Lähes poikkeuksetta joka paikassa kehotetaan rasvaamaan tuoretta tatuointia Helosanilla. Itse olen nyt rasvannut helosanilla muutaman kerran ja jostain syystä se "könköttyy" tatuoinnin päälle (varsinkin yöllä) ja eikä se meinaa oikein pestessäkään lähteä pois. Olen käyttänyt välillä myös Bacibactia (ent. pasimysiini:) ja havainnut että se ei "könköty". En vain mistään löytänyt tietoa että käykö bacibact tuoreen tatuoinnin rasvaukseen (yhtä hyvin kuin helosan), niin osaisikohan joku viisaampi henkilö sen minulle kertoa?!?!? ja toinen juttu vielä se että kannattaako tatuointia itse puhdistaa esim. aseptilla, peroksidilla?! Kiitos.
tatuoinnin hoidosta.
7
8202
Vastaukset
- -Traa-
Itse olen aina käyttänyt helosania. "könköttyminen" ei haittaa, tatuointiahan huuhdellaan lämpimällä vedellä. Jotkut käyttävät myös Bepanthenia, mutta itse en ole oikein sopeutunut sen käyttöön. Vahvoja haavanpuhdistusaineita, varsinkin alkoholipitoisia, ei kannata käyttää, sillä ne usein kuivattavat ihoa ja tatuointi pitäisi pitää hyvin rasvattuna.
- leimattu
bacipact käy oikein hyvin, tatuoija, jonka käsittelyssä olen istunut yli sata tuntia, kertoi että 80-luvulla basimycin=nyk.basibact, oli eniten käytetty hoitorasva, mutta laita sitä vain hyvin ohut kerros.
- TattooBiatch
Yhden kuvani olen rasvannut juuri tolla.
- Puhtaanajapaljaana
Vesi vanhin voitehista. Haalealla vedellä huuhdella, muuten vapaana. Jos kutittaa, niin kunnon läpsäytys kutina kohtaan. Pois kaikki voiteet ja rasvat
- Voivetääilmankin
Paranee nopeammin rasvan kanssa.
Bepanthen rasvaa, sitä jäykempää apteekista.
Älä pese tatuointia muulla kuin vedellä ja saippualla. Pari kertaa päivässä.
Saunassa voit käydä muttet uimassa.
Kertoo n.10v tatuointeja tehnytJos puhdistat puhdistusaineilla niin se tappaa hyvätkin pöpöt sieltä ja sitten tulehtuu ja pahasti!
Kokemusta on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1943909Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t522778Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per771350Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181266Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101189Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2020971- 46954
- 48901
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt217863Väärä pää tutustumiseen
Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä107686