Auttakaa

RastiRepa

Mulla on samanlainen ongelma kun tuolla alempana. Mä oon nyt suunnistanut pari vuotta ja käynyt kisoissa, en oo mikää huippu, mutten huonokaa. Viime kesänä mä oisin halunnut viestijoukkeisiin, mutta en päässy. Yks kolmen suunnistajan äiti teki joukkueet ja multa ei koskaan kysytty mitää. Tän perheen nuorin on mua nuorempi ja ainaki kisoissa mä oon paremmin pärjänny ku se. Silti se oli joukkueessa ja mä en. Mä haluaisin viesteihin, mutta miten? Jos mä kysyn tältä äidiltä, ni mitä jos se ei huolikaan mua? Kelle valittaa? Puheenjohtaja ei käy, ku se on perheen isä.

3

1028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksella

      Sulla on ihan normaali nuoren suunnistajan ongelma. Hyvin usein käy näin. Muistan itsekin jääneeni rannella muutman kerran vaikka olin selkeästi muita parempi. Johtui samasta asiasta kuin sinulla. Omat vanhempani eivät olleet lajissa aktiivisesti mukana.
      Valitettavasti suunnistus on perhekeskeistä toimintaa varsinkin nuorissa ja lapsissa ja jos seurasi on pieni niin ongelma korostuu.
      Oohjeeksi voisin ehdottaa seuran vaihtoa tai sitten otat reilusti asian esille seuran porukoissa. Älä kuitenkaan huoli, on vielä yksi keino...ole niin hyvä, että eivät voi sinua sivuuttaa, se on se paras keino. Sisua peliin älä anna periksi :)

    • Äitee4

      Ellei teillä ole nuorisopäällikköä, ota yhteyttä siihen puheenjohtajaan. Vaikka oliskin tämän viestijoukkueita järkkäävän naisen mies.

      Kerro, että haluaisit viesteihin, nimeä vaikka ne kisat, jonne haluat (oravapolku, aluemestaruus- jne). Sitten vain odottelet.

      Ellei valinta käy kohdalle ja sinne valitaan joitakin selvästi sinua huonommin sopivia (nuorempia, huonompia, tyttöjä poikien joukkoon ym), niin kysy puheenjohtajalta reilusti, että miksi. Ellei selvää vastausta kuulu tai saat vältteleviä vastauksia, niin ota asia esille suunnistajien kokouksessa. Eli pyydät jotakin seuran jäsentä esittelemään asiasi, silloin asia on pakko käsitellä kaikkien jaston osanottajien kuullen. Ellei tämäkään tuo parannusta, ota yhteyttä naapuriseuraan, silloin taitaa seuranvaihto olla ainoa vaihetoehto.

    • kuullut

      aika paljon, että tämmöistä on todellakin olemassa. eli jonkun suunnistusperheen äiti tai isä on ottanut mafiapomon aseman ja järkkää joukkueita miettien vaan, miten sais omilleen mahdollisimman hyvät joukkueet. ja sitä siedetään, koska kukaan muukaan ei viitsi hommaan ruveta, kun niillä muilla on vielä luontaista häveliäisyyttä, ettei omilleen sitä joukkoa hanki.

      ei tähän oikein auta muu, kuin nostaa kissa pöydälle. kyllä viestiporukoihin pitäs olla oikeus kaikilla halukkailla, ei noiden nuorten touhu voi olla vielä niin vakavaa. ellei porukoita saa kaikille halukkaille joka kerta tarpeeksi, niin sitten vuorotellaan näiden nuorempien kesken.

      ota yhteys suunnistusseuran johonkin jäseneen, mikäli sut taas ensi kesänä lempataan ulos. kerro rehellisesti mikä on tilanne, kyllä seuran puheenjohtajan pitää ajatella seuran ja kaikkien suunnistajien parasta, ei vain oman perheen.

      viimeinen vaihtoehto on tosiaan se seuranvaihto. mutta siis viimeinen, kun muut on käytetty. ja ota huomioon, että jos oot vaikka keväällä suunnistanut jossakin kisassa edustaen seuraa, niin et silloin voi enää kesken kautta vaihtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe