kosmetologin ammatti

haaveissa

Hei.

Olen 27v. amk-tutkinnon suorittanut. Olen aina haaveillut kosmetologin työstä, joten haluaisin siitä kokemuksia?

-olenko liian vanha?
-palkkaus?
-työllistyminen?
-miinukset?
-plussat?

Vastailkaa kiitos!

7

3113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kosmis

Et todellakaan ole liian vanha! Sanoisin, että iän tuomasta itsevarmuudesta on jopa hyötyä tässä ammatissa. Olen itse valmistunut kosmetologiksi pari vuotta sitten ja tuntuu vieläkin kauhean suurelta askeleelta perustaa oma yritys. 24v olen...En siis toimi alalla tällä hetkellä.

Palkkaus varmaan vaihtelee aika paljon sen mukaan, onko oma yritys vai oletko jonkun muun palveluksessa. Mutta ilmeisesti aika vaikea on mihinkään huipputuloihin päästä.

Työllistyminen ja oman yrityksen perustaminen on usein vaikempaa pikkuisilla paikkakunnilla, varsinkin jos niitä alan yrityksiä sattuu olemaan useampikin. Yleensä talläiset pikkupaikkakuntien yritykset työllistävät vain yhden ihmisen, joten niistäkään ei oikein hommia saa. Isompien kaupunkien hoitolat voivat ottaa töihin useammankin kosmetologin ja niitä paikkoja on aina silloin tällöin tarjolla. Omalta luokalta noin puolet pääsi alan hommiin ja kaikki sijoittuivat kaupunkeihin.

Miinuksia saattaa olla juuri työllistyminen (pienillä paikkakunnilla), palkka ei ole päätähuumaava, rahallinen riski jos perustaa oman hoitolan ja yleensäkin asiakaspalvelutyö on aina vaativaa ja vaatii pitkää pinnaa ja vaikeiden asiakkaiden "ymmärtämistä" ja aina pitää hymyillä vaikka tekisi mieli itkeä!
      Positiivisiä puolia on kun huomaa kuinka asiakas nauttii ja rentoutuu ja uskoutuu sinulle, huomaat tekeväsi jotain hyvää. Työ on muutenkin mielenkiitoista ja lisäkoulutuksia ja kursseja on jatkuvasti tarjolla, eli ei tarvitse tyytyä vain koulun oppeihin!Ja Jos perustaa oman yrityksen, saa päättää itse työajoistaan ja kaikesta muustakin!

Kannattaa kokeilla alaa jos siltä tuntuu!

• kosmetologiksi aikova

vastauksestasi:) En ole alkuperäinen kirjottaja, mutta myös minä olen hakemassa alan kouluun yhteishaussa. Ikää tosin on vasta 23, mutta koen, että on mahdollisuus päästä kouluun. Onhan nuo suoraan peruskoulusta hakevat vielä nuoria, eikä vielä kokemusta opiskelusta.

Toivotaan, että päästään kouluun!

• kosmetologiksi aikova

onko se opiskelu vaikeaa?? Jännittää kovasti, mutta kiinnostaa onko se kuinka vaativaa? Tottahan toki jokainen opiskelu vaatii panostamista ja itsekuria. Mutta, ajatus kytee, että jos siitä oikeasti on kiinnostunut ei varmaan hirveästi tuota valvottuja öitä, vai miten?

• vastasi, mutta kosmariopisk...
        kosmetologiksi aikova kirjoitti:

onko se opiskelu vaikeaa?? Jännittää kovasti, mutta kiinnostaa onko se kuinka vaativaa? Tottahan toki jokainen opiskelu vaatii panostamista ja itsekuria. Mutta, ajatus kytee, että jos siitä oikeasti on kiinnostunut ei varmaan hirveästi tuota valvottuja öitä, vai miten?

Kyllähän se opiskelu aika vaativaa on esim. lihaksien nimet suomeksi/latinaksi ja niiden lähtö- ja kiinnityskohdat ja tehtävät. Ja kokeitakin on aika paljon.

Mutta kyllä on mukavaa kun tehdään toisillemme hoitoja. :)

• kosmis
        kosmetologiksi aikova kirjoitti:

Kyllähän se ajoittain oli rankkaa ja ensimmäisiä asiakaspalvelupäiviä jännitin niin, että usein meni jopa yöunet! mutta sehän on tietysti ihmisestä kiinni.

Kokonaisuutena voisi sanoa että kun niistä alkujännityksistä pääsi ja tuli lisää itsevarmuutta niin opiskelu tuntui loppuun asti mukavalta ja kiinnostavalta. Kokeita oli meillä enemmän teoria-asioista kuin käytännöstä. Mutta eipä niitä nyt mitään hurjaa tahtia ollut ja molemmista pääsi melko helposti läpi jos jaksoi vaan lukea etukäteen ja seurata opetusta. Meillä oli myös mahtava luokkahenki, mikä osaltaan tietenkin vaikutti siihen opiskelun miellyttävyyteen. Eikä meidän luokalla kaikki ollut niitä juuri peruskoulusta päässeitä, joukossa oli minusta vanhempiakin!

• kosmetologiksi aikova
        vastasi, mutta kosmariopisk... kirjoitti:

Kyllähän se opiskelu aika vaativaa on esim. lihaksien nimet suomeksi/latinaksi ja niiden lähtö- ja kiinnityskohdat ja tehtävät. Ja kokeitakin on aika paljon.

Mutta kyllä on mukavaa kun tehdään toisillemme hoitoja. :)

sujuu hieman lukemalla:) samojahan niitä joutu lähihoitajan opinnoissani lukemaan. Latina sujui nuorempana leikiten, mutta unohtunut on jo paljon. Pitää vaan tuota itseluottamusta nyt kerätä:)

• ...
        kosmis kirjoitti:

Kyllähän se ajoittain oli rankkaa ja ensimmäisiä asiakaspalvelupäiviä jännitin niin, että usein meni jopa yöunet! mutta sehän on tietysti ihmisestä kiinni.

Kokonaisuutena voisi sanoa että kun niistä alkujännityksistä pääsi ja tuli lisää itsevarmuutta niin opiskelu tuntui loppuun asti mukavalta ja kiinnostavalta. Kokeita oli meillä enemmän teoria-asioista kuin käytännöstä. Mutta eipä niitä nyt mitään hurjaa tahtia ollut ja molemmista pääsi melko helposti läpi jos jaksoi vaan lukea etukäteen ja seurata opetusta. Meillä oli myös mahtava luokkahenki, mikä osaltaan tietenkin vaikutti siihen opiskelun miellyttävyyteen. Eikä meidän luokalla kaikki ollut niitä juuri peruskoulusta päässeitä, joukossa oli minusta vanhempiakin!

Haluaisin tietää millaiset soveltuvuuskokeet alalle on?
        Tarkoitus olisi hakea yhteishaussa kemiin opiskelemaan. Minne muut meinaavat hakea?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5616
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4257
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      170
      2227
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1774
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1164
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe