Olen elänyt salasuhteessa yli vuoden ja nyt tuntuu että tuosta miehestä pitäisi päästä eroon, mutta asia ei tunnu olevan niin yksinkertainen ja mustavalkoinen. Olen elänyt vuosia hankalassa avioliitossa jossa pieniä ongelmia on ollut pitkään ja kaikki jäänyt käsittelemättä. Tapasin tämän toisen miehen ja välillämme syttyi järjettömän kiihkeä ja mieletön (sanan kaikissa merkityksissä) suhde, joka antoi mulle niiiin paljon. Olen korviani myöten rakastunut tuohon toiseen mieheen, mutta näistä tunteista en ole hänelle mitään kertonut, koska tuskin hänellä vastaavia on. Hänhän on mies. :) Ja tunteiden vuodatus suuntaan jossa ei vastakaikua ole, on raskasta.
Nyt tuntuu että asia pitäisi saada päätökseen, sillä näin tilanne ei voi jatkua. Pitäisi saada pää ja sydän selvitettyä, mutta eipä tunnu onnistuvan ihan tuosta vaan. Joten, salasuhteessa eläneet ja siitä irtautuneet, miten teitte sen?
En nyt kaipaa niitä selkäänpuukottajia joita täällä tuntuu olevan enemmän kuin niitä jotka voivat asioita käsitellä ueammallakin tasolla. Sillä tiedän kyllä varsin hyvin tehneeni väärin kaikkia osapuolia kohtaan ja olleeni moraaliton, valheellinen, kiero jne. Toki voitte kantanne TAAS ilmaista, mutta eipä siitä hyötyä ole, paitsi ehkä omien tunteidenne purkamisen tasolla.
Ehkä parisuhdeterapian avulla voisimme päästä oman mieheni kanssa eteenpäin, mutta en voi missään olosuhteissa kertoa hänelle tästä suhteesta jos haluan välit hänen kanssaan kuntoon. Hän on todellinen moralisti joka ei voisi koskaan antaa anteeksi pettämistä. Eli ei kai terapia ole avuksi, jos ei jälleen kerran voi olla rehellinen?
Sinänsä pettäminen ei ole (vielä) aiheuttanut kenellekään surua tai murhetta, meille pettäjäosapuolille kaikkea muuta, ja siksi kiusaus jatkaa on kovin suuri, mutta enemmin tai myöhemmin piste täytyy laittaa joko avioliitolleni tai toiselle suhteelleni. Eli antakaapa tulla!
Miten eroon salasuhteesta?
19
5667
Vastaukset
- liemessä
minulla on aivan samanlainen tilanne jota on kestänyt vajaan vuoden. Olen rakastunut tähän minun salaiseen mieheen mutta en tiedä hänen tunteistaan...kummatkin meistä elää parisuhteessa omilla tahoillaan. Mielessäni mietin jatkuvasti miten sanoisin hänelle, että haluan lopettaa tämän. Mutta hänestä on tullut minulle tärkeä osa elämääni enkä pysyt sitä tekemään. Toivon vaan jatkuvasti, että saisin hänen suunnaltaan jonkinlaisen merkin siitä, että hän olisi vakasti minusta kiinnostunut.Vielä ei ole kukaan kärsinyt mutta tiedän, että mitä kauemmin tämä jatkuu sitä todennäköisempää on siitä kiinni jäädä. Täällä sitä kanssa mietitään mitä pitäisi elämälleen tehdä?
- Hard luck hallelujah
Eikö tunnukin siltä, että kuinka kukaan mies jaksaa jatkaa suhdetta toiseen naiseen niinkin pitkään, jos ei olis jonkinlaisia tunteita tätä kohtaan? Toisaalta usko miehiin on hiukka huteralla pohjalla just nyt, mutta silti välillä tuntuu, että voiko kukaan olla valmis riskeeraamaan oman perheensä ja paljon muutakin vain päästäkseen pukille silloin tällöin. Kuinka usein te muuten tapaatte ja oletteko tehneet jotain erityistä kuten matkoja tms. yhdessä?
Välillä mietin josko ottaisin härkää sarvista ja kertoisin tunteeni suoraan hänelle, voihan olla että se olis suhteen loppu?
- yksin ainakin
pariksi päiväksi ja annat ajatusten virrata mitään suodattamatta.
Kirjoita itsellesi, mitä elämältäsi haluat.
Kannattaa pitää mielessä, että ennenkin on tuntenut järisyttäviä tunteita, mutta ne haalistuivat. Edes pikkuasioista et osaa miehesi kanssa keskustella.
Minä paljastin tunteeni rakastajalleni ja hän erosi ja minä erosin ja me muutimme yhteen ja meni noin puoli vuotta kun en olisi enää jaksanut katsella sitäkään naamaa - ja herkkupersettä ;)
Ollaan kuitenkin yhä yhdessä, mutta minulla on uusi rakastaja, AIIVAAAN IIIHAANA! Joka soluni haluaa tätä miestä, johon minulla on sellainen yhteys, että oksat pois.
Ja minun valintani elämäni suhteen on aika erikoinen. Tätä rakastajayhteyttä en nyt pilaa realismilla, kuten edellisen pilasin. En puhu "tunteistani" enkä riko nykyistä parisuhdetta, vaan leijailen pilvilinnoissa arkihuolten ja kommunikaatikyvyttömyyteni yläpuolella :)
Jos olet kuten minä, pakene faktoja, unelmoi ja jatka pettämistä, se on ihana illuusio! Antaa voimia juosta oravanpyörässä!
Jos et ole skitso, lopeta sitten kaksoiselämäkin ja valitse jompi kumpi ja pyri hänen kanssaan hyvään suhteeseen, jossa asioista pystytään puhumaan.
Jos et saa toista, jätä joka tapauksessa se, jota petät, sillä tajuat itsekin, ettei se ole mies, joka sinut tekisi onnelliseksi.
Jos saat toisen, kaikki ok.
Kunnes...
Tämmöistä tämä elämä on. Itserakkautta jos olisi vähemmän kuin toisten tunteiden kunnioittamista, niin tällä palstalla ei olisi ensimmäistäkään riviä.- miettiä
Siis teitä on liikenteessä =) Jotenkin kuulosti liian tutulta. Ymmärrän tilanteesi ja miksi noin teet. Ja nyt luultavasti ymmärrän erästä paljon enemmän. Kiitos
T:m
- liemessä
kyllä musta tosiaan tuntuu siltä ettei kukaan voi näin kauaa jatkaa jos ei toista kohtaan olisi mitään tunteita.Me nähdään viikottain useita kertoja ja ollaan muutenkin yhteydessä päivittäin.
- liemessä
useasti te tapailette?
- Hard luck hallelujah
liemessä kirjoitti:
useasti te tapailette?
Me tapaillaan hieman epäsäännöllisesti kun asutaan aika kaukana toisistamme, tilanteesta riippuen kerran viikossa tai kahdessa, ollaan lisäks yhteyksissä mailitse ja puhelimella. Yleensä nää meidän tapaamiset ei oo mitään kovin pikaisia, vietetään aikaa yhdessä ihan kunnolla kun tavataan.
Sun tapauksessa, jos noinkin usein tapaatte ja tiiviisti yhteyttä pidätte, niin luulisin ettei mies ihan kevyesti suhun suhtaudu. Ei varmasti - miehet tuntien, eihän ne yleensä tee kuin just sen minimin naisen eteen, jos ei oo pakko tai jos ne ei itse halua. Menikö sekavaksi? Pointti on tämä: jos mies oma-alotteisesti ja vapaaehtoisesti pitää tiiviisti yhteyttä ja teette/puhutte muustakin kuin seksistä väittäisin että tunteita on. Ehkä sun kannattaa asia selvittää ennen kuin lemppaat ukkelin?
- Nainen isolla N
Mieheni jäi kiinni sut pitkästä suhteesta ja olihan siellä muitakin (suhteita).Miettikää edes vähän miltä siittä petetystä tuntuu,menkää edes joskus hänen housuihin ja MIETTIKÄÄ!Elämä on nyt ihan helv.... ja ei tässä tiedä miten avioliiton käy.MIETTIKÄÄ HYVÄT IHMISET;MITÄ TEETTE TOISILLE!!!
- Anonyymi
Sitä mietin,mutta tuo varattu mies sanoo,että ei tässä mitään väärää.
- että...
otan osaa. Jos jatkat samaa, voit jäädä kiinni. Vaikka nytkin lopettaisit, niin voit jäädä myös myöhemmin kiinni, kuten meillä kävi jo miehen suhteen loputtua.
Ainoa oikea tapa päästä epäluuloista, on tunnustaa itse heti, eikä hetkenpäästä, kun toinen saa sen itse tietää. Silloin ei ehkä sinulta kysytä enää mitään mitä sinä haluat, vaan laitetaan pihalle.
Valitan...- liemessä
että siinä vaiheessa jos/kun tästä kiinni jää niin minulta ei enää kysellä mitä minä haluan ja erosta tulee todella hankala.Mutta järki sanoo toista kuin tunteet.Turha täällä on kenenkään haukkua meitä naisia siitä, että viemme mukamas toisten miehet. Kyllä se vaan niin on , että siinä leikissä on mukana kaksi eikä se ole yksinään kenenkään syy. Vikaa löytyy niin naisesta kuin miehestäkin.
- Minä vaan
liemessä kirjoitti:
että siinä vaiheessa jos/kun tästä kiinni jää niin minulta ei enää kysellä mitä minä haluan ja erosta tulee todella hankala.Mutta järki sanoo toista kuin tunteet.Turha täällä on kenenkään haukkua meitä naisia siitä, että viemme mukamas toisten miehet. Kyllä se vaan niin on , että siinä leikissä on mukana kaksi eikä se ole yksinään kenenkään syy. Vikaa löytyy niin naisesta kuin miehestäkin.
...kaksi siihen tarvitaan. Enkä tiedä onko kummasakaan vikaa. Tunteet on vaan niin käsittämätön juttu. En aikoinaan olisi uskonut itsestäni, että puolisoani pettäisin ja tässä sitä sitten ollaan...
- ei ole
Minä vaan kirjoitti:
...kaksi siihen tarvitaan. Enkä tiedä onko kummasakaan vikaa. Tunteet on vaan niin käsittämätön juttu. En aikoinaan olisi uskonut itsestäni, että puolisoani pettäisin ja tässä sitä sitten ollaan...
mitään tekemistä pettämisen kanssa!!
Jos ihminen tuntee, että haluaa jonkun muun kuin sen, jonka kanssa tällä hetkellä on olevinaan, niin silloin sitä ihmien eroaa.
Jos tulee tunne, että haluaa jatkaa PARIsuhdetta (ei kolmen) niin sen tekee ja jättää typerät haaveilut aidan takana kangastuvasta vihreämmästä ruohosta.
MUTTA KUN EI OLE TUNTEITA (eikä sen puoleen maalaisjärkeäkään) niin silloin ei ajattele parisuhdetta eikä välitä edes omasta hyvinvoinnista, vaan kipaisee huoraamaan jos joku vain suinkin huolii.
Älkää viitsikö höpöttää tunteista itsekkyyttä tihkuvat rikolliset luuserit, jotka ette sen vertaa osaisi vastata psykiatrille, että no mitäs se sie oikein haluat, minkäslainen ihminen se sinä olet. Teidän ajattelukykynne riittää korkeintaan siihen, miltä uudet housut näyttävät perseestä ja lähtispäs tästä jonnekin saamaan hyväksyntää!!!
- dgh
Ei näköjään naisilla ole halua eikä konsteja päästä irti.Kaikki on vain niin ja sallittua kun tuntee niin.Mikä on avioliitto?Ettekös se ollut te kun määräsitte hääpäivänkin.Olisi ihan oikeesti kiva tietää niitä konsteja päästä irti vaikka asteittain jos kokemuksia...
- Divinora1
Tee jokin KONKREETTINEN tavoite itsellesi, joka ei liity mitenkään miehiin. Ala harrastaa jotkain, joka vaatii aikaasi ja huomiotasi. Ala opiskella vaikka uutta kieltä tai aihetta, josta olet kiinnostunut. Ala siitäkin huolimatta, ettei oikein huvittaisikaan.
Kun sinulla on vähemmän aikaa haikailuun ja saat positiivisia kokemuksia itsestäsi ihmisenä muutenkin kuin miehen/miesten/perheen kautta, alat arvostaakin itseäsi eri tavalla. Ja itsearvostuksestahan tässä lopulta on kysymys. Miksi olla miehen kanssa, joka ei vastaa tunteisiin??? Eikö silloin ole sama olla oman ukkonsa kanssa, vaikka itsellä ei tunteita olisikaan. Kumpikin tilanne on epätasapainossa. Naiset, älkää olko siinä uskossa, että vain ihana ja romanttinen suhde on elämän tarkoitus. Elämän tarkoitus on paljon paljon muutakin ja jokainen romanttinen tunne ja intohimo laantuu. Se on taattu. t. itsekin ojista allikoihin pyörähdellyt - Pian 6v.
Eiköhän alkuperäisen tilanne ole jo ratkennut!
Ihmettelen näitä vuosien takaisten ketjujen nostamisia... - ero 100 %
Ihmettelen myös vanhojen ketjujen uusintaa..
Mutta asiaa itse erosin miehestä jota en enää kunnioittanut niin paljon että rakastuin toiseen.
Joo tuli tilapäisiä rahoitusongelmia niistä selvittiin. Kaiken jälkeen sanon kannattaa erota kunnolla jos salasuhde kestää yli 1v
et käytännössä enää ole aikoihin edes tietoinen kenenkanssa asut.
Vapaana on siis parempi ponnistaa siihen uuteen suhteeseen kun ei ole sivussa seuraajia. - Anonyymi
Mä oon se toinen nainen,enkä osaa lopettaa juttua. Sex toinii ja tuo mies pitää minusta kiinni,vaikka pettää vaimoaan. Huoh. Miks tähän ajauduin.
- Anonyymi
Idiootti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042