Miehen pituuden arviointi?

-Heikki-

Naiset näyttäisi kummallisen usein vaativan mieheltä vähintään 185 sentin pituutta, vaikka nuorten suomalaismiesten keskipituus on 180 cm. Kohtalaisen harva nuori mies siis ylittää tuota 185 sentin pituutta ja kun heistäkin suurimman osan nainen karsii pois muiden syiden takia, niin jäljelle jää vain murto-osa miehiä.

Jospa syy ei olekaan naisten kohtuuttomissa vaatimuksissa? Oliskohan syynä naisten väärä mielikuva siitä, miltä esim. 185-senttinen mies näyttää? Olen 182-senttinen mies, enkä itsekään aina osaa arvioida itseäni hieman lyhyempien tai pidempien miesten pituuksia. Jos siis minunkin on 182-senttisenä vaikea arvioida muutaman sentin pituuseroa, niin esim. keskipituisen 164-senttisen naisen luulisi olevan todella vaikea hahmottaa, onko mies 180 vai 185 cm. Tätä vaikeuttaa vielä se, että laiha mies näyttää pidemmältä, kuin samanpituinen, mutta tukevampi.

47

6432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielikuva.

      Kyllä kumpikin sukupuoli arvioi ihmisen pituutta sieltä omasta, subjektiivisesta kuvakulmastaan. Jostain syystä sekä miehet että naiset usein valehtelevat oman pituutensa - ja joka ikinen pyöristelee ylöspäin. Mitä lyhyempi, sen varmemmin sieltä mitan perästä löytyy vielä se "ja puoli".

      Olen tavannut aika monta itseään jonkin verran yli 180-senttiseksi kuvailevaa miestä ja todennut, että taas on liioiteltu, kun minä kerran joudun katselemaan heitä alaspäin.

      Noista kohtuuttomista vaatimuksista en oikein osaa sanoa muuta kuin että jättäkää nyt, lyhyet naiset, ne pitkät meille pitkille! ;)

      • jännä juttu

        Minäkin olen vähän reilu 184cm mies ja ilmoitan pituudekseni 185cm. En siksi että tarvitsisin jokaista, senttiä, sillä olenhan keskivertoa oikeastikkin pidempi, mutta 185cm on jotenkin mukavan pyöreä luku. Jos olisin vaikka 188cm, saattaisin sanoa olevani 190cm. Hassua tämä ihmisen elo.


      • Olen 179cm ja tuon olen aina ilmoittanut pituudekseni vaikka se onkin about vittumaisin mahdollinen kun ihanteeksi ilmoitetaan usein 180 cm :P.


      • 175 cm

        Olen 175,1 cm pitkä, intissä tai lukion kolmannella mitattuna ,ja ilmoitan pituudeksi aina 175, kuka ikinä sitä kysyykään.

        En ymmärrä, miksi naiset luulevat, että miehet aina valehtelevat pituutensa. Jos teidän naisten on pakko vähentää viisi kiloa painostanne aina jos sen ilmoitatte, niin ei se tarkoita, että miehet tekisivät aina samoin. Vituttaa tollaset ääliöämmät.


      • Ovela mies

        Olen 186 cm, enkä ikinä ilmoita pituuttani (paitsi nyt nimettömänä). Jos kiinnostaa niin saa tulla ite kattomaan ja mittailemaan.


      • snöbis
        jännä juttu kirjoitti:

        Minäkin olen vähän reilu 184cm mies ja ilmoitan pituudekseni 185cm. En siksi että tarvitsisin jokaista, senttiä, sillä olenhan keskivertoa oikeastikkin pidempi, mutta 185cm on jotenkin mukavan pyöreä luku. Jos olisin vaikka 188cm, saattaisin sanoa olevani 190cm. Hassua tämä ihmisen elo.

        Jaahas, täytynee minunkin osallistua kirjoitteluun. Viimeisimmän virallisen pituusmittauksen mukaan olen 189,5 cm. mutta kun siitä on jo aikaa niin pyöristän sen puolisenttiä suosiolla alaspäin. Sen verran sitä varmaan on kasaan mennyt.

        Itse koen että naisen tulisi olla n. 15-20 cm lyhyempi, suurempi pituusero ainakin paritanssissa aiheuttaa tiettyä vaikeutta tanssikuvioihin.


      • 175 cm

        Ja olen rehellisesti kuitenkin sitä mitä olen. Sillä yhdellä millimetrillä ei ole minulle väliä, mutta se kertoo sen, että en suinkaan pyöristä sitä puoleen senttimetriin, puhumattakaan isommista määristä.

        Kannattaisi ehkä kokeilla sinunkin, niin ei tarvitsisi miehiä syytellä pyöristyksistä. Edelleen vituttaa noin tyhmät ämmät. Minulle saa olla vaikka vähän pyöreämpikin nainen, mutta noin tyhmää naista en kyllä kehtaisi katsoa vierelläni.


    • tytts

      kyllä minulle kelpaa ihan minun itseni pituinen(164) poikkeli, tosin plussaa on jos muutama senttinen menis ylikin =) sitten lyhyempi kuin minä? no se on sitte vaa miinusta=P ei sen kummempaa.

    • juttu,

      Kun on tullut noita ilmoituksia luettua;mitä korkeammin koulutettu ja mitä lyhyempi nainen sitä todennäköisemmin ihanteena on 180 mies.

      Ryhti ja selän pituuden suhde jalkoihin aiheuttaa muuten pienen optisen harhan.

    • ..........

      naisen painon arviointiin.. sama juttu miehillä. Luulevat, että naisen ainoa oikea paino on 55kg ja kaikki sitä painavammat ovat läskejä pituuteen katsomatta.

      Sanoppa sinä itse, että jos nainen on 161cm pitkä ja painaa 65kg, onko nainen valtava valtamerilaiva?

      • Ovela mies

        Vähintäänkin jäänmurtaja!


      • .............
        Ovela mies kirjoitti:

        Vähintäänkin jäänmurtaja!

        tai sitten tiivistä tiukasti pakattua lihasta.. Mitat 88-64-85.. jäätä kyllä pystyn murtamaan :)


      • Nimetön
        ............. kirjoitti:

        tai sitten tiivistä tiukasti pakattua lihasta.. Mitat 88-64-85.. jäätä kyllä pystyn murtamaan :)

        in your dreams


      • Anonyymi

        Ei ole, mutta iloisena aalloilla pomppiva pyöreä laituripoiju kyllä sopisi kuvaukseen.


    • meikku

      En voi kuvitella, että seurustelukumppanin pituudella olisi väliä, jos ei nyt ihan kääpiö olisi. Minä olenkin eräänlainen hobitti, 155 cm, joten itseään lyhyempiä aikuisia harvemmin näkee. Mieheni on 183 cm, joka vaikuttaa minusta jo tosi hujopilta.

      • tumma tyttö

        mielipiteesi johtuu yksinkertaisesti siitä, että sinä olet auttamattoman lyhyt. Harvemmin törmäät sinua lyhyempiin miehiin. Tosi harvoin miehet ovat alle 165cm joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, eli sinua aina vähintään 10cm pidempiä kuitenkin!

        Itse olen 172cm pitkä nainen. Jos meitä kahta verrataan, sinun silmilläsi katsottuna minä harvoin törmäisin alle 182cm pitkään mieheen. Mietippä mikä mahdottomuus. Ajattele asiaa myös muiden silmin...

        Kyllä pituus merkkaa samalla lailla kuin mikä tahansa ominaisuus: luonne, ulkonäkö, elintavat... Muutenhan kaikki voisivat olla kaikkien kanssa. Itse rakastuin joskus itseäni sentin lyhyempään, enkä sille mitään voinut, vaikka mielummin olisin hänen suonut olevan pidempi.


      • Anonyymi
        tumma tyttö kirjoitti:

        mielipiteesi johtuu yksinkertaisesti siitä, että sinä olet auttamattoman lyhyt. Harvemmin törmäät sinua lyhyempiin miehiin. Tosi harvoin miehet ovat alle 165cm joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, eli sinua aina vähintään 10cm pidempiä kuitenkin!

        Itse olen 172cm pitkä nainen. Jos meitä kahta verrataan, sinun silmilläsi katsottuna minä harvoin törmäisin alle 182cm pitkään mieheen. Mietippä mikä mahdottomuus. Ajattele asiaa myös muiden silmin...

        Kyllä pituus merkkaa samalla lailla kuin mikä tahansa ominaisuus: luonne, ulkonäkö, elintavat... Muutenhan kaikki voisivat olla kaikkien kanssa. Itse rakastuin joskus itseäni sentin lyhyempään, enkä sille mitään voinut, vaikka mielummin olisin hänen suonut olevan pidempi.

        Jos on pituudeltaan alle 150, silloin on kyseessä Suomen kielellä , kääpiö


    • nekku

      Olen 170cm nainen, koroissa olen siis helposti 175cm ja yleensäkin kengissä! Kaikkialla missä liikun suurin osa miehistä ovat minun mittaisia tai pari senttiä pidempiä. Jokunen onkin sitten miehen mittaisia, että olisivatko sitten sinun mittaisiasi?
      Itselleni tulee ainakin hankala olo, kun mies on minun pituiseni. Tunnen itseni kömpelöksi ja suureksi sellaisen miehen rinnalla.
      Moni nykynainen on kuitenkin aika pitkä ja tästä tämä vaatimus lie syntynyt.
      Kun mietit naisen mittaa, laske siihen ne korkokengät huoletta mukaan, sillä suuri osa jonkinlaista korkoa kuitenkin käyttää:)

      • 173cm

        "Jokunen onkin sitten miehen mittaisia, että olisivatko sitten sinun mittaisiasi?"

        Pienempirintaiset naisetkin varmaan tykkäävät yhtä paljon siitä, jos sanotaan että "naisen näköinen" on joku sellainen C-kupista alkaen...


      • ihme juttua

        "Moni nykynainen on kuitenkin aika pitkä ja tästä tämä vaatimus lie syntynyt."

        Taas on naisen logiikka vauhdissa. Tuliko mieleen, että miesten ja naisten keskipituudet kasvaa samaa vauhtia? Eli rautalangasta vääntäen: kun nykynaiset on pidempiä, kuin edelliset sukupolvet, samoin on miehet. Joten älä selittele noita "miehen pitää olla 185"-vaatimuksia asioilla jotka ei pidä paikkaansa.

        "Olen 170cm nainen, koroissa olen siis helposti 175cm ja yleensäkin kengissä!"

        Ketä kiinnostaa? Olet 170 cm pitkä, etkä 175 cm. Sinä et syntynyt korot jalassa, koita totutella ajatukseen. Jos korkojen takia olet valmis nostamaan vaatimusta miehen pituudelle, niin... en tiedä.. puhutaanko silloin naisen logiikasta vai keskimääräistä alemmasta äo:sta, enpä tiedä. Ai niin itse olen 181 cm. Ei taida riittää näille nykyajan nirppanokille?


      • Eskomatti
        ihme juttua kirjoitti:

        "Moni nykynainen on kuitenkin aika pitkä ja tästä tämä vaatimus lie syntynyt."

        Taas on naisen logiikka vauhdissa. Tuliko mieleen, että miesten ja naisten keskipituudet kasvaa samaa vauhtia? Eli rautalangasta vääntäen: kun nykynaiset on pidempiä, kuin edelliset sukupolvet, samoin on miehet. Joten älä selittele noita "miehen pitää olla 185"-vaatimuksia asioilla jotka ei pidä paikkaansa.

        "Olen 170cm nainen, koroissa olen siis helposti 175cm ja yleensäkin kengissä!"

        Ketä kiinnostaa? Olet 170 cm pitkä, etkä 175 cm. Sinä et syntynyt korot jalassa, koita totutella ajatukseen. Jos korkojen takia olet valmis nostamaan vaatimusta miehen pituudelle, niin... en tiedä.. puhutaanko silloin naisen logiikasta vai keskimääräistä alemmasta äo:sta, enpä tiedä. Ai niin itse olen 181 cm. Ei taida riittää näille nykyajan nirppanokille?

        Naiset ei tuota korkokenkäjuttujaan jankatessaan taida ottaa huomioon, että miehetkään ei yleensä kulje paljain jaloin?

        Miehet on Suomessa keskim. 13-14 senttiä pidempiä kuin naiset. Jos 170 cm nainen haluaa kumppaniltaan väh. 185 cm pituutta, hän on jo vaatimassa enemmän kuin pystyy itse tarjoamaan, mikä sinänsä tietenkin on kovin naisellista.


      • en jaksanut

        edes lukea kaikkia juttuja tässä, jo aloitus oli vähän kummallinen mielestäni, mutta tämä kirjoitus se vasta olikin hupaisa. Olen itse 170cm pitkä ja en kyllä ole ikinä tuntenut itseäni mitenkään erityisen pitkäksi, en edes niissä korkkareissa!!!

        Ja olen tämän saman kirjoittanut jokaiseen pituuskeskusteluun, jonka olen lukenut. Olen seurustellut yli 190cm miehen kanssa ja nyt seurustelen 170cm miehen kanssa, eli olemme miehen kanssa täsmälleen saman pituisia ja tämä pätkä lyö laudalta ex-korstoni mennen tullen. Tarpeeksi kun toista rakastaa, niin ei ole kyllä mitään väliä millään pituudella tai muulla. Aluksi kyllä luulin niinpäin, että tätä pätkää häiritsee pituuteni, mutta eipä tuo ole koskaan valittanut. Ja esimerkiksi mun reidet on varmaan kaksi kertaa paksummat kuin sillä (no ehkä ei ihan), mutta eipä haittaa kumpaakaan.

        Mielestäni tässä on kyse vain itsetunnosta, pätkä on tyytyväinen itseensä noin ja on muuten vähän joka tavalla miehekkäämpi kuin korsto aikoinaan. Ja itse koen olevani ihan hyvän kokoinen ja näköinen nainen, joten ei minua pätkän pituus (tai omani hänen kanssaan) haittaa millään tavalla.

        Itse asiassa sehän on tavallaan mukavaa: kun vedän korkkarit jalkaan ja olen selvästi pätkää pitempi, niin mikäs se sen paremmalle tuntuu, kuin olla vaan itse ryhdikkäästi pitkä (vaikken siis itseäni varsinaisesti pitkäksi tunnekaan, mutta siinä tilanteessa kyllä) ja siinä vierellä on pätkä, josta paistaa ylpeys kilometrien päähän, kun saa käsipuolessaan taluttaa niin näyttävää naista... Varmaankin ajattelee, että ei ole itsekään mikään hiirulainen, kun on tällaisen saanut pyydystettyä itselleen - eli että pätkyydestään huolimatta on MIES.


      • kysyn vaan
        en jaksanut kirjoitti:

        edes lukea kaikkia juttuja tässä, jo aloitus oli vähän kummallinen mielestäni, mutta tämä kirjoitus se vasta olikin hupaisa. Olen itse 170cm pitkä ja en kyllä ole ikinä tuntenut itseäni mitenkään erityisen pitkäksi, en edes niissä korkkareissa!!!

        Ja olen tämän saman kirjoittanut jokaiseen pituuskeskusteluun, jonka olen lukenut. Olen seurustellut yli 190cm miehen kanssa ja nyt seurustelen 170cm miehen kanssa, eli olemme miehen kanssa täsmälleen saman pituisia ja tämä pätkä lyö laudalta ex-korstoni mennen tullen. Tarpeeksi kun toista rakastaa, niin ei ole kyllä mitään väliä millään pituudella tai muulla. Aluksi kyllä luulin niinpäin, että tätä pätkää häiritsee pituuteni, mutta eipä tuo ole koskaan valittanut. Ja esimerkiksi mun reidet on varmaan kaksi kertaa paksummat kuin sillä (no ehkä ei ihan), mutta eipä haittaa kumpaakaan.

        Mielestäni tässä on kyse vain itsetunnosta, pätkä on tyytyväinen itseensä noin ja on muuten vähän joka tavalla miehekkäämpi kuin korsto aikoinaan. Ja itse koen olevani ihan hyvän kokoinen ja näköinen nainen, joten ei minua pätkän pituus (tai omani hänen kanssaan) haittaa millään tavalla.

        Itse asiassa sehän on tavallaan mukavaa: kun vedän korkkarit jalkaan ja olen selvästi pätkää pitempi, niin mikäs se sen paremmalle tuntuu, kuin olla vaan itse ryhdikkäästi pitkä (vaikken siis itseäni varsinaisesti pitkäksi tunnekaan, mutta siinä tilanteessa kyllä) ja siinä vierellä on pätkä, josta paistaa ylpeys kilometrien päähän, kun saa käsipuolessaan taluttaa niin näyttävää naista... Varmaankin ajattelee, että ei ole itsekään mikään hiirulainen, kun on tällaisen saanut pyydystettyä itselleen - eli että pätkyydestään huolimatta on MIES.

        mut miks naisilla on aina niin kova hinku kehua itteensä joka viestissä jonka ne kirjottaa?


      • kissan hännän
        kysyn vaan kirjoitti:

        mut miks naisilla on aina niin kova hinku kehua itteensä joka viestissä jonka ne kirjottaa?

        hännän nostaisi, jos ei kissa itse?


      • nekku
        Eskomatti kirjoitti:

        Naiset ei tuota korkokenkäjuttujaan jankatessaan taida ottaa huomioon, että miehetkään ei yleensä kulje paljain jaloin?

        Miehet on Suomessa keskim. 13-14 senttiä pidempiä kuin naiset. Jos 170 cm nainen haluaa kumppaniltaan väh. 185 cm pituutta, hän on jo vaatimassa enemmän kuin pystyy itse tarjoamaan, mikä sinänsä tietenkin on kovin naisellista.

        Kylläpä tämä pituusasia todella on mieltä kuohuttava asia. Seurustelin taannoin miehen kanssa, joka oli 177cm pitkä, toisinaan huomasi vierellä kulkiessa, että saman mittaisia oltiin. Muutenkaan en ole mikään langanlaiha siro nainen, joten ehkäpä se pituuden yhtenäisyys sitten vielä korosti sitä omaa "kömpelöä" oloa.
        Mutta kaiketi minulla on se mielipide, että minusta nuoret naiset alkavat olla vain entistä pidempiä ja koroissa varmasti tuntuu, että hipoo miesten päitä. Enkä ole mitenkään huomannut tätä eroa miehissä vielä niin silmiinpistävästi.

        Mutta niin ikään oma pituus ei ole koskaan korreloinut suoraan kumppanin valintaan, asiaan vaikuttaa kuitenkin tärkeämmät seikat. Nykyinen on huomattavasti minua pidempi, mutta hän hurmasi minut aivan muilla asioille.

        Niin, kyllä 182cm on jo ihan miehen mittainen mies minun näkökulmastani.Alkuperäisen kirjoittajan ajatuksia tässä noteerasin.

        Joten älkää hyvät ihmiset tehkö pituudesta itsetuntokysymystä, että nokkiinsa pitää ottaa ja hyökätä. Vaikka hyökkäys on aina tietenkin varmin puolustus.


      • Eskomatti
        nekku kirjoitti:

        Kylläpä tämä pituusasia todella on mieltä kuohuttava asia. Seurustelin taannoin miehen kanssa, joka oli 177cm pitkä, toisinaan huomasi vierellä kulkiessa, että saman mittaisia oltiin. Muutenkaan en ole mikään langanlaiha siro nainen, joten ehkäpä se pituuden yhtenäisyys sitten vielä korosti sitä omaa "kömpelöä" oloa.
        Mutta kaiketi minulla on se mielipide, että minusta nuoret naiset alkavat olla vain entistä pidempiä ja koroissa varmasti tuntuu, että hipoo miesten päitä. Enkä ole mitenkään huomannut tätä eroa miehissä vielä niin silmiinpistävästi.

        Mutta niin ikään oma pituus ei ole koskaan korreloinut suoraan kumppanin valintaan, asiaan vaikuttaa kuitenkin tärkeämmät seikat. Nykyinen on huomattavasti minua pidempi, mutta hän hurmasi minut aivan muilla asioille.

        Niin, kyllä 182cm on jo ihan miehen mittainen mies minun näkökulmastani.Alkuperäisen kirjoittajan ajatuksia tässä noteerasin.

        Joten älkää hyvät ihmiset tehkö pituudesta itsetuntokysymystä, että nokkiinsa pitää ottaa ja hyökätä. Vaikka hyökkäys on aina tietenkin varmin puolustus.

        Että ihmisen pituus on sinun mielestäsi mielipidekysymys? Hohhoijaa.

        > Nykyinen on huomattavasti minua pidempi, mutta hän hurmasi minut aivan muilla asioille.

        Melkoinen uuvatti se kumppanisi ainakin on. Sovitte loistavasti toisillenne.


      • nekku
        Eskomatti kirjoitti:

        Että ihmisen pituus on sinun mielestäsi mielipidekysymys? Hohhoijaa.

        > Nykyinen on huomattavasti minua pidempi, mutta hän hurmasi minut aivan muilla asioille.

        Melkoinen uuvatti se kumppanisi ainakin on. Sovitte loistavasti toisillenne.

        onko ihminen tarpeeksi pitkä omasta mielestä on mielipidekysymys, toiset tykkää pitkistä, toisille ei ole niin merkitystä. Siitähän tässä nyt oli alunperin kyse, että alkuperäinen pohti minkä mittaisista miehistä naiset pitää!!!

        Sinulla ei ole mitään tietoa siitä millainen mies minulla on, eikä tarvitse olla.

        Luulenpa että sinulla on jokin muu ongelma kuin naisten pituusvaatimukset, mutta sitten kannattaa seisahtua hetkeksi ja miettiä mistä huonoa itsetuntoa oikein potee! Sävystäsi paistaa läpi syvä katkeroituminen yleisesti naisia kohtaan!
        Hyvää keväänjatkoa sinulle.


      • nekku
        en jaksanut kirjoitti:

        edes lukea kaikkia juttuja tässä, jo aloitus oli vähän kummallinen mielestäni, mutta tämä kirjoitus se vasta olikin hupaisa. Olen itse 170cm pitkä ja en kyllä ole ikinä tuntenut itseäni mitenkään erityisen pitkäksi, en edes niissä korkkareissa!!!

        Ja olen tämän saman kirjoittanut jokaiseen pituuskeskusteluun, jonka olen lukenut. Olen seurustellut yli 190cm miehen kanssa ja nyt seurustelen 170cm miehen kanssa, eli olemme miehen kanssa täsmälleen saman pituisia ja tämä pätkä lyö laudalta ex-korstoni mennen tullen. Tarpeeksi kun toista rakastaa, niin ei ole kyllä mitään väliä millään pituudella tai muulla. Aluksi kyllä luulin niinpäin, että tätä pätkää häiritsee pituuteni, mutta eipä tuo ole koskaan valittanut. Ja esimerkiksi mun reidet on varmaan kaksi kertaa paksummat kuin sillä (no ehkä ei ihan), mutta eipä haittaa kumpaakaan.

        Mielestäni tässä on kyse vain itsetunnosta, pätkä on tyytyväinen itseensä noin ja on muuten vähän joka tavalla miehekkäämpi kuin korsto aikoinaan. Ja itse koen olevani ihan hyvän kokoinen ja näköinen nainen, joten ei minua pätkän pituus (tai omani hänen kanssaan) haittaa millään tavalla.

        Itse asiassa sehän on tavallaan mukavaa: kun vedän korkkarit jalkaan ja olen selvästi pätkää pitempi, niin mikäs se sen paremmalle tuntuu, kuin olla vaan itse ryhdikkäästi pitkä (vaikken siis itseäni varsinaisesti pitkäksi tunnekaan, mutta siinä tilanteessa kyllä) ja siinä vierellä on pätkä, josta paistaa ylpeys kilometrien päähän, kun saa käsipuolessaan taluttaa niin näyttävää naista... Varmaankin ajattelee, että ei ole itsekään mikään hiirulainen, kun on tällaisen saanut pyydystettyä itselleen - eli että pätkyydestään huolimatta on MIES.

        ihmisten pituus on makuasia. Minullekaan ei miehen pituus ole mikään kriteeri seurusteluun. itse on nyt huomannut, kun mies on kookkaampi ja pidempi (nykyinen), että se saa itsensä tuntemaan jotenkin naisellisemmaksi, kun on mies jota katsoa ylöspäin. Mutta se on sellaista fiilistelyä se.
        Kun tuo miehenmittakommentti nyt tarttuu jokaisen kieleen, niin olisi kai pitänyt laittaa lainausmerkkeihin, ettei nyt vaan tulisi väärinymmärretyksi, mutta samapa tuo kai, ihminen kun lukee toisen anonyymiä kirjoitusta miten itse haluaa.


      • Eskomatti
        nekku kirjoitti:

        onko ihminen tarpeeksi pitkä omasta mielestä on mielipidekysymys, toiset tykkää pitkistä, toisille ei ole niin merkitystä. Siitähän tässä nyt oli alunperin kyse, että alkuperäinen pohti minkä mittaisista miehistä naiset pitää!!!

        Sinulla ei ole mitään tietoa siitä millainen mies minulla on, eikä tarvitse olla.

        Luulenpa että sinulla on jokin muu ongelma kuin naisten pituusvaatimukset, mutta sitten kannattaa seisahtua hetkeksi ja miettiä mistä huonoa itsetuntoa oikein potee! Sävystäsi paistaa läpi syvä katkeroituminen yleisesti naisia kohtaan!
        Hyvää keväänjatkoa sinulle.

        Alunperin oli kyse pituuden arvioimisesta.

        Ja sanasta sanaan noin sanoit: 'minusta nuoret naiset alkavat olla vain entistä pidempiä'

        Omasta mielestäni ihminen on tarpeeksi pitkä jos jalat yltää maahan. Korkokengät saa huonoryhtisen näyttämään paremmalta. (nämä on mielipiteitä) Korkokengät ei tee ihmistä pidemmäksi. (tämä on fakta, jonka voit yrittää kumota)

        Miksi olisin katkeroitunut naisia kohtaan? Jos sinä esität idioottia, niin se ei ole yleisesti naisten vika - on paljon fiksujakin naisia. Luulenpa että itsetuntoni on paljon paremmassa kunnossa, kuin omasi. Täälläpäin muuta elämme vielä talvea. Hyvää talvea ja kevättä sinullekin.


      • nekku
        Eskomatti kirjoitti:

        Alunperin oli kyse pituuden arvioimisesta.

        Ja sanasta sanaan noin sanoit: 'minusta nuoret naiset alkavat olla vain entistä pidempiä'

        Omasta mielestäni ihminen on tarpeeksi pitkä jos jalat yltää maahan. Korkokengät saa huonoryhtisen näyttämään paremmalta. (nämä on mielipiteitä) Korkokengät ei tee ihmistä pidemmäksi. (tämä on fakta, jonka voit yrittää kumota)

        Miksi olisin katkeroitunut naisia kohtaan? Jos sinä esität idioottia, niin se ei ole yleisesti naisten vika - on paljon fiksujakin naisia. Luulenpa että itsetuntoni on paljon paremmassa kunnossa, kuin omasi. Täälläpäin muuta elämme vielä talvea. Hyvää talvea ja kevättä sinullekin.

        toisten idiootiksi haukkuminen ei ole mikään älykkyyden todiste, eikä todellakaan tue hyvän itsetunnon väitteitä, mutta taidat tietää sen jo itsekkin!

        Täällä monet puhuvat sävyyn:"kun ei kelpaa sitten kun on sen ja sen pituinen ja miksi vaaditaan jotakin tiettyä pituutta"...totta helkkarissa saan vastata ja esittää mielipiteen!Josko nykynaisista on tullut pituusvaatimuksineen tarkempia heidänkin ollessa pidempiä. Ja kun nainen asettaa pituusvaatimuksiaan, voisi kuvitella, että se yli 185cm pituusvaatimus sitten varmistaa sen, ettei korkkareissakaan tuijotella päälakea.

        Itse en usko, että huomaisin onko mies 185cm tai 182cm. Jos mies on lähellä minun pituuttani, hän ei voi olla kuitenkaan yli 180cm pitkä arvioiden.

        Että lopeta se elämäsi rassaaminen tarttumalla ihmisten mielipiteisiin ja snobbailemalla! Tämä on jumalauta avoin palsta ja tänne saa kaikki kirjoittaa mielipiteensä, et sinä eskomatti ole mikään yleinen palstan laadun valvoja! Jos puhutaan ihmisten pituuksista ja esitetään mielipiteitä siitä, niin mitä helkkarin väliä sillä on sinulle, onko jonkun kommenttin esittäjä mielestäsi idiootti!Tai millainen parisuhde tällä varsinkin on...
        En voi muuta sanoa kuin että voi voi....


      • ihme juttua
        nekku kirjoitti:

        toisten idiootiksi haukkuminen ei ole mikään älykkyyden todiste, eikä todellakaan tue hyvän itsetunnon väitteitä, mutta taidat tietää sen jo itsekkin!

        Täällä monet puhuvat sävyyn:"kun ei kelpaa sitten kun on sen ja sen pituinen ja miksi vaaditaan jotakin tiettyä pituutta"...totta helkkarissa saan vastata ja esittää mielipiteen!Josko nykynaisista on tullut pituusvaatimuksineen tarkempia heidänkin ollessa pidempiä. Ja kun nainen asettaa pituusvaatimuksiaan, voisi kuvitella, että se yli 185cm pituusvaatimus sitten varmistaa sen, ettei korkkareissakaan tuijotella päälakea.

        Itse en usko, että huomaisin onko mies 185cm tai 182cm. Jos mies on lähellä minun pituuttani, hän ei voi olla kuitenkaan yli 180cm pitkä arvioiden.

        Että lopeta se elämäsi rassaaminen tarttumalla ihmisten mielipiteisiin ja snobbailemalla! Tämä on jumalauta avoin palsta ja tänne saa kaikki kirjoittaa mielipiteensä, et sinä eskomatti ole mikään yleinen palstan laadun valvoja! Jos puhutaan ihmisten pituuksista ja esitetään mielipiteitä siitä, niin mitä helkkarin väliä sillä on sinulle, onko jonkun kommenttin esittäjä mielestäsi idiootti!Tai millainen parisuhde tällä varsinkin on...
        En voi muuta sanoa kuin että voi voi....

        "Josko nykynaisista on tullut pituusvaatimuksineen tarkempia heidänkin ollessa pidempiä. Ja kun nainen asettaa pituusvaatimuksiaan, voisi kuvitella, että se yli 185cm pituusvaatimus sitten varmistaa sen, ettei korkkareissakaan tuijotella päälakea."

        Luepa vastaukseni "pakko vastata" tosta ylempää samasta ketjusta. Sieltä voin ottaa tekstini koko ydinajatuksen tähänkin, eli luepa seuraava rivi ihan ajan kanssa, jotta varmasti tajuat:

        1. Miesten ja naisten keskipituus on kasvanut samaa tahtia.

        2. Edellinen tarkoittaa sitä, että jos keskipituinen nainen vaatii keskipituista pidempää miestä, hän vaatii mieheltä enemmän, kuin mitä pystyy itse tarjoamaan.


      • Anonyymi
        nekku kirjoitti:

        ihmisten pituus on makuasia. Minullekaan ei miehen pituus ole mikään kriteeri seurusteluun. itse on nyt huomannut, kun mies on kookkaampi ja pidempi (nykyinen), että se saa itsensä tuntemaan jotenkin naisellisemmaksi, kun on mies jota katsoa ylöspäin. Mutta se on sellaista fiilistelyä se.
        Kun tuo miehenmittakommentti nyt tarttuu jokaisen kieleen, niin olisi kai pitänyt laittaa lainausmerkkeihin, ettei nyt vaan tulisi väärinymmärretyksi, mutta samapa tuo kai, ihminen kun lukee toisen anonyymiä kirjoitusta miten itse haluaa.

        Miksi ihmisistä muodostuu käppänöitä, kun 60 v täyttyy, mitä tekoa tuollaisella käppänällä sitten on?


    • ei viidellä sentillä, suuntaan tai toiseen, pitäisi olla mitään merkitystä. Typeriä akkoja tollaset jotka ajattelee, " miehen pitää olla yli 180 cm, muuten en huoli " hohhoijaa... Tosin, jos kysytään ihan sitä ihannemiehen pituutta itseltäni niin haluaisin, että hän olisi itseäni selvästi pidempi. Eli reilusti yli 171 cm. 185-190 cm olisi mukava. Mutta pituudesta oikeasti viis, jos mies on muuten ihanne! Todellinen ihannemies muulla tavoin voi olla vaikka 170 cm. Ei haittaa yhtään. :)

      • Nimetön

        Pituusvaatimus on seurausta heikosta itsetunnosta ja naisen tarpeesta päteä jonkun toisen kautta. Samasta syystä miehet halajavat isompia autoja ja kuvittelevät arvostuksensa nousevan muiden silmissä. Vaikka todellisuudessa keräävät säälinsekaisia katseita kuten pitkien miesten kuolaavat naisetkin.


      • Nimetön kirjoitti:

        Pituusvaatimus on seurausta heikosta itsetunnosta ja naisen tarpeesta päteä jonkun toisen kautta. Samasta syystä miehet halajavat isompia autoja ja kuvittelevät arvostuksensa nousevan muiden silmissä. Vaikka todellisuudessa keräävät säälinsekaisia katseita kuten pitkien miesten kuolaavat naisetkin.

        Analyysisi saattoi osua aivan oikeaan. Tosin tämä naisnäkökulmainen, miesten pituuden ihannointi saattaa perustua jo kivikautisiin käärinliinoihin.


    • -Heikki-

      Ketju onkin kasvanut suureksi. Otin esille kyllä senkin, minkäpituisista miehistä naiset pitävät, mutta se toinen juttu, josta harvoin puhutaan on, että kuinka hyvin naiset yleensäkään osaa arvioida miesten pituuksia? Kuten sanoin, itsekään en miehenä osaa aina arvioida suunnilleen samanpituisten miesten pituutta, niin miten sama onnistuisi naiselta, jonka silmät on 20 senttiä alempana?

      Eli jos nyt joku ei vieläkään tajunnut, mitä tarkoitin, niin rautalangasta:

      Voiko olla, että nainen, joka asettaa miehen vähimmäispituudeksi 185 cm, ei tiedä tarkkaan, miltä senpituinen mies näyttää. Eli nainen siis luulee esimerkiksi 180ä-senttistä miestä 185-senttiseksi.

      • Varmaan aika harva nainen (tai mies) osaa arvioida kenenkään pituutta kovinkaan tarkasti, koska mielikuvaan koko pituudesta vaikuttaa mm. ruumiinrakenne, siinä missä jalassa sillä hetkellä olevat kengätkin. Eli 180 senttinen voi hyvinkin vaikuttaa viisi senttiä pidemmältä, jos nyt tässä kysymykseesi vastailen.

        Mut sama se...


      • 155 senttiä mittausenergiaa

        Itseäni lyhyempien pituuden arviointi on vaikeaa, mutta koska olen koko ikäni tuijottanut niska kenossa itseäni pidempiä, itseäni pidempien miesten pituuden arviointi on helppoa. Pystyn arvioimaan miehen pituuden lähes sentilleen oikein.

        Tosin sitten, kun mennään yli 195 sentin, arviointi on vähän vaikeaa, koska noin pitkiä miehiä näkee niin harvoin.


      • +-5 cm

        Kukaan ei sukupuolesta riippumatta tosiaan yleensä osaa arvioida pituuttani oikein, enkä usko että kenenkään muun pituuksia arvioidaan paljoa tarkemmin.

        Mielestäni hyvin lihavat näyttävät kookkailta, joten he näyttävät myös "pidemmiltä". Isopäiset ja pitkäkaulaiset näyttävät lyhyemmiltä, pienipäiset ja hoikat pidemmiltä. Toisaalta pienipäinen, paksuniskainen ja bodattu voi näyttää pituuttaan pidemmältä. Ehkä myös pitkät raajat lisäävät pituusvaikutelmaa.

        Sanoisin että pituudet arvioidaan keskimittaisilla /- 5 cm oikein, pidemmillä heittoa ehkä vähän enemmänkin. Katsojan hyvä itsetunto tai pätemisen tarve saattaa aiheuttaa sen, että hän pyöristää muut alas päin.

        Minusta pituuden vaikutusta (ainakin naisasioissa) helposti liioitellaan, itse en ole lähiympäristössäni havainnut minkäänlaista positiivista korrelaatiota.


    • mievaan26v

      minä en ainakaan vaadi mieheltä pituutta noin paljoa, olen itse alle 160 cm. Niskathan siinä kipiäksi tulisi jos yrittäisi niin pitkää edes pussata:)

      • Tuli vain mieleen

        Että miehelle itselleen taitaa olla suurempi kynnys kysymys naisen pituus.

        - Mies ei halua olla naistaan lyhyempi? Miksi, itse olen 172cm pitkä (oikeasti 172,5) No, olen seurustellut muutaman itseäni lyhyemmän (170cm ja 158cm) Miehen kanssa tää reilusti lyhyempi oli ihan sinut sen kanssa et olin pidempi, mutta tämä vähän lyhyempi uikutti minun koskokengistä ja yritti vaatia mua käveleen polvet koukussa...

        Itsellä ei koskaan ole ollut mitään merkitystä sille kuinka pitkä mies on vaan luonne on se ratkaiseva asia, ja se että viihdyn ihmisen seurassa.


      • Tasamitta (M)
        Tuli vain mieleen kirjoitti:

        Että miehelle itselleen taitaa olla suurempi kynnys kysymys naisen pituus.

        - Mies ei halua olla naistaan lyhyempi? Miksi, itse olen 172cm pitkä (oikeasti 172,5) No, olen seurustellut muutaman itseäni lyhyemmän (170cm ja 158cm) Miehen kanssa tää reilusti lyhyempi oli ihan sinut sen kanssa et olin pidempi, mutta tämä vähän lyhyempi uikutti minun koskokengistä ja yritti vaatia mua käveleen polvet koukussa...

        Itsellä ei koskaan ole ollut mitään merkitystä sille kuinka pitkä mies on vaan luonne on se ratkaiseva asia, ja se että viihdyn ihmisen seurassa.

        ja suudellessa enintään noin 5 cm pituusero on tuntunut parhaimmalta, suut ja muut paikat osuu kohdalleen ja kumpikin ylettää koskettelemaan. Toimii myös hyvin seistessä...
        Onko muilla vastaavia kokemuksia?


    • Anonyymi

      Minä 1.87 vaimo 1.49 .- Mutta sängyssä yhtä pitkiä :-*

      Lemmenkäinen

    • Anonyymi

      Mitä väliä,mitä kukin haluaa miehensä pituuden olevan? Ei se vaatimus ole, vaan mieltymys.Pitkän miehen kanssa on turvalista olla ja hänen syliin mahtuu hyvin istumaan.Itse en olisi alle 180cm ,miehen kanssa.Mutta moni ystäväni nainen on 158 cm ja heidän miehet nippa nappa 165 cm.

    • Anonyymi

      En tiiä muuta mut jos on m 190 ja n 150 nii tuleeko siinä -- hankalia kokoeroja siellä alakerrassa--
      Muuten mielenkiintoinen ajatus.

    • Anonyymi

      Itse tykkään pitkistä miehistä. Käytän useimmiten korkokenkiä, ja on kiva, jos mies on silti ainakin päätä pidempi.

    • Anonyymi

      Ei kannata yleistää tuotakaan asiaa. Ei kaikki naiset pidä pitkistä miehistä. Itse lyhyenä naisena pidän vain jonkin verran pidemmistä miehistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe