hölkkäily

tyttö vaan täält

Olen n. viikko sitten aloittanut hölkkäämisen. Hölkkään joka päivä illalla n. 4km eli suurin piirteen puoli tuntia ja haluaisin laihtua n. 2-4kg. Minulla on isot reidet ja takapuoli ja haluaisin saada ne hoikemmiksi, joten luulen, että juokseminen olisi hyvä, vai mitä mieltä olette? Miten saisin hoikemmat reidet ja kuinka kauan aikaa siihen menee kun näkee jo laihtumisen merkit vartalolta? Vaikuttaako hölkkäily mitenkään lantion kohdalle tai mahan alueelle, että niistäkin kohdista laihtuu.

9

1482

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tinke__

Mun mielestä sun kannattaisi juosta pidempiä lenkkejä.. Noin tunti... Ota niin hitaasti, että jaksat varmasti juosta ja oon ihan varma, että tulosta syntyy.. Tää on vaan mun mielipide

• joka paikkaan

Se kuluttaa. Eiköhän se 2..4 kiloa lähde, mutta ei se näy vielä, jos sinulla on noin iso ahteri ja reidet, kuin sanot.

Mun ohje on se, että kävele ensin reippaasti 15 min. Vaihda hölkkään 30 min ja sitten lopuksi reipasta kävelyä 15 min. Saat sen tunnin kasaan ja silleen sinulla kuluu ehkä n. 500kcal. Kun kunto nousee juokse pitempi aika, jne.
      Sitten vaan yrität vähentää syöntiä samalla, niin laihdut takuu varmasti.

Minä olen itse ollut laihiksella n. 3 viikkoa ja 4 kg on lähtenyt, ankaralla ohjelmalla.
      Liikuntaa on saman verran kuin aina ennenkin n. 3x 3 tuntia/viikko. Mutta nyt ruokailen päivällä kuten ennen, mutta illalla noudatan kehittämääni erikoisdiettiä, joka koostuu jogurtti/lese-kuppi 1 kpl keskari päälle lihaksistoa rentouttamaan ja sillä siisti. Läskit lähtee n. 1 kg/viikko vauhdilla.

• Sykemittarin kanssa

matkaan vaan. Alkuun se kävelykin nostaa sitä sykettä ja kuntoa ihan hyvin. Juoksua väliin, sen minkä jaksaa.

Tuossahan on ideana se, että reipas kävely onnistuu heti alkuun kaikilta ja sekin nostaa kuntoa ja kuluttaa. Juoksu on alkuun raskasta ja vastenmielistä, mutta se kannattaa aloittaa varovasti ja kävellä osa matkasta.

Se sykemittari on hyvä olla. Turhaan sitä ihminen hampaat irvessä yleensä kuintoilee. Mittari päälle niin huomaa, että se kunto nousee vähemmälläkin irvistelyllä.

• Sykemittarin omistama
        Sykemittarin kanssa kirjoitti:

matkaan vaan. Alkuun se kävelykin nostaa sitä sykettä ja kuntoa ihan hyvin. Juoksua väliin, sen minkä jaksaa.

Tuossahan on ideana se, että reipas kävely onnistuu heti alkuun kaikilta ja sekin nostaa kuntoa ja kuluttaa. Juoksu on alkuun raskasta ja vastenmielistä, mutta se kannattaa aloittaa varovasti ja kävellä osa matkasta.

Se sykemittari on hyvä olla. Turhaan sitä ihminen hampaat irvessä yleensä kuintoilee. Mittari päälle niin huomaa, että se kunto nousee vähemmälläkin irvistelyllä.

Ongelma hölkässä ja sykemittarissa on se, että jos kuntopohja on huono, niin sykemittarin sykevaihteluohjeita noudattaen juoksu/hölkkä rajautuu melkein kokonaan liikuntavalikoimasta pois. Ainakin Polar aluksi pistää sykerajat niin matalalle, että parikin hölkkäaskelta pompauttaa sykkeen tavoitealueelta pois.

Voihan ne sykerajat toki unohtaa, kalorikulutusmittarina se kyllä toimii ihan hyvin.

• tuossa esimerkissä
        Sykemittarin omistama kirjoitti:

Ongelma hölkässä ja sykemittarissa on se, että jos kuntopohja on huono, niin sykemittarin sykevaihteluohjeita noudattaen juoksu/hölkkä rajautuu melkein kokonaan liikuntavalikoimasta pois. Ainakin Polar aluksi pistää sykerajat niin matalalle, että parikin hölkkäaskelta pompauttaa sykkeen tavoitealueelta pois.

Voihan ne sykerajat toki unohtaa, kalorikulutusmittarina se kyllä toimii ihan hyvin.

tarkoitetaan juuri samaa, mitä sinä kerrot.

Siis kun laittaa sykemittarin, niin huomaa, että se pelkkä reipas kävely riittää aluksi ihan hyvin.

Hölkässä nousee huonokuntoisella äkkiä syke korkealle. Siis siihenhän se on juuri hyvä apu, kun älyää, että se hölkkä saattaa olla liian rankkaa.

Eli kun laittaa sykemittarin älyää, että helpommalla pääsee ihan hyvin alkuun, eli kävelemällä reippaasti. Ja voi sitä juoksua väliin laittaa, niin saa sykkeen nousemaan välillä korkeammalle. Mutta kun kävelee ja välillä juoksee saa sen keskisykkeen sopivaksi. Kun saa sen keskisykkeen pysymään tunnin ajan sopivalla tasolla, niin alkaa tulee kulutusta ja kunto kasvaa.

Jotain tällaista tässä haettiin.

• mitä se merkitsee

Ymmärräthän sä sen, että sun täytyy sitten jatkossakin harrastaa liikuntaa ja katsoa mitä suuhusi työnnät, jos meinaat pysyä asettamissasi mitoissa.

Toivon, että löytäisit liikunnasta tulevan hyvän mielen ja liikkuisit sen takia.

• Jokunen81

Kyllä tuo 4 kilsaa joka päivä on erittäin hyvä alku. Voi olla aika raskasta esim henkisesti, jos tavoittelee tunnin lenkkiä tuon about puolen tunnin sijaan.

Jos on helpompi lähteä lyhyemmälle, niin miksi se ei voisi olla tavoite. Ja jos tosiaan pystyt pitämään lenkkeilyn likimainkaan noin säännöllisenä (aikomus oli joka ilta) niin ihan varmasti palkinto seuraa säännöllisyyden kautta.

Usein kun kunto nousee, paranee myös mieliala ja se puolen tunnin lenkki voi vaihtua omasta halusta silloin tällöin pitempäänkin. Juokseminen on siinä mielessä mukavaa, että se käy jatkuvasti helpommaksi kehityksen myötä. Tsemppiä!

• Anonyymi
        Jokunen81 kirjoitti:

Kyllä tuo 4 kilsaa joka päivä on erittäin hyvä alku. Voi olla aika raskasta esim henkisesti, jos tavoittelee tunnin lenkkiä tuon about puolen tunnin sijaan.

Jos on helpompi lähteä lyhyemmälle, niin miksi se ei voisi olla tavoite. Ja jos tosiaan pystyt pitämään lenkkeilyn likimainkaan noin säännöllisenä (aikomus oli joka ilta) niin ihan varmasti palkinto seuraa säännöllisyyden kautta.

Usein kun kunto nousee, paranee myös mieliala ja se puolen tunnin lenkki voi vaihtua omasta halusta silloin tällöin pitempäänkin. Juokseminen on siinä mielessä mukavaa, että se käy jatkuvasti helpommaksi kehityksen myötä. Tsemppiä!

2 km tavoite on hyvä.

• Anonyymi

mie en koskaan lopettanutkaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4165
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2303
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      999
    4. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      861
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      860
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      854
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      831
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      785
    9. 36
      776
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    Aihe