Kaksoiselämä

Minchie

Eli isäni on ollu koko minun ikäni matkoilla noin viidennesosan vuodesta. Itse olen nyt 14. Minulle paljastui kuukausi sitten että isälläni on tyttöystävä jonka kanssa kolme lasta. Äitini kanssa hänellä on minun lisäkseni kolme lasta.
Vanhin 17 ja nuorin 8. Sen lisäksi on vielä 14-vuotias.

Tällä isän tyttöystävällä on sitten 10,8 ja 4 vuotiaat tytöt. Jotka myös ovat isän lapsia.

Kun isällä ja tyttöystävällä meni poikki, lähetti tämä tyttöystävä kirjeen ja lasten kuvat äidilleni
Isä myönsi kaiken ja Äiti laittoi eron vireille.
Sen lisäksi äiti on nyt kolmannella kuulla raskaana

Joten mitä te tekisitte tässä vaiheessa

12

3302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen myös lusikoi

      Mitäpä sinä olisi erityisesti tehtävissä ? Isäsi on aikamoinen liero ja kantakoon vastuunsa.

      Ne toimenpiteet, mitä on tehtävissä, on äitisi jo tehnyt eli laittanut avioeron vireille.
      Siinä sitten isäpappa todennäköisesti saa etsiä uuden katon päänsä päälle, omaisuus jaetaan puolisoiden kesken (jos ei ole avioehtoa)ja isäsi alkaa maksaa alaikäisistä lapsista ruokkomaksuja (elatusmaksuja).

      Uusin lapsi,jota äitisi odotaa syntyy aikanaan ja on äitisi asia mietiä millaisen huoltajuussopimuksen hän hankkii, onko yksihuoltajana vastuussa vauvasta vai tulee isä mukaan eli yhteishuolto.

      • ja saanut alkunsa..

        Joutuuhan se mies maksamaan elarit vauvastakin, sillä vauva on pantu alulle avioliiton voimassaoloaikana ja tod. näk. ehtii syntyäkin ennen eroa, sillä avioerossa on puolen vuoden harkinta-aikakin, eli 6 kk ja raskaus on jo yli 3kk eli se tekee 9 kk, eli ehtii tod. näk. syntyä ennen lopullista eroa.


    • Sama tunne

      Hei.

      Minulla kävi niin että näin oman isäni vasta 13 vuotiaana ja sain silloin tietää että minulla on 2 nuorempaa siskoa.
      Siitä eteenpäin näin isääni n.kerran vuodessa.
      Joka kerta kun kysyin että tietävätkö siskoni minusta niin isäni vaihtoi puheenaihetta.
      Nyt n. 2 vuotta sitten isäni myönsi vihdoin että siskoni eivät tiedä minusta(äiti-puoleni päätös)
      Sain numerot ja soitin vanhemmalle siskoista.(silloin 15 v) joka nauroi puhelimessa, luullen minun olevan pila soittaja.
      Kun vihdoin sain hänet uskomaan niin oli isäni jo hänen kanssaan keskustellut.
      Jätin numeroni koska toivoin että hän ottaisi minuun yhteyttä.
      En ole kuullut heistä sen jälkeen vaikka usein toivon että he soittaisivat.
      Ehkä olin liian hätäinen mutta en halunnut että he koskaan kuvittelevat minun olevan vain perinnön perään. (niinkuin mummilleni kävi kun hän sai tietää isosiskostaan)!

      • aika voi

        muuttaa suhtautumista ja sisaresi sulattelevat vielä sinun olemassaoloa. Voihan olla, että kun he aikuistuvat niin aikuisen järjellä suhtautuu "aikuismaisesti" uuteen sisarukseen.
        Me jokainen koemme asiat ja yht äkkiä putkahtavat lähisukulaiset yksilöllisesti.
        Voi oll niinkin, että vanhemmat eivät suvaitse yhteydenpitoa ja nuori ei uskalla vastustaa vanhempaansa. Vanhempi ei ole kyllä vastuullinen jos pakoilee ja salaa tuollaista asiaa, että muualla on sisarus. Mukavaa kevättä sinulle!


      • no sisco

        isäsi lapset perivät hänet, sama missä ovat. eli sinä myös.sitä ei voi kukaan estää.


      • ap.
        no sisco kirjoitti:

        isäsi lapset perivät hänet, sama missä ovat. eli sinä myös.sitä ei voi kukaan estää.

        Moi.
        Tiedän kyllä lakipykälät noiden asioiden tiimoilta, mutta kyse onkin siitä etten halua mitään rahaa/perintöä vaan haluan että siskoni oppisivat tuntemaan minut ja lapseni.
        Ja ettei kävisi niin että näkisin heidät vasta perintöjaossa, jonne menisin vain uteliaisuuttani,
        jolloin he ehkä luulisivat minun olevan vain rahan perään.
        Näin kävi mummilleni joka tapasi vanhemman siskonsa vasta silloin eikä ollut ajatellut asiaa loppuun, vaikka tosiaan on voinut käydä niin että vanhemmat eivät halunneet heidän tapaavaan toisiaan!


    • boi-16

      koska isäsäi saa maksaa nyt elatusapua kaikista lapsista eli hänellä ei riitä rahat ees hernekeittö purkkiin. mutta itsehän hän soppansa keitti. ja anteeksi suorapuheisuuteni. pitäkää huoli että isänne maksaa sillä se on oikein.

    • manageritoolo

      ja pistäkää maksamaan. turha toiselle naiselle on vihoitella, häntäkin on kusetettu samallailla. Yhdistäkää voimanne ja perikää ne elatusmaksut.

    • Minchie

      tavannut nämä siskopuoleni.
      Tulen heidän kanssaan toimeen mainiosti ja lasten äitikin on mukava. Olen ollut heillä yötä muutaman kerran.

      Isä oli kertonut hänelle vasta erotessa että hänellä on vaimo ja lapsia.

      Isääni taas en halua nähdäkään.Toissa päivänä sain kuulla että hä on mennyt kihloihin erään Annan kanssa joka on häntä kaksikymmentä vuotta nuorempi.

      Isäni on melkoisen varakas mies ja ei tämä Anna varmaan häntä muuten ottaisikaan.
      Isällä on ollut paljon suhteita eri naisiin niin ei sitä tiedä kuinka monta siskoa ja veljeä minulle vielä ilmaantuu.

      • eräs lukija

        Oikein kiva kuulla että tulet noin hyvin toimeen sisarpuoliesi kanssa.

        Kirjoituksesi oli positiivinen ja elämänmyönteinen.

        Kiva ettet ole katkeroitunut syyttömille sisarillesi, tiedostat ettei tilanne ole heidän tekemä. Olet heille ihana iso-sisko :) .


      • Minchie
        eräs lukija kirjoitti:

        Oikein kiva kuulla että tulet noin hyvin toimeen sisarpuoliesi kanssa.

        Kirjoituksesi oli positiivinen ja elämänmyönteinen.

        Kiva ettet ole katkeroitunut syyttömille sisarillesi, tiedostat ettei tilanne ole heidän tekemä. Olet heille ihana iso-sisko :) .

        Miksi minä heille olisin vihainen.
        Pikku sisareni ovat suloisia ja olen alkanut rakastaa heitä.

        Eihän he ole syyllisiä isäni käyttäytymiseen.


      • postiviinen asenne...
        Minchie kirjoitti:

        Miksi minä heille olisin vihainen.
        Pikku sisareni ovat suloisia ja olen alkanut rakastaa heitä.

        Eihän he ole syyllisiä isäni käyttäytymiseen.

        Sinulla on ihana ja ihailtava asenne. Olet varmasti mahtava tyyppi. Tsemppiä sinulle ja kaikkea hyvää teille kaikille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe