Minä,22vuotias nainen. Pituutta 163,painoa 59,7
Viime syksynä painoin 66kiloa, sitä ennen pari vuotta taaksepäin ja paino oli 88kiloa.
En ole tyytyväinen itseeni.Ajattelen vain ruokaa, kuinka paljon saan syödä jne..
Minua sanotaan hoikaksi(kaverini ihmettelevät, miksi edes enää laihdutan.Olin kuulemma jo 66kiloisena ihan ok. Mutta minä en ole tyytyväinen.
Tavoitteena on saada 55kiloon. Sen jälkeen pitäisi osata lopettaa. Tuntuu,että elämäni on ollut jo niin pitkään tätä laihutusta,että mitä sitten kun jossain vaiheessa paino toivonmukaan on tuo 55, niin pelkään,etten ole tyytyväinen silloinkaan.
Ja paljonko minun kokoiseni nainen voi syödä päivässä lihoamatta?
Ahdistaa!
Mitä pitäisi tehä? Kun elän vain koko ajan sitä ajatusta,että koska taas seuraavan kerran vaaka näyttää vähemmän. Käyn koulua ja hoidan kaikki asiani ok,mutta tämä on viemässä minua henkisellä tasolla väsyksiin.
Kiitos,jos jaksaatte vastata!
Ja tsemppiä kaikille tovereille!
Kun tähän asti on päästy, niin riittäkö mikään?
3
516
Vastaukset
- ---------
Mä painan ny 55kg ja ole 165,5cm.Mut aion laihdutta ainaki 45kiloseksi,mutta pelkään että se ei taida siihen jäädä):
- Lissu
Luota itseesi ja siihen, että osaat syödä terveellisesti ja sopivan määrän. Luulisi että noiden vuosien saatossa olisi jo hyvinkin iskostunut selkärankaan asti oikea ruokavalio? Kunhan syöt oikeanlaisia ja terveellisiä ruoka-aineita, lihominen on kyllä vaikeata.
Miten olisi vaikka uusi harrastus, tai jokin, mikä saisi ajatukset muualle laihdutuksesta ja ruokavaliosta?
Kun tietää kuinka paljon jotkut ruoka-aineet sisältävät energiaa ja on tottunut suunnittelemaan ruokailut järjellä, voi olla vaikeata syödä normaalisti ja oman tuntemusten mukaan. Rutiinit ruokailuissa auttavat, mutta liian tarkat, ennalta suunnitellut "rutiinit" vievät taas ojasta allikkoon. Kunhan pidät välipalat pienempinä ja ateriat hieman isompina sekä muistat kohtuuden, painosi kyllä pysyy kurissa.
Kukaan ei voi tarkasti sanoa kuinka paljon voit syödä lihomatta/laihtumatta, se pitää vain kokeillaa. Pikkuhiljaa lisäät leivän, sitten pari päivään ja katsot kuinka paino käyttäytyy. - nennu_
hei!
ymmärrän hyvin ahdistuksesi! Toivottavasti pystyt saamaan ajatuksesi muualle kuin ruokaan, se on vaikeaa varsinkin kun joka puolelta tuputetaan laihdutus- ja terveyspuppua. Älä kuitenkaan ainakaan alle sen 55kg:n laihduta, muuten alkaa jo mennä sairaaksi. Vaikea sanoa mitä kannattaa tehä, mutta kohtalotovereita on... ehkä se auttaa, että muutkin painelevat sanojen ongelmien kanssa, ja voi yhessä painaa eteenpäin. Tsemppiä sulle!:) Ja kyllä hoikkakin nainen voi ihan hyvin syödä kunnolla ja terveellisesti, eikä tarvii itseään näännyttää. Se auttaa, että löytää liikkumisen ilon, ja muistaa syödä säännöllisesti:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial201781Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1561779Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3341474Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221118Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091112- 1421106
- 285985
- 11975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt4969Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49918