Moips, oon 14v ja sellisti, oon harrastanu soittoo kaheksan vuotta. Ois kiva tietää teilt esim. tällässii asioit:
1. Kuinka vanhoi ootte ja kuinka kauan ootte soittanu?
2. Millä "tasolla" ootte nyt?
3. Mitä biisei/ kenen biisei ootte soittanu?
4. Mitä soitatte täl hetkel?
5. Paras biisinne mitä ootte soittanu?
6. Yleesäki lemppari säveltäjänne?
7. Onko teil toista/sivuinstrumenttii?
8. Vaikeimpia/kivimpia asioita sellonsoitossa?
Kertokaa ihmeessä myös muuta sellonsoittoon liittyvä, mitä ikinä mieleen tuleekin. =)
-Kiitän kovasti jos viittitte vaivautuu.
SELLISTIT, GALLUPPI TEILLE
10
836
Vastaukset
- re-sellisti
1. Kuinka vanhoi ootte ja kuinka kauan ootte soittanu?
- olen 24vuotias, aloitin soittamaan selloa 7-vuotiaana, soitin 10v ja lopetin. Nyt 6vuoden tauon jälkeen aloittanut soitot uudelleen
2. Millä "tasolla" ootte nyt?
-3/3 /tolppa1
3. Mitä biisei/ kenen biisei ootte soittanu?
-Voi vaikka mitä, Vivaldin sonaatteja, sebastian leen ja dotzauerin etudejä, bachia, saint-saensia, Chopinia, beethowenia, mozartia..
4. Mitä soitatte täl hetkel?
- Saint-saensin joutsenta, bachin airii, bachin preludia, vivaldin sonaattia ja asteikkoja:)
5. Paras biisinne mitä ootte soittanu?
-hmm.. varmaan se joutsen:)
6. Yleesäki lemppari säveltäjänne?
-ei ole lempparisäveltäjää, kaikilla on mestariteoksia ja sitten niitä ei niin onnistuneita:)
7. Onko teil toista/sivuinstrumenttii?
-ei ole
-Sello on vaativa soitin, mutta kun sen saa kauniisti soimaan niin se myös kauniisti soi! Sellossa on upea ääni ja ovat upeita soittimia.
Sello on sielukas soitin ja sen ääni on lähellä ihmisääntä. - Ammattilainen
sello on sairaan siisti instrumentti. Vivaldin sellokonsertot ovat rautaa. Minulla on niitä 2 CDllistä.
Entä Prokofjevin ja Milhaudin konserttotason sellojutut? Niistä minä pidän.- Alex27´
Dvořákin sellokonsertto on aivan super, kuten myös Beethovenin sellosonaatit... Sello on erittäin tärkeä soitin esim. jousikvartetoissa tuoden tummia sävyjä. Harmi, ettei Mozart juurikaan säveltänyt sellolle soolomusiikkia, sillä tuon olisi täytynyt olla jotain aivan poikkeuksellista. Vivaldi on tosiaan suurimpia säveltäjiä tuolle soittimelle - ja vaikuttaakin siltä, että juuri sellokonsertoissa Vivaldi onnistuu rikkomaan kaavamaisuutta, joka latteuttaa suuren osan hänen tuotantoaan, sillä monet hänen konserttonsa muistuttavat turhan paljon toisiaan (mikä ongelma kuuluu monen paljon säveltäneen säveltäjän tuotannossa). Händelin ja Mozartin kaltaiset musiikin massatuottajat puolestaan pystyivät luomaan melkein jokaiselle teokselleen aivan poikkeuksellisen luonteensa ja ilmaisemaan lainaukset aikaisemmasta materiaalista hyvin tuoreella ja raikkaalla tavalla.
- säv. opiskelija
Schumannin sellokonsertto on ehdottomasti paras. Nykymusiikista tyylikäs ja kiinnostava on Dutilleuxin konsertto. (Lutoslawskin konsertto myös ihan jees.)
- sellisti neito
1. Kuinka vanhoi ootte ja kuinka kauan ootte soittanu? 23 ja 5v aloitin
2. Millä "tasolla" ootte nyt? hmm.. B kurssitasolla
3. Mitä biisei/ kenen biisei ootte soittanu? vaikka mitä, ei jaksa luetella...
tällä hetkellä Schubert ja Cassado
4. Mitä soitatte täl hetkel? katso edel.
5. Paras biisinne mitä ootte soittanu? hmm... ai sellainen jossa onnistuin parhaiten .. no Mendelsshonin sonaatti
6. Yleesäki lemppari säveltäjänne? Mendelsshon
7. Onko teil toista/sivuinstrumenttii? pianoo pimputtelen
no ei vaikeita mutta se että saan patistettua itseni joka päivä treenikoppiin
se on toisinaan vaikeinta... - sellisti minäkin
1.olen soittanut 6v lähtien ja keväällä tulee 16 vuotta täyteen soitonopiskelua.
2. C-B tasolla enemmän vielä c-tasolla.
3.Haydnin konserttoa, Sostakovitsin sonaattia, Madetojaa, Bachia (yllättäen Bachia).
4.Katso edellinen,tutkinto on tulossa....
5.Ei ole oikeastaan...
6.Dvorak, Vivaldi, Brahms jne.
7.Olen tehny tolpan pianosta mutta nykyään soitan itsekseni vain. Laulussa olen pedioppilaana eli lauluopiskelijan harjotusoppilaana.
8. Vaikeimpia asioita on yksityiskohtien hiominen, kivimpiä kun voi soittaa kaiken maailman elokuvasävelmiä ym. musiikkia ja soittaa omasta päästään kaikenlaista.
Ylipäätään sanoisin että kannattaa ehdottomasti soittaa kaikenlaista musiikkia tuntien ulkopuolella,se kehittää musiikkilajien tuntemusta ja piristää päivää. - ammattilaiselta
1. 3-kymppinen, koko ikäni
2. aika hyvällä tasolla
3. kaikenlaisii biisei on tullu vedettyy
4. vaikka mitä soitetaan täl hetkel
5. parhaat biisit vedetään aina lavalla
6. sama vastaus ku edellinen
7. eipä juuri muita instrumenttei oo
8. esiintyminen on makeeta ku osaa
Neuvoni: harjottele nuorena helkkaristi jotta vanhana osais.
t. ammattilaissellisti, jonka mielestä tälläiseen kyselyyn oli todella kivaa ja virkistävää vastata :)
Tsemaa! - Taiteilijatar
1. 24v, olen soittanut 7-vuotiaasta asti.
2. Diplomia vaille valmis vaikkakin oon jo töissä.
3. Niin monien eri säveltäjien etten itsekään enää muista kaikkia...
4. Brahms, Ravel, Elgar, Rahmaninov, Prokofjev yms.
5. Kokkonen/Elgar/Debussy.
6. Vaihtelee!
7. Olen soittanut pianoa ja gambaa sekä laulanut.
8. Vaikeinta keskittyä jonkin tietyn kappaleen harjoitteluun silloin kun mieli tekisi soittaa jotain aivan muuta. Kaikki muu onkin aika kivaa. :) - Sellotar.
1. oon 18v ja alotin 5 vuotiaana.
2. laiskuuden vuoksi en ole kovinkaan edennyt viimeaikoina :D
3. öö.. ehkä 1000 erilaista, kyl täs 12vuoden aikana on jos jonki monta ehtiny soittaa :D
4. Tällä hetkellä soittelen vivaldin 5. sonaattia kurssitutkintoo varten ja tarantellaa yms. Goenssii
5. Oiskohan Daniel Van Goenssin scherzo.. kiva kappale. :P
6. Marcellon ja Vivaldin on ollu kivoja, ja muutamist etydeist tykkään.. hullua:D
7. ei oo, osaan kylla pianoa
8. Harva soittaa selloa, sellossa on kaunis ääni ja saan opiskella selloa vaativalla yliopettajalla konservatoriossa. olen ylpeä siitä.- Sellistityttö
1.14v ja soittanut jo ennen koulun alkua.
2. 1. pt suoritettu
3.Breval,Järnefelt,Kummer,Melartin, noi on yleisimmät
4.Kummer:Konsertino
5.Järnefelt: Berceuse (kehtolaulu)
6.Breval
7.piano
8. Harjottelu on tosi kivaa,paitsi jos kappale on pitkästyttävä,vaikeeta on mennä 1.asemasta 3.asemaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254849- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483185- 542677
- 2082662
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091575