän (prinsessasyndroomaisten) mielestä kirjoittajat jotka arvostelevat teidän touhujanne pitäisi jotenkin vaientaa. Esim. järkevien keeneillä varustetut vanhemmat sterilisoida, että saisitte enemmän pölkkypäitä miehiä pitämään hovianne yllä.

• psykolooki

Ap tarkoittanee ns. tuhkimo-syndroomaa, mikä on vastine miehiselle peter pan-syndroomalle. Tälle yhteistä haluttomuus kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuuta. Tällaisia ihmisiä löytyy kaikisa ikäluokista, mutta ap:n esittämät prosentit ovat kyllä ihan hihasta....

• serkkuni

otti miehekseen sambialaisen eikä suomalaista. Veri vaihtuu eikä ole sisäsiittoista porukkaa. Eikä tule syndroomia Sallantauti esim.

• ja miehelleen

Oikein kiva, että serkkusi pääsi naimisiin. Onnea hänelle ja hänen miehelleen!

• qwertyuiopåasdfghjklöä

Et ole psykologi. Olet psykologin asiakas.

• ap:n omalääkäri

Asiakas on. Ja lisäksi opiskellut itsekseen netistä sen verran, että sotkee käsitteet, joilla hämärtää lisää ajatuksiaan.

Terveisiä teikäläiselle. Kyllä se siitä, kunhan muistat ne pillerisi. Äläkä unohda seuraavaa aikaasi. Kognitiivinen lyhytterapiahan ei sinuun tehonnut. Kokeillaan seuraavaksi raskaampaa tietä.

• hehe.

No tuo oli kai kuvaus vaimostasi, johon olet ilmeisesti kyllästynyt...!;)

No mutta KIITOS KOHTELIAISUUDESTA - itse olen siis 70-luvulla syntynyt nainen.:)

• prinsessasta

Jokaisella on riippansa. Sinun riippasi ei ole prinsessa vaan heikko itsetuntosi ja kateus. Onneksi purat sitä tällä tavalla terveesti, etkä kohdista lähimmäisiisi. Toivotan onnea yrityksissäsi parantua, sitten kun päätät aloittaa oikean hoidon :)

• pihalla..

Kateus? Huono itsetunto? Miten ihmeessä päädyit moiseen analyysiin?

• tavallisia heittoja
        pihalla.. kirjoitti:

Kateus? Huono itsetunto? Miten ihmeessä päädyit moiseen analyysiin?

Aina kun toinen hyökkää, voi sanoa että olet kateellinen tai sinulla on heikko itsetunto. Ei silloin tarvi edes miettiä, onko, ne on noita pakettiratkaisuja. Kaipa tuo aloittaja lähinnä olisi katkera (jostain vääristä ratkaisuistaan esim. pysyä huonossa suhteessa tai ettei rohkeus riittänyt alkaa tehdä jänniä asioita joista saisi energiaa ja suhdekin tuulettuisi tms). Henk. koht. en tajua, miksi 'heikkoa itsetuntoa' tarjotaan ihmisille jotka pilkkaa toisia tai on aggressiivisia, luulisi että päin vastoin, usein sellaiset on herkkiä ja kilttejä, ainakin mitä itse olen nähnyt... On kai niitäkin jotka yrittää sitten äksyillä toisille, mutta useimmiten nekin varmaan enempi jupisee itsekseen ja on harmissaan?

• Liisin

Löytyy omasta lähipiiristä, tosin tämä prinsessa on 70-luvulla syntynyt. Mutta kuitenkin, tuo kirjoitus on joissakin perheissä ihan täyttä totta ja arkea. Tämä prinsessa erosi miehestään ja meni alle vuosi kun oli uudestaan naimisissa, suhde oli jo edellisen avioliiton aikana.
      Silti ero oli täysin ex-miehen syytä, hän oli se kärsinyt osapuoli. Nyt tehdään lasten tapaamiset erittäin hankalaksi, isä saa tavata lapsiaan täysin ex-vaimon oikkujen mukaan. Lasten isä on vain joku jolta pitää saada nyhdettyä rahaa mahdollisimman paljon lasten menoihin vedoten - ja sitten ne käytetään suurelta osin omaksi hyväkseen.
      Onpa onnistunut lastenvalvojankin saamaan asialleen, elatusmaksut sovitaan todennäköisesti käräjien kautta kun muuten ei onnistu. Vaatimus kun on kahdesta lapsesta 900e... Isä maksaa jo lasten harrastukset, uusi koti uuden miehen kanssa on velaton ja lasten vaatteet ostatetaan mummuilla. Ja lastenvalvoja oli isälle sanonut että kannattaisi vaan suostua, oikeudessa maksut yleensä vielä nousevat!
      Tuon ex-rouvan toiminta eron jälkeen on niin uskomatonta. Edelleen hän haluaa kontrolloida ja olla selvillä ex-miehen liikkeistä vaikka on siis uudestaan jo naimisissa.
      Suurin huoli läheisillä on tällä hetkellä lapsista, jotka ovat vielä molemmat alle kouluikäisiä. He saavat päivittäin kuulla kuinka huono ihminen heidän isänsä on ja kuinka hädin tuskin hän uskaltaa luovuttaa lapset isän huostaan. Ja mitä kaikkea he voisivatkaan saada ja tehdä, mutta kun isä ei halua heille sitä suoda koska ei maksa tarpeeksi elatusmaksua (550e).
      Nimim. läheltä seurannut

• normaalia

Antamasi esimerkki on valitettavasti kuvaus hyvin normaalista suomalaisen naisen käytöksestä. Näitä naisia on niin paljon, ettei tuollaista käytöstä voi pitää mitenkään sairaana. Jos ei sitten sano, että suurin osa suomalaisista naisista on sairaita...

• en allekirjoita
        normaalia kirjoitti:

Antamasi esimerkki on valitettavasti kuvaus hyvin normaalista suomalaisen naisen käytöksestä. Näitä naisia on niin paljon, ettei tuollaista käytöstä voi pitää mitenkään sairaana. Jos ei sitten sano, että suurin osa suomalaisista naisista on sairaita...

noista juurikaan mitään!No, tän seurauksena saan kuulla olevani juuri tuo prinsessasyndroomainen.Ja tiedättekö mitä: ei haittaa hitusen haituvaista. Huushollissani kuuntelen juuri sitä mitä haluan, luen mitä haluan, ja sanon mitä ajattelen! Jos olen pahalla päällä, olen sitä ja sanon sen, ettei jää epäselväksi kelleen. Enkä syytä siitä toisia!hetkellisesti saatan käyttäytyä huonosti-kuten niin monen muunkin ikäiset ja monet muutkin! Repikää siitä! Mielialalääkkeitä en tarvitse, liikunta pitää siitä huolen!

• M.O.T.
        en allekirjoita kirjoitti:

noista juurikaan mitään!No, tän seurauksena saan kuulla olevani juuri tuo prinsessasyndroomainen.Ja tiedättekö mitä: ei haittaa hitusen haituvaista. Huushollissani kuuntelen juuri sitä mitä haluan, luen mitä haluan, ja sanon mitä ajattelen! Jos olen pahalla päällä, olen sitä ja sanon sen, ettei jää epäselväksi kelleen. Enkä syytä siitä toisia!hetkellisesti saatan käyttäytyä huonosti-kuten niin monen muunkin ikäiset ja monet muutkin! Repikää siitä! Mielialalääkkeitä en tarvitse, liikunta pitää siitä huolen!

Aivan niin, teitä on paljon. Vähintään se 200.000.

• 58synt.
        M.O.T. kirjoitti:

Aivan niin, teitä on paljon. Vähintään se 200.000.

sillä aikaa kun te höpölogit meitä morkkaatte niin mepä vaan nautitaan elämästä! Hei, mitä jos vaihteeksi yrittäisit sinäkin M.O.T ja kaikki muut samanlaiset, kehittyä ihmisenä!Suosittelen lämpimästi;-)

• kehittymään...
        58synt. kirjoitti:

sillä aikaa kun te höpölogit meitä morkkaatte niin mepä vaan nautitaan elämästä! Hei, mitä jos vaihteeksi yrittäisit sinäkin M.O.T ja kaikki muut samanlaiset, kehittyä ihmisenä!Suosittelen lämpimästi;-)

Luettuani tuon yllä olevan ketjun ajattelin ensin ohittaa sen olan kahautuksella...

Sittenkin tämä viittaus 'henkiseen kehittymiseen' sai mielenkiintoni uudelleen heräämään. Samanlaista termiä nimittäin käytti lasteni äiti itsestään, kuvatessaan miten hän oli kehittynyt henkisesti ulos avioliitostamme.

No, saavutettuaan tämän hämmentävän tilan (Itse havaittu henkinen kehittyminen) hän siis alkoi toteuttaa tätä kehityksenä vaihetta muuttaen silloin 4-vuotiaan poikani kanssa pikku yksiöön toteuttamaan vielä kenties haastavampaa henkisen kehityksen vaihetta. Tyttäremme oli jo seurusteluiässä, ja hän muutti poikaystävänsä luokse.

Lasteni äidin myöhemmät elämänvaiheet osuvat hämmentävästi yhteen tämän ketjun aloittajan kuvausten kanssa. Lasteni äidin ilmaisema 'henkinen kehittyminen' näkyi raadollisena etujen tavoitteluna, Niiden ollessa riittämättömät oli sitten tarjoajana yhteiskunta, tai entinen aviopuoliso.

Jo mainittu 'henkinen kehittyminen' kuitenkin näkyi. Se näkyi ehkä eniten juuri uudenlaisena puheena, uusina sanoina, jotka hämmensivät ympäristöä ja saivat ihmiset vaivautuneina vilkuilemaan toisiaan.

Valitettavasti tämä puheena oleva oli kuitenkin vain joko ohimenevä ilmiö, tai sitten henkistä kehittymistä ei koskaan ollutkaan, sillä...

Alkoi kuulumaan yhtä ja toista, mikä oli selvästi ristiriidassa puhuttaessa siitä, että ihminen on kehittynyt hyvään suuntaan...

Poikani ei olisi halunnut viikonlopun jälkeen mennä äitinsä luokse. Hän sanoi että äiti huutaa...
        Lasteni äidin henkisen kehityksen tässä vaiheessa jouduin siis palauttamaan itkevän ja pelkäävän lapsen äitinsä luokse.

Alkoi vaihe, missä vapauteen ja 'henkiseen kehittymiseen' tuli mukaan alkoholi ja vaikeudet työpaikalla.

Samaan aikaa näiden edellä mainittujen asioiden kanssa lasteni äiti alkoi temppuilemaan tapaamisilla. Ei siten, että hän olisi ne julkeasti suoraan yrittänyt kieltää, vaan siten että mikä tahansa asia meni edelle tapaamisten, kuten esimerkiksi vaikkapa hänen siskonsa vierailulla käynti.

Vuodet kuitenkin vierivät. Tuli päivä, jolloin lasteni äiti hymyili koko naamallaan (vähän niin kuin seurusteluaikoina). Vilkuili takapuoltani ja kosketteli...mitä lienee ajatellut ja toivonut.

Se kaikki jäi kuitenkin haaveeksi, sillä olin jo vuosia sitten myöntänyt itselleni oikeaksi hänen väitteensä, etten rakastanut häntä. Päivänä, jolloin hän halusi takaisin en enää oikeasti rakastanut häntä.

Tänään...juuri nyt huomaan olevani kehittynyt ihmisenä, koska minulla ei ole kaiken kokemani jälkeenkään huonoja tunteita lasteni äitiä kohtaan. On vain vähän surullinen olo...mikä ei välttämättä liity lasteni äitiin, vaan elämään yleensä.

• tarkoitan
        kehittymään... kirjoitti:

Luettuani tuon yllä olevan ketjun ajattelin ensin ohittaa sen olan kahautuksella...

Sittenkin tämä viittaus 'henkiseen kehittymiseen' sai mielenkiintoni uudelleen heräämään. Samanlaista termiä nimittäin käytti lasteni äiti itsestään, kuvatessaan miten hän oli kehittynyt henkisesti ulos avioliitostamme.

No, saavutettuaan tämän hämmentävän tilan (Itse havaittu henkinen kehittyminen) hän siis alkoi toteuttaa tätä kehityksenä vaihetta muuttaen silloin 4-vuotiaan poikani kanssa pikku yksiöön toteuttamaan vielä kenties haastavampaa henkisen kehityksen vaihetta. Tyttäremme oli jo seurusteluiässä, ja hän muutti poikaystävänsä luokse.

Lasteni äidin myöhemmät elämänvaiheet osuvat hämmentävästi yhteen tämän ketjun aloittajan kuvausten kanssa. Lasteni äidin ilmaisema 'henkinen kehittyminen' näkyi raadollisena etujen tavoitteluna, Niiden ollessa riittämättömät oli sitten tarjoajana yhteiskunta, tai entinen aviopuoliso.

Jo mainittu 'henkinen kehittyminen' kuitenkin näkyi. Se näkyi ehkä eniten juuri uudenlaisena puheena, uusina sanoina, jotka hämmensivät ympäristöä ja saivat ihmiset vaivautuneina vilkuilemaan toisiaan.

Valitettavasti tämä puheena oleva oli kuitenkin vain joko ohimenevä ilmiö, tai sitten henkistä kehittymistä ei koskaan ollutkaan, sillä...

Alkoi kuulumaan yhtä ja toista, mikä oli selvästi ristiriidassa puhuttaessa siitä, että ihminen on kehittynyt hyvään suuntaan...

Poikani ei olisi halunnut viikonlopun jälkeen mennä äitinsä luokse. Hän sanoi että äiti huutaa...
        Lasteni äidin henkisen kehityksen tässä vaiheessa jouduin siis palauttamaan itkevän ja pelkäävän lapsen äitinsä luokse.

Alkoi vaihe, missä vapauteen ja 'henkiseen kehittymiseen' tuli mukaan alkoholi ja vaikeudet työpaikalla.

Samaan aikaa näiden edellä mainittujen asioiden kanssa lasteni äiti alkoi temppuilemaan tapaamisilla. Ei siten, että hän olisi ne julkeasti suoraan yrittänyt kieltää, vaan siten että mikä tahansa asia meni edelle tapaamisten, kuten esimerkiksi vaikkapa hänen siskonsa vierailulla käynti.

Vuodet kuitenkin vierivät. Tuli päivä, jolloin lasteni äiti hymyili koko naamallaan (vähän niin kuin seurusteluaikoina). Vilkuili takapuoltani ja kosketteli...mitä lienee ajatellut ja toivonut.

Se kaikki jäi kuitenkin haaveeksi, sillä olin jo vuosia sitten myöntänyt itselleni oikeaksi hänen väitteensä, etten rakastanut häntä. Päivänä, jolloin hän halusi takaisin en enää oikeasti rakastanut häntä.

Tänään...juuri nyt huomaan olevani kehittynyt ihmisenä, koska minulla ei ole kaiken kokemani jälkeenkään huonoja tunteita lasteni äitiä kohtaan. On vain vähän surullinen olo...mikä ei välttämättä liity lasteni äitiin, vaan elämään yleensä.

sillä kyllä ihan jotain muuta kuin tuota! Hukkasi hän itsensä kokonaan!

• kuningatar ja kuningas-synd...
        tarkoitan kirjoitti:

sillä kyllä ihan jotain muuta kuin tuota! Hukkasi hän itsensä kokonaan!

tai Tuntematon sotilas- oireyhtymä?

• ap palaa

Mielenkiintoisia sivujuonteita keskustelu sai. Kaikkein ärsyttävintä vanhojen naisten mielestä tuntui olevan se, että heidän iittalan kulhojaan ja marimekon rättejä ei pidetäkään persoonallisina ja hyvän maun ehdottomana takeena.

Toinen mielenkiintoinen sivujuonne oli jonkun aloittama, ja aika hyvin perusteltu, näkemys mielen sairastumisesta. Ilmeisesti mielisairaanhoidon avopalveluita käyttäviä ihmisiä on eronneissä ikääntyvissä naisissa hyvin paljon.

• nainen vm55

vainoaa vaimoaan tai exvaimoaan jatkuvasti, hakkaa, kiusaa, jopa tappaa.Ei naiset sellaista tee! Itse erosin juuri miehestä jolla oli Aallon maljakko ja joka popsi mielialalääkkeitä. Itse en oo lääkkeitä tarvinnut enkä tule tarvitsemaan vaikken yhdellekään tollolle suomalaismiehelle enää kelpaisi!

• ja pitää tuomita
        nainen vm55 kirjoitti:

vainoaa vaimoaan tai exvaimoaan jatkuvasti, hakkaa, kiusaa, jopa tappaa.Ei naiset sellaista tee! Itse erosin juuri miehestä jolla oli Aallon maljakko ja joka popsi mielialalääkkeitä. Itse en oo lääkkeitä tarvinnut enkä tule tarvitsemaan vaikken yhdellekään tollolle suomalaismiehelle enää kelpaisi!

Niin, siitä saa 9 vuotta linnaa, kun heittää puolisonsa päälle tärpättiä ja perään sytkärin...

Kuohuntaa näyttää nämä aaltomaljakot todella naisissa aiheuttavan. Ihan kiva kuppihan se on. Sitä on varmaan jaettu Seura tai Apu-lehden tilauslahjana joskus. Näyttää olevan kunniapaikalla palisanterihyllyssä niissä perheissä joihin ko. aviisit tulevat tilattuina.

• nainen vm55
        ja pitää tuomita kirjoitti:

Niin, siitä saa 9 vuotta linnaa, kun heittää puolisonsa päälle tärpättiä ja perään sytkärin...

Kuohuntaa näyttää nämä aaltomaljakot todella naisissa aiheuttavan. Ihan kiva kuppihan se on. Sitä on varmaan jaettu Seura tai Apu-lehden tilauslahjana joskus. Näyttää olevan kunniapaikalla palisanterihyllyssä niissä perheissä joihin ko. aviisit tulevat tilattuina.

mulle tulee vielä Seiskakin. Kiva torstaisin nykyään lueskella juoruja ja ottaa lasi viiniä kun töistä tulee. Olla onnellinen kun ei pirullinen exmies enää arvostele lehti-, tv-ohjelma- ym. makua vaan saa ihan rauhassa olla mitä on, eikä tarvi edes laittaa päivällistä kenellekään ilkeälle, uhkailevalle pölvästille.

• sivujuonteissa vikana

ja sitäpaitsi niitä Aalto-vaaseja on varmaan yks sun toinen pariskunta saanut jopa häälahjaksi.Ja Iittalan lasit nyt sattuvat vaan olemaan laadullisesti parempia kuin esim. Ikean.Tuskin sisustamiseen niin hirveää syndroomaa tarvitaan. Mulla ainakin rahatilanne sanelee mitä kärsii hankkia-vai kärsiikö mitään.
        Yhtä 'viisasta' olisi väittää jokaisen miehen huushollissa parhaalla paikalla komeilevan viimeistä mallia olevan plasmatv:n ja kotiteatterin, jotka vievät puolet huonetilasta- tai muuta vastaavaa. Mutta miehethän tarvitsevatkin jatkeeksi Bemarin tai Mersun, ja auto on vaihdettava vuosittain viimeisimpään malliin!

• on vikana...
        sivujuonteissa vikana kirjoitti:

ja sitäpaitsi niitä Aalto-vaaseja on varmaan yks sun toinen pariskunta saanut jopa häälahjaksi.Ja Iittalan lasit nyt sattuvat vaan olemaan laadullisesti parempia kuin esim. Ikean.Tuskin sisustamiseen niin hirveää syndroomaa tarvitaan. Mulla ainakin rahatilanne sanelee mitä kärsii hankkia-vai kärsiikö mitään.
        Yhtä 'viisasta' olisi väittää jokaisen miehen huushollissa parhaalla paikalla komeilevan viimeistä mallia olevan plasmatv:n ja kotiteatterin, jotka vievät puolet huonetilasta- tai muuta vastaavaa. Mutta miehethän tarvitsevatkin jatkeeksi Bemarin tai Mersun, ja auto on vaihdettava vuosittain viimeisimpään malliin!

Hei, ole hyvä älä yleistä.

Juuri näinhän se menee. Nimittäin että normit ja itsestäänselvyydet määräävät elämäämme ja ajatteluamme. Miten sitkeässä itsestäänselvyydet istuvat, sitä kuvaa hyvin tämän ketjun runsas mielipiteenvaihto jostakin maljakkojutusta. Aallon, tai kenen muun tahansa luoma maljakko ei ole millään lailla oleellinen asia puhuttaessa miehen tai naisen välisestä suhteesta ja tämän suhteen peilautumisesta yhteiskuntaan yleensä..

Totesit miten miehen elämään kuuluu välttämättömänä osana plasmatv, tai auto. Jäi mainitsematta se mitä plasmatelkkarista katsotaan...tietenkin formulaa ja kiekkoa. Nämä kaikki ovat tietenkin juuri sitä turhaa yleistämistä, minkä ainakin osajuurena on tiedonvälitys ja mainonta. Sen mukaanhan kaikki haluavat tällä hetkellä juuri plasmatv:n, josta on hieno katsoa vaikkapa värikästä perhosta, tai sitä miten autot kiertävät ovaalin muotoista rataa.
        Toisinaan tuntuu aivan kuin olisimme uhripellejä, joilta on viety se jokin...itsenäinen ajattelu.

Ps. Kirjoitit : 'miehethän tarvitsevat jatkeeksi bemarin...' sekin on turhaa yleistämistä.

• Onnea sinnule!
        nainen vm55 kirjoitti:

mulle tulee vielä Seiskakin. Kiva torstaisin nykyään lueskella juoruja ja ottaa lasi viiniä kun töistä tulee. Olla onnellinen kun ei pirullinen exmies enää arvostele lehti-, tv-ohjelma- ym. makua vaan saa ihan rauhassa olla mitä on, eikä tarvi edes laittaa päivällistä kenellekään ilkeälle, uhkailevalle pölvästille.

On ihan mahtavaa, että ihmiset löytävät itsensä. Vaikka vasta vanhanakin.

Sinä voit lukea avioeron jälkeen Seiskaa ja katsella TV:tä. Ja kuunnella Kirkaa.

Eikö se ole hienoa? Myös miehesi kannalta.

• jatkuu..
        sivujuonteissa vikana kirjoitti:

Tuntuu olevan kova pala se, että marimekon rätit ja aaltovaasit löytyvät joka ainoan prinsessan kotoa.

Tuntruu vaan kovalta tunnústaa olevansa ihan vaan tavis.

Sattuuko?

• totesin
        on vikana... kirjoitti:

Hei, ole hyvä älä yleistä.

Juuri näinhän se menee. Nimittäin että normit ja itsestäänselvyydet määräävät elämäämme ja ajatteluamme. Miten sitkeässä itsestäänselvyydet istuvat, sitä kuvaa hyvin tämän ketjun runsas mielipiteenvaihto jostakin maljakkojutusta. Aallon, tai kenen muun tahansa luoma maljakko ei ole millään lailla oleellinen asia puhuttaessa miehen tai naisen välisestä suhteesta ja tämän suhteen peilautumisesta yhteiskuntaan yleensä..

Totesit miten miehen elämään kuuluu välttämättömänä osana plasmatv, tai auto. Jäi mainitsematta se mitä plasmatelkkarista katsotaan...tietenkin formulaa ja kiekkoa. Nämä kaikki ovat tietenkin juuri sitä turhaa yleistämistä, minkä ainakin osajuurena on tiedonvälitys ja mainonta. Sen mukaanhan kaikki haluavat tällä hetkellä juuri plasmatv:n, josta on hieno katsoa vaikkapa värikästä perhosta, tai sitä miten autot kiertävät ovaalin muotoista rataa.
        Toisinaan tuntuu aivan kuin olisimme uhripellejä, joilta on viety se jokin...itsenäinen ajattelu.

Ps. Kirjoitit : 'miehethän tarvitsevat jatkeeksi bemarin...' sekin on turhaa yleistämistä.

eli kirjoitin: yhtä 'viisasta' olisi väittää...

Onko vaikeuksia luetun ymmärtämisessä vai kirjoitinko epäselvästi???

• ei satu lainkaan
        jatkuu.. kirjoitti:

Tuntuu olevan kova pala se, että marimekon rätit ja aaltovaasit löytyvät joka ainoan prinsessan kotoa.

Tuntruu vaan kovalta tunnústaa olevansa ihan vaan tavis.

Sattuuko?

Ihmettelenkin miksi tämä vailla pohjaa oleva kirjoitus on poikinut näinkin paljon keskustelua. Paljon melua tyhjästä.

• naisten
        ei satu lainkaan kirjoitti:

Ihmettelenkin miksi tämä vailla pohjaa oleva kirjoitus on poikinut näinkin paljon keskustelua. Paljon melua tyhjästä.

Niinpä. Suurin osa vastaajista näyttää olevan naisia. Kirjoitusten sävy näyttää olevan, että ap:n kuvaamassa naisten käytöksessä ei ole mitään moitittavaa saatikka väärää. Nainen vaan normaalisti käyttäytyy näin.

• käyttäytymisen hyväksymisestä
        naisten kirjoitti:

Niinpä. Suurin osa vastaajista näyttää olevan naisia. Kirjoitusten sävy näyttää olevan, että ap:n kuvaamassa naisten käytöksessä ei ole mitään moitittavaa saatikka väärää. Nainen vaan normaalisti käyttäytyy näin.

on kysymys.Siitä kyllä- ainakin minun osalta- että alussa luennoidaan niin kuin tällainen syndrooma olisi oikeasti olemassa ja yleistetään se vielä kaikkiin tiettynä ajankohtana syntyneisiin naisiin ja vielä varsin naurettavilla argumenteilla. Myöhemmin käy ilmi, että hän kirjoittaa omaa katkeruuttaan ym. auki.
        Niin, ja riemumielin vastaavalla tavalla katkeroituneet miehet ovat riemumielin lähteneet heiluttamaan miekkaansa ja pilkkakirvestän alkuperäisen avuksi.No jos se angstia helpottaa niin hyvä on.

• taisi kalahtaa
        käyttäytymisen hyväksymisestä kirjoitti:

on kysymys.Siitä kyllä- ainakin minun osalta- että alussa luennoidaan niin kuin tällainen syndrooma olisi oikeasti olemassa ja yleistetään se vielä kaikkiin tiettynä ajankohtana syntyneisiin naisiin ja vielä varsin naurettavilla argumenteilla. Myöhemmin käy ilmi, että hän kirjoittaa omaa katkeruuttaan ym. auki.
        Niin, ja riemumielin vastaavalla tavalla katkeroituneet miehet ovat riemumielin lähteneet heiluttamaan miekkaansa ja pilkkakirvestän alkuperäisen avuksi.No jos se angstia helpottaa niin hyvä on.

Taisipa aika iso kalikka kalahtaa varsin suureen koiralaumaan. Ainakin älähdyksistä päätellen..

• on tää elämä!
        taisi kalahtaa kirjoitti:

Taisipa aika iso kalikka kalahtaa varsin suureen koiralaumaan. Ainakin älähdyksistä päätellen..

MIEHET OVAT KUIN...
        Miehet ovat kuin... laksatiiveja:
        ne ärsyttävät kaiken paskan ulos Sinusta.
        2. Miehet ovat kuin.. banaaneja:
        mitä vanhemmaksi ne tulevat, sen vähemmän kiinteitä ne ovat.
        3. Miehet ovat kuin... sää:et voi tehdä mitään muuttaaksesi sitä.
        4. Miehet ovat kuin.. sekoittimia:tarvitset yhden, muttet ole aivan varma, miksi.
        5. Miehet ovat kuin.. suklaapatukoita:makeita, pehmeitä ja yleensä menossa suoraan lantiollesi.
        6. Miehet ovat kuin... mainoksia:et voi uskoa sanaakaan siitä, mitä ne sanovat.
        7. Miehet ovat kuin...hallituskumppanuuksia:niiden kypsyminen kestää niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pitkään.
        8. Miehet ovat kuin.. ripsiväri:juoksevat yleensä karkuun ensimmäisen tunteenpurkauksen jälkeen.
        9. Miehet ovat kuin.. popcornit:ne saavat Sinut kylläiseksi, mutta vain hetkeksi.
        10. Miehet ovat kuin.. parkkipaikat:kaikki hyvät on varattu ja loput ovat invoja.
        11. Miehet ovat kuin... laavalamput:hauskoja katsella, mutta eivät kovin kirkkaita.
        12. Miehet ovat kuin.. lumimyrsky:et koskaan tiedä, milloin ne ovat tulossa, kuinka monta senttiä saat, tai kuinka kauan se kestää.

• omaperäistä
        on tää elämä! kirjoitti:

MIEHET OVAT KUIN...
        Miehet ovat kuin... laksatiiveja:
        ne ärsyttävät kaiken paskan ulos Sinusta.
        2. Miehet ovat kuin.. banaaneja:
        mitä vanhemmaksi ne tulevat, sen vähemmän kiinteitä ne ovat.
        3. Miehet ovat kuin... sää:et voi tehdä mitään muuttaaksesi sitä.
        4. Miehet ovat kuin.. sekoittimia:tarvitset yhden, muttet ole aivan varma, miksi.
        5. Miehet ovat kuin.. suklaapatukoita:makeita, pehmeitä ja yleensä menossa suoraan lantiollesi.
        6. Miehet ovat kuin... mainoksia:et voi uskoa sanaakaan siitä, mitä ne sanovat.
        7. Miehet ovat kuin...hallituskumppanuuksia:niiden kypsyminen kestää niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pitkään.
        8. Miehet ovat kuin.. ripsiväri:juoksevat yleensä karkuun ensimmäisen tunteenpurkauksen jälkeen.
        9. Miehet ovat kuin.. popcornit:ne saavat Sinut kylläiseksi, mutta vain hetkeksi.
        10. Miehet ovat kuin.. parkkipaikat:kaikki hyvät on varattu ja loput ovat invoja.
        11. Miehet ovat kuin... laavalamput:hauskoja katsella, mutta eivät kovin kirkkaita.
        12. Miehet ovat kuin.. lumimyrsky:et koskaan tiedä, milloin ne ovat tulossa, kuinka monta senttiä saat, tai kuinka kauan se kestää.

Päätit sitten osallistua keskusteluun kopioimalla sähköposteissa leviävän kiertokirjeen.

Omaperäistä...

• kuin täällä
        omaperäistä kirjoitti:

Päätit sitten osallistua keskusteluun kopioimalla sähköposteissa leviävän kiertokirjeen.

Omaperäistä...

kaikki muukin!

• olet ollut
        nainen vm55 kirjoitti:

nostan hattua ihmiselle jolla on kokemusta noin monesta suhteesta.Sussahan ei ole mitään vikaa,EIHÄN?

• Minä olen prinsessa!

Vuosimallia -78! Mitäs siihen sanot?! Olenko viallinen???? Pitääkö minut palauttaa??

• älä ala

Mun entisestä vaimostani kirjoittelemaan tänne,se tulee ja huutaa sut maan rakoon koska kerrot hänestä netissä.No en minä kerro mutta jos se sattuu lukemaan.

• Jan--69

Siirtymällä seurustelemaan vain tiettyjen ulkomaalaisten neitien kanssa. On muuten paljon helpompaa ja he tuntevat itsensä naisiksi terveellä tavalla. Samalla he naisellisuudellaan saavat miehen heräämään myös itsessäni parisuhdetasolla. Suosittelen.

• suominainen

MInä kanssa haluaisin siirtyä seurustelemaan ulkomaalaisten miesten kanssa.

• Sirpasusanna

Luin Kodin Kuvalehdestä jutun prnsessasyndroomasta. Googlasin lisää tietoa ja löysin tämän ketjun. Pitipä sitten nostaa asia pinnalle.

Minä olen syntynyt 1960 ja olen aikaisemmin ollut prinsessasyndrooman malliesimerkki. Onneksi mieheni sai minusta tarpeekseen ja otti eron. Mutten en olisi ikinä joutunut silmikkäin totuuden kanssa!

Ensin eron jälkeen olin suunniltani siitä, kuinka mieheni saattoi tehdä minulle näin. Pikkuhiljaa asiaa miettiessäni ymmärsin, että minä olen itse vastuussa omasta elämästäni ja onnellisuudestani. Minä itse, ei ex-mieheni eikä kukaan muu. Ex-mieheni taas on itse vastuussa omasta elämästään ja onnellisuudestaan, ja hänellä on paitsi oikeus, myös velvollisuus tehdä ratkaisuja, jotka ovat hänelle hyväksi. Kun silmäni olivat auenneet, aloin tajuta perheeni jäsenet erillisiksi minusta. Minun mielipiteeni ja ajatukseni eivät olleetkaan koko perheen yhteisesti tunnustamia ja arvostamia ajatuksia, vaan lapsillani (ja eksällä) oli ihan erilaisia ajatuksia. Kun vielä ymmärsin, että heidän ajatuksensa olivat ihan yhtä hyviä ja hyväksyttäviä kuin minunkin ajatukseni, aloin toipua syndroomastani.

Olen uudelleen naimisissa. Mieheni on itsenäinen ja vahva luonne. Hänen puolestaan ei voi puhua tai antaa lupauksia. Hän päättää ja huolehtii itse omista asioistaan ja vaatii minua pitämään huolta omista asioistani. Asuntomme sisustus on yhtä paljon hänen kuin minunkin käsialaa. Olen oppinut tekemään kompromisseja ja tunnustamaan toisten ihmisten oikeuden olla eri mieltä, ilman että loukkaannun eriävistä mielipiteistä.

Näen hyvin paljon prinsessasyndroomalaisia ystävissäni ja työkavereissani. Onneksi minä en enää ole yksi niitä.

• Sillä tapaa että

"Näen hyvin paljon prinsessasyndroomalaisia ystävissäni ja työkavereissani. Onneksi minä en enää ole yksi niitä. "
        Arvaa naurattaako.
        Kyse ei ole mistään prinsessasyndroomasta sinulla. ANTEEKSI: ei ollut - nykyäänhän sitä ei enää ole...

Alemmuuskompleksi. Haukut moitit ja väheksyt muita saadaksesi itsesi vaikuttamaan paremmalta
        1) itsesi silmissä ettei sinun tarvitse kohdata totuutta omista puutteista (olkoon ne mitä hyvänsä, eivät ole niin dramaattisia etteikö niitä voisi hyväksyä osaksi persoonaa koska kukaanhan ei ole täydellinen eikä muut niitä tuijota),
        2) muiden silmissä. Itsetuntosi kohoaa hetkeksi sillä hetkellä kun saat ääneen moittia tai väheksyä jotakuta mielestäsi epätäydellistä ihmistä. Annat nimiä näille puutteille (esim. prinsessasyndrooma, narsismi, mitälie). Mutta se on kuin alkoholi: humala vaikuttaa hetken ja sitten häviää, jäljelle jää päänsärky ja paha olo, mitkä toki häviää kun taas vähän ottaa = moittii muita.

Toisia ihmisiä nyt vaan häiritsee että joku hyväksyy omat puutteensa ja keskittyy elämässä valoisiin puoliin. Nämä "häiriintyneet" on saaneet lapsuudenkotoaan heikon itsetunnon eikä se ole heidän syynsä. Eikä oikeastaan vanhempienkaan. Hekin ovat olleet ihmisiä puutteineen. Varmaan hyvää hyvyyttään yrittäneet kasvattaa lapsesta ryhdikkään ja vahvan, ymmärtämättä tai tietämättä että jotkin asiat voi vaikuttaa juuri päinvastoin.
        Täysin eri asia jos haluaa pahuudella lapsensa kasvattaa, mutta sekään ei ole lapsen syy mikä hänestä sitten tulee.
        Eli koita olla armollinen itsellesi ja sitten muille.

• Aivastus

Hmmm.. Mulla on vaan Ikean astioita ja 1 hikinen Mariskooli, sen olen saanut lahjaksi... Käyn töissä, mies on työtön... Kotiani ei ole sisustettu naistenlehtien mukaan koska en ole ikinä lukenut niitä... Oiva Toikan lasilintuja ei ole, tosin olen aina yhden niistä halunnut. Lapsia neljä, kaikki ihan "normaaleja" aikuisia. Elämäni on ihan mukiinmenevää ja ei ole valittamista. Olen syntynyt 1963, olenko siis "prinsessa"? Tuntuu ainakin siltä... ;) Ai niin, Muumimukeja on jokunen... ;)

• tupakkayskäys

Olet. Pahinta sorttia. Koska et raaski heittää mariskoolia roskiin. Haluat esitellä sitä kaikille ystävillesi (ai mut eihän syndroomaisella sellasia ole) että kattokaa ku ihanaa mää oon rinsessa :)

Mistähän jotkut saa virtaa tälläsiin prinsessasyndrooma (ja narsismi on toinen) vouhotuksiin... taitaa puuttua elämästä sisältöä ja ovatten katkeroituneita. Sellasta se syrjäytyneiden akkojen elämä on.

Se on sitten pikkusuolaisen aamiaisen teko edessä kunhan arvoisa juhlaväki - NE PRINSESSAT suostuu heräämään :)

• rinsessan kaveri
        tupakkayskäys kirjoitti:

Olet. Pahinta sorttia. Koska et raaski heittää mariskoolia roskiin. Haluat esitellä sitä kaikille ystävillesi (ai mut eihän syndroomaisella sellasia ole) että kattokaa ku ihanaa mää oon rinsessa :)

Mistähän jotkut saa virtaa tälläsiin prinsessasyndrooma (ja narsismi on toinen) vouhotuksiin... taitaa puuttua elämästä sisältöä ja ovatten katkeroituneita. Sellasta se syrjäytyneiden akkojen elämä on.

Se on sitten pikkusuolaisen aamiaisen teko edessä kunhan arvoisa juhlaväki - NE PRINSESSAT suostuu heräämään :)

Yleistä kommentointia: syndroomat mihinkään häviä, tai jää jonnekin 60 luvulle:), mikä ero on muuten prinsessasyndroomalla ja narsistisuudella, samantapaista oireilua havaittavissa.............

• jalat maassa

ei pitäs koskaan vanhempien sanoa pinelle työlle et olet prinsessa, siitä ei hyvää seuraa...

• 'Söpöläinen'

Mulle ei pienenä sanottu niin, mutta isona aikuiset miehet aika usein ja silti, vaikka mulla ei ole yhtä ainutta rinsessamaista ominaisuutta. Mitä siihen sanot.

• Kannattiko

Jokaisen kannattaisi lukea maan historiaa siitä miten ihmiset ovat eläneet ja kuinka heitä on jaoteltu kautta aikain.

Mutta on asoita, joita minkäänlainen rikkaus auta, kun sairastut henkisesti on ihan sama millaisia mekkitotteita on kaapeissasi tai onko rahaa paljon tai vähän, mikään ei paranna rikasta sen enempää kuin köyhääkään. Kaikille lääkkeet ovat samanlaisia, mitä lääkärit määräävät.

Samoin jos katkaiset jalkasi tai kätesi, kyllä se kipsin avulla molemmilta korjataan.

Yämä nykynuorten elämäntapa siitä, onko minulla nyt varmasti enemmän kuin kaverilla on pohjaton suo, eikä se elämä ole mitään todellista elämää.
      samoin on miesten kohdalla, perhe hylätään ostetaan moottoripyörä, jkota killotetaan koko kesä ja lisäksi uusi merkkiauto, omat lapset saavat jäädä, heille ei aika riitä, kun pitää yrittää sitä egoa kohottaa ja etsiä aina vain nuorempaa naista mukaan, jotta kaverit näkisivät, kuinka heppi nousee ja pelti kiiltää. Minä kyllä naisena tällaiset tyypit kaukaa kiertäisin, sillä ketään he eivät koskaan oikeasti rakasta, kaikki on vain näyttöä kaveripiirille ja vanhemmillekin samoin on naisdilla tämä sisustushulluttelu, siinä menee vain rahat ja aina kaikki käy vanhaksi, jossakin odottaa se tyhjä ja yksinäinen vanhuus, saattaa on viinipullo vierellä ja kun peiliin katsotte näette surken ilmestyksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3336
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe