Gootti vai wannis?

tise11

Olenko gootti, vai wannis?
-Joskus tekee mieli tappaa itsensä
-kuuntelen goottimusaa
-en käytä goottivaatteita (aion hankkia)
-lempivärini on musta
-Tunnen sydämmessäni olevani gootti

Tietäisikö kukaan?

27

1975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crommower

      Wannabe gootti jos joudut kysymään muilta mielipiteitä goottiudestasi.

      • x6x6

        sun pitäis itte osata erottaa että oletko gootti vai et.


    • BubbleGirl

      ...että olet psyykkisesti sairas ihminen, kun tuollaisia itsetuhoisia ajatuksia haudot. Muuten ehkä vivahdus sinne suuntaan, hanki niitä vaatteita, hop!
      Mutta unohda se ittes tappaminen. Nössöt hautoo itsemurhaa.

    • tise11

      Tähän ''kommenttilauttaan''
      en enää katso....
      olen saanut mitä tarvitsen...



      tv.tise11

    • toi tappamisjuttu on aika karu homma.. varmaan jokaisella nuorella käy itsemurha mielessä muutaman kerran,angstia, kuten myös viiltely ja muu oheistoiminta.Haluaisinkim kysyä sinulta mitä haluat? jos haluat olla gootti turha sitä on täällä kysellä oletko vai etkö.. ja toinen asia, miten tunnet sen sydämessäsi? kliseistä,hieman kyllä.
      olet luultavasti aika nuori mutta vanhempana tajuat ettei noi oo mitään järkeviä kysymyksiä.
      Jos sulla on suuri viehtymys tai kutsumus tiettyyn filosofiaan,uskontoon,aatteesee.. se on sun asia,nyt et ehkä tajua mut sun ei tarvi mitään todistella,kun olet löytänyt oman juttus ja olet sinut sen kans,olet parhaimmillasi oma itsesi!

      • pulla sorsa

        Tämä on niin totta... äitini sanoi saman kun olin 13, ja aloin itse tietoisesti muokkaaamaan itseäni, hevariksi, kylläkin.


    • siisti

      Olet pelle, mee jollekkin toiselle palstalle kirjoittamaan.

      Joskus tekisi mieli tappaa itsensä, jaaha, kaikki gootitko sitten haluavat tappaa itsensä?

      Mielestäsi gootti"musa" on varmaan jotain tyyliin HIM ja The Rasmus tai jotain.

      • Tise11

        Sulle siisti! mä en todellakaan kuuntele himiä tai the rasmusta!!! Kuuntelen 4orderia ja kaikkee muuta gootti rockia!! ja sinä perkeleen likainen Ihmis-susi, saat maistaa veren.


      • siisti
        Tise11 kirjoitti:

        Sulle siisti! mä en todellakaan kuuntele himiä tai the rasmusta!!! Kuuntelen 4orderia ja kaikkee muuta gootti rockia!! ja sinä perkeleen likainen Ihmis-susi, saat maistaa veren.

        vai että ihmissusi.


    • |the|satan|

      Sä et voi olla aito gootti, jos vaan päätät ykskaks, hei, rupeenpa gootiks.. Sä vaan et itekkää huomaa ku sun vihreet seinät yhtäkkii on mustat, ja Antti Tuiskut sun levyhyllystäs vaihtuu c.o.f:iin ja mansoniin. Eikä musamakuaankaan voi vaihtaa tosta vaan :) alku oli ihan hyvä sulla :D
      Jos sä ihan oikeesti, siis ihan O I K E E S T I haluisit olla gootti, ja et haluu mitää enempää ku sitä, nii jatka vaa elämääs. Koht sunki kaverit huomauttelee sulle sun uudesta tyylistä ;)

      • Satanachia89

        Paitsi se mua jäi hämäämään, "mitä vikaa mun vihreessä seinässä on?" :D


      • IhQuu
        Satanachia89 kirjoitti:

        Paitsi se mua jäi hämäämään, "mitä vikaa mun vihreessä seinässä on?" :D

        joo siis on munki seinät pinkit ;D


      • Satanachia89
        IhQuu kirjoitti:

        joo siis on munki seinät pinkit ;D

        Nii, ei seinän väri goottia tee.


      • dejanae

        mitä vitun goottia filth ja manson muka on? :DDDDDDDDDD


    • Satanachia89

      aion hankkia, herätti huomion. Mulla tämä "gootteus" tuli vaiheissa, ensin kuuntelin goottimusaa, sitten rupesin pukeutumaan mustaan, ja sitten vähitellen kaikkia niittihärveleitä, sitten korsetteja jne.
      En kyllä itse mainosta sitä, että olen gootti, koska se tekisi musta wannaben, ja tuntisin itseni idiootiksi pissikseksi. Ja tuo itsemurha juttu on silkkaa PASKAA. Ei gootin tarvitse haluta tappaa itseään! Eihän gootteja olisikaan jos jokainen tekisi itsemurhan. Mieti vähän aikaa.

    • BloodyDoll

      voi sentään, kun nuo "wannabe-gootit" jaksavat kysellä, ovatko gootteja vai eivät. eivätkö he yksinkertaisesti ymmärrä, miten eksyneitä ovat tähän suureen maailmaan etsiessään paikkaansa. sinä, todellakin, olet "wannabe". gootti ei tarvitse muiden mielipiteitä ollakseen gootti. se riittää, kun itse tietää, ja ennenkaikkea, tuntee olevansa gootti. muiden mielipide ei merkitse gootille mitään.

      • Satanachia89

        Enhän minäkään kysy kokoajan "olenko gootti?"
        jos itseni mielestä olen gootti, minun ei tarvitse
        kysellä muilta sitä.


    • .............................

      tärkeintä on se ettet ajattele, minä muut sinua pitävät.

    • joku tyyppi

      älä muilta kysy, ittehän sun pitäis tietää!

    • The Crow§

      Oikea gootti ei ainakaan myöntäisi olevansa gootti, ja mitä tarkoitat tuolla goottimusiikilla? Sisters of mercyä vai the69eyes:siä(Valitettavasti lost boysin jälkeen musiikin taso on laskenut)

      • Exitium95

        Itteäni en miellä gootiksi, vaikka kuuntelenkin goottimusaa.
        pukeudun kuin perushevari (renksuhousut, bändipaidat, niittihärveleitä siellä sun täällä, maiharit tai bootsit), vaikka musamaku meneekin perinteisen heavy metalin
        fanituksessa. Yhdyn moneen edelliseen viestiin, gootiksi ei tulla noin vain, eikä se ole tyyli, vaan elämäntapa. Nimimerkistä päätellen olet 11, joten varaudu siihen että sinua ei oteta tosissasi.. Ensin aate, sitten vaate. aloita vaikka etsimällä hyviä goottibändejä, kuten Bauhaus, Killing Joke tai Siouxsie & the Banshees. Monet mieltävät goottien perusmusamauksi hevin ja metallin, tai 69 eyes- tyylisen wannabegoottimusan, vaikkei näin ole, Gootit kuuntelivat (ainakin ennen)
        uuden aallon punkia, josta kehittyi sitten Gootitimaisembi Dark Wawe.
        sitten on näit teknohörhöilijöitä kuten cyberit, ja korsettimeininkiä harjoittavat
        viktoriaaniset gootit, lisäksi on fetissigootit ja vampyyrihörhöt, joita useimmat gootit eivät edes miellä gooteiksi. Unohda itsemurhaajatukset, se on vammasta touhua.. Älä osta vaatteitasi mistä tahansa, vaan käy ostamassa vaatteesi
        asianmukaisista liikkeistä kuten morticia, ja vain hätätapauksessa cybershopista..
        ja jos taitoa löytyy niin duunaa kledjusi itte! Älä ikinä epäile goottiuttasi,
        ja ole itsevarma, ja jos kuuntelet "trendikästä" ja massahtavaa nykyteinimusaa, lopeta siihen paikkaan.. ja jos et aio pysyä goottina kuin vähän aikaa, varaudu siihen että joku päivä huoneesi ikkunasta lentää tiiliskivi sisään..


      • einoin -94
        Exitium95 kirjoitti:

        Itteäni en miellä gootiksi, vaikka kuuntelenkin goottimusaa.
        pukeudun kuin perushevari (renksuhousut, bändipaidat, niittihärveleitä siellä sun täällä, maiharit tai bootsit), vaikka musamaku meneekin perinteisen heavy metalin
        fanituksessa. Yhdyn moneen edelliseen viestiin, gootiksi ei tulla noin vain, eikä se ole tyyli, vaan elämäntapa. Nimimerkistä päätellen olet 11, joten varaudu siihen että sinua ei oteta tosissasi.. Ensin aate, sitten vaate. aloita vaikka etsimällä hyviä goottibändejä, kuten Bauhaus, Killing Joke tai Siouxsie & the Banshees. Monet mieltävät goottien perusmusamauksi hevin ja metallin, tai 69 eyes- tyylisen wannabegoottimusan, vaikkei näin ole, Gootit kuuntelivat (ainakin ennen)
        uuden aallon punkia, josta kehittyi sitten Gootitimaisembi Dark Wawe.
        sitten on näit teknohörhöilijöitä kuten cyberit, ja korsettimeininkiä harjoittavat
        viktoriaaniset gootit, lisäksi on fetissigootit ja vampyyrihörhöt, joita useimmat gootit eivät edes miellä gooteiksi. Unohda itsemurhaajatukset, se on vammasta touhua.. Älä osta vaatteitasi mistä tahansa, vaan käy ostamassa vaatteesi
        asianmukaisista liikkeistä kuten morticia, ja vain hätätapauksessa cybershopista..
        ja jos taitoa löytyy niin duunaa kledjusi itte! Älä ikinä epäile goottiuttasi,
        ja ole itsevarma, ja jos kuuntelet "trendikästä" ja massahtavaa nykyteinimusaa, lopeta siihen paikkaan.. ja jos et aio pysyä goottina kuin vähän aikaa, varaudu siihen että joku päivä huoneesi ikkunasta lentää tiiliskivi sisään..

        "gootiksi ei tulla noin vain, eikä se ole tyyli, vaan elämäntapa. "
        Millähän tapaa gootteus on elämäntapa? Gooteilla ei periaatteessa ole mitään muuta yhteistä, kuin musiikki ja pukeutuminen. Gootteudesta 50% on musiikkia ja 49% pukeutumista. Se 1%.. ellei vähemmän, on sitten jotain muuta, mikä gootteja voi yhdistää. Gootteja on HYVIN erilaisia persoonia. Se EI ole elämäntapa!!
        Sanoit myös, ettei se ole tyyli. Kyllä se on sitäkin. Harvoin sellasta ihmistä mielletään gootiksi, joka pukeutuu vaikka punaiseen kukkamekkoon ja vaellusandaaleihin, vaikka hän kuinka kävisi lumous festareilla ja kuuntelisi goottimusiikkia. Mutta sellainen ihminen, joka pukeutuu kuin gootti, mutta kuuntelee vaikka metallia, ei hänkään ole gootti. Eli ollakseen "tr00 gootti", tarvitaan goottimusiikkia SEKÄ goottivaatteita ;)


      • GgoottiX
        einoin -94 kirjoitti:

        "gootiksi ei tulla noin vain, eikä se ole tyyli, vaan elämäntapa. "
        Millähän tapaa gootteus on elämäntapa? Gooteilla ei periaatteessa ole mitään muuta yhteistä, kuin musiikki ja pukeutuminen. Gootteudesta 50% on musiikkia ja 49% pukeutumista. Se 1%.. ellei vähemmän, on sitten jotain muuta, mikä gootteja voi yhdistää. Gootteja on HYVIN erilaisia persoonia. Se EI ole elämäntapa!!
        Sanoit myös, ettei se ole tyyli. Kyllä se on sitäkin. Harvoin sellasta ihmistä mielletään gootiksi, joka pukeutuu vaikka punaiseen kukkamekkoon ja vaellusandaaleihin, vaikka hän kuinka kävisi lumous festareilla ja kuuntelisi goottimusiikkia. Mutta sellainen ihminen, joka pukeutuu kuin gootti, mutta kuuntelee vaikka metallia, ei hänkään ole gootti. Eli ollakseen "tr00 gootti", tarvitaan goottimusiikkia SEKÄ goottivaatteita ;)

        Mut mulla on joku ihme kammo Mustia vaatteita kohtaan, en mä halu Mustia halolla päähän vaikkei keppiä hajekaan, mutta Musti palaa, ikuisesti, kuin goottitaivas, musta ja synkkä ikuinen lumous, tsiikaa tähdenlento toivotaan yhessä jotain synkkää ja toivotonta.

        .xXTr00goottiXx.


      • Kaikki muu on turhaa
        einoin -94 kirjoitti:

        "gootiksi ei tulla noin vain, eikä se ole tyyli, vaan elämäntapa. "
        Millähän tapaa gootteus on elämäntapa? Gooteilla ei periaatteessa ole mitään muuta yhteistä, kuin musiikki ja pukeutuminen. Gootteudesta 50% on musiikkia ja 49% pukeutumista. Se 1%.. ellei vähemmän, on sitten jotain muuta, mikä gootteja voi yhdistää. Gootteja on HYVIN erilaisia persoonia. Se EI ole elämäntapa!!
        Sanoit myös, ettei se ole tyyli. Kyllä se on sitäkin. Harvoin sellasta ihmistä mielletään gootiksi, joka pukeutuu vaikka punaiseen kukkamekkoon ja vaellusandaaleihin, vaikka hän kuinka kävisi lumous festareilla ja kuuntelisi goottimusiikkia. Mutta sellainen ihminen, joka pukeutuu kuin gootti, mutta kuuntelee vaikka metallia, ei hänkään ole gootti. Eli ollakseen "tr00 gootti", tarvitaan goottimusiikkia SEKÄ goottivaatteita ;)

        Goottius on 110% musiikkia. Kaikki muu on turhaa pelleilyä ja muodin perässä juoksevien teinien jokellusta.


    • Musa on tärkeintä!

      Gootit ei ole mitään itsemurhaa hautovia luusereita! Mustat vaatteet ei tee kenestäkään goottia. Mikä on goottimusaa? Bauhaus, Sisters of Mercy, Joy Division, Theatre of Hate, Killing Joke, Musta Paraati, Fields of the Nephilim, Virgin Prunes, ... jne.....

      • Mortisha Eve

        Vihdoinkin asiaa! Musahan se tärkein juttu on. Vaatteet ja kaikki muu on sellaista hauskaa härpäkettä siihen ympärille.


      • Atharil

        Kyllä, musiikki on niinkun The Thing. Sen ympärille alakulttuuri aikanaan 70-luvun lopulla syntyi. Sitä ennen oli vain barbaareja!

        Tosin tuntuu että maailmassa on ollu joitakin gootteja jo ennen goottirokkia. Ne ei vaan ite tajunnu sitä, ja jos niiden aikana olis ollu tää tietty musiikki ja pukeutumistyyli niin ne olis varmaan ollu et "jes, my thing".

        H.P. Lovecraft vois olla yks näistä. Ja Edgar Allan Poe. Se jätkä näyttääkin itseasiassa vähän gootilta, vaikka eli melkein 200 vuotta ennen kun goottirock syntyi :D

        Ja myös Ian Curtis oli aika true-gootti, tai ainakin oli omalta osaltaan kehittämässä sitä koko juttua. Se ei vaan tajunnu bändinsä kanssa soittavansa just sellaista musiikkia, jonka avulla myöhemmin määriteltiin koko goottirock-termi.


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe