Call Center/ Asiakasneuvoja 2500€/ kk

Zorbas_

Työskentelen erään suuren firman call centerissä missä vastailen työkseni puhelimeen ja kirjaan työmääräyksiä koneelle.
Palkka on 2500 euroa kuussa. Onkohan se ok palkka?

21

14394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin.....

      ...silloin voit todeta, että olet Suomen parhaiten ansaitseva puhelinvastaaja...

      • Minna.

        Ei nyt sentään. Sulla lienee vähän väärä kuva Contact Center palkkauksesta. Palkat pyörivät kokemuksesta ja koulutuksesta riippuen välillä 1900-2400.

        2500e/kk on hyvä palkka, mutta en usko sen olevan silti Suomen kärkeä.


      • Kaktustytto
        Minna. kirjoitti:

        Ei nyt sentään. Sulla lienee vähän väärä kuva Contact Center palkkauksesta. Palkat pyörivät kokemuksesta ja koulutuksesta riippuen välillä 1900-2400.

        2500e/kk on hyvä palkka, mutta en usko sen olevan silti Suomen kärkeä.

        Tuo palkkaus riippuu todella pitkälle contact centeristä ja siitä, minkä tyyppisiä asioita siellä hoidetaan.

        Inboundien ja ulkoistettujen palveluiden hoitaminen on ilmeisesti huonoiten palkattua. Ainakin minun kokemukseni mukaan palkka liikkuu 1400-1900 lisineen.

        Sen sijaan outboundit ja myyntipainotteiset saattavat netota ihan sieviä summia, mutta onpahan kontaktien hoitaminenkin eri tyyppistä hommaa.

        Tekniset cc:t ovat vielä asia erikseen, samoin yhä harvinaistuvat yritysten "omat" cc:t.

        Summa summarum voisi todeta, että palkka ei ihan kuitenkaan korreloi työn vaativuuden kanssa. Tiedän ihmisiä, jotka istuvat cc:ssä ottamassa vaativia inboundeja vieraillakin kielillä sekä s-postitse että puhelimitse ja palkka on silti tuon 1400-1900 max.

        Riippunee paljon työnantajasta ja siitäkin toki, että onko itse yrityksen palveluksessa vai vuokratyövoimana palkkalistoilla.


      • Millaa1
        Minna. kirjoitti:

        Ei nyt sentään. Sulla lienee vähän väärä kuva Contact Center palkkauksesta. Palkat pyörivät kokemuksesta ja koulutuksesta riippuen välillä 1900-2400.

        2500e/kk on hyvä palkka, mutta en usko sen olevan silti Suomen kärkeä.

        Olen ollut muutama vuosi sitten TeliaSoneralla Call Centerissä asiakasneuvojana ja bruttopalkka oli jotain 1590 €/kk! Ja olin yritysaspassa eli päivätyössä niin mitään lisiäkään ei tullut. En oikein jaksa uskoa noita yli 2000 euron palkkoja puhelintyöstä..


      • ohoh
        Millaa1 kirjoitti:

        Olen ollut muutama vuosi sitten TeliaSoneralla Call Centerissä asiakasneuvojana ja bruttopalkka oli jotain 1590 €/kk! Ja olin yritysaspassa eli päivätyössä niin mitään lisiäkään ei tullut. En oikein jaksa uskoa noita yli 2000 euron palkkoja puhelintyöstä..

        sua on vedätetty ja pahasti. Eihän edes alan tes-minimi ole noin vähän! Olis varmaan ollut aihetta ottaa yhteyttä luottamusmieheen.


      • Tyttö Vantaalta
        Millaa1 kirjoitti:

        Olen ollut muutama vuosi sitten TeliaSoneralla Call Centerissä asiakasneuvojana ja bruttopalkka oli jotain 1590 €/kk! Ja olin yritysaspassa eli päivätyössä niin mitään lisiäkään ei tullut. En oikein jaksa uskoa noita yli 2000 euron palkkoja puhelintyöstä..

        Sua on kyllä viilattu aika pahasti. Olen itse vuokratyöfirman kautta 6kk määräaikaisessa työsuhteessa Contact Centerissä eräässä kohtalaisen isossa firmassa. Minulle maksetaan 2100e/kk ja työkokemusta toimistolta 2v ja koulutuksena merkonomi.


    • okokokoooo

      Hyvähän tuo on, mä olin viime kesänä Pohjanmaalla samantyyppisessä hommassa ja siellä pystyi urakkahommissa vetämään kevyesti 3000 eukkua kuussa. Yleensä kuitenkin tommonen 2000 euroa oli tavallinen palkka.

      • asuntolainainen

        Miksi pohjanmaalla on kuitenkin suomen halvimmat asunnot? Ehkä aika köyhää sakkia. Pistäkää puukot tuppeen.


    • Zorbas_

      Joo kyllä itse olen ihan tyytyväinen palkkaani.
      Ihan hyvin puhelimeen vastaamisesta.

    • kakkamasanpuhelin

      Koska tämä ketju löytyy etsittäessä tietoja VSP:stä, halusin kertoa omat kokemukseni Vakka-Suomen Puhelimesta (Turku) työpaikkana:

      - mikään mitä työpaikkailmoituksessa ja työhaastattelussa kerrotaan työpaikasta ja työstä ei pidä paikkaansa. Ensimmäinen työpäivä oli mulle totaalinen pettymys.
      - siellä noudatetaan PAM:n TES:iä eli tuntipalkka on 9,55 e. En saanut minkäänlaista kokemuslisää tai edes kielilisää vaikka minulla on kymmenen vuotta kokemusta puhelinaspasta ja puhun sujuvasti toista kotimaista.
      - siellä ei saa perehdytystä. Jos joskus on mietityttänyt esimerkiksi, että miksi yrityksen asiakaspalvelu ei osaa vastata mihinkään kysymyksiin, puhelu on tullut tuonne.
      - se ettet osaa tehdä työtäsi ja vastata asiakkaille tarkoittaa, että enemmistö puheluista on ikäviä. Ei mennyt viikkoakaan, kun aloin vihata työtäni. Porukka "unohtaa" puhelut niiden jälkityöhön tarkoitettuun jälkitilaan, jolloin soittoja ei tule, jatkuvasti.
      - paljon puhuu sekin, että en ole nähnyt esimiestäni kertaakaan aloittamiseni jälkeen. Siellä se istuu ovi kiinni toimistossaan, syö lounaansakin siellä.
      - kuulokkeet, koneet, näytöt ja ohjelmistot ovat jeesuksen aikaisia. Liioittelematta yli kymmenen vuotta vanhoja. Silmät seisoo päässä, kun lähdet kotiin ja puolesta päivästä eteenpäin täytyy nojata kiinni näyttöön, kosket näe lukea siitä. Se on "alansa johtava" koska se voittaa hintakilpailussa ja mistäs se revitään ellei työntekijöiden selkänahasta.
      - työtään vihaavat ja pakoilevat työkaverit ympärillä kyttäävät toinen toistensa työtä jatkuvasti. Koko ajan kuulet jotain napinaa ja mutinaa ympäriltäsi.
      - jatkuva haku tosiaan tarkoittaa sitä, että ko. työpaikassa on jotain vikana. Ryhmähaastatteluun tulleista otetaan jokainen vähänkään työhön soveltuva, koska puolet lopettaa jo alkupäivinä.
      - tässä firmassa ei arvosteta työntekijöitä. Annat itsestäsi 150% sairaspoissaolojen vuoksi ja teet töitä ilman taukoja monta päivää, mutta et sinä edes kiitosta saa. Sulle laitetaan vaan enemmän töitä, koska sähän pystyit tohonkin. Ja ihan sama millä portaalla olet, niin samalla lailla ne sääpystää käytäviä lattiaa katsellen. Ja se sama "emmä tiiä, tee nyt jotain, ja kerro sitten mullekin mitä teit" kuullaan ihan johdonkin suusta.
      - tiimiesimieheni nousi asemaansa oltuaan talossa 7 kuukautta. Kaikki lähiesimiehet ovat käsittämättömän nuoria, koska eihän tänne kukaan jää.
      - täällä on 6 kuukauden koeaika.

      • Kaikkiisänihotellit

        Palautteen antaminen käy VSP:llä jommalla kummalla seuraavista tavoista:
        - kaksi henkilöä, joista toinen on esimies, tulee kuuloetäisyydelle puhumasn tekemästäsi virheestä. Ei puhuta suoraan sinulle, mutta sinua vilkuillaan sen verran monesti, että kaikki tajuaa kenestä on kyse. Sinut siis nolataan tiimin edessä.
        - lähetetään koko tiimille maili, jossa kerrotaan miten on tehty ja miten paljon asiakas on tästä suuttunut ja, että olisi pitänyt tehdä noin ja näin, vaikka todellisuudessa on seurattu ohjeita. Esimies siis valuttaa kaiken paskan vaan eteenpäin.

        Tuo nyt Turkuun haussa oleva hälyryhmä on kuukauden sisällä yritysasiakkaan tulemisesta siirretty toiselle (uudelle) ryhmäpäällikölle, joka ei tiedä tuon taivaallista siitä, mitä se työ on. Kolmasosa ko. ryhmän aloittajista lopettaa heti alkuunsa.

        Ukin toimipisteen rekrytointia varten on kuvattu Turussa ja on kyllä paljon puhuvaa ketkä ovat vielä sen verran naivilla asenteella, että kehuvat tota paikkaa ja kehtaa tulla kameran eteen sen sanomaan. Lopussa näkyvä hymiömasiina ei oikeasti ole edes seinässä kiinni jne.


    • 1vinkkaaja

      Siivoajana tienaat saman, joten eipä ole kummoinen palkka.

    • Apuvaa

      Ääh mun pitäis alottaa ens viikolla työt vspllä uudenkaupungin yksikössä ja nyt oon ihan ahdistunut että onko työ oikeasti tuollaista kuin yllämainitussa kerrotaan.😭 Saako työvuoroja jotenki vaihdettua työkavereiden kesken? Onko kaikki viikonloput töitä? Kuinka paljon kuussa jää rahaa käteen?

      • PUP

        Ei ole tuollaista kuin yllä on mainittu. KUKAAN ei tee VSPllä tauotta töitä, se on lainvastaista ja VSP noudattaa hyvin lakia, sen verran isosta yrityksestä on kyse. Työkaverit on kivoja, porukkaa on tosin niin paljon että narisijoita löytyy. Palkkaa jää vakkarilla käteen tuntimäärästä ja sunnuntaivuoroista riippuen 1100-1600 € /kk korkeahkolla veroprosentilla. Jos ohjelmistoja ei ole oppinut käyttämään (tai ei ole ollut halua oppia;) ), on lähes turhaa nitistä niistä. Sen lisäksi, ohjelmistot eivät ole työnantajan tekemiä. Jos ei huvita oppia tai kysyä neuvoa kun opittavaa on PALJON, ei ihmekään että tulee olo ettei ole perehdytetty. Koulutusta on kyllä, ei uutta työntekijää viskata puhelimen päähän ekana päivänä. Jos puhelut on ikäviä, syy on melkein aina itsestä kiinni, vuosien aikana se on tullut opittua. Ikäviä ihmisiä ei kannata jäädä miettimään ja ihanien ihmisten kanssa kannattaa vähän smalltalkata eikä vaan tiuskia. Kovin moni yritys ei maksa minimiä enempää, palkkaus on tässä yks iso syy vaihtuvuudelle, mutta mä mielummin teen töitä vähän huonolla palkalla sellaisessa mestassa jossa porukka on mukavaa, työnantaja on hyvä ja esimies joustava, kuin kovalla palkalla yrityksessä jossa ollaan aina ikäviä.


      • Peukkujatykkäys

        VSP on työn huomioon ottaen todella hyvä työpaikka. Asiakkaat (yritys asiakkaat, ja ne ketkä soittivat aspaan) on ne ainoa huono puoli, toimiva firma, palkat tulee juuri kun pitää, ja laskettu aina oikein. Maksavat myös bonusta, kun teet työsi odotusten mukaan. Töitä riittää tekevälle, elikkä siihen 37,5h kyllä pääset. Turun toimipisteessä oli vielä viime kesänä aika lailla perseestä olla kuumuuden takia, mutta vaihtoivat toimitiloja ja homma toimii taas. Työvuorojen vaihto onnistuu kyllä, mutta ihmisiä jonka kanssa vaihtaa ei välttämättä ole paljoa, koska aika harvalla on samat työtehtävät (yritysasiakkaat, palvelut) kuin toisella. Itse vaihtelin aika paljon noita vuoroja kesätyöntekijöiden kanssa, kun eivät raukat tienneet paremmasta ja halusivat aamuvuoroihin. Viikonlopputöistä sai ajoittain tapella, kaikki osa-aikaiset halusivat tottakai sunnuntai töihin tekemään tiliä. Jonkin aikaa sitten rajoittivat että jos on sunnuntaina töissä, täytyy olla myös lauantaina. Palkkaa tuli TES mukaan, ja nuo mieltä lämmittävät bonukset päälle (~50-100 eur/kk). Tiedän mitä palvelua siellä Ukissa joudut tekemään, ja pahoittelut siitä. Ehdottomasti huonoin ja järjettömin palvelu mitä löytyy. Suosittelen puhumaan esimiehelle muista palveluista ennenkuin heität pyyhkeen kehään. Vaikka anonyymisti täällä kirjoittelen, sen verran kunnioitusta tuohon lafkaan että pidän kiinni salassapitosopparista, eli en nimeä yritysasiakkaita. Palkkaa tuli 1500-2200/kk, kahdella alimmalla TES mukaisella tuntipalkalla.

        Nuo negatiiviset skeidapuheet on aivan täyttä fiktiota.
        Esimieheni kävi pari kertaa päivässä tsiigamassa, ja käveli aina tauoille ja lounaille tiimin ohi, jotta kaikki kysymykset sun muut ongelmat tulisi esille ennenkuin istahti syömään. Ehkä itsekästä, mutta erittäin fiksua, ja kysymyksiä usein löytyi.
        Kaikki palveluissa tapahtuvat muutokset ja uudistukset käytiin palavereissa läpi, ennenkuin niitä kohdattiin ( poikkeuksena muutama missä yritysasiakas ei kertonut aspaan asiasta ennenkuin kysyttiin että mitä ihmettä ) ja kaikki asiat koulutettiin, hitaasti. Ensimmäinen palvelukoulutus olisi voitu runnoa päivässä läpi, ei se ollut monimutkaista, mutta koulutus kesti 8 päivää, josta 3 päivää oli harjoittelu-palaveri-kysymykset-vastaukset-harjoittelu tyylillä.
        Työntekijöissä oli vaihtuvuutta, mutta ne ketä vaihtuivat oli lähinnä palikoita jotka eivät oppineet taikka haluneet onnistua. Näkyi myös jonkinverran opiskelijoita jotka saivat kesän aikana oman alan töitä, ja vaihtoivat työpaikkaa. Jokaisessa palvelussa oli myös reippaasti "mentoreita" jotka eivät olleet linjoilla muutakuin hätätilanteessa, ja heidän tehtävänä oli olla valmiina ratkaisemaan tapauksia joihin ketään ei ollut koulutettu, sekä vastaamaan kaikkiin kysymyksiin mihin piti saada nopeasti vastaus. He myös seurasivat tehtyjä töitä, toimivat välikätenä yrityksen ja aspan työntekijöiden välillä, eli kun firmasta soitettiin kiukkuisena että perseelleen meni, mentorit ottivat höyryt vastaan, ja tulivat sen jälkeen rauhallisesti käymään tapauksen läpi sekä opettamaan oikein.
        Esimies ja mentorit olivat aina skypen kautta tavoitettavissa, mikäli oli asiakas linjoilla eikä voinut lähteä työpisteeltä kysymään jotain. Pelkkä viesti ja he olivat vieressä auttamassa.
        Kokemuslisät maksettiin, heti ensimmäisestä päivästä saakka kun raja tuli vastaan, automaattisesti. Itse en edes huomannut palkan nousseen, ennenkuin esimies tuli tarkistamaan että olihan sulla palkka noussut.
        Kesälomavaraussydeemi lähti alkukeväästä käyntiin, ja oli hoidettu ennen toukokuuta (vakkareilla aikaisemmin, osa-aikaisilla, pari viikkoa heidän jälkeen).
        Sairaustodistuksia ei kysytty ennen kolmatta sairauspäivää, ikinä. Kerran esimies kysyi että pystyisitkö tulemaan 1,5h tunniksi töihin kipeänä, kun ei pystynyt järjestämään varalle ketään. En mennyt, esimies pahoitteli että joutui kysymään. Kipeitä ei käsketty kotiin, mutta aikuiset saavat huolehtia itse ovatko työkunnossa vai ei.
        Työterveydenhuolto mehiläisessä, täysin ongelmatonta. Kerran istuin palaverissa jossa pyydettiin varaamaan sairaanhoitaja lääkärin sijaan, hakiessa sairaustodistusta. Säästötoimenpide.
        Laitteisto oli kunnossa, ohjelmisto oli lähinnä java pohjaista vanhaa roinaa. Tähän VSP ei pystynyt vaikuttamaan.
        Turussa oli myös kaikille sähköpöydät ja pari kertaa vuodessa mehiläisestä tuli asiantuntija käymään kaikkien istuma-asennot läpi. Säästötoimenpide, mutta fiksua.
        Kaksi asiaa jäi ensimmäisellä viikolla sanomatta; Sairauspäiviltä piti palauttaa kirjallinen lappu, ennenkuin sai rahat - lappu pyydettiin toimittamaan esimiehelle sairausajan jälkeen välittömästi, ettei asia jää roikkumaan.
        Toisena, henkilökuntaetuja ei kerrottu, mutta ne löytyvät kokonaisuudessaan myös yhtiön intranetistä.


        Itse lopetin työnteon firmassa jonkin aikaa sitten, ainoana syynä etten enää asiakaspalvelua jaksanut. Ne ihmiset ketä sinne soittaa saa ihmisen kulumaan loppuun.
        Firma
        -Asiakkaat


      • Anonyymi
        Peukkujatykkäys kirjoitti:

        VSP on työn huomioon ottaen todella hyvä työpaikka. Asiakkaat (yritys asiakkaat, ja ne ketkä soittivat aspaan) on ne ainoa huono puoli, toimiva firma, palkat tulee juuri kun pitää, ja laskettu aina oikein. Maksavat myös bonusta, kun teet työsi odotusten mukaan. Töitä riittää tekevälle, elikkä siihen 37,5h kyllä pääset. Turun toimipisteessä oli vielä viime kesänä aika lailla perseestä olla kuumuuden takia, mutta vaihtoivat toimitiloja ja homma toimii taas. Työvuorojen vaihto onnistuu kyllä, mutta ihmisiä jonka kanssa vaihtaa ei välttämättä ole paljoa, koska aika harvalla on samat työtehtävät (yritysasiakkaat, palvelut) kuin toisella. Itse vaihtelin aika paljon noita vuoroja kesätyöntekijöiden kanssa, kun eivät raukat tienneet paremmasta ja halusivat aamuvuoroihin. Viikonlopputöistä sai ajoittain tapella, kaikki osa-aikaiset halusivat tottakai sunnuntai töihin tekemään tiliä. Jonkin aikaa sitten rajoittivat että jos on sunnuntaina töissä, täytyy olla myös lauantaina. Palkkaa tuli TES mukaan, ja nuo mieltä lämmittävät bonukset päälle (~50-100 eur/kk). Tiedän mitä palvelua siellä Ukissa joudut tekemään, ja pahoittelut siitä. Ehdottomasti huonoin ja järjettömin palvelu mitä löytyy. Suosittelen puhumaan esimiehelle muista palveluista ennenkuin heität pyyhkeen kehään. Vaikka anonyymisti täällä kirjoittelen, sen verran kunnioitusta tuohon lafkaan että pidän kiinni salassapitosopparista, eli en nimeä yritysasiakkaita. Palkkaa tuli 1500-2200/kk, kahdella alimmalla TES mukaisella tuntipalkalla.

        Nuo negatiiviset skeidapuheet on aivan täyttä fiktiota.
        Esimieheni kävi pari kertaa päivässä tsiigamassa, ja käveli aina tauoille ja lounaille tiimin ohi, jotta kaikki kysymykset sun muut ongelmat tulisi esille ennenkuin istahti syömään. Ehkä itsekästä, mutta erittäin fiksua, ja kysymyksiä usein löytyi.
        Kaikki palveluissa tapahtuvat muutokset ja uudistukset käytiin palavereissa läpi, ennenkuin niitä kohdattiin ( poikkeuksena muutama missä yritysasiakas ei kertonut aspaan asiasta ennenkuin kysyttiin että mitä ihmettä ) ja kaikki asiat koulutettiin, hitaasti. Ensimmäinen palvelukoulutus olisi voitu runnoa päivässä läpi, ei se ollut monimutkaista, mutta koulutus kesti 8 päivää, josta 3 päivää oli harjoittelu-palaveri-kysymykset-vastaukset-harjoittelu tyylillä.
        Työntekijöissä oli vaihtuvuutta, mutta ne ketä vaihtuivat oli lähinnä palikoita jotka eivät oppineet taikka haluneet onnistua. Näkyi myös jonkinverran opiskelijoita jotka saivat kesän aikana oman alan töitä, ja vaihtoivat työpaikkaa. Jokaisessa palvelussa oli myös reippaasti "mentoreita" jotka eivät olleet linjoilla muutakuin hätätilanteessa, ja heidän tehtävänä oli olla valmiina ratkaisemaan tapauksia joihin ketään ei ollut koulutettu, sekä vastaamaan kaikkiin kysymyksiin mihin piti saada nopeasti vastaus. He myös seurasivat tehtyjä töitä, toimivat välikätenä yrityksen ja aspan työntekijöiden välillä, eli kun firmasta soitettiin kiukkuisena että perseelleen meni, mentorit ottivat höyryt vastaan, ja tulivat sen jälkeen rauhallisesti käymään tapauksen läpi sekä opettamaan oikein.
        Esimies ja mentorit olivat aina skypen kautta tavoitettavissa, mikäli oli asiakas linjoilla eikä voinut lähteä työpisteeltä kysymään jotain. Pelkkä viesti ja he olivat vieressä auttamassa.
        Kokemuslisät maksettiin, heti ensimmäisestä päivästä saakka kun raja tuli vastaan, automaattisesti. Itse en edes huomannut palkan nousseen, ennenkuin esimies tuli tarkistamaan että olihan sulla palkka noussut.
        Kesälomavaraussydeemi lähti alkukeväästä käyntiin, ja oli hoidettu ennen toukokuuta (vakkareilla aikaisemmin, osa-aikaisilla, pari viikkoa heidän jälkeen).
        Sairaustodistuksia ei kysytty ennen kolmatta sairauspäivää, ikinä. Kerran esimies kysyi että pystyisitkö tulemaan 1,5h tunniksi töihin kipeänä, kun ei pystynyt järjestämään varalle ketään. En mennyt, esimies pahoitteli että joutui kysymään. Kipeitä ei käsketty kotiin, mutta aikuiset saavat huolehtia itse ovatko työkunnossa vai ei.
        Työterveydenhuolto mehiläisessä, täysin ongelmatonta. Kerran istuin palaverissa jossa pyydettiin varaamaan sairaanhoitaja lääkärin sijaan, hakiessa sairaustodistusta. Säästötoimenpide.
        Laitteisto oli kunnossa, ohjelmisto oli lähinnä java pohjaista vanhaa roinaa. Tähän VSP ei pystynyt vaikuttamaan.
        Turussa oli myös kaikille sähköpöydät ja pari kertaa vuodessa mehiläisestä tuli asiantuntija käymään kaikkien istuma-asennot läpi. Säästötoimenpide, mutta fiksua.
        Kaksi asiaa jäi ensimmäisellä viikolla sanomatta; Sairauspäiviltä piti palauttaa kirjallinen lappu, ennenkuin sai rahat - lappu pyydettiin toimittamaan esimiehelle sairausajan jälkeen välittömästi, ettei asia jää roikkumaan.
        Toisena, henkilökuntaetuja ei kerrottu, mutta ne löytyvät kokonaisuudessaan myös yhtiön intranetistä.


        Itse lopetin työnteon firmassa jonkin aikaa sitten, ainoana syynä etten enää asiakaspalvelua jaksanut. Ne ihmiset ketä sinne soittaa saa ihmisen kulumaan loppuun.
        Firma
        -Asiakkaat

        Mikä on korkein tuntipalkka? Sen saat varmaan sanoa? :)


    • Spookya

      Oletteko huomanneet toimistossa kummittelua kun olette olleet iltavuorossa yksin?

      • Ghostbuster

        Vuokranantaja se vaan siellä häärää 24/7.


    • Anonyymi

      Olen Alkon puhelinvastaaja. Puhun.Suomen lisäksi.Ruotsia,Englantia.Venäjää,Italiaa, Espanjaa ,Saksaa sekä Viroa.. Palkka kielitaidoista riippuen on 3100 e.

      • Anonyymi

        Et sitten kuitenkaan osaa kirjoittaa suomen kieltä. 😆


    • Anonyymi

      Itse teen provikalla ja 3000€-3500€ on kk palkka. en tosiaan suostus tekemään tessillä. kun se on kusetusta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe