Audi -> Lexus

Audikuski

Nykyisenä Audikuskina ja vannoutuneena saksa-autofanina olen alkanut miettimään vaihtoehtoa Audille.

Lexus tuntuu pysyvän kärjessä tilastoissa, mitä tulee vähävikaisuuteen.

Toivoisin Lexus-kuskeilta kommentteja. Esim. millaiset tilat? Audeissahan tilat ovat avarat ja laadukkaat sisämateriaalit.

Millaisia yleisiä ongelmia on ollut Lexuksen kanssa?

61

8162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai että Audissa avarat tilat vai? Ei minua ainakaan Audi A4:n takapenkki erityisemmin vakuuttanut, myös etupenkillä tunsin itseni ahdistuneeksi. (Olen 180 cm, painoa reilusti yli 100 kg). Lexus IS250/IS220d:n takatilat ovat yhtä surkeat, mutta eteen mahtuu Audia paremmin. Tämä oli yksi syy, miksi valintani ei pari viikkoa sitten kohdistunut Audiin... Toki tilanne voi olla eri Audi A6 / Lexus GS300 malleissa, näistä ei itselläni ole kokemusta. Materiaalien osalta Audi on kyllä laadukas, samoin Lexus. Itselläni ei ole ollut Lexuksen kanssa toistaiseksi vielä mitään ongelmia (1.5 viikon aikana) ;) Takavetoon totutteleminen vie kyllä (talvella) oman aikansa.

      • Audikuski

        Luin koko joukon arvosteluita ja vertailuja Audin vs. Lexuksen välillä. Näyttää siltä, ettei vaihto tulekaan kysymykseen. Audilla parempi imago (premium-status saavutettu), parempi työn laatu, taloudellisemmat moottorit. Lexuksella piirun verran parempi kestävyys.

        Ihmettelin, että miksi Lexuksen IS mallissa bensamoottorina on V6, vaikka nelisylinterin vähäpäästöinen turbokone on parempi. En viitsisi maksaa korkeista CO2-päästöistä tulevaisuudessa kovaa päästöveroa. Moottorin taloudellisuus yksi avaintekijöitä valinnassa.

        No, Lexus silti suosikkini Audin jälkeen :) Nimi on hieno ja auto miellyttää silmääni.


      • Audikuski

        "Olen 180 cm, painoa reilusti yli 100 kg). Lexus IS250/IS220d:n takatilat ovat yhtä surkeat, mutta eteen mahtuu Audia paremmin."

        Itse olen 188cm ja 95 kiloinen eli riisitautinen sinuun verrattuna. Silti jossain arvostelussa oli maininta, että Lexuksen tilat ovat kapeammat kuin Audissa? Itse ajelen tällä hetkellä A3:lla ja ei tarvitse edes penkkiä viedä taka-asentoon. Takatiloista en piittaa. 2-ovinen Coupemaisuus käy minulle hyvin.


      • myyntikeino
        Audikuski kirjoitti:

        Luin koko joukon arvosteluita ja vertailuja Audin vs. Lexuksen välillä. Näyttää siltä, ettei vaihto tulekaan kysymykseen. Audilla parempi imago (premium-status saavutettu), parempi työn laatu, taloudellisemmat moottorit. Lexuksella piirun verran parempi kestävyys.

        Ihmettelin, että miksi Lexuksen IS mallissa bensamoottorina on V6, vaikka nelisylinterin vähäpäästöinen turbokone on parempi. En viitsisi maksaa korkeista CO2-päästöistä tulevaisuudessa kovaa päästöveroa. Moottorin taloudellisuus yksi avaintekijöitä valinnassa.

        No, Lexus silti suosikkini Audin jälkeen :) Nimi on hieno ja auto miellyttää silmääni.

        "olen vakavasti harkitsemassa KILPAILIJA-B:n hankintaa mutta en vaihdakaan kun selvisi että nykyautoni onkin PAREMPI :-D "


      • Nauraja121
        Audikuski kirjoitti:

        Luin koko joukon arvosteluita ja vertailuja Audin vs. Lexuksen välillä. Näyttää siltä, ettei vaihto tulekaan kysymykseen. Audilla parempi imago (premium-status saavutettu), parempi työn laatu, taloudellisemmat moottorit. Lexuksella piirun verran parempi kestävyys.

        Ihmettelin, että miksi Lexuksen IS mallissa bensamoottorina on V6, vaikka nelisylinterin vähäpäästöinen turbokone on parempi. En viitsisi maksaa korkeista CO2-päästöistä tulevaisuudessa kovaa päästöveroa. Moottorin taloudellisuus yksi avaintekijöitä valinnassa.

        No, Lexus silti suosikkini Audin jälkeen :) Nimi on hieno ja auto miellyttää silmääni.

        "Audilla parempi imago"
        Tästä tuskin kukaan on kanssasi samaa mieltä, Audi kun on ihan yleisesti rinnastettu Volkswageniin ja jopa Skodaan. Jopa tekniset ratkaisut ovat paikoin samoja. Erot ovatkin syntyneet erilaisista brändeistä, muotoilusta ja kromi/jalopuulistoista.


        "parempi työn laatu"
        Joo eiköhän tästä ole tehty tutkimuksiakin eikä Audi niissä ainakaan viimeaikoina ole pärjännyt, Lexus sensijaan on. Tuulilasissa julkaistiin viimeksi tutkimus jossa Audi sijoittui kymmenien autojen joukossa "punaiselle" viimeiseen kolmannekseen kun Lexus oli ykkönen.


        "vaikka nelisylinterin vähäpäästöinen turbokone on parempi"
        Lexus ei olisi Lexus jos se tekisi jotain turbohyrrämoottoreita, jätetään ne hommat suosiolla Audille, joiden turbojen yleistymisen syy ei muuten ole vähäpäästöisyys vaan se että turbo on maailman helpoin keino lisätä moottoritehoa(auton sisätiloistakaan tinkimättä). Audillahan ei tunnetusti ole kansitekniikka hallussa, erästä kirjoittajaa lainatakseni Audin venttiilikannet on "kivikautisia".
        Tosiasiahan on että jos turbokoneen hienot kulutuslukemat ovat pienemmät kuin vastaavatehoisen vaparin niin moottorit ovat ihan erilaiseen käyttöön tarkoitettu/säädetty. Lisäksi turbokoneissa tuppaa olemaan sellainen ongelma että luvattuun kulutukseen on käytännössä vaikea päästä(vaikkei mahdoton), ei olisi varmaan ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun joku turboaudin omistaja valittaa ja ihmettelee kun ei pääse lähekkään niitä kulutuslukemia mitä valmistaja lupaa.


        PS. En omista Lexusta enkä Audia, Audia en koskaan haluaisikaan omistaa, Lexuksen kylläkin haluaisin omistaa.


      • mutta
        Nauraja121 kirjoitti:

        "Audilla parempi imago"
        Tästä tuskin kukaan on kanssasi samaa mieltä, Audi kun on ihan yleisesti rinnastettu Volkswageniin ja jopa Skodaan. Jopa tekniset ratkaisut ovat paikoin samoja. Erot ovatkin syntyneet erilaisista brändeistä, muotoilusta ja kromi/jalopuulistoista.


        "parempi työn laatu"
        Joo eiköhän tästä ole tehty tutkimuksiakin eikä Audi niissä ainakaan viimeaikoina ole pärjännyt, Lexus sensijaan on. Tuulilasissa julkaistiin viimeksi tutkimus jossa Audi sijoittui kymmenien autojen joukossa "punaiselle" viimeiseen kolmannekseen kun Lexus oli ykkönen.


        "vaikka nelisylinterin vähäpäästöinen turbokone on parempi"
        Lexus ei olisi Lexus jos se tekisi jotain turbohyrrämoottoreita, jätetään ne hommat suosiolla Audille, joiden turbojen yleistymisen syy ei muuten ole vähäpäästöisyys vaan se että turbo on maailman helpoin keino lisätä moottoritehoa(auton sisätiloistakaan tinkimättä). Audillahan ei tunnetusti ole kansitekniikka hallussa, erästä kirjoittajaa lainatakseni Audin venttiilikannet on "kivikautisia".
        Tosiasiahan on että jos turbokoneen hienot kulutuslukemat ovat pienemmät kuin vastaavatehoisen vaparin niin moottorit ovat ihan erilaiseen käyttöön tarkoitettu/säädetty. Lisäksi turbokoneissa tuppaa olemaan sellainen ongelma että luvattuun kulutukseen on käytännössä vaikea päästä(vaikkei mahdoton), ei olisi varmaan ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun joku turboaudin omistaja valittaa ja ihmettelee kun ei pääse lähekkään niitä kulutuslukemia mitä valmistaja lupaa.


        PS. En omista Lexusta enkä Audia, Audia en koskaan haluaisikaan omistaa, Lexuksen kylläkin haluaisin omistaa.

        tuo IS250:n moottori ei kyllä koeajon missään vaiheessa tuntunut yli 200hp moottorilta, tunne vääntämättömästä alitehoisesta moottorista oli kokoajan päällimmäisenä.
        Ero Audi A4:n 2.0T malliin oli mallia valtava.

        Sisustuksia on objektiivisesti vaikea arvostella, toinen tykkää Lexuksen japanityylistä ja toisen silmää miellyttää enemmän Audin teutoninen tyyli.
        Työn laatuhan on molempien sisustuksessa huippuluokkaa.

        En tiedä sinun Audi rinnastuksista Skodaan ja Volkkariin, mutta onhan Lexus IS-mallissakin sama
        diesel kuin Avensiksessa ja Auriksessa.
        Eli kuten sanoit " Jopa tekniset ratkaisut ovat paikoin samoja. Erot ovatkin syntyneet erilaisista brändeistä, muotoilusta ja kromi/jalopuulistoista. " eli pätee IS-malliin.


      • Nauraja121
        mutta kirjoitti:

        tuo IS250:n moottori ei kyllä koeajon missään vaiheessa tuntunut yli 200hp moottorilta, tunne vääntämättömästä alitehoisesta moottorista oli kokoajan päällimmäisenä.
        Ero Audi A4:n 2.0T malliin oli mallia valtava.

        Sisustuksia on objektiivisesti vaikea arvostella, toinen tykkää Lexuksen japanityylistä ja toisen silmää miellyttää enemmän Audin teutoninen tyyli.
        Työn laatuhan on molempien sisustuksessa huippuluokkaa.

        En tiedä sinun Audi rinnastuksista Skodaan ja Volkkariin, mutta onhan Lexus IS-mallissakin sama
        diesel kuin Avensiksessa ja Auriksessa.
        Eli kuten sanoit " Jopa tekniset ratkaisut ovat paikoin samoja. Erot ovatkin syntyneet erilaisista brändeistä, muotoilusta ja kromi/jalopuulistoista. " eli pätee IS-malliin.

        ...perus Toyotaan rajoittuvatkin siihen 177hv diesel-moottoriin, muuten konsepti onkin aivan erilainen, vai miltä kuulostaisi etuveto Lexus Hatchback 1.6 litraisella 124hv moottorilla(vertaa. A3 1.6 115hv)

        Ja mitä siihen vääntöön tulee niin sitä on alakierroksillakin juuri niin riittävästi ettei vaihteita tarvi oikeastaan pidellä sen enempää kuin Audissakaan, ellei Audissa normaali ajelu tapahdu alle 1500rpm. Dramatisoida toki voit niin paljon kuin tykkäät, kukaan tuskin ottaa tosissaan. Audin turbohyrrämoottoreita harvemmin autolehdet noteeraa millään tavalla, IS250 Lexuksen moottoria on erikseen kehuttu joka julkaisussa mitä itse olen lukenut.


      • vertailuja...
        Nauraja121 kirjoitti:

        ...perus Toyotaan rajoittuvatkin siihen 177hv diesel-moottoriin, muuten konsepti onkin aivan erilainen, vai miltä kuulostaisi etuveto Lexus Hatchback 1.6 litraisella 124hv moottorilla(vertaa. A3 1.6 115hv)

        Ja mitä siihen vääntöön tulee niin sitä on alakierroksillakin juuri niin riittävästi ettei vaihteita tarvi oikeastaan pidellä sen enempää kuin Audissakaan, ellei Audissa normaali ajelu tapahdu alle 1500rpm. Dramatisoida toki voit niin paljon kuin tykkäät, kukaan tuskin ottaa tosissaan. Audin turbohyrrämoottoreita harvemmin autolehdet noteeraa millään tavalla, IS250 Lexuksen moottoria on erikseen kehuttu joka julkaisussa mitä itse olen lukenut.

        Ei tarvitse dramatisoida, luvut kertovat totuuden,
        A4 2.0T
        0-100 7.1
        241km/h
        10.2l/100km

        IS250
        0-100 7.8
        230km/h
        11.9l/100km

        Sitkeysarvoja en edes viitsi laittaa, IS:llä on
        jo näissä luvuissa tarpeeksi häpeämistä.

        Kaikki arvot AMS lehdestä.

        2.0 TFSI oli 2005 ja 2006 "International Engine Of The Year" valinnassa luokkansa paras moottori.

        Jatka sinä mutulinjalla...


      • Nauraja121
        vertailuja... kirjoitti:

        Ei tarvitse dramatisoida, luvut kertovat totuuden,
        A4 2.0T
        0-100 7.1
        241km/h
        10.2l/100km

        IS250
        0-100 7.8
        230km/h
        11.9l/100km

        Sitkeysarvoja en edes viitsi laittaa, IS:llä on
        jo näissä luvuissa tarpeeksi häpeämistä.

        Kaikki arvot AMS lehdestä.

        2.0 TFSI oli 2005 ja 2006 "International Engine Of The Year" valinnassa luokkansa paras moottori.

        Jatka sinä mutulinjalla...

        ...tarinan elävästä elämästä kuinka paperilla hyvä Audi kärsi karvaan tappion itseään "huonommin kiihtyvälle" autolle.
        Audin 0-100km/h kiihtyvyys oli paperilla yli 2 sekunttia parempi, vaan eipä lähdettykään nollista sillä vauhtia oli jo sen verran ettei "huonomman auton" tarvinnut kärsiä pidon menetyksestä.
        Tai no antaa olla, joku saattaisi tulla katkeraksi kun kuulisi mikä tämä "huonompi auto" oli.

        Ollaan ihan porukalla todettu se käytännön tosiasia että se mikä lähtee 0-100km/h paremmin ei sitte enää lähdekkään mihinkään ku on jo valmiiks 80km/h mittarissa, niin ja harvemmin noita kilpa-ajoja/ohitustilanteita alta kahdeksankympin vauhtia ajetaan.
        Lisäksi huomauttaisin sellasen asian että Lexuksen tapa ilmoittaa speksit on hivenen herrasmiesmäisempi kuin monen muun autovalmistajan, ne ei niin sanotusti kuseta asiakasta yhtään vaan "antaa extraa" toisin kuin sun Audis.

        Vertailusi on muutenkin hivenen turha, Audi ei edes liikkuisi nykimättä 95 oktaanisella bensalla. Toisilla ne Audin 1.8 turbomoottorit ovat lakanneet nykimästä vasta 99 oktaanisella bensalla.
        Jos meni ikäänkuin ohitse niin Audin käyttämä 98 oktaaninen on "tehokkaampaa" joka näkyy kiihtyvyydessä, huippunopeudessa ja kuluksessa.


      • varsinaista
        Nauraja121 kirjoitti:

        ...tarinan elävästä elämästä kuinka paperilla hyvä Audi kärsi karvaan tappion itseään "huonommin kiihtyvälle" autolle.
        Audin 0-100km/h kiihtyvyys oli paperilla yli 2 sekunttia parempi, vaan eipä lähdettykään nollista sillä vauhtia oli jo sen verran ettei "huonomman auton" tarvinnut kärsiä pidon menetyksestä.
        Tai no antaa olla, joku saattaisi tulla katkeraksi kun kuulisi mikä tämä "huonompi auto" oli.

        Ollaan ihan porukalla todettu se käytännön tosiasia että se mikä lähtee 0-100km/h paremmin ei sitte enää lähdekkään mihinkään ku on jo valmiiks 80km/h mittarissa, niin ja harvemmin noita kilpa-ajoja/ohitustilanteita alta kahdeksankympin vauhtia ajetaan.
        Lisäksi huomauttaisin sellasen asian että Lexuksen tapa ilmoittaa speksit on hivenen herrasmiesmäisempi kuin monen muun autovalmistajan, ne ei niin sanotusti kuseta asiakasta yhtään vaan "antaa extraa" toisin kuin sun Audis.

        Vertailusi on muutenkin hivenen turha, Audi ei edes liikkuisi nykimättä 95 oktaanisella bensalla. Toisilla ne Audin 1.8 turbomoottorit ovat lakanneet nykimästä vasta 99 oktaanisella bensalla.
        Jos meni ikäänkuin ohitse niin Audin käyttämä 98 oktaaninen on "tehokkaampaa" joka näkyy kiihtyvyydessä, huippunopeudessa ja kuluksessa.

        lässytystä, ei mitään asiaa, pelkkää asian vierestä paskan jauhantaa...
        Esim tämä,
        "Lisäksi huomauttaisin sellasen asian että Lexuksen tapa ilmoittaa speksit on hivenen herrasmiesmäisempi kuin monen muun autovalmistajan, ne ei niin sanotusti kuseta asiakasta yhtään vaan "antaa extraa" toisin kuin sun Audis."

        Kumpikin auto alittaa tehtaan antamat kiihtyvyysarvot, miten silloin Audilla on "toisin"? Hyvä esimerkki sun paskanjauhannasta.

        Sinun mutulinjasi pitää...

        Kertoisit vaikka meille ne IS:n paremmat sitkeysarvot verrattuna 2.0T A4:ään...Ei taida onnistua.


      • lentävistä
        Nauraja121 kirjoitti:

        ...tarinan elävästä elämästä kuinka paperilla hyvä Audi kärsi karvaan tappion itseään "huonommin kiihtyvälle" autolle.
        Audin 0-100km/h kiihtyvyys oli paperilla yli 2 sekunttia parempi, vaan eipä lähdettykään nollista sillä vauhtia oli jo sen verran ettei "huonomman auton" tarvinnut kärsiä pidon menetyksestä.
        Tai no antaa olla, joku saattaisi tulla katkeraksi kun kuulisi mikä tämä "huonompi auto" oli.

        Ollaan ihan porukalla todettu se käytännön tosiasia että se mikä lähtee 0-100km/h paremmin ei sitte enää lähdekkään mihinkään ku on jo valmiiks 80km/h mittarissa, niin ja harvemmin noita kilpa-ajoja/ohitustilanteita alta kahdeksankympin vauhtia ajetaan.
        Lisäksi huomauttaisin sellasen asian että Lexuksen tapa ilmoittaa speksit on hivenen herrasmiesmäisempi kuin monen muun autovalmistajan, ne ei niin sanotusti kuseta asiakasta yhtään vaan "antaa extraa" toisin kuin sun Audis.

        Vertailusi on muutenkin hivenen turha, Audi ei edes liikkuisi nykimättä 95 oktaanisella bensalla. Toisilla ne Audin 1.8 turbomoottorit ovat lakanneet nykimästä vasta 99 oktaanisella bensalla.
        Jos meni ikäänkuin ohitse niin Audin käyttämä 98 oktaaninen on "tehokkaampaa" joka näkyy kiihtyvyydessä, huippunopeudessa ja kuluksessa.

        lähdöistä pidät, niin annetaan Lexukselle "hieman"
        tasoitusta, eikä verrata 200hp Audiin vaan 1.4 Touran kaappiautoon...
        ;)

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=583&posting=22000000020800849#22000000020800849


      • Nauraja121
        varsinaista kirjoitti:

        lässytystä, ei mitään asiaa, pelkkää asian vierestä paskan jauhantaa...
        Esim tämä,
        "Lisäksi huomauttaisin sellasen asian että Lexuksen tapa ilmoittaa speksit on hivenen herrasmiesmäisempi kuin monen muun autovalmistajan, ne ei niin sanotusti kuseta asiakasta yhtään vaan "antaa extraa" toisin kuin sun Audis."

        Kumpikin auto alittaa tehtaan antamat kiihtyvyysarvot, miten silloin Audilla on "toisin"? Hyvä esimerkki sun paskanjauhannasta.

        Sinun mutulinjasi pitää...

        Kertoisit vaikka meille ne IS:n paremmat sitkeysarvot verrattuna 2.0T A4:ään...Ei taida onnistua.

        Lässytystä meinaa, eikös sinun kannattaisi olla sen verran fiksu että jätät kommentoimatta jos juttuni ovat perseestä.


        "Kumpikin auto alittaa tehtaan antamat kiihtyvyysarvot, miten silloin Audilla on toisin?"

        Esimerkiksi kulutuslukemat on Audilla niin toiveikkaita, ei semmosta ekoajoa kukaan jaksa millä niihin kaupunkikulutuksiinkin pääsee jota Audi lupaa. Niin ja sitten ne omat kokemukset kun 10 sekuntin auto pieksee 8 sekunnin Audia.


        "lässytystä, ei mitään asiaa, pelkkää asian vierestä paskan jauhantaa...
        Hyvä esimerkki sun paskanjauhannasta...
        Sinun mutulinjasi pitää"

        Millai se menikään ..se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Minä näköjään pystyn vertailemaan puolueettomasti Audia ja Lexusta.
        Sinulla taas nuo tunneasiat sotkevat ajattelun(eli se että satut omistamaan Audin romun)


        "Kertoisit vaikka meille ne IS:n paremmat sitkeysarvot verrattuna 2.0T A4:ään...Ei taida onnistua."
        Kuten sanoin Lexuksessa riittää sitkeys normaaliin ajamiseen 1500rpm ylöspäin, ei siinä sitten ketään kiinnosta onko jossain turbohyrrässä enemmän alavääntöä, todennäköisesti on tai sitten turbokoneen valmistaja on epäonnistunut pahasti. Osta traktori jos vääntöä kaipaat talon töihin saakka.


      • ei mitään
        Nauraja121 kirjoitti:

        Lässytystä meinaa, eikös sinun kannattaisi olla sen verran fiksu että jätät kommentoimatta jos juttuni ovat perseestä.


        "Kumpikin auto alittaa tehtaan antamat kiihtyvyysarvot, miten silloin Audilla on toisin?"

        Esimerkiksi kulutuslukemat on Audilla niin toiveikkaita, ei semmosta ekoajoa kukaan jaksa millä niihin kaupunkikulutuksiinkin pääsee jota Audi lupaa. Niin ja sitten ne omat kokemukset kun 10 sekuntin auto pieksee 8 sekunnin Audia.


        "lässytystä, ei mitään asiaa, pelkkää asian vierestä paskan jauhantaa...
        Hyvä esimerkki sun paskanjauhannasta...
        Sinun mutulinjasi pitää"

        Millai se menikään ..se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Minä näköjään pystyn vertailemaan puolueettomasti Audia ja Lexusta.
        Sinulla taas nuo tunneasiat sotkevat ajattelun(eli se että satut omistamaan Audin romun)


        "Kertoisit vaikka meille ne IS:n paremmat sitkeysarvot verrattuna 2.0T A4:ään...Ei taida onnistua."
        Kuten sanoin Lexuksessa riittää sitkeys normaaliin ajamiseen 1500rpm ylöspäin, ei siinä sitten ketään kiinnosta onko jossain turbohyrrässä enemmän alavääntöä, todennäköisesti on tai sitten turbokoneen valmistaja on epäonnistunut pahasti. Osta traktori jos vääntöä kaipaat talon töihin saakka.

        uutta mutulinjan tilalle, ei lausettakaan faktoja...

        Mutulinja jatkuu...

        Ja paras oli,
        "Minä näköjään pystyn vertailemaan puolueettomasti Audia ja Lexusta. "
        Niin mutulinjalla, kaikki faktat ovat mielipiteitäsi
        vastaan.

        Kovapäistä porukkaa nämä japsi-intoilijat.


      • kiihtyy
        Nauraja121 kirjoitti:

        Lässytystä meinaa, eikös sinun kannattaisi olla sen verran fiksu että jätät kommentoimatta jos juttuni ovat perseestä.


        "Kumpikin auto alittaa tehtaan antamat kiihtyvyysarvot, miten silloin Audilla on toisin?"

        Esimerkiksi kulutuslukemat on Audilla niin toiveikkaita, ei semmosta ekoajoa kukaan jaksa millä niihin kaupunkikulutuksiinkin pääsee jota Audi lupaa. Niin ja sitten ne omat kokemukset kun 10 sekuntin auto pieksee 8 sekunnin Audia.


        "lässytystä, ei mitään asiaa, pelkkää asian vierestä paskan jauhantaa...
        Hyvä esimerkki sun paskanjauhannasta...
        Sinun mutulinjasi pitää"

        Millai se menikään ..se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Minä näköjään pystyn vertailemaan puolueettomasti Audia ja Lexusta.
        Sinulla taas nuo tunneasiat sotkevat ajattelun(eli se että satut omistamaan Audin romun)


        "Kertoisit vaikka meille ne IS:n paremmat sitkeysarvot verrattuna 2.0T A4:ään...Ei taida onnistua."
        Kuten sanoin Lexuksessa riittää sitkeys normaaliin ajamiseen 1500rpm ylöspäin, ei siinä sitten ketään kiinnosta onko jossain turbohyrrässä enemmän alavääntöä, todennäköisesti on tai sitten turbokoneen valmistaja on epäonnistunut pahasti. Osta traktori jos vääntöä kaipaat talon töihin saakka.

        paremmin, sitkeys on parempi, huippunopeus on suurempi ja kuluttaa vähemmän kuin IS250 ja on kaiken lisäksi halvempi.

        Eli suomeksi, A4 voittaa 6-0.

        Puoleeton vertailu on tehty.MOT.


      • IS-mallissa

      • Nauraja121
        ei mitään kirjoitti:

        uutta mutulinjan tilalle, ei lausettakaan faktoja...

        Mutulinja jatkuu...

        Ja paras oli,
        "Minä näköjään pystyn vertailemaan puolueettomasti Audia ja Lexusta. "
        Niin mutulinjalla, kaikki faktat ovat mielipiteitäsi
        vastaan.

        Kovapäistä porukkaa nämä japsi-intoilijat.

        "Kovapäistä porukkaa nämä japsi-intoilijat."

        On kyllä volkkari itsellä, sekin vain siitä syystä että tarvitsin farmarin, enkä halunnut Opelia enkä Fordia. Rahatilanteen takia joutui joustamaan.


      • tuhoavat maailman
        kiihtyy kirjoitti:

        paremmin, sitkeys on parempi, huippunopeus on suurempi ja kuluttaa vähemmän kuin IS250 ja on kaiken lisäksi halvempi.

        Eli suomeksi, A4 voittaa 6-0.

        Puoleeton vertailu on tehty.MOT.

        Saksalainen autoteollisuus on tuhon oma. Saksalaiset eivät osaa vieläkään tehdä kunnollisia autoja eli sellaisia, jotka saastuttaisivat ilmaa mahdollisimman vähän. Saksan autoteollisuudella on dinosaurusten kohtalo ja se tulee kuolemaan omaan epäluovuuteensa ja möhkötautiinsa. Esim. Audin iso maasturi on kammottava rumilus. Kohta ne poistetaan liikenteestä pakolla. Niille pitäisi itseasiassa jo nyt antaa ajokielto.


      • näyttää
        tuhoavat maailman kirjoitti:

        Saksalainen autoteollisuus on tuhon oma. Saksalaiset eivät osaa vieläkään tehdä kunnollisia autoja eli sellaisia, jotka saastuttaisivat ilmaa mahdollisimman vähän. Saksan autoteollisuudella on dinosaurusten kohtalo ja se tulee kuolemaan omaan epäluovuuteensa ja möhkötautiinsa. Esim. Audin iso maasturi on kammottava rumilus. Kohta ne poistetaan liikenteestä pakolla. Niille pitäisi itseasiassa jo nyt antaa ajokielto.

        mallia...

        Prius myi kokonaista 51kpl v.2006 Suomessa, millä
        muuten sinä ajat?


      • ohi...
        tuhoavat maailman kirjoitti:

        Saksalainen autoteollisuus on tuhon oma. Saksalaiset eivät osaa vieläkään tehdä kunnollisia autoja eli sellaisia, jotka saastuttaisivat ilmaa mahdollisimman vähän. Saksan autoteollisuudella on dinosaurusten kohtalo ja se tulee kuolemaan omaan epäluovuuteensa ja möhkötautiinsa. Esim. Audin iso maasturi on kammottava rumilus. Kohta ne poistetaan liikenteestä pakolla. Niille pitäisi itseasiassa jo nyt antaa ajokielto.

        Ja reilusti.

        Hiilidioksidipäästöt,

        Audi A4 2.0T, 184g/km

        Lexus IS250, 231g/km.

        Vai tulitko muutenvaan viisastelemaan?


      • Jeesustelija
        ohi... kirjoitti:

        Ja reilusti.

        Hiilidioksidipäästöt,

        Audi A4 2.0T, 184g/km

        Lexus IS250, 231g/km.

        Vai tulitko muutenvaan viisastelemaan?

        Audi A4 2.0T, 184g/km

        Lexus IS250, 231g/km.


        Hienoja lukuja tosiaan, vaan kukapa ajaa sen tohon 184g/km ..kaikki 1.3 litraset nykii ohitte jos meinaat onnistua ..aika teoreettinen luku ..sanoisin ettei tule käytännössä onnistumaan.

        Audi on paperilla ollut aina hyvä auto, ei siinä mitään.


      • emissio
        Jeesustelija kirjoitti:

        Audi A4 2.0T, 184g/km

        Lexus IS250, 231g/km.


        Hienoja lukuja tosiaan, vaan kukapa ajaa sen tohon 184g/km ..kaikki 1.3 litraset nykii ohitte jos meinaat onnistua ..aika teoreettinen luku ..sanoisin ettei tule käytännössä onnistumaan.

        Audi on paperilla ollut aina hyvä auto, ei siinä mitään.

        Olennaista ei olekaan miten lähellä käytännön päästöjä kyseiset arvot ovat. Todennäköisesti Suomen talvessa hyvinkin kaukana. Olennaista on se, että samalla normilla mitattuna Audi saastuttaa vähemmän kuin Lexus vaikka on suorituskykyisempi auto.


      • Polakki24
        emissio kirjoitti:

        Olennaista ei olekaan miten lähellä käytännön päästöjä kyseiset arvot ovat. Todennäköisesti Suomen talvessa hyvinkin kaukana. Olennaista on se, että samalla normilla mitattuna Audi saastuttaa vähemmän kuin Lexus vaikka on suorituskykyisempi auto.

        "Audi saastuttaa vähemmän kuin Lexus vaikka on suorituskykyisempi auto"

        Paperilla saastuttaa vähemmän ja paperilla kiihtyy paremmin, moottoritiellä ei paljon Audin alavääntö auta kiihtyvyydessä vaan se kiihtyy paljon hitaammin koska siinä on vähemmän tehoa ja koska toinen auto pystyy pitämään koneen kaiken aikaa optimikierrosalueella. Jos on tutustunut kiihdyttämiseen vähän syvällisemmin niin nollasta lähdössä aika tehdään ensimmäisellä 30 metrillä, riippuen tietysti vähän auton tehosta. Vaparikoneissa tuo ensimmäinen 30 metriä menee jo siihen että kierrosnopeudet saadaan optimille käyntinopeudelle kun turbokoneissa riittää se parituhatta kierrosta siihen että turbo on jo mukana "avustamassa". En tiedä oliko tämä vaikeaselkoista asiaa mutta siitä tuo Audin "parempi" kiihtyminen johtuu. Harvemmin sitä vaan tulee reviteltyä nollasta kunnei ole mitään syytä ..tai no liikennevalokilpailut ehkä. Turvallinen ohittaminen on mielestäni paljon tärkeämpi ominaisuus.

        Kyllähän se niin on että normaalikäytössä olevien autojen kiihtyvyyttä on turha mitata nollasta, niillä ei saada kuin vääristyneitä käsityksiä kiihtyvyydestä nelivetojen ja turbokoneiden eduksi.


      • kiistelee!
        Polakki24 kirjoitti:

        "Audi saastuttaa vähemmän kuin Lexus vaikka on suorituskykyisempi auto"

        Paperilla saastuttaa vähemmän ja paperilla kiihtyy paremmin, moottoritiellä ei paljon Audin alavääntö auta kiihtyvyydessä vaan se kiihtyy paljon hitaammin koska siinä on vähemmän tehoa ja koska toinen auto pystyy pitämään koneen kaiken aikaa optimikierrosalueella. Jos on tutustunut kiihdyttämiseen vähän syvällisemmin niin nollasta lähdössä aika tehdään ensimmäisellä 30 metrillä, riippuen tietysti vähän auton tehosta. Vaparikoneissa tuo ensimmäinen 30 metriä menee jo siihen että kierrosnopeudet saadaan optimille käyntinopeudelle kun turbokoneissa riittää se parituhatta kierrosta siihen että turbo on jo mukana "avustamassa". En tiedä oliko tämä vaikeaselkoista asiaa mutta siitä tuo Audin "parempi" kiihtyminen johtuu. Harvemmin sitä vaan tulee reviteltyä nollasta kunnei ole mitään syytä ..tai no liikennevalokilpailut ehkä. Turvallinen ohittaminen on mielestäni paljon tärkeämpi ominaisuus.

        Kyllähän se niin on että normaalikäytössä olevien autojen kiihtyvyyttä on turha mitata nollasta, niillä ei saada kuin vääristyneitä käsityksiä kiihtyvyydestä nelivetojen ja turbokoneiden eduksi.

        Perhe-/käyttöautojen kiihtyvyydellä ja huippunopeudella. Molemmat autot ovat säälittävän hitaita mutta tarkoitukseensa aivan riittäviä.


      • häikkää...
        Polakki24 kirjoitti:

        "Audi saastuttaa vähemmän kuin Lexus vaikka on suorituskykyisempi auto"

        Paperilla saastuttaa vähemmän ja paperilla kiihtyy paremmin, moottoritiellä ei paljon Audin alavääntö auta kiihtyvyydessä vaan se kiihtyy paljon hitaammin koska siinä on vähemmän tehoa ja koska toinen auto pystyy pitämään koneen kaiken aikaa optimikierrosalueella. Jos on tutustunut kiihdyttämiseen vähän syvällisemmin niin nollasta lähdössä aika tehdään ensimmäisellä 30 metrillä, riippuen tietysti vähän auton tehosta. Vaparikoneissa tuo ensimmäinen 30 metriä menee jo siihen että kierrosnopeudet saadaan optimille käyntinopeudelle kun turbokoneissa riittää se parituhatta kierrosta siihen että turbo on jo mukana "avustamassa". En tiedä oliko tämä vaikeaselkoista asiaa mutta siitä tuo Audin "parempi" kiihtyminen johtuu. Harvemmin sitä vaan tulee reviteltyä nollasta kunnei ole mitään syytä ..tai no liikennevalokilpailut ehkä. Turvallinen ohittaminen on mielestäni paljon tärkeämpi ominaisuus.

        Kyllähän se niin on että normaalikäytössä olevien autojen kiihtyvyyttä on turha mitata nollasta, niillä ei saada kuin vääristyneitä käsityksiä kiihtyvyydestä nelivetojen ja turbokoneiden eduksi.

        Turbomoottorin etu on juuri siinä sitkeydessa esim.
        kiihdyttäessä 4-vaihteella 80km/h nopeudesta, 2.0T
        A4 on täysin ylivoimainen vrt.IS250.

        Juuri paikaltaan kiihdyttäessä on IS:n takavedosta hyötyä verrattaessa etuvetoiseen 2.0T Audiin.

        Lukuarvoja löytää jokainen asiasta kiinnostunut itsekin...ettei tarvitse satuilla kuten edellinen kirjoittaja.


      • Eppu Epänormaali
        häikkää... kirjoitti:

        Turbomoottorin etu on juuri siinä sitkeydessa esim.
        kiihdyttäessä 4-vaihteella 80km/h nopeudesta, 2.0T
        A4 on täysin ylivoimainen vrt.IS250.

        Juuri paikaltaan kiihdyttäessä on IS:n takavedosta hyötyä verrattaessa etuvetoiseen 2.0T Audiin.

        Lukuarvoja löytää jokainen asiasta kiinnostunut itsekin...ettei tarvitse satuilla kuten edellinen kirjoittaja.

        Eiköhän se ole sellanen homma että jos halutaan ottaa ne 210hv pihalle moottorista niin laitetaan oikea vaihde silmään eikä siinä järkeillä että koska Audisti lähtee nelosella pitää minunkin lähteä nelosella. Sitäpaitsi eikös Lexuksessa ole parhaillaan kahdeksaakin vaihdetta ..vertaile siinä sitten 5 vaihteisten autojen kans asiaa, varmaan aika järkevä vertailu.


      • olla noin
        Eppu Epänormaali kirjoitti:

        Eiköhän se ole sellanen homma että jos halutaan ottaa ne 210hv pihalle moottorista niin laitetaan oikea vaihde silmään eikä siinä järkeillä että koska Audisti lähtee nelosella pitää minunkin lähteä nelosella. Sitäpaitsi eikös Lexuksessa ole parhaillaan kahdeksaakin vaihdetta ..vertaile siinä sitten 5 vaihteisten autojen kans asiaa, varmaan aika järkevä vertailu.

        yksinkertainen?
        Lukisit viestiketjua, ennenkuin tulet tänne julistamaan tyhmyyttäsi.
        Vertailuautoina kokoajan olleet A4 2.0T, vakiona 6-vaihdetta ja IS250, vakiona 6-vaihdetta.

        Lähdetään sitten kiihdyttämään 3-vaihteella 80km/h
        nopeudesta, tai 6-vaihteella...Ihan sama IS häviää.


      • Eppu Epänormaali
        häikkää... kirjoitti:

        Turbomoottorin etu on juuri siinä sitkeydessa esim.
        kiihdyttäessä 4-vaihteella 80km/h nopeudesta, 2.0T
        A4 on täysin ylivoimainen vrt.IS250.

        Juuri paikaltaan kiihdyttäessä on IS:n takavedosta hyötyä verrattaessa etuvetoiseen 2.0T Audiin.

        Lukuarvoja löytää jokainen asiasta kiinnostunut itsekin...ettei tarvitse satuilla kuten edellinen kirjoittaja.

        ..mutta älä sitä murehdi aina hyrrään voi laittaa 50 000 kierrosta lisää(lastulla) niin sitten häviää.


      • tämäkin...
        Eppu Epänormaali kirjoitti:

        ..mutta älä sitä murehdi aina hyrrään voi laittaa 50 000 kierrosta lisää(lastulla) niin sitten häviää.

        Taas oli suomeksi?


      • komponentteja
        Audikuski kirjoitti:

        Luin koko joukon arvosteluita ja vertailuja Audin vs. Lexuksen välillä. Näyttää siltä, ettei vaihto tulekaan kysymykseen. Audilla parempi imago (premium-status saavutettu), parempi työn laatu, taloudellisemmat moottorit. Lexuksella piirun verran parempi kestävyys.

        Ihmettelin, että miksi Lexuksen IS mallissa bensamoottorina on V6, vaikka nelisylinterin vähäpäästöinen turbokone on parempi. En viitsisi maksaa korkeista CO2-päästöistä tulevaisuudessa kovaa päästöveroa. Moottorin taloudellisuus yksi avaintekijöitä valinnassa.

        No, Lexus silti suosikkini Audin jälkeen :) Nimi on hieno ja auto miellyttää silmääni.

        koneessa vähemmän, niin luotettavuus paranee. Turbo on taas yksi ylimääräinen särkyvä komponentti koneessa ja pirun kallis semmoinen vielä ;) Ja niitä tuntuu menevän liki kaikilla valmistajilla, jotka turboja käyttää, niin bensoissa kuin dieseleissä.


      • PeyoTolle
        Jeesustelija kirjoitti:

        Audi A4 2.0T, 184g/km

        Lexus IS250, 231g/km.


        Hienoja lukuja tosiaan, vaan kukapa ajaa sen tohon 184g/km ..kaikki 1.3 litraset nykii ohitte jos meinaat onnistua ..aika teoreettinen luku ..sanoisin ettei tule käytännössä onnistumaan.

        Audi on paperilla ollut aina hyvä auto, ei siinä mitään.

        Voitko sitten sanoa, että IS:n 231g/km on joku yläraja? Eiköhän senkin saavuttaminen ole vaikeaa ellei mahdotonta.


      • Pasi

        läski


    • parempitoyota

      ei paljoa mitsubishi lanceria isompi

      ikävän matala ja arkisen näköinen (aivan kuin mazda)

      ilmeisesti kuitenkin sellainen harmiton vekotin eli ihan hirveästi ei ylimääräisiä korjaamokäyntejä tarvi harrastaa

      jotenkin käsittämättömän kallis toyota, kun melkein kaikissa muissakin malleissa on jo varusteita riittämiin

    • RX400h

      Viime vuonna olin vaikea päätöksen edessä. Kumpi ostan: Audi Q7 vai Lexus RX400h. Sama hintaluokka autoja kun otetaan huomioon lisävarusteet. Melkein tilasin Q7:n, tilauspapereista puuttui vain mun allekirjoitus. Ostin Lexuksen. Sisältä Lexus on se parempi auto. Mukavampi ajaa myös. Loppu ja lopuksi se on ilmeisesti makukysymys. Ota se auto mistä tykkään enemmän!

      • Sen verran vielä kommentoin, että sekä Lexuksella että Audilla on kannettavanaan valmistajan muiden merkkien taakka. Monille Audi on vain Olympia-Skoda tai fiinimpi Seat/VW. Samoin Lexus mielletään (ainakin Suomessa) kalliiksi Toyotaksi. Tällaista taakkaa ei BMW:llä ja Mercedeksellä ole. No yleensä näiden kommenttien heittäjät ovat juuri niitä, joilla ei ole varaa mihinkään premium autoon...


      • harmi!!.
        james_burton kirjoitti:

        Sen verran vielä kommentoin, että sekä Lexuksella että Audilla on kannettavanaan valmistajan muiden merkkien taakka. Monille Audi on vain Olympia-Skoda tai fiinimpi Seat/VW. Samoin Lexus mielletään (ainakin Suomessa) kalliiksi Toyotaksi. Tällaista taakkaa ei BMW:llä ja Mercedeksellä ole. No yleensä näiden kommenttien heittäjät ovat juuri niitä, joilla ei ole varaa mihinkään premium autoon...

        imago,status!!.


      • Yes_YEs
        harmi!!. kirjoitti:

        imago,status!!.

        enemmän sillä on sitä kuin audilla :-)))


      • tietysti
        Yes_YEs kirjoitti:

        enemmän sillä on sitä kuin audilla :-)))

        Toyotan omistajien keskuudessa, ei muualla.

        Eri automerkkien haluttavuudesta on tehty tutkimuksiakin, etsi jos fakta kiinnostaa...


      • xok
        tietysti kirjoitti:

        Toyotan omistajien keskuudessa, ei muualla.

        Eri automerkkien haluttavuudesta on tehty tutkimuksiakin, etsi jos fakta kiinnostaa...

        Valitettavasti japsi-imago verottaa Lexuksen suosiota Suomessa. Oliskohan sama syy miksi esim. Infinitiä/Acuraa ei tuoda Suomeen ollenkaan, kun ne olisivat vain Nissaneja ja Hondia vaikka Jenkkilässä pyörivät samoissa testeissä tasavertaisesti 7-Bemujen ja S-Mersujen kanssa.


      • pyörivät,
        xok kirjoitti:

        Valitettavasti japsi-imago verottaa Lexuksen suosiota Suomessa. Oliskohan sama syy miksi esim. Infinitiä/Acuraa ei tuoda Suomeen ollenkaan, kun ne olisivat vain Nissaneja ja Hondia vaikka Jenkkilässä pyörivät samoissa testeissä tasavertaisesti 7-Bemujen ja S-Mersujen kanssa.

        mutta ei tasavertaisesti ainakaan S-mesen ja 700-s bemarin kanssa.


      • true!
        pyörivät, kirjoitti:

        mutta ei tasavertaisesti ainakaan S-mesen ja 700-s bemarin kanssa.

        Tosiasiahan on että jos turbokoneen hienot kulutuslukemat ovat pienemmät kuin vastaavatehoisen vaparin niin moottorit ovat ihan erilaiseen käyttöön tarkoitettu/säädetty.


      • urkkik
        harmi!!. kirjoitti:

        imago,status!!.

        Onko Audilla muka statusta, kun Audi on kansanauto Volkkarin "viritys"?
        Minusta Audi on kansanvaunun viritetty versio esim. nahkapenkeillä.
        En näe statusta siinä, jos ajaa Audilla, Volskilla tai Seatilla. Samoista osista koottuja vehkeitä. Ei ole edes Volkkari/Audi tullut F-1 kisoihin mukaan. Siellä on tosi merkit mukana, jopa Renault ! Mutta ei ole Sakemennin kansanvaunua.

        Toyotalla on statusta, koska auto on maailman kestävin sarjatuotantoauto. Lexus on sitten SuperToyota.

        T: Entinen Volkkari kuski. Nykyisin Avensis kuski ja tähtää Lexus GS430 malliin.


      • urkkik
        james_burton kirjoitti:

        Sen verran vielä kommentoin, että sekä Lexuksella että Audilla on kannettavanaan valmistajan muiden merkkien taakka. Monille Audi on vain Olympia-Skoda tai fiinimpi Seat/VW. Samoin Lexus mielletään (ainakin Suomessa) kalliiksi Toyotaksi. Tällaista taakkaa ei BMW:llä ja Mercedeksellä ole. No yleensä näiden kommenttien heittäjät ovat juuri niitä, joilla ei ole varaa mihinkään premium autoon...

        Onhan Mersulla ja BMW:lla omat taakat:

        Mersulla: SMART ja
        BMW:llä: MINI

        Todellisia " Laatuautoja".


      • X 3

        Kyllä makuja on monia ja tämän hintaluokan auto pitää ostaa miltä itsestään tuntuu parhaimmalta.

        Seuraavassa oma kokemukseni ja mielipiteeni RX400h:sta.

        Itse innostuin RX400h myös kovasti sen tullessa markkinoille hybriditekniikan vuoksi. Tiesin myös etukäteen kokemuksesta, että viimeistely on Lexuksessa huippuluokkaa, vaikka kojelaudan design onkin aika mauton - ja ei poikkea japsistandardista. Mutta ulkonäköseikat ovat enemmänkin tottumiskysymys, joka häiritsee vain hetken (olen omistanut useamman japanilaisen auton -myös Lexuksen).

        Koeajon jälkeen oli kuitenkin täysin selvää, että 400h ei ole minun auto, vaikka äänetön lipuminen koeajon alussa oli todella vaikuttavaa. Mutta sitten niihin deal killereihin.

        Ensimmäiseksi ohjaus oli täysin tunnoton ja yhdessä todella etupainoiselta tuntuvan panojakauman kanssa muu kuin suoraan ajaminen ei nautintoa tuo (ja tähän en totu), toisekseen nelivedosta ja RX400h yhtä aikaa puhuminen on nelivetosanan suoranaista raiskausta. Kokeilin autoa kesällä hiekkatiellä ja kovassa kiihdytyksessä en ole moista tempoilua kokenut sitten 80-luvulla omistamani Hondan jälkeen, eturenkaiden sutiessa aivan hervottomasti. En edes uskalla arvailla, miten autolla pärjäisi esim venetrailerin kanssa hieman hankalammassa paikassa...

        Kävin myöheminen ajamassa uutta RX350:tä. Tässä neliveto toimii aivan ok. Ohjaus oli RX350:kin kevyt, lähes tunnoton, mutta muuten auto tuntui tasapainoisemmalta. Jos tuon hybriditekniikan ja RX350:n ominaisuudet olisivat samassa autossa, olisin kiinnostunut. Pitänee odotella uutta RX-sukupolvea, tosin silloin kilpailutilannekin kiristynee. Hybridejä tullee bemarilta, mersulta, porschelta jne vuosikymmenen vaihteessa, mutta valinnanvaran lisääntyminenhän on vain hyväksi....


      • ei ole samaa
        james_burton kirjoitti:

        Sen verran vielä kommentoin, että sekä Lexuksella että Audilla on kannettavanaan valmistajan muiden merkkien taakka. Monille Audi on vain Olympia-Skoda tai fiinimpi Seat/VW. Samoin Lexus mielletään (ainakin Suomessa) kalliiksi Toyotaksi. Tällaista taakkaa ei BMW:llä ja Mercedeksellä ole. No yleensä näiden kommenttien heittäjät ovat juuri niitä, joilla ei ole varaa mihinkään premium autoon...

        taakkaa, mutta oliko se niin, että Mersu on taas sen valmistajan luksusmerkille Maybach:lle (vai mietn se nyt tarkalleen kirjoitettiin) taakka :)


      • PeyoTolle

        Niin ja tuleehan siinä Lexuksessa nostalginen fiilis kun on se 80-luvun digitaalikello (jopa 12h näytöllä!!!!) ja kaikki.


    • urkkik

      Audi on rämpylä, kun Lexus on hiljainen silkkihanska

      Teet miehen työn, kun vaihdat Volkkarista Laatua-autoon.

      • naismaisille

        miehille?

        Hiljaisuus on IS:n ainoa hyve, kaikki muut reemiumit samankokoisella tai jopa pienemmällä moottorilla ovat nopeampia kuin IS.

        IS on myös PAKKO ruostesuojata toisin kuin muut reemiumit.


      • lxlxlxlxlxlx
        naismaisille kirjoitti:

        miehille?

        Hiljaisuus on IS:n ainoa hyve, kaikki muut reemiumit samankokoisella tai jopa pienemmällä moottorilla ovat nopeampia kuin IS.

        IS on myös PAKKO ruostesuojata toisin kuin muut reemiumit.

        Itse ainakin arvostan hiljaisuutta autossa. Ajosta nauttii paljon enemmän, kun on hiljainen matskutamo. Minulle on aivan sama jos joku toinen auto on hieman nopeampi koska aivan varmasti sillä hitaammallakin ehtii. Lähes yhtä lapsellista olisi verrata autoja pikkupoikien tyyliin, kuinka suuri lukema löytyy minkäkin auton nopeusmittarista. Muistan itse 70-luvulla, kuinka oli kova juttu nähdä jonkun auton mittaristossa jopa 220 km/h! Mielestäni ei voi aivan suoraan verrata ahdettua ja ahtamatonta moottoria, vaikka autot muuten painisivatkin samassa luokassa. Paremmin Lexuksen kanssa sillä saralla kilpailee BMW 325i.

        Tätä nykyähän ainoat manuaalivaihteiset Lexukset ovat muuten dieseleitä (uusi IS200d & IS220d). IS250 on saatavilla AITOON Lexus-tyyliin vain automaattivaihteisena. Ei sillä manuaalilla tehnytkään mitään suuremman kulutuksen vuoksi.


      • Toyo runk Toyo runk
        lxlxlxlxlxlx kirjoitti:

        Itse ainakin arvostan hiljaisuutta autossa. Ajosta nauttii paljon enemmän, kun on hiljainen matskutamo. Minulle on aivan sama jos joku toinen auto on hieman nopeampi koska aivan varmasti sillä hitaammallakin ehtii. Lähes yhtä lapsellista olisi verrata autoja pikkupoikien tyyliin, kuinka suuri lukema löytyy minkäkin auton nopeusmittarista. Muistan itse 70-luvulla, kuinka oli kova juttu nähdä jonkun auton mittaristossa jopa 220 km/h! Mielestäni ei voi aivan suoraan verrata ahdettua ja ahtamatonta moottoria, vaikka autot muuten painisivatkin samassa luokassa. Paremmin Lexuksen kanssa sillä saralla kilpailee BMW 325i.

        Tätä nykyähän ainoat manuaalivaihteiset Lexukset ovat muuten dieseleitä (uusi IS200d & IS220d). IS250 on saatavilla AITOON Lexus-tyyliin vain automaattivaihteisena. Ei sillä manuaalilla tehnytkään mitään suuremman kulutuksen vuoksi.

        Toyo runk Toyo runk Toyo runk


      • asihaspgoh
        Toyo runk Toyo runk kirjoitti:

        Toyo runk Toyo runk Toyo runk

        On se söpöä kun isot miehet tappelee autoista.

        Lexus on hieno, Audi on ruma.
        Audi on saksasta
        Lexus on japanista.


        Jokainen tyylillään

        T: Nainen


      • Audi A8:lle!!!. :/

      • 350
        Audi A8:lle!!!. :/ kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/autot/2010022111139568_au.shtml

        Niin paitsi että Lexuksella on ollut 8-vaihteinen automaatti jo yli kolme vuotta käytössä. Audi tuo vasta nyt. Hyvähän se on NYT tuoda vaikka mitä uutta ym. Tasapuolisin tilanne edustusautorintamalla olisi se, että jokainen valmistaja esittelisi uuden mallin aina samana vuonna, eikä niin että ässämersu tulee nyt ja bemari kolmen-neljän vuoden päästä. Tietäähän sen miten siinä käy :O


      • A..di V8
        350 kirjoitti:

        Niin paitsi että Lexuksella on ollut 8-vaihteinen automaatti jo yli kolme vuotta käytössä. Audi tuo vasta nyt. Hyvähän se on NYT tuoda vaikka mitä uutta ym. Tasapuolisin tilanne edustusautorintamalla olisi se, että jokainen valmistaja esittelisi uuden mallin aina samana vuonna, eikä niin että ässämersu tulee nyt ja bemari kolmen-neljän vuoden päästä. Tietäähän sen miten siinä käy :O

        Lexus on paskalaatikko.


      • 350
        A..di V8 kirjoitti:

        Lexus on paskalaatikko.

        Lexuksen etu on, että se ei näytä kahta kokoa pienemmältä (IS), toisin kuin Audi (A4). Lexuksen tunnistaa heti merkin lippulaivaksi. Sukunäköisyyttä on, mutta ei samannäköisyyttä. Audia joutuu hetkisen zoomailemaan. Ihmetyttää tuommoinen filosofia.


      • PeyoTolle
        asihaspgoh kirjoitti:

        On se söpöä kun isot miehet tappelee autoista.

        Lexus on hieno, Audi on ruma.
        Audi on saksasta
        Lexus on japanista.


        Jokainen tyylillään

        T: Nainen

        Eiköhän nämä ole jotain 15v poikia vain...


      • todellakinLapsia
        asihaspgoh kirjoitti:

        On se söpöä kun isot miehet tappelee autoista.

        Lexus on hieno, Audi on ruma.
        Audi on saksasta
        Lexus on japanista.


        Jokainen tyylillään

        T: Nainen

        tuo on osuvasti sanottu, kalunjatkeista kinastellaan. lexuu ja audii. isot miehet. eikös joku skooda röpötin piisaa. oppisitte samalla kättentaitoja.


    • Di Pekka

      Audi on tuunattu etuvetoinen Volkkari, kun Lexus on superauto takavedolla.
      Lexus on takavetoinen kuten BMW, mutta sitä laadukkaampi.

      Sisätiloista puheenollen, taitaa Audi olla isompi.

    • sokeeko?
    • Völökkäri

      Ei tarvine kun kaukaa nämä kaksi autoa näkee tietää takulla mikä on se auto ja mikä ikuinen volkkari!

    • Audi A6

      Hei nyt peli poikki. Turhaa kinastelua tyhjästä. Kullakin on omat mielikuvansa.

      Valitsin itse muutama vuosi sitten uuden Audin, koska se oli vaihtoehtojani Volvoa ja Saabia teknisesti edistyksellisempi. On tyylikäs ja laadukkaan oloinen. Minulle riittää tämä aivan hyvin. Aina on olemassa se parempi ja kalliimpi auto, omistit sitten minkä auton tahansa. En ole koskaan ollut kiinnostunut mersusta tai bemarista (tai lexuksesta), jotka on liian kalliita.

    • kokeilkaa eka

      Lexus ei ole tarpeeksi tunnettu täällä suomessa. Ei moni tiedä edes että se on maailman laadukkaimmaksi auto merkiksi valittu useaan otteeseen. Kokeilkaa ensin. Itsellä oli gs300 -98 ja nyt Toyota aristo v300 -00 (vastaava kuin GS). Tuo gs oli niin hyvä ajaa että tykästyin niin että ostin vastaavan Toyota mallin tosin turbo koneella virimahdollisuuksien vuoksi. Suosittelen, moni kokeillut ja kehunut paremmaksi ajaa kun esim. tuo kilpaileva MB e sarja w211 (-03 alkaen).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe