10 syytä ja itse tehty korvakoru

Minä vaan ;)

Eli hei vain kaikki. Haluaisin nyt tehdä itse korvakorun, mutta äitini ei anna. Sanoo, että tulee kaikenlaisia traumoja, jos se tulehtuu :D Mutta uskon silti tuosta tulehtumisesta, mutta eikö se ole hyvä jos hoitaa sitä kunnolla?

Eli, nyt olisi keksittävä 10 hyvää syytä, miksi tehdä itse. Olen keksinyt vasta yhden.

1. Tulee halvemmaksi tehdä itse, entä käydä lävistäjällä.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Ja ihan uteliaisuuttani kysyn, ja varmistan silti vielä teiltä.

Eli, tappihan siihen aluksi kannattaa laittaa, ja kuinka kauan sitten sen pitäisi olla? Kuukausi vai kaksi? Enemmän? Korvalehteen olen tekemässä, vähän ylemmäs, koska siinä on kaksi reikää.

Ja pystyykö tavallisella kanavaneulalla tehdä sen, jos ensin polttaisi kynttilässä sen, keittäisi, ja sitten desinfioisi?

Kyllä, en oikein ymmärrä vielä mitään :D

20

5693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laisa

      hah, anna mennä vaan!
      Hyvin sä varmaan sen vedät!!!1!2!

      • munkin

        äiti ensin sano ett et vittu varmasti laita ite korviksia niin mä sitte laitoin ja äiti näki ne niin se vaan sano "oot nä kyllä tyhymä" ei mitää muuta!


    • EliSaaaa

      Ite oon tehny 6 reikää itse neulalla, olen vaan hakaneulan polttanu sytkärillä ja huuhdellut ja pyyhkinyt nenäliinaan, ei ainaskaan oo omat korvat tulehtunu.. Mutta kannattaa huolella desinfioida niitä reikiä jälkeen päin! Mutta rustoon en suosittele itse tekemään. Yrittää koko ajan tulehtua reijät joita en ole itse tehnyt!

      • korho...

        ei mulla vaan rustossaka oo tulehtunu nää ja ihe tekemiä rustoihin on yhteesä 14.. tosin ei mulla mikää hirvee helposti tulehukka..


      • fdsfs
        korho... kirjoitti:

        ei mulla vaan rustossaka oo tulehtunu nää ja ihe tekemiä rustoihin on yhteesä 14.. tosin ei mulla mikää hirvee helposti tulehukka..

        Joo, jotkut uskaltaa tehä.. mutta mie en, ku rustoon on vähän vaarallisempi tehä..


    • jkl

      Naulapyssyllä saa hyvin tehtyä, menee rustostakin läpi heittämällä. Ei se lävistys niin kallista ole, voi äitisi olla tyytyväisempi kun on ammattilaisen tekemä.

    • ...

      Ei sitä kyllä voi millään kanavaneulalla tehdä, kanavaneula on ompeluun, injektio- ja kanyylineulat lävistykseen ja lävistäjät lävistysten tekemiseen!

      Äitisi on täysin oikeassa, ei kannata itse tehdä. Kunnioita äitisi tahtoa ja ota netistä selvää korvanlävistyksestä. Esim. www.wormz.org on todella hyvä ja asiallinen sivu. Sitten ymmärrät paremmin miksi lävistystä ei kannata tehdä itse tai ampumalla.

      • prop-gandhi

        töi sivuhan on ihan total lävistäjän mainossivu "elä tee ite tai muualla-tuu mulle!". mitään lääketieteellistä faktaa ei löydy. empä sitä kyl odottanukkaan. toi jätkä ei ymmärrä ainakaan lääketieteestä eikä tunne ihmisen anatomiaa (lääket. mielessä). sit ollaan sormi suussa, kun tarvitaan lekuria...pöh! asiaahan ei tuolla sivula ollut yhtään - propagandaa senki edestä.


    • Minerwa

      Olen itse tehnyt ihan tavallisella nuppi neulalla reiät korviin.Desinfioin sen tavallisella puhdistus aineella.Ei ole tulehtunut (ainakaan vielä) ja ei edes sattunut :)

    • taidot hyödyksi

      Korujen tekeminen on opettavaa puuhaa. Voi olla vaikeaa ihan omin päin saada selville kaikki tarpeellinen erilaisista materiaaleista ja niiden työstämisestä, mutta jos aloittaa helpoista ja käyttää puolivalmisteita voi onnistua. Paras paikka oppia on kultaseppäkoulu, mitkä taitavat nykyään Suomessa olla ammattikorkeakoulujen yhteydessä.

      Tuossa yläpuolella vastaajat taitavat olla lukivikaisia kun ovat vastailleet täysin eri asiasta.

    • Minä vaan ;)

      Juu, tarkoitin siis korvakorureikää :D

      Mutta ei se vieläkään anna. Pitää houkutella se vielä tuonne korvisliikkeeseen jossa tehhään niitä korvisreikiä, että voisi saada vielä yhden teijän tuonne... :)

      Kiitos kaikille !

    • minä vainn

      no ite oon kuullu et sen voi tehä helposti nii et just polttaa ja desinfioi neulan ja sitte jäädyttää jääpaloilla sen korvalehen, ettei se satu niin paljoo ja sitte omena korvantaakse (ölähinnä sen takii, et se neula töksähtää sit siihe, ku tulee läpi...) ja neulalla siitä sitte reikä korvaa :D

    • enytkeksinimimerkkii

      tai omenan tilal pullon korkki:D mut silti vaikka ampumal ei suositella tekee korviksii enää ollenkaa ni vast kävin ottaas ampumal puol vuotta sitte toiset reijät ja hyvin ne voi, ei tullu mitää propleemeja

    • momo

      Voiko vaan tunkee siitä hakaneulan tms. läpi ja jättää siihen. Vai pitääkö olla joku koru minkä laittaa siihen???

      • ysiseiska

        Justiin eilen tein ite viimeksi ja jätin neulan siihen nu koru ei taho mennä läpi aluksi. Ekan kerran tein ite joskus vitosella ku vanhemmat lähti kylille. Silloin en ees desifionu neulaa ja otin heti pois oli ongelmia aluksi mutta hyvin jaksaa jo. Tosin oon desifiounu jo useaan otteeseen ja pyöritelly neulaa reiässä. Rustoon käyn ottamassa ihan lävistäjältä mutta näin kaks reikää ite tehneenä suosittelen. Nipistää vähäsen vaan :)


    • hauskaailtaakaikile

      Itse sain ensimmäiset korvareijjät hieman ennen eskaria. Olen myös tehnyt kolmesti itselleni reijjät, eikä vanhempani ole sanoneet mitään. Ja jos korvareikäni on mennyt umpeen, olen tehnyt itse. Miksi käydä laittamassa muuallakin kun itse voi?:D:D:D

    • jokuhihhulivaan.com

      Minäkin tein korvaan nuppineulalla, ei sattunut yhtään :) mutta ku yritin tönkää korviksen lävitse eipä mennykkää ja jätin sen sillee... sen jälkeepi tulehtu, ei sentää pahasti ja vaan 2-3päivää.

    • Kokemusta On

      Mun frendi laitto mulle korvisrei'än toiseen korvaan, ei tullu mitään ongelmia, nyt on laitettuna jo molempiin korviin vaikka kuinka monta reikää. Ihan nuppineulalla laitettiin ja meni korukin hyvin. Jos laittaa korviksen itse niin pitää tietty muistaa puhistaa korvanlehti ja neula.. Sit mulla oli ihan peruna korvan takana. Jälkeenpäinkin pitää muistaa puhdistaa reikiä. Ja heti ei kannata mennä korua vaihtamaan vaan antaa olla vaikka 3vko:a tietyn korun ja likaisilla käsillä ei kannata sorkkia

    • Anonyymi

      XD vanha keskustelu mut mun korvareijät yhteensä ammattilaisella makso 15€

    • Anonyymi

      jos joku täällä vielä lukee niin ihan hyvin voi tehä ite. otin perua hakaneulan ja poltin sytkärillä vähän, sitte desifioin ja JÄÄDYTIN KORVANLEHTEÄ JÄÄPALALLA :DD sit vaa läpi rusautin ja siinä se. desifioin sitä sit seuraavan kuukauden mut kun lopetin desifioinnin säännöllisesti nii tulehtu ja otin pois. atm ummessa se reikä :C

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe