tatuoinnin hoidosta.

nimimerkki-erkki

Lähes poikkeuksetta joka paikassa kehotetaan rasvaamaan tuoretta tatuointia Helosanilla. Itse olen nyt rasvannut helosanilla muutaman kerran ja jostain syystä se "könköttyy" tatuoinnin päälle (varsinkin yöllä) ja eikä se meinaa oikein pestessäkään lähteä pois. Olen käyttänyt välillä myös Bacibactia (ent. pasimysiini:) ja havainnut että se ei "könköty". En vain mistään löytänyt tietoa että käykö bacibact tuoreen tatuoinnin rasvaukseen (yhtä hyvin kuin helosan), niin osaisikohan joku viisaampi henkilö sen minulle kertoa?!?!? ja toinen juttu vielä se että kannattaako tatuointia itse puhdistaa esim. aseptilla, peroksidilla?! Kiitos.

7

8028

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Traa-

Itse olen aina käyttänyt helosania. "könköttyminen" ei haittaa, tatuointiahan huuhdellaan lämpimällä vedellä. Jotkut käyttävät myös Bepanthenia, mutta itse en ole oikein sopeutunut sen käyttöön. Vahvoja haavanpuhdistusaineita, varsinkin alkoholipitoisia, ei kannata käyttää, sillä ne usein kuivattavat ihoa ja tatuointi pitäisi pitää hyvin rasvattuna.

• leimattu

bacipact käy oikein hyvin, tatuoija, jonka käsittelyssä olen istunut yli sata tuntia, kertoi että 80-luvulla basimycin=nyk.basibact, oli eniten käytetty hoitorasva, mutta laita sitä vain hyvin ohut kerros.

• TattooBiatch

Yhden kuvani olen rasvannut juuri tolla.

• Puhtaanajapaljaana

Vesi vanhin voitehista. Haalealla vedellä huuhdella, muuten vapaana. Jos kutittaa, niin kunnon läpsäytys kutina kohtaan. Pois kaikki voiteet ja rasvat

• Voivetääilmankin

Paranee nopeammin rasvan kanssa.

• Bepanthen rasvaa, sitä jäykempää apteekista.
      Älä pese tatuointia muulla kuin vedellä ja saippualla. Pari kertaa päivässä.
      Saunassa voit käydä muttet uimassa.

Kertoo n.10v tatuointeja tehnyt

• Jos puhdistat puhdistusaineilla niin se tappaa hyvätkin pöpöt sieltä ja sitten tulehtuu ja pahasti!
        Kokemusta on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      31
      5166
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      65
      3066
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      12
      2940
    4. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      143
      2841
    5. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      20
      1619
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      86
      1580
    7. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      227
      1556
    8. Kaikki ovat syntisiä!!!

Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      413
      1243
    9. Haluaisitko sinä

Että välimme selkeäisivät vai tämäkö riittää sinulle?
      Ikävä
      68
      1120
    10. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      223
      1052
    Aihe