Mitä mieltä te fiksut miehet olette

tumma tyttö

naisesta, joka ei ole lukenuut itseään "hyvään ammattiin". Olen käynyt lukion, yläasteella keskiarvoni oli parhaimmillaan 9,7. Lukioiässä lukuinto lopahti täysin. Kirjoitin kuitenkin lukematta keskivertoa paremmin. Lukion jälkeen menin suoraan töihin, ja sille tiellä jäin. En ole valmistunut mihinkään ammattiin. Tosin olen nyt sentään esimiehenä työpaikallani. Uskon joidenkin pitävä minua tyhmänä, kun en ole mitään enempää. Äo:ni on kuitenkin 140, että se ei ole pystymisestä kiinni. Viihdyn työssäni, mikä on mielestäni tärkeämpää, kuin se, mitä työstäni tienaan.

Toisaalta kaipaanko edes sellaista miestä, joka tuomitsee minut jo etukäteen ilman parempaa tietoa ja tuntemusta? En kai.

Kysymys kuuluukin, kuinka moni esim. akateemisista miehistä ajattelee, että naisen on oltava myös akateeminen ollakseen tarpeeksi fiksu heille itselleen? Kuinka moni tuomitsee ammatin perusteella? Minulla itselläni ei suhde millään onnistuisi minua huomattavasti tyhmemmän ihmisen kanssa...

Taakkana minulla on vielä lisäksi ulkonäkö. Usein ajatellaan, että kun on saanut jotain hieman enemmän, on se taas toisesta ominaisuudesta pois, viimeistään luonteesta...

48

2776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scale

Ovelasti olet tekstiisi piiloittanut, mitä mieltä sinusta pitää olla :)
      No vakavasti ottaen mulle ei koulutuksella ole paskankaan merkitystä, kunhan on terveellä maalaisjärjellä varustettu ihminen.
      Siksi toiseen maailmasa tarvitaan monenlaisia ihmisiä, ei kaikkin voi olla mitään akateemisia.

• Mies.

herää vain sellaisia ajatuksia, että opiskelu kaikkinensa on melkoista tervanjuontia välillä ja sen heittäminen kesken on ehkä tietynlaista luovuttamista tai pitkäjänteisyyden puutetta...ken tietää?

Ei sillä ammatilla tai koulutuksella ole väliä, mutta kuitenkin mielessäni pyörii ajatus, että jos niin ikävästi sattuu, että joku päivä iskee työttömyys ja työnhaku, niin se ei ainakaan helpotu, ellei ole mitään koulutusta/ammattia.

Miten tuo ulkonäkö liittyy asiaan??? Mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

• mielestäni:

Olen akateeminen mies ja tosiaankin ajattelen, että naisen pitää olla älykäs. Tutkintopapereita en vaadi esittämään. Tosiasia on kuitenkin se, että samalla aaltopituudella olevia löytyy helpommin akateemisen koulutuksen saaneista. Sitä en tiedä, onko sillä mitään tekemistä fiksuuden kanssa...

Jos kuitenkaan ei käytä saamiaan lahjoja vaan menee siitä, mistä aita on matalin, niin ehkä se jotain kertoo luonteesta -tai sitten ei. Ehkä viisautta on myös turhan ponnistelun välttäminen ; ).

Loppujen lopuksi jokainen ihminen on yksilö. Silti on hurskastelua väittää, etteivät koulutus, älykkyys jne. noin keskimääräisesti ajatellen vaikuta parinvalintaan. Ei siten, että koulutus on itseisarvo, vaan pikemminkin opiskeluelämä kokonaisuudessaan muokkaa ajattelumaailmaa sellaiseksi, että puoliso löytyy helpommin saman taustan omaavista.

• Yrittäjä mies 27 v.

Olet egoistinen ihminen ja se kyllä selkisi helposti tekstistäsi. Mitenköhän on empatiataitojesi laita? Ällykkyysosamääräsi ja keskiarvojesi painotus ei estä sitä että saatat vaikuttaa ämpärissä kasvatetulle.

Kuullostaa sille että et koe saavuttaneesi tarpeeksi elämässäsi ja haluaisit kovasti saada hyvän miehen, missä olet epäonnistunut tähän asti.

Niin ja saattaa hyvinkin olla että ulkonäkö on vahvin puolesi. Ainakin siltä kuullostit minun mielestäni.

• palkollinen

Miehet tyytyy yllättävän vähään. Ulkonäkökin voi riittää

• Justus Maximus

on itseoppinut, muut ovat opetettuja. Kouluthan ovat keskinkertaisuuksille: viisasta ei tarvitse opettaa ja tyhmää on turha opettaa.

• miten taas

niin originelleja ja viisaita ajatuksia.

• Njep

Pelkästä älykkyydestä ei ole kauheasti iloa, jos sitä ei
      osaa tai jaksa mitenkään hyödyntää. Jos olet työhösi tyytyväinen,
      niin eihän silloin mitään ongelmaa pitäisi olla. Ei se pelkkä
      raha kaikkea merkkaa.

Minusta fiksu ja älykäs tarkoittavat eri asioita. Älykäs voi
      olla vaikka makaisi kotona kaikki päivät, mutta fiksu osaa
      hyödyntää niitä lahjojaan ja älykkyyttään. Enkä nyt tarkoita
      sitä, että hyödyntämisellä tarkoitettaisiin pelkkää
      tilipussin maksimointia.

Lähinnä minua mietittää, että miksi et koskaan lähtenyt
      opiskelemaan. Oletko niin laiska ettet jaksanut, puuttuuko
      sinulta pitkäjänteisyyttä, vai olitko vain tyytyväinen
      silloiseen työpaikkaasi?

• ...meidät huomattavasti tyhmemmät ihmiset, ettet ala turhaan yrittämäänkään mitään seurustelua meidän kanssa?

• Et ois ees saanu vastata =D

• kornaro kirjoitti:

Et ois ees saanu vastata =D

Ai joo tää oli vaan fiksuille, sori. Enhän mä voinut sitä heti hokata.

• Justus Maximus

tunnistaa helposti viiden minuutin keskustelun perusteella.

• Justus Maximus kirjoitti:

tunnistaa helposti viiden minuutin keskustelun perusteella.

...mistä mies itse voi tietää on hän esimerkiksi aloittajan mielestä fiksu vai ei?

• nauraa
        Richartti kirjoitti:

...mistä mies itse voi tietää on hän esimerkiksi aloittajan mielestä fiksu vai ei?

Sitä en tiedä, mutta suomalaisilla miehillä on ihme käsitys omasta fiksuudestaan...

• Mämmitys
        nauraa kirjoitti:

Sitä en tiedä, mutta suomalaisilla miehillä on ihme käsitys omasta fiksuudestaan...

Haluatko sanoa, että olet fiksu vai et ole fiksu? :)

• naureskelija
        Mämmitys kirjoitti:

Haluatko sanoa, että olet fiksu vai et ole fiksu? :)

:D en ole niin fiksu että tekisin ihmisestä täydellisen luonneanalyysin muutaman netissä kirjoitetun rivin perusteella.

Elämänkokemus on kuitenkin sellaista mitä missään koulussa ei opeteta. Jotakin on ap oikein tehnyt kun on johtavaan asemaan päässyt. Eikä ikänä ole myöhäistä opiskella, jos siltä alkaa tuntua.

Jos mies on edes jonkin verran maailmaa nähnyt, niin ei koulutus ole mikään kynnyskysymys jos muuten natsaa. Mutta mähän en ollutkaan fiksu mies. :D

• Richartti kirjoitti:

Ai joo tää oli vaan fiksuille, sori. Enhän mä voinut sitä heti hokata.

en tajunnu???

• sellainen

typerille asioille hihittelijä, niin hyvin menee. Helvetti että sellaset naiset ärsyttää.

• hi hi hi

:) :)

• Ristiverinen mies

Lähinnä kysyisin että mitenkäs tuo akateemisuus ja fiksuus liittyy toisiinsa?

• Moderni mies

.. se ulkonäkö-lässytys sinne tekstin loppuun. Ovatko muut huomanneet, että 95 prosenttia naisista ei kykene kirjoittamaan yhtäkään viestiä ilman kommenttejaan ulkonäöstään?

• ei havaintoa

Ihan samoin 95% naisista sanoo rakkaudeksi sitä kun ne haluu komean näköisen miehen. Eli liki kaikki naiset pelaa ulkoisilla asioilla, samat naiset väittää miehiä tunteettomiksi. Ei mahdu miehen logiikkaan.

• ihmistyypit ei pysty. Mä en ymmärrä enkä varmaan tuu koskaan ymmärtämäänkään miten niin suuri osa naisista voi pitää itteään niin 'hotteina', mihin se oikein perustuu. Vai onks se sit vaan se surullinen fakta et me miehet pannaan melkein ketä vain ja siihen tavoitteseen pyrkiessämme saatetaan joskus jopa pikkasen 'voidella' ja kehaista sitä herutuksen kohdetta.

Toisaalta miks miehille ei toimi sama temppu, pitäiskö täs itekkin alkaa pitään itteään jonain palkintona sen vuoksi et on sattunu saamaan vuosien aikana tietyltä määrältä naisia pillua ja muutama on jopa erehtynyt kehumaan komiaksi kännipäissään... Eihän se nyt helvetti noin mee, vaikka muutama kymmenen on antanutkin niin muutama miljoona ei, miten siis naiset voi pitää itteään automaattisesti helvetin 'hotteina' sillä perusteella et muutama tyyppi on pannu niitä ja pari kehunut kauniiksi, en ymmärrä tota logiikkaa.

• Liian vähän informaatiota
        yrmio kirjoitti:

ihmistyypit ei pysty. Mä en ymmärrä enkä varmaan tuu koskaan ymmärtämäänkään miten niin suuri osa naisista voi pitää itteään niin 'hotteina', mihin se oikein perustuu. Vai onks se sit vaan se surullinen fakta et me miehet pannaan melkein ketä vain ja siihen tavoitteseen pyrkiessämme saatetaan joskus jopa pikkasen 'voidella' ja kehaista sitä herutuksen kohdetta.

Toisaalta miks miehille ei toimi sama temppu, pitäiskö täs itekkin alkaa pitään itteään jonain palkintona sen vuoksi et on sattunu saamaan vuosien aikana tietyltä määrältä naisia pillua ja muutama on jopa erehtynyt kehumaan komiaksi kännipäissään... Eihän se nyt helvetti noin mee, vaikka muutama kymmenen on antanutkin niin muutama miljoona ei, miten siis naiset voi pitää itteään automaattisesti helvetin 'hotteina' sillä perusteella et muutama tyyppi on pannu niitä ja pari kehunut kauniiksi, en ymmärrä tota logiikkaa.

Se onkin naisten logiikkaa, jossa vain ulkoisilla ominaisuuksilla on merkitystä. Mut koska tässä aloituksessa liipattiin älykkyyttä, niin se kuuluu miesten logiikkaan.

• Hikisukka

"Taakkana minulla on vielä lisäksi ulkonäkö. Usein ajatellaan, että kun on saanut jotain hieman enemmän, on se taas toisesta ominaisuudesta pois, viimeistään luonteesta..."

Luonteesta sanoisin minäkin. Kumma kysellä toisten mielipiteitä koulutuksen perään, kun itsellä tuntuvat kaikenlaiset numerot olevan tärkeitä.

Minulle lukio oli vain välivaihe ja todelliset opinnot vasta edessä. Annan kuitenkin enemmän arvoa suoranaiselle fiksuudelle koulutustaustasta riippumatta. Toki suurin osa kriteerini täyttäjistä on akateemisia, mutta akateemisuuskaan ei ole mikään tae.

Sinun kohdallasi lähinnä itsekehu etoo jo kauas. Kun korostat kouluarvosanojasi ja älykkyyttäsi, niin etkö jo itse aseta kirjalliset todistukset henkilön kykenevyydestä tietylle korokkeelle? Lukiotekemiset tuntuvat olevan sinulle tärkeitä, mutta silti et ole jatkanut opiskeluja pidemmälle. Itse en koe lukion olevan erityisemmän pätevöittävä erikoistuneempiin töihin, mikä on taas ristiriidassa korostamiesi tekemisten suhteen.

Herättämäsi kuvajainen itsestäsi on jotain laiskan ja egoistisen välillä. Pahoittelen, mutta sinun ei tulisi vertaillla ihmisiä koulutuksen perusteella. Päädyt vain tämän kaltaiseen alemmuudentunteeseen, jota yrität pönkittää lirkuttelemalla omia etuuksiasi kadehtimiisi nähden. Olisit käynyt ne jatkokoulutukset, jos se niin kovin jäi häiritsemään.

• krmöhh

"Kysymys kuuluukin, kuinka moni esim. akateemisista miehistä ajattelee, että naisen on oltava myös akateeminen ollakseen tarpeeksi fiksu heille itselleen?"

Kysymys kuuluu, että miksi sinun miehesi sitten pitäisi olla akateeminen? Ollakseen tarpeeksi fiksu sinulle?

• tuosta :)

että pillun himot vei voiton lukuhaluista, kyllä sen voi suoraankin sanoa, mitä sitä peittelemään :=)

• Älyäkkö

Missä olet ÄO:n mittauttanut vai onko se oma olettamuksesi? Miksi ÄO testi? Oletko laiska vai puurtaja?

Tässä pari kysymystä, joiden perusteella voisin antaa vähän perustellumpaa analyysiä. Muuten menee kommentit vain muodollisesti perustelluiksi. Että, jos sais tarkempia taustatietoja.

• tumma mies

Olen sitä mieltä että kelpaat.

Mutta tosiasiassa vain sinä itse olet se joka päättää.

• Miehille keskimäärin naisen koulutuksella tai asemalla on vähäisempi merkitys kuin naisille miesten koulutuksella tai asemalla.

Ainakin minun tuntemani akateemisetkin miehet arvostavat enemmän käytännönjärkeä sekä arjessa ilmenevää nokkeluutta ja kiinnostusta uusia asioita kohtaan.

Koulutus kertoo enemmän ahderuudesta ja pitkäjännitteisyydestä kuin älykkyydestä. Jos yli puolet nykynuorista käy lukion, se ei kerro mistään mitään. Monille ammattikoulu olisi paljon parempi vaihtoehto, että olisi edes joku oikea ammatti. Lukio kun ei pätevöitä yhtikäs mihinkään.

Kuten itsekin kirjoitit, älykkyys on paljon tärkeämpää kuin koulutus. Älykäs ihminen ei tosin yritä kompensoida kouluttamattomuuttaan ulkonäköään korostamalla. Se kuulostaa aivan yhtä typerältä, kuin että mies yrittäisi kompensoida älykkyytensä paksulla parrulla tai lompakolla. (Terveisiä palstan kateellisimmalle kultapojulle.)

• moni

näistä vastaajista oli niitä koulutettuja, joille kysymys ensisijaisesti oli osoitettu. Tuskinpa kovinkaan moni. Vaikutti enemmänkin kouluttamattomien katkeruuden purulta.

• oma mielipide

Jos koulutusta pidetään riittävänä älykkyyden mittarina, niin ainakin sen kriteerin täytän.

• täysin väärä...

...foorumi kysellä fiksuilta miehiltä jotain.

Mutta eipä siinä mitään, jos saat hieman puolivillaisia vastauksia, sellainenhan oli kysyjäkin.

• Jäykkistelijä

Mutta jos haluat tietää mitä naiset ajattelevat miehen ajattelevan niin olet ihan oikealla palstalla :)

• Raamikko

Vastaan, että 24.
      Toiseen kysymykseen vastaan että 7.

• GRU

Koulutuksella ei ole merkitystä, älykkyydellä on. Itse olen valmistunut "vain" AMK:sta, vaikka kapasiteettia olisi vaikka mihin (ÄO 161) Korkeakoulu jäi kesken, kun mielenkiintoisemmat asiat veivät mennessään.

Haen myös suhteellisen älykästä kumppania, vaikka en voikaan olettaa löytäväni itseäni älykkäämpää, joka olisi myös muilta ominaisuuksiltaan mukava (ovat varmasti harvinaisia).

Myönnän että nettitreffi-ilmoituksissa tulee katsottua naisen koulutusta ja pelkkä peruskoulu on tosi iso miinus ja pelkkä lukio on myös arveluttavaa :) Jos teksti on muuten mielenkiintoinen niin voin vastata pelkän lukion käyneellekin. Koulutus merkitsee vain aivan tutustumisen alussa, sillä hyvin nopeastihan sitä huomaa mikä on toisen osapuolen henkinen kapasiteetti ja sitten millään muodollisella pätevyydellä ei ole enää mitään merkitystä, paitsi tietenkin "muodollisella" ;)

• fiilosoffi

Jos älyätte niin faktat on että miehiä on tarjolla ja naiset tekee sit valintaa miehistä. Nainen valitsee itselleen sellaisen miehen kuin älyää. 95% ei älyä vaan tekee valinnan pelkästään ulkoisten seikkojen perusteella. So eipä tarvi ihmetellä erotilastoja.

• Wastaaja

suuremmin ruotimatta. Silti en voi olla tähän toteamatta, että kauneus ei koskaan ole naiselle taakka!

Tuskin nainen, joka näkee ulkomuotonsa kantamisen itselleen raskaana "taakkana" ainakaan tuo sitä kauneuttaan oikealla ja vetoavalla tavalla esiin, vaikka hänellä (todella!) olisi siihen oikeus.
      :)

Katso ap vaikka Tanja Saarelaa tms. näin suomalaisittain oikein kauniina pidettyja naisia. Saarela esim. ei näytä kyllä yhtään kokevan kauneuttaan taakkana, ja tuskin sitä edes paljoa miettii. Siinä musta oikea asenne ja siitä kumpuaakin suuri osa naisellista viehätysvoimaa.

Jutustasi tuli vähän kiusaantunut olo valitettavasti. Ikään kuin olisit hyväksyntää hakenut, vaikka voihän olla niinkin, ettei se ollut tarkoituksesi. Tuo ulkonäön esille ottaminen näyttää olevan aika suurille osalle naisista erityisen tarpeellista puhuttaessa älykkyydestä. Miksi vetää noin mattoa omien jalkojen alta? Luulisin kuitenkin, että olet varmaan ihan kohtuu fiksu ainakin, kun kerran olet työelämässäkin noin hyvin edennyt. Ei se koulutus kaikkea ratkaise.

• Wastaaja

..hyvännäköisyydessä toki aina 'ristinä' kaiken maailman juttusille pyrkivät kuolarit, treffien ehdottelijat ja tuijottelijat, samaten kuin toisia ulkonäön perusteella luokittelevat putkinäköiset törpötkin. Tietysti.

Musta kuitenkin tie ns. fiksujen kirjoihin alkaa kuitenkin siitä, ettei keskity sellaisiin lieveilmiöihin ollenkaan tai niin vähän, kuin mahdollista. Älä nyt loukkaannu ap tästä, ethän.;) Totuushan tietenkin on, etten minä voi tietää, mitä kamaluuksia kohdallesi on osunut vain ilmaisemasi hyvän ulkomuotosi vuoksi.

Ei sekään kuitenkaan niin paljoa ratkaise. Samoin kuin ei ratkaise koulutuskaan. Kauniilla naisella on musta 100% oikeus nauttia hyvästä ulkomuodostaan. Siinä piilee kuitenkin varmasti aina vaara myös itsensä mieltämiseen jotenkin erityisen spesiaaliksi kissaksi tässä mailmankaikkeudessa. Hyvännäköisiä ihmisiä maailmassa on todella paljon. Siksi päänsisältö erotteleekin jyviä akanoista.

• nainen..
        Wastaaja kirjoitti:

..hyvännäköisyydessä toki aina 'ristinä' kaiken maailman juttusille pyrkivät kuolarit, treffien ehdottelijat ja tuijottelijat, samaten kuin toisia ulkonäön perusteella luokittelevat putkinäköiset törpötkin. Tietysti.

Musta kuitenkin tie ns. fiksujen kirjoihin alkaa kuitenkin siitä, ettei keskity sellaisiin lieveilmiöihin ollenkaan tai niin vähän, kuin mahdollista. Älä nyt loukkaannu ap tästä, ethän.;) Totuushan tietenkin on, etten minä voi tietää, mitä kamaluuksia kohdallesi on osunut vain ilmaisemasi hyvän ulkomuotosi vuoksi.

Ei sekään kuitenkaan niin paljoa ratkaise. Samoin kuin ei ratkaise koulutuskaan. Kauniilla naisella on musta 100% oikeus nauttia hyvästä ulkomuodostaan. Siinä piilee kuitenkin varmasti aina vaara myös itsensä mieltämiseen jotenkin erityisen spesiaaliksi kissaksi tässä mailmankaikkeudessa. Hyvännäköisiä ihmisiä maailmassa on todella paljon. Siksi päänsisältö erotteleekin jyviä akanoista.

ei voi mitään on se ettei ulkoinen kauneus kompensoi paskiaisen luonnetta

• Kaunotar ja hirviö
        nainen.. kirjoitti:

ei voi mitään on se ettei ulkoinen kauneus kompensoi paskiaisen luonnetta

Pahin vois olla älykäs psykopaatti.

• Wastaaja
        Kaunotar ja hirviö kirjoitti:

Pahin vois olla älykäs psykopaatti.

..tähän oikein revit?

Ap ei vaikuta musta yhtään psykopaatilta, ja me kaikki muutkin (ainakin niiden viestien osalta, jotka luin..) olemme käsittääkseni keskustelleet vain ap:n esille ottamista aiheista. Ulkonäöstä tuskin olis puhuttu sanaakaan ( en mä ainakaan), jollei ap itse olisi sitä näkökulmaa avauksessaan ottanut esille.

Mutta, mutta..minä vaikenen nyt.;D Ap toivoi miespuolisten vastaajien vastauksia.

• Kaunotar ja hirviö
        Wastaaja kirjoitti:

..tähän oikein revit?

Ap ei vaikuta musta yhtään psykopaatilta, ja me kaikki muutkin (ainakin niiden viestien osalta, jotka luin..) olemme käsittääkseni keskustelleet vain ap:n esille ottamista aiheista. Ulkonäöstä tuskin olis puhuttu sanaakaan ( en mä ainakaan), jollei ap itse olisi sitä näkökulmaa avauksessaan ottanut esille.

Mutta, mutta..minä vaikenen nyt.;D Ap toivoi miespuolisten vastaajien vastauksia.

Selaan tässä ääneen eri skenaarioita yhtään valikoimatta. Eipä tuo ap. ole ollut viitoittamassa keskustelun suuntaa, joten kai se sitten näin rönsyilee ties mihin :)

• Taasnäitä

Olet nainen joka ei hommannut niin hirveästi muodollista pätevyyttä (ulkomuotoa lukuunottamatta) mutta työelämässä sensijaan olet pärjännyt ihan kohtuullisesti. Olet ilmeisen harvinainen tapaus. Itse asiassa varsin monet naiset jaksavat ponnistaa koulussa hyviä numeroita mutta kun pitäisi niitä tietoja sitten työelämässä johonkin käyttääkin niin veto loppuu siihen paikkaan. Tiedä sitten kumpi on parempi.

• kananmuisti

Näillä taustatiedoilla ollaan sitä mieltä kuin keskimäärin naisista yleensä. Ja siihen mielipiteeseen ei miehen koulutus vaikuta ;)

• tuhma tyttö

Nopeimmat vievät fiksuimmat. Aikainen kana aamukankeen madon nappaa.

• Provokaattorï

Onhan se kiva sitten katella sivusta :D

• Provokaattorï

Eniten luettu aloitus :)
        etusivulta 30.1 poistuessa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      126
      2688
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      56
      2167
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      24
      1737
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1538
    5. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1298
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1293
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      71
      1220
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1065
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      989
    10. 128
      931
    Aihe