Nyt ovat huomanneet yksinkertaisen asian kun työttömiä laitetaan palkkatuella kunnan hanttihommiin, niin he eivät sen jälkeen työllisty. Kunta täyttää työpaikkoja kierrättämällä työttömiä palkkatuella, jolloin kunta säästää palkkamenoissa. Palkkatuella töissä oleva ei mitenkään voi saada tällaista työpaikkaa, mutta tutkijoiden mielestä vika löytyy jälleen kerran vain työttömästä.
Toisessa uutisessa luki, että yhdistelmätuella työllistäminen on tehotonta ja tästä vedettiin johtopäätös, että suora työllistäminen ei kannata. Oikea päätös olisi ollut ettei palkkatuen käyttäminen työttömän rankaisemiseen kannata, jos tavoitteena olisi työllistyminen. Suora työllistyminen kannattaa, jos palkkatukea myönnetään työttömän työllistymisen kannalta järkevään työpaikkaan... josta siis saa arvokasta työkokemusta.
Korostettiin oppisopimuskoulutuksen ja starttirahaa saaneiden olevan vielä 3 kuukauden kuluttua tuen päättymisen jälkeen poissa työttömyystilastoista... kovin on lyhyt seurantajakso, jos on tarkoituksena saada luotettavia tuloksia. Kuinkahan moni starttirahalla perustettu yritys on toiminnassa vielä kahden vuoden kuluttua yrityksen aloittamisesta?
palkkatukityöpaikat eivät
4
494
Vastaukset
- aiheesta...
http://nelonen.fi/uutiset/uutinen.asp?cat=1&d=1135224453415
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id51694.html
Kun näissä tutkimuksissa ja muissakin mielipiteissä vakuutellaan pitkäaikaistyöttömyyden syyn löytyvän vain työttömästä, niin eihän pitkäaikaistyöttömällä ole mitään mahdollisuuksia työllistyä.- Työttömän
Syyhän se on, että kahden vuoden työn jälkeen ei pesti jatkukaan... Ettei vain syy löytyisi siitä, ettei köyhillä yhdistyksillä (jotka tuota tukimuotoa eniten käyttävät) ole pätäkkää, mistä sitä palkkaa tekijöille maksaa.
Mikäli rahaa noiltakin löytyisi, tuskin ne pitkäaikaistyöttömiä listoilleen ottaisivat vaan hyvämaineisen, kovapalkkaisen ammattilaisen.
- itsestäänselvyyksiä
Minulle tuon kertoi oma työvoimavirkalijanikin,että kyylä nuo asiat ovat yleisessä tiedossa.
Itse olisin oikeutettu jo myöskin tuohon palkkatukeen,mutta itse olen vaiennut asiasta työhakemuksissa -ja haastatteluissa.En usko,että ainakaan yksityisellä puolella tuo olisi mikään valtti,jossa halutaan saada paikalle osaava ja motivoitunut työntekijä. - Onko takoitettu jatkumaan
Niin kauan kuin muistan työnantajat ovat olleet työllistämistukien hyväksikäyttäjiä.
Onko tämä tieteellinen tutkimus vai pelkkä tilasto.
Jos tämä on tutkimus olisi kuulunut kysyä työnanatajilta kuinka monella oli tarkoitus jatkaa työsuhdetta ja kuinka monella on ollut tarkoitus tarkoitus vain täyttää yksi työpaikka tukityöllistämällä. Työministeriössä otetaan ilolla vastaan jälkimmäisellä tavalla laittomasti tapahtuva työllistäminen. Tämä nyt vain on näin.
En ole lukenut tutkimusta, mutta haluaisin tietää mihin viitataan: riippuu millaista väkeä työllistetään. Ei vaikuta tieteeltä paremminkin demaripolitiikalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi504157Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal673817- 703338
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963250Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no952243- 352158
- 242019
- 362009
- 381989
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231894