ehkä scudo

uskaltaako

aion ostaa uuden tai vähän käytetyn pakun, scudo tai nää psa:n mallit, mikä niistä on paras vai onko merkkiä vaille identtiset.Onko scudoissa tyyppivikoja tai heikkouksia,kumalla koneella 1.9d vai 2.0jtd,kestääkö kuin hiace, olis valinnanvaraa ja sopivan hintasia. Joutuuko korjaamaan enemmän ku tienaa, kinnostais lähinnä tää TEKNIIKAN KESTÄVYYS.

27

26499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestä

      kuin Toyota Hiace,pitäis sen nyt jokaisen vähänkään autoista ymmärtävän käsittää.Muuten kyllä varsinkin kulutuksen osalta asiallinen kun niissä on 80 litran tankki ja kulutus maantieajossa n.6,5 litraa/100km eli tankillisella ajelee pitkälti toista tuhatta kilometriä eli verraton vaikkapa työmatkaautona=pieni vero!

      • Sevelistäselvinnyt

        Hyvää ja huonoa:
        mukakava ja vakaa ajettava
        kohtuullinen kulutus
        sopiva koko
        peruskone varmatoiminen
        ei näytä heti ruostuvat
        kohtalaisen hiljainen
        käytettynä varsin edullinen

        - sähkövikoja mm. ajonestot reistailee (Bosch)
        - kytkivaijeri kovilla katkeilee
        - etupyörien laakerit kulutustavaraa
        - raidetangon päät ja alapallot (myös muista etuvetoisista)
        - kuskin tilat tuhottu väliseinällä
        - lukkopesät kulutustavaraa
        - käsijarru jäätyy (rummut ja kengät)

        Mitään tramaattista en itse kokenut, mutta niitä pikkuvikoja aina illmaantui.


    • pakumanni

      Pyöränlaakerit saattaa menna vaihtoon,käsijarru jäätyy,oik sivuliukuovi jäätyy helposti,kerää sateella vettä
      Muutenhan auto hyvä,kone kestävä.Ajoin 7v/260000km,ikinä ei jättänyt tielle,muutenkin pirun hyvä ajettava
      Valmistaja on selvästi säästänyt kustanuksia,pyörien ensiasennuslaakerit kehnoja,jokuset muoviosat kehnoja,semmoista pikkukremppaa,mutta mikäs auto nyt olis täysin ongelmaton.

      • herra45

        itselläni. Kohta ajettu 280tkm, lukot reistailevat ja pyöränlaakeri tosiaan on nyt ruvennut ääntämään! en vielä ole paikallistanut kuuluuko edestä vai takaa??
        Todella hyvä ajaa ja lämminkin on vielä tämä td mutta hdi mallithan tahtovat olla sitten kylmempiä! Vapaastihengittävä malli lämpimämpi mutta taas aika kesy kulkunen verrattuna turbomalleihin. Varmasti hintaansa nähden hyvä auto!


      • oli tuollainen
        herra45 kirjoitti:

        itselläni. Kohta ajettu 280tkm, lukot reistailevat ja pyöränlaakeri tosiaan on nyt ruvennut ääntämään! en vielä ole paikallistanut kuuluuko edestä vai takaa??
        Todella hyvä ajaa ja lämminkin on vielä tämä td mutta hdi mallithan tahtovat olla sitten kylmempiä! Vapaastihengittävä malli lämpimämpi mutta taas aika kesy kulkunen verrattuna turbomalleihin. Varmasti hintaansa nähden hyvä auto!

        Scudo. Oli se ihan hyvä ja vakaa ajettava ja moottorikin (1.9TD) oli ihan riittävä. Eukko ajeli sillä n. 80tkm. Kun myytiin, oli mittarissa n. 214tkm.

        Perushommat eli moottori ja laatikko olivat koko matkan ehjiä. Samoin kori, se on sinkitty.

        Seuraavia vikoja siinä sitten oli:

        - lukkopesiä pitää vaihtaa aika tiuhaan. Jos kaukosäätöiset lukot, niin tietty sitten saattaa kestää pitempään.
        - takavalojen johdot ja muutkin sähkölaitteet heppoisia ja hapettuu helposti->takavalot vilkkuu ja viikon välein saa olla rassaamassa liitoksia.
        -tässä yksilössä kytkin oli kummallisen raskas painaa. Tuntui, kuin vaijeri olisi ollut kuiva, mutta ei se siitä johtunut.
        -lämppärin puhallin lakkasi toimimasta. Syynä säädin puhaltimen kyljessä. Hinta n. 280€. Mielestäni aika kummallinen vika ja tehty hankalaksi korjata: Tojotastani se hajosi jo 559tkm:n kohdalla, korjauksena vastuspaketin vaihto 4 minuuttia ja hintaa osalla oli 16€.
        -kaikki etupään nivelet oli kerran vaihdettu
        -laturi ja startti vaihdettu
        -mielestäni onneton ergonomia kuskilla: ovenkahvat sisällä oudossa paikassa ja ikkunaveivi ei mahdu kääntymään, jos pullotelineessä pullo

        Oli muuten ristuksen vaikea myydä eteenpäin...


    • Seeman

      Jumpyni on 2.0 HDI ja vm -05.

      Ostaessani sitä, se oli esittelyauto ja sillä oli ajettu 7000 km. Sain sen hintaan 23 000 € ja siinä oli talvirenkaat, vanerointi yms. Ja takuu alkoi, kun teimme kaupat.

      Nyt mittarissa on yli 40 t km ja takuuna on korjattu takaovien kolme saranaa, kun niistä lähti maalit; kerran vaihdettu pakoputken joustoliitin ja Webaston kanssa oli hieman ongelmia, kun kiertovesipumppu meni epäkuntoon, mutta se meni Webaston maahantuojan piikkiin, kun ko. pumppu liittyi kellokoneistoon.

      Olen 189 cm pitkä ja olen ihan hyvin mahtunut ajamaan ja ainoa mikä on hieman jurppinut niin se että pissapojan suuttimet eivät ole säädettävät.
      Satasen vauhdissa pissapoijasta ei riitä vettä tuulilasin yläosiin tarpeeksi ja kuraa jää hieman meikäläisen näkökenttään. Hitaammilla vauhdeilla ihan ok.

      Toinen on taustapeili, kun se on juuri meikäläisen näkökentässä, joten täyty aina kumarrella jne. jotta risteyksissä näet oikean suuntaan kunnolla. Tämäkin voisi olla kiinnitettynä hattuhyllyyn eikä tuulilasiin. Tällöin se olisi ylempänä jne.

      Olin päättänyt ostaa ko. auton ja kaverini, joka oli silloin em. merkin valtuutetulla merkkikorjaamolla töissä, neuvoi ostamaan just 2.0 HDI:n, koska hän sanoi että se on tehokkaampi ja juuri sen vuoksi mukavempi ajaa ja toiseksi että em. kone on parempi kuin 1.9. Lisäksi 2.0 HDI:ssä Webasto on vakiona.

      Nyt, kun kellolaite kytkettiin, niin voin itse ohjailla Webastoa. Siis se ei enään mene automaattisesti päälle, kun lämpötila laskee. Lämpöä on silti riittänyt ihan tarpeeksi.

      Kaikenpuolin olen ollut todella tyytyväinen ostokseeni.

      • Iso-F

        Mulla on Jumpy -04 jossa on Webastossa kello ollut alusta asti. Silti tuo Webasto käynnistyy jos on ulkona kylmä ja moottorin lämpö jotain alle 70 asteen. Siinä kellolaitteessahan tuo ei mitenkään ilmene mutta kun käynnistää auton, käynnistyy myös Webasto..

        Välillä harmittaa tuo tavallaan turha Webaston käynnistyminen jos tarkoitus on ajaa vain lyhyt matka eikä sen masuunin polttamista pätkittäin oikein suositella. Tällöin tosin kytken ennen auton sammuttamista vielä kellosta polton päälle vaikka 10 minuutiksi ettei karstoitu mutta hukkapolttoa se mielestäni silti on.


    • Iso-F

      Samasta tehtaasta tulevat Citroen Jumpy, Peugeot Expert ja Fiat Scudo, joten ei sillä väliä minkä niistä valitset. Fiat kutsuu moottoriaan nimellä JTD, Peugeot ja Citroen nimellä HDi. Tietääkseni moottori on kuitenkin sama. Merkkikohtaisia kampanjoita tietenkin saattaa löytyä joten niitä kannattaa tiirailla jos olet uutta ostamassa.

      Maaliskuussa noista tulee Suomen markkinoille kokonaan uudet versiot ja niistä en osaa kyllä sanoa yhtään mitään.

      Turbokonetta suosittelen sillä tuo 1.9 vapari on kyllä melko hengetön. Tyhjänä ja kaupunkiajossa sillä kyllä jotenkuten pärjää mutta jos tarkoituksesi on kuljettaa vähänkään tavaraa tai kiirehtiä niin unohda se 1.9 moottori. Ja kuten edellä joku totesi, HDi (JTD) koneessa on vakiona Webasto ja siihen kun lisäät kellon tai kaukosäätimen, et tarvitse jatkossa sähköpaikkaa pakkasilla. HDi myös kuluttaa litran vähemmän sadalla kuin tuo vapaastihengittävä.

      Ja ota ehdottomasti kauko-ohjattava keskuslukitus. Nuo ovien lukot kun ovat ilmeisesti täysin kertakäyttötavaraa. Tämä on "julkinen salaisuus" jonka merkkiliikkeen edustajakin kertoi minulle kun aikoinaan etsin itselleni pakua. Lukot noissa autoissa tuntuvat olevan suunniteltu vain sitä varten että kauko-ohjain hajoaa joten niiden käyttöä avaimella kannattaa välttää. Itselläni on vm. -04 Jumpyssä tavaratilan avainpesä sökönä. Kyseinen lukko kerää tietenkin myös eniten likaa, mutta silti. Kauko-ohjauksella pelittää eikä jäädy.

      Yleisesti ottaen olen ollut kulkineeseeni erittäin tyytyväinen ja voin suositella muillekin. Ensimmäinen vuosikatsastus on tosin nyt keväällä joten katsotaan sitten että happaneeko ilmeeni kesän kynnyksellä ;)

      • Nimetön

        Itselläni vuoden -01 2.0jtd scudo.Avaan ja suljen
        kuskin oven ja takaluukun noin 10-20 kertaa päivässä.
        Avaimia on mennyt,alkuperäinen kului poikki,vara-avain oli niin kulunut ettei lukkoseppä
        sanojensa mukaan koskaan ollut nähnyt niin kulunutta avainta niin uudessa autossa.Nyt menossa 3. avain.Kuluneella avaimella lukot tahtovat vain pyöriä ympäri,mutta kun teettää uuden avaimen niin lukot toimii taas normaalisti.Ei ole tarvinnut vaihtaa ainakaan vielä lukkoja.Laitetaankohan avaimien kuluneisuus liian helposti lukon piikkiin?Suurimmat ongelmat autossa webaston kanssa.Olen ollut ihan tyytyväinen autooni.


    • kekkulikarpo

      1.9TD vm. 1999 on mulla. Ite oon ajanut 50tkm sillä ja vähän päälle. Ihan hyvin on toiminut ja voisin vaihtaa tuon samanlaiseenkin ellen tarvis vähän lisää tilaa (eli Ducato)

      Vikoja on joitain ollut. Lukot on ihan paskat, mutta mulla on keskuslukitus eli ei haittaa mua. Eli kannattaa ottaa keskuslukituksella varustettu.

      Jarrupaineen säädin tjsp meni rikki mut ei ollut kallis eikä hankala vaihtaa.

      Lämppärin puhallin pimeni, se on pikkasen kallis mutta tosi helppo vaihtaa itse. Tää on ilmeisesti ihan tyyppivika, ja niin taitaa nuo edellisetkin olla.

      Hyvä ajaa jos vaan kuskinpukille mahtuu, no ite oon 186cm ja olen sillä pystynyt ajamaan mutta aika siinä ja siinä on. Koneessa on käytännön suorituskyky hyvä. Konttiin mahtuu jopa moottoripyörä.

      Tuo vanhempi diesel on ainakin ihan lämmin talvellakin. Uudemmasta koneesta ei mulla ole kokemusta.

      Transporteria ensin meinasin ostaa mutta vw-mekaanikkona työskentelevä kaverini puhui minut pois siitä ajatuksesta, aattelin sitten "riskeerata".

      Vähän kilsoista riippuen kannattaa kysellä että koska on jarrupaineen säädin vaihdettu ja koska lämppäri on korjattu. Jos autolla on 150tkm ajettu eikä noita olla tehty niin joudut ne itse tekemään aika pian.

    • harvakierteinen

      Helppo tapa estää webaston turhan käynnistymisen on ottaa sulakkeet pois lämpimänä aikana

    • Jää Kylmä

      Täys paska. Moottoreissa aina kansivikoja. Vähintään vuoden välein.

      • ÄLY HOI

        KANSIVIAT YLEENSÄ KÄYTTÄJÄN AIHEUTTAMIA ELI PÖLVÄSTIT EI OSAA KÄYTTÄÄ TURBO KONEITA


    • jöö222

      mulla scudolla ajettu huikeat 415tkm ja tekniikka pelaa moitteettomasti, laatikko ehkä hieman väljä mutta ei haittaa ajoa, toki edellä mainittuja pikkuvikoja on mutta ei menoa haittaa

    • JääKylmä

      Täysiä paskoja kaikki. Pösön kansi ei ole ikään kestänyt, eikä tule ikään kestämään. ÄLY HOI:lle vihjeeksi, että on se kummaa kun pölvästit pystyy ajamaan muilla turbokoneilla, eikä ne hajoa.

    • OnnellinenFiat kuski

      Mulla 2002 Scudo 2.0 JTD ja ajannut 340 tkm eikä mitään vikoja moottorissa!! Kahteen kertaan olen kyllä vaihdattanut etupään puslat ja nivelet!! Muuten Kyllä eritäin hyvä AUTO!!!!!!

    • ohjus?

      Mulla oli kans Scudo 1.9TD, ajoin 100000km, ei ongelmia, myin koira ihmiselle, nyt ajettu 322000km ja kansivika!

      PS. Hyvä ajaa ja vei vähän polttoainetta ja käyntiin läks kolmannella hehkutusella -30 asteen pakkasilla ulkoa ilman mitään lämmittimiä!

      • scudoman

        Mulla on SCUDO -97 ajettu 580000 1,9TD ilmaan mitään herkkuja.
        Jos jollai olis vastaava paitsi 400.000 vähemmän ajettu niin OSTAN HETI.


      • Pakumies
        scudoman kirjoitti:

        Mulla on SCUDO -97 ajettu 580000 1,9TD ilmaan mitään herkkuja.
        Jos jollai olis vastaava paitsi 400.000 vähemmän ajettu niin OSTAN HETI.

        Mulla ois -98 160 000 ajettu 1,9 TD.


    • rhgrehg

      Kohtahan se Hiace on kuin scudo. Että kestää se scudo kuin hiace.
      Jos ei vielä niin kohta.

      • wesku

        Itselläni jo toinen scudo. Eka oli 1.9 turbo. Ajoin 360000km ei brobleemaa. Ovien lukoissa vain aluksi. Mutta avaimet uusiksi ja taas pelaa. Vika on yleensä vain avaimissa.


    • camping-car

      Scudosta http://kuvaton.com/u/yoQ on rakenneltu myös mini-kämping-autoja. Livessä en toteutuksia ole nähnyt, osui vain silmiin oheiset sivut http://kuvaton.com/u/yol

      Saattaisi olla ihan toimivakin kompromissi ja teltan korvike vaikkapa pariskunnalle jos ei isoa oikeaa kämpingautoa halua hankkia. Saniteettitilojahan siihen ei mahdu. Etuna, että olisi kooltaan kompakti ja halutessa varsin diskreetto ulkoisesti.

      Mitenköhän tuossa avattavassa katossa tekniikka säilyy meluttoman (suljettuna nitinöitä ja natinoita?) ja miten vaikuttaa kolariturvallisuuteen?

      Tosin pakuista menee korkammat maksut laivoilla ja Euroopan moottoriteillä kuin henkilöautoista.

      - http://mainard-camping-car.com/petits-vehicules/alpha-vega-scudo/

    • 1.9Dpaku

      Hei, kertokaas millainen vero noissa 97-06 vehkeissä on?

    • tyo

      mulla on peugeot expert 1.9td ajettu 1000000 kilometriä eikä ole muuta koneelle tehty kun yks kansipahvi vaihdettu.laatikko ja kytkin alkuperäisiä ja silti hyvin pelittää paitsi alkaa olla heikko käyntiin lähdössä. eikkä syö eikä tiputa öljyä

      • Anonyymi

        en usko


    • KasvaaNenä

      Eeen usko..narraat..että miljoona kilometriä olisit ajanut moisella ja että olisi sama,muuten avaamaton kone lootayhdistelmäkin...eeeen usko mutta jos olisi ollut joku vanhanajan mersu tai pösökin niin ehkä olisin uskonut jo olisi edes kerran peruskorjattu tekniikkoineen ja olisit selkävikainen kuuro masokisti.

      • Anonyymi

        Ime elintäs, miljoona ajettu. Ja vanha Pösö, käytännössä tämä on myös sitä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe